Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
A túl áramvédő relével, az egyen-váltó, és a polaritás váltó kapcsolóval kezdeném.
Végig kentem az összes kontaktust, semmi eredmény.
Van valakinek normális rajza hozzá? Eléggé összetett, hogy csak úgy rajz nélkül szétkapjam. Az Elektrotanyán van egy kapcsolási rajz, de az szinte olvashatatlan.
A bemeneti védődiódákat darabold ki, akkor is ezt csinálja?
Ganzunivban leginkább az áramváltó transzformátor lábai szakadtak ki. Azon kívül más baja szinte még nem volt. Esetlegesen, ha van benne elektrolit kondenzátor, azt nézném meg. A kontaktsprével óvatosan, utána egy nap mire magához tér. A spray miatti átvezetések simán kikészítik. Azt is megnézném, az alapműszer könnyen mozog-e. Egy esetleges leejtés gyorsan tönkre tudja tenni.
Az alapműszernek mintha nem lenne csillapítása. Váltó fesz állásban mutat életjelet, de nem pontos. Nem fújtam be a kontakt sprayt, hanem csöppeket kentem a csúszkák alá. Lehet hogy nem jutott mindenhova. Majd még megnézem.
Melyiket hívod áramváltónak? Egy ferrit trafó van benne, aminek az áramköre az elemről jár. Annak mi a funkciója? A rajzon nincsenek megadva fesz értékek, ami alapján ellenőrizhető lenne. A védőkapcsoló tekercse szakadt el, mert nagyon idióta helyen van, és a doboz szétszedésekor beszorult a fül száránál. Azt össze forrasztottam, de semmi változás. Az amúgy is csak a védő relét működteti. A bemeneti védő diódak az alapműszerre direktben kötött ellenpárhuzamos két dióda?
A rajz szerint két trafó van benne. A ferrites, az azért van, hogy a nagyobb ohm mérő állásban nagyobb feszültséggel mérjen ne 1,5V-al. A másik transzformátor egy lapos valami, a műszer geometriai özepén helyezkedik el szerintem. Ha az alapműszer csillapítás nélkülinek tűnik, akkor az lehet jó. Amit még érdemes lehet megnézni, az az AC/DC ill a polaritásváltó kapcsoló.
A fém alsó lap alatt lévő biztosíték jó, nem oxidált, érintkezik a foglalatban?
A bizti jó. Megnézem a másik trafót is, de úgy tűnik a rajzról, hogy az csak váltó mérésnél aktív.
Köszi az ötleteket, ha kicsit több időm lesz jobban elmélyülök benne.
Szinte minden méréshatárban benne van. az osztókat befolyásolja.
Sok szó esik itt az AN8009 multiméterről. Praktikus kis jószág, csak a következő modifikációt ajánlatos elvégezni. A forgókapcsoló érintkezőpályája zsírozva van. Ezt letisztítva izopropil alkohollal, és a csúszka lemezeket is, ezután tényleg jól lehet vele mérni. Eddig kínlódtam vele, ellenállásmérés használhatatlan volt, árammérés is bizonytalan. Most zsír nélkül normálisan működik.
Sziasztok!
Sajnos egy félre sikerült mérés során elküldtem a multiméterem áram mérő részét. Nincs véletlenül valakinek Powerfix PDM 250 A2 típusú mérője? Egy ellenállás értéke kellene, mert elfüstölt benne. Köszönöm
Hello! Egy képet, vagy pozíció számot, vagy támpontot, esetleg hogy mit tettél, célszerű lett volna megadni. Nemde? Van itt (10-16. oldal) egy kép, amin némileg láthatóak a dolgok. Ha 200mA mérésben mértél "feszültséget" akkor a vastag sönt vezeték melletti RJ11 sérülhetett le. mely értéke 1R0 tehát 1 Ohm. Felette az RX2 ennek pontosító ellenállása lesz. Az meg mindegy mert új ellenálláls esetén az újhoz más érték kell.
De ez csak találgatás részemről.
Köszönöm a gyors választ. Mellékelek egy képet, amin látszik hogy az RJ10 szállt el. Legalábbis azon látszik. Az, hogy mi történt nem teljesen tiszta, de ha jól gondolom akkor 20mA méréshatárral mindkét mérő vezeték a +172V-ra került.
Az RJ10-nek, 9R0 (9 Ohm-nak) kell lenni.
Köszönöm, megpróbálom! Mire számíthatok amúgy? Van rá esély hogy megúszta?
Ilyenekre nem tudok válaszolni, nem ismerem ezt a műszert, csak általánosságban a műszereket.
Elvileg van védelem a műszerekben. A söntöket a bizti védi. ha védi és "nem szólal meg előbb" az ellenállás. Szerintem 20mA állálban valami feszültségforrásra mértél rá. De egyszerű a helyzet, beteszel egy 10Ohm-ot (esetleg RX1 hez még egy 100Ohm-ot) és megnézed működik-e. Legfeljebb minimálisan pontatlan lesz.
Egy IN-28 típusú indikátor lámpát próbáltam életre kelteni, de sajnos a sorba kötés helyett sikerült a közös anódra tennem mindkét mérőzsinórt.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2021
Ha azonos potenciálra kötjük a két bemeneti vezetéket, a feszültség különbség zérus. Nem megy tönkre. Tehát nem ez történt, hanem árammérésben rámértél a tápjára..
Értem. Ennek tudatában mennyi esély van a túlélésre? Délután kicserélem a rossz ellenállás. Kíváncsi vagyok mi lesz
Feszültséget pontosan mér, akkor van. Esetlegesen ha a tárcsa is megégett, akkor kevesebb. Ha kicsit kevesebbet mér, akkor esetlegesen a bemeneten lévő párhuzamos diódák között is van halott.
Én inkább a cső épsége miatt aggódnék, mert ennek nem igy kellene világitania. Lásd például itt.
proba:
A feszültséget pontosan méri, azzal nincs gond. A tárcsa is szép, nem égett meg. Gafly: A képet csak loptam, nem Én készítettem. Egyenlőre még nem sikerült működésre bírnom. A táblázat alapján amit találtam, a 172V kevés is lesz neki amivel a nixie csöveim mennek. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2021
Kipróbáltam. Sajnos overload van csak, nem mér semmit. Ezek szerint más is elment. Engedjem el?
Árammérő állásban mérd meg mekkora ellenállás van a bemeneti kapcsok között, az összes méréshatárban. Ha valahol szakadást mérsz, vagy nem lépcsőzetesen növekvő/csökkenő értéket akkor van remény. Van még egy szakadt ellenállásod. Ha meghal a műszer javíthatatlanul, akkor általában semmit nem mér. Tisztán halott javíthatatlan árammérő ritka ( tárcsa hiba).
200 mA - 100 ohm
20 mA - 108 ohm 2 mA - 198 ohm 200 uA - 1097 ohm Ez a leírtak alapján elég lépcsőzetes tehát gond. Vagy mégsem?
Az nem jó. A műszer alapérzékenysége +-200mV. Tehát minden áramérték állálban 200mV feszültségnek kell ébredni a söntökön. Vagy is 200mV/200mA= 1 Ohm, 200mV-20mA= 10Ohm. És így tovább. A Méréseidből úgy tűnik, hogy amikor az RJ11 megszakadt, az RJ11 megnyúlt. Annak 1 Ohm-nak kellene lenni. Feltéve, hogy a bizti jó. (Mellesleg annak is van ellenállása, ami növeli a bemeneti sorkapcsokon mért értéket, de jelenleg majd 100Ohm többletellenállás van a mérésednél. Viszont a bizti (soros) ellenállása, a mérési eredményébe, nem szól bele.)
Vagy zárd rövidre a biztit és mérj úgy ellenállást, vagy ha teheted, adjál a bemenetre 200mA áramot és mérj feszültséget az RJ11-en. Ott 200mV-nak kellene lenni. Azt nem írtad, hogy Overload akkor van ha áramot adsz a bemenetre, vagy áram nélkül is az van.
Alapesetben 0,00 jelenik meg, de amint áramot mérnék overload lesz. A 200mA-t megpróbálom.
Akkor van még remény, mert az azt mutatja hogy "szakadt" a sönthálózat. Nem szükséges pont 200mA, lehet "bár mennyi is, csak célszerű tudni közelítőleg menyi. Majd a hibaelhárítás utáni kalibrációnál kell pontosan tudni az áram értékéket.
Ha szakadt a sönt 200mA bemenő áram esélytelen. ha el akarja érni, akkor a mérő rész bemenetére már túl nagy feszöltség jut.
Ezek az ellenállások szépen sorba vannak kötve egy láncot alkotva. Egy ohm mérővel szépen ballagva végig a soron, gyorsan kiderül a hiba. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |