Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok érdekelne hogy ha egy 36 voltos elektromos robogóba bele lehetne e rakni egy 12v 60 amh aksit?
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2021
Sziasztok!
Ztech zt09 problema a következő..nem indul el, vagyis annyit csinál, hogy picit meglöki a kereket, kb 1 fordulatnyit..aztan semmi.. Mit elennőrízzek először? Koszi!
Kontaktusokat szakadásra, különös tekintettel a Hall-szenzorokra.
Utána szétszedni a vezérlőt és a FET-eket ellenőrizni. Ha ez valami szuper-kombinált vezérlő, akkor egy csomó engedélyező/tiltó bemenettel rendelkezik (gyújtáskulcs, fékkar, riasztó, etc) ha bármelyik nem jó állásban van, akkor nem engedélyezi a működést. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2021
Tegnap volt a próba. Egyenlőre a ház melletti járdán próbáltuk kb 15 méter. Szerintem jó lesz. Igazából nem volt tökéletes a próba mert csak az egyik fék működött, az első. De jól gyorsult, de sebességet nem tudtam mérni a rövid táv miatt. Stabil, nem borulékony, van benne erő. A fő probléma az akku volt, mert 2 db 12 V 5 amperes akkut kötöttem sorba - ez volt - és ez 3 oda vissza úton meg is adta magát. A litiumot a héten rendelem meg 6s 6p ,ha beválik akkor veszek még egyet. Teszek fel 2 képet amin látszik, hogy a vejem, hogy élvezi a vezetést.
Ekkora szerkezethez és ilyen kerekekhez tegyél be 2 db 12 V 36 Ah-s autóakkut!
Kicsi széles kerekeket nehezebb hajtani, mint nagy vékony (versenybicikli) kereket.
A kivitelezés jó, de akkuban nagyon alul lett méretezve. 6s 6p még elég sovány, de már használható lesz. Érdemesebb lenne egy akkut használni, mert ha a kettő nem azonos kapacitású és belső ellenállású, akkor gond lehet vele, illetve a terhelés elosztásával is.
Gond nem lesz. Mindig a kicsit gyengébb fog hamarabb lekapcsolni, amikor már lemerült.
Attól függ, milyen kialakítású a bms, de lehet a másik akku elkezdi visszatölteni úgy. De én már nem tudom követni, milyen bms van ezekre rakva.
Ha párhuzamosan vannak kötve, akkor biztosan lesz töltés is a két akksi között. De ez nem baj. Az akksipakkon belül, a párhuzamosan kapcsolt cellák között is van áram áramlás mindkét irányba (a belső ellenállás különbségek miatt).
Sziasztok! Jól gondolom, ha ráadom a feszt a 36V/350W vezérlőre akkor a gázkarhoz menő ágnál 5 voltot kellene, hogy mérjek? A motorhoz menő 3+5 szál is be volt kötve. Új vezérlő! Semmit sem mutat a voltmérő.
Ezeken a vezérlőkön általában van még egy csomó vezeték, amiknek szintén megfelelő állapotban kell lenniük (van, amit testre, van, amit tápra húzva kell tartani). Ezek ilyen fékkar, gyújtáskapcsoló, riasztó, stb. szoktak lenni.
Igen, a leírás alapján nem mindet kötöttem rá. A tanuló szálakat összekötöttem, elvileg indulnia kellett volna valamilyen szinten gondolom minden mástól függetlenül? A régi vezérlőhöz képest az újon van pluszba két szál riasztó és egy seb. fokozat szál is. Mehet a kukába?
A kapcsoló ignition vezetékre is kell feszültséget adni
A power vezetéknél mindkét piros szálra ráadtam a 36 voltot, ha arra gondolsz. Direktbe kötöttem rá.
A gázkart is rá kell kötni figyeli hogy van-e szálszakadás és letilt
Ha minden jól be is lenne kötve, a motornak csak a gázkar meghúzásakor szabadna forognia...normál esetben. De a "tanuló" mód miatt követni kell a vezérlő leírását...
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2021
Hello.
Csak szeretnék másoknak is ötletet adni, két motoros e-scooter ügyben. Találtam egy Denver E-scootert, 20km/h max sebességgel, hasonló, mint a Xiaomi M365, csak a hátsókerék van hajtva, és a legfontosabb, hogy a hátsó keréken tárcsafék is van! Belepróbáltam az első kerék helyére egy Xiaomi M365 motort, passzol tökéletesen! Talán még a xiaomi első villa is belemenne a denveres helyére, de a denveressel is meg vagyok elégedve. Azt tudom, hogy az M365 motorja 42V-os akksival kb. 30-32km/h-t tud menni, a denver pedig szoftverből 20km/h-nál korlátoz, ezért megmértem, hogy a két motor kv (fordulatszám/Volt) értéke mennyire eltérő. Ha nagyon, akkor további problémákkal lehet számolni. Szerencsére csak 5%-kal lassabb a hátsó motor mint az első (ez is érdekes, hogyan lehet megmérni/számolni). Jó tapasztalatom van a képen szereplő szabályzó/kijelző párossal, ezért rendeltem egyet. 30€-ba kerül (GT-100 a típusa, 36/48V 350W 18A). Érdekes, hogy különböző feszültségekkel árulják, de pl. az aliexpresses oldalon, a terméken szereplő matricán 36/48V szerepel. A tapasztalatom viszont az, hogy a 48V-osnak eladott szabályzó (54.6V max.) akár 30V-on is tökéletesen működik, nem kapcsol le, stb. A kijelző pedig 24V/36V/48/52/58V-ra állítható be, és a kijelző "kapcsolja le" a szabályzót. Szerintem ez a szabályzó 6S-16S-ig ugyanúgy müködik... De 10S-13S között garantált, mert próbáltam. A szabályzó egyébkét meg tudja tanulni a hall-szenzor sorrendet, a forgásirányt, nagyon "smart", és tényleg! A kijelzőn minden beállítható (mágnesek száma, kerék átmérő, gyorsulás, "kick start", visszatáplálásos fék (ereje is), tényleg minden). Az, hogy a szabályzó 10S-13S között simán működik, ez azért volt fontos, hogy a roller végsebességét szabadon tudjam variálni. Számításom szerint 10S akksival 27-32km/h-t kapok (akkufeszültségtől függően), míg 13S akksival 38-43km/h-t. Majd a tapasztalat megmondja, van-e szükség a nagyobb sebességre, mennyire lesz a roller stabil (a xiaomi m365 30km/h körül már elég félelmetes számomra (instabil)). Következő probléma, hogyan fogok két szabályzót egy gázkarról (hall-szenzoros) meghajtani? Az LCD csatlakozón nincs 0.8-4V közötti feszültség, csak kommunikáció. Viszont a szabályzón van egy throttle bemenet! Oda bekötöttem egy sima háromeres standard gázkart, tökéletesen működik. Tehát ezt a bemenetet fogom a másik szabályzó throttle bemenetével összekötni. Ilyenkor a kijelzőn levő gázkar nem funkcionál. Plusz érdekesség, szerintem a fékre is rá lehet kötni hall-szenzoros féket, így az elektromos fék ereje kézzel is szabályozható. A dual/single motor váltást meg valószínűleg a fék bemenettel fogom megoldani. A második szabályzó egy sima, buta szabályzó lesz, visszatáplálás nélkül. Összefoglalva: sosem gondoltam volna, hogy egy termék ennyire színvonalas és profi! Mindenre gondoltak. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2021
Megtuningoltam/tesztelgettem egy kicsit a szabályzót (GT-100).
Nem akartam egy plusz gáz szenzort használni, ha már a kijelzőn ott figyel egy szuper, így elvágtam a vezetősávokat a nyákon, és kivezetékeztem külön kábelen a szenzor három lábát. A kijelző dobta is azonnal az E08-at, ami a gáz szenzor hibáját jelenti. Ezt a hibát akkor dobja, ha se a szabályzónál, se a kijelzőnél nem talál 0.6-1.2V körüli feszültséget. Tehát ha a hall szenzor be van kötve, de nincs előtte a mágnes, ami miatt kb. 2V-ot ad, E08-cal fogunk találkozni. Amit csináltam, de így visszagondolva lehet nem is kellett volna: a kijelzőn a hall szenzor helyére beraktam egy 8k2-2k2 feszültség osztót, ez kb. 1V-ot szolgáltat a mikrokontrollernek (mintha egyáltalán nem húznánk a gázt). Az E08 hiba eltűnt. Azért kellett a gáz szenzort kivezetnem (teljesen független minden GND-től), hogy a dual motor felépítés miatt szükséges 2db szabályzó azonos gáz szenzor jelet kaphasson. Ha csak simán kivezettem volna a hall szenzor jelét a kijelzőről, a fene tudja, hogy a másik szabályzó hogy értékelte volna a feszültséget, hiszen minden GND kábelen esik a feszültség, ez pedig elemelte volna a gáz szenzor jelét (vagy pedig a gáz szenzor GND-jén is óriási áram folyt volna). Viszont ha a szabályzók throttle bemeneteit közösítem, az a GND már a nagyáramú GND után van, így az nem fogja a szenzor jelét zavarni. Megtaláltam a kijelző csatlakozóján azt a kábelt, amin az akksi pozitív feszültsége van, ha a kijelző be van kapcsolva (ez kell a kulcsos bekapcsoláshoz is, power lock angolul). Ezt ha átvezetem a második szabályzóhoz, egyszerre fog a két szabályzó be és kikapcsolni (nem meríti folyamatosan az akksit a szabályzó). Következő ötletem volt, hogy ha a gáz szenzor jelét megkaphatja a szabályzó a kijelzőtől függetlenül, akkor vajon kihagyható-e a kijelző teljesen? Lehúztam a kijelzőt, az LCD csatlakozón (a szabályzónál) összekötöttem a pirosat a kékkel (akksi pozitív a power lock bemenettel), az áram 30mA-re emelkedett, tehát bekapcsolt a szabályzó, de a motort nem akarta forgatni. Úgyhogy sajnos kijelző mindenféleképpen kell a szabályzóhoz. Ezzel néhány előnyhöz jutunk: cruise control (tempomat), max. sebesség korlátozása, sebesség fokozatok, max áram korlátozása (!), korrekt sebesség kijelzés, stb. Berakom azt a táblázatot, ami 95%-ban passzol a kijelzőhöz, sajnos 100%-osat nem találtam, de ezen legalább ott van, hogyan lehet a pas bemenetet tiltani, engedélyezni, beállítani. Rendeltem dual motor szettet is, ott egy LCD van két szabályzóhoz, és az egyik szabályzónál a kommunikáció mindkét iránya be van kötve (tehát panaszkodhat, ha hiba lép fel), a másik szabályzó csak hallgatni tud (gondolom a beállításokat/korlátokat bekapcsoláskor megkapja, plusz ugye az állandó sebesség tartása (tempomat) is folyamatos kommunikációval jár). Alapesetben a gázkar jele is ezen a két vezetéket, adat formájában jut el a szabályzókhoz. Azért írtam le ezt ilyen részletesen, mert alig találtam hasonló infókat a neten. Még egy plusz infó: a kijelző csatlakozója mellett van egy két eres csatlakozó is. Ha a kijelzőn az alsó gombot hosszan nyomjuk meg, egy reflektor ikon tűnik fel a kijelzőn, és ezen a két vezetékes csatlakozón megjelenik az akksi feszültsége is.
Érdekes, hogy a GT-100 hangosabban hajtja meg a motort, mint egy noname szabályzó.
Sziasztok!
Egy Z-tech ZT-02-es kerékpárban cseréltem vezérlőt. Persze eredetit nem kapni, univerzális lett bele. Pár vezetéket át kellett kötnöm, mert teljesen más a csati, a vezeték színe. A tápot, gyújtáskapcsolót, gázkart, motort és hall jeladóit kötöttem rá, valamint a km-óra jelet a műszerfal felé. Működik, megy, de nem tökéletes. Induláskor kicsit kattogós a motor hangja, de gyorsítva csendes. A tulaj szerint a régivel nem ilyen hangja volt. Próbáltam fázist cserélni, úgy is megtanulja a helyes irányt, de ugyanúgy megy, hangja nem változik. A Hall elemek jók, azokat kimértem. Más frekivel hajthat az új vezérlő? Na de nem is ez a fő gond: menet közben néha a gázkar húzása nélkül is megy!! Ha ilyenkor ráhúzom és elengedem, akkor visszaáll normál működésre? Ez mitől lehet? A régi vezérlővel ezt nem csinálta. Ha felemelve próbáljuk, sosem jelentkezik ez a hiba. Tegyek a gázkar jelére egy ellenállást a test vagy a pozitív 5V felé? Találkozott valaki ilyen hibával? Üdv! Tomi
Nem lehet hogy "tempomat" funkció bekapcsol(ódik)?
Olyan is van? Nem is hallottam erről. A vezérlőn kellene valami szálat még bekötni? Maradt rajta egy csomó, ami az eredetin nem volt. Ezeket üresen hagytam. A hozzá kapott rajz és a vezérlő vezetékei nem passzonak, pedig itt vették hazai cégtől.
Ez a vezérlő A vezérlőn több vezeték van, mint a rajzon. Pl van még egy összedugható vezeték, (talán rózsaszín? most nincs előttem), hasonló, mint a tanító vezeték. De próbáltam összedugva és széthúzva is, arra nem reagál semmit, vagy nem próbáltam így menet közben esetleg.
A 3 sebesség kábelét is bekötötted?
Ha tényleg tempomatos a szabályzó, azt nem hiszem, hogy ki tudod kapcsolni (mivel LCD csatlakozó nincs is hozzá, és kábel sincs jelölve ehhez a funkcióhoz). Cruise controlnak is hívják. Ha 3-8mp-ig folyamatosan húzod a gázt (semmit sem mozdul közben), akkor aktiválódik. Újra gázadásra vagy fékezésre kikapcsol. Lehet, hogy meg kell szoknia a tulajnak. Én is hasonlót rendeltem aliról, max. 4eFt-ba került postával... Az enyém még nem érkezett meg, remélem, ez az auto tempomat nem szériatartozék, mert én se szeretem! A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Azt sem kötöttem sehova, hisz ezen sima gázkar van, nincs fokozat. Működik is jól. Felemelve 34-35-ig felpörög, ha rajta ülök sík terepen töltött akkuval 28-30-at megy. Eddig is ennyit ment a tulaj szerint. Lehet tényleg tempomat?
Sziasztok
szeretném 2 bicajomat elektromosra átalakítani az egyik 27.5" kerekem van és hidrólikus fékem https://www.giant-bicycles.com/us/talon-27dot5-1-2015 a másik 26"-os kerék és v-fék Van ötlet tipp link hogy lehető legkevesebb szaktudásssal és költséggel hogyan tudom átalakítani. van e ilyen készlet? vagy bolt vagy magánszemély aki ilyet vállal? ja és fontos a minőség megbízhatóság is Üdv Kósa Béla
A "google" segít, ha beírod neki: "elektromos kerékpár átalakító szett"
|
Bejelentkezés
Hirdetés |