Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Az a forgózsámoly, az igen.
Nem mernék beleülni! Alul keskeny, felül széles, folyton attól félnék hogy lebillen a sínről
Ha a szervó nem működik, akkor a kormányt sem könnyű tekerni.
A súlypontra gondoltam, nem a lekormányzásra!
Arányaiban nagyjából annyira "alul keskeny, felül széles", mint a normális vasúti kocsik, amelyek alig másfél méter (1435mm) nyomtávon több mint 3 méter széles kocsiszekrényt hordoznak, és kb 4 méter magasak.
Itt inkább az van, hogy a szemünk egy ilyen furgonnál a közel kocsiszekrény szélességű nyomtávhoz, az ahhoz tartozó, kb a kaszni szélességén futó kerekekhez szokott, és fura, ha vékonyabb van alatta, -és még magasabb is a megszokottnál. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2021
Itt például kb ugyanolyan keskeny nyomtávon még szélesebb és magasabb "kaszni" szaladgál, csak azt megszokta a szemünk.
(Meg hát az elején és az oldalán a vasdarabok takarják a futómű "vékonyságát") A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2021
Jó, ezt elfogadom! De az mk48 azért elég masszívan ül a sínen, és nem billeg mint a fenti jármű. (most már nem vagyok benne annyira biztos, de mintha láttam volna billegni)
A régi Mátrai járatok voltak billegősek a girbegurba sínektől. Ugyan ki-ki estek a kocsik, de még sem voltak sérülések.
Idézet: „Ugyan ki-ki estek a kocsik,” Köszi! A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2021
Girbegurba, mint ez?
Bővebben: Link '84--87-ig laktam Mátrafüreden, én olyasmiről nem tudok, hogy a kisvasút kocsijai le-leestek a sínekről. Most: vagy nem igaz, vagy annyira mindennapos volt, hogy szót sem érdemelt.... A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2021
A 71-es évek végén dolgoztam a cégnél. A nagybratyesz is. Hallottam eleget. Utaztam is sokszor vele. Többnyire a mozdony akart meglépni. Az újabb, (jelenlegi) gépek megjelenésekor próbálták kiegyengetni a pályát. Szerintem sikerült.
Jó, hallottál. De sokmindent lehet hallani.
Idézet: „ Az újabb, (jelenlegi) gépek megjelenésekor próbálták kiegyengetni a pályát. Szerintem sikerült.” Ehhez képest az egyetlen ilyen baleset (amiről tudok) nem a Idézet: „A régi Mátrai járatok voltak billegősek a girbegurba sínektől” idején, hanem pont 4 éve volt. És biztosan volt régebben is hasonló, csak nem hiszem, hogy ez rendszeres volt. Mondom, én nem azt gondolom, hogy nem hallottál róla, csak azt, hogy sok mindent hallunk, ami nem biztos, hogy úgy is volt. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2021
No, ha már a '70-es évek vége, akkor emlékezzünk meg ezzel a mai napról, mert állítólag akkori.
Nem politika, mielőtt vád érne, de: Bár a családban kisiparosok és értelmiségiek () reprezentálnak, és én is a szolgáltatóágazatban dolgozom, azért egy okos ember szavával élve: "abból nem élnénk meg, hogy levágjuk egymás haját". A munka ünnepére, és a munkások tiszteletére: május1 A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2021
Ingyen vihető, csak személyes átvétel, posta/futár nincs:
- 60 kilométer hosszú, arany vezetékből fonták; - 7 kilogram; - 2 darab van belőle. Bővebben...
Én jelentkeznék az egyikre! Egyelőre még gyűjtögetem az útiköltségre a pénzt...
Ha valaki fizeti az útiköltségemet, elhozom neki a másikat!
Benéztem. Elsőre azt hittem hogy az "ingyen vihető" topicban járok.
Számomra nem derült ki hogy végülis mi vihető ingyen ami 60km hosszú, arany, 7kg és kettő is van. Aztán leesett, hogy ez az érdekességek topic! Én jelentkeznék a másikra, amíg lehet stoppolni. Egyelőre függőben, nem tudom mikor tudnék érte menni. Ez a pandémia...
Mint írtam, ha fizeted az útiköltségemet, én szívesen elhozom neked!
Most kiszámoltam: kb. 1 milliárd Ft / darab... A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2021
Hogy ne sokat keresgéljetek, a második bontatlanul a csomagtartóban van.
Nincs kulcsra zárva.
Társulnék.... Sőt 2 db volt belőle küldetésenként. Azaz 11, 12, 14, 15, 16, 17. Összesen 12 -re lehet jelentkezni. Ha már elmegy értük valaki, egyből autoval is hozhatja, abból is van ott 3 db, azok sincsenek bezárva.
Úgy tudom, a 18-as és 19-es is össze volt készítve, csak azok a raktárban maradtak... De azokat már biztosan lenyúlta valaki...
A 13 -ét a Föld körül hagyták "duplán becsomagolva".
Az AN-2-es repülőgépet legtöbbünk láthatta már élőben is. De az AN-225-ös méreteit nehéz elképzelni.
Neten találtam egy képet, ami sejteti, mekkora is lehet valójában.
Ettől párásodni kezdett a szemem:
Idézet: „mínusz 263 Celsius-fokra hűtött tápegységgel, amely 40 százalékkal képes növelni az adatátvitelt” de azért jó ki cucc lesz majd. |
Bejelentkezés
Hirdetés |