Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3666 / 3985
(#) vision61 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 26, 2021 /
 
De a feliratok nem a bordánál vannak, hanem a kimenetnél. Mi köze lenne a hűtőbordán (amiből kettő is van) lévő alkatrészhez? Akkor a GND a bázisfeszültség?
Egyébként a tápfeszültség jelölésénél is alkalmazzák ezt a jelölést.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2021
(#) bugyi680 hozzászólása Nov 27, 2021 /
 
Sziasztok!
Az M083B1 típusú IC-re lenne szükségem.Kapni nem igazán lehet.Milyen készülékekben lehet ilyen IC amiből ki lehetne bontani, találkozott-e már valaki vele, vagy van esetleg valakinek elfekvőben otthon?
(#) vargaf válasza bugyi680 hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Kapni igazából lehet:
e-Bay M083B1
Más kérdés az ára.
(#) Ip-se hozzászólása Nov 27, 2021 /
 
Helló! Van egy villanymotor, forgásirányt szeretném megfordítani, min változtassak? Jelöltem hová volt kötve fázis és nulla. kép
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) djv hozzászólása Nov 27, 2021 /
 
A kérdésem igen egyszerű: ha a villamos áramszedője rendszeresen szikrázik ezáltal az utastérben a világítást befolyásolva és egyúttal a kábelnek sem tesz jót, miért nem használnak 2 áramszedőt? Mert amikor az egyik épp ívet húzna, nem fog, hiszen a terhelés a másikra kerül, ami még érintkezik a felső-vezetékkel, azaz az áramellátás folyamatos lenne (nem villogna semmi) és a szikrázás is megszűnne ezáltal, ami a kábel és áramszedő élettartamát is növelné. (Talán jobban növelné a kábel élettartamát annak ellenére, hogy dupla súrlódás/kopás lenne az eredménye a 2 áramszedő miatt.)

Szóval mi abban a logika, hogy mégis 1-et használnak az esetek 90%-ában... illetve olykor miért használnak a megszokástól eltérve 2-t azon a maradék 10%-on?
(#) Ip-se válasza Ip-se hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Itt egy másik kép. kép
(#) granpa válasza Ip-se hozzászólására (») Nov 27, 2021 1 /
 
Van saját témája, ott mindent megtalálsz.
(#) Ip-se válasza granpa hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Sajnos nem találtam meg a megfelelő választ, ezért ide írtam.
(#) granpa válasza Ip-se hozzászólására (») Nov 27, 2021 1 /
 
35 Oldalnyi kép van. ??
(#) Epu2 válasza Ip-se hozzászólására (») Nov 27, 2021 1 /
 
Akkor is ott várd.
(#) Epu2 válasza djv hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Szerintem egyszerű hanyagság miatt. A nagyon régi villamosok kivételével, párhuzamosítható az áramszedő.
(#) Tomi111 válasza Ip-se hozzászólására (») Nov 27, 2021 / 1
 
Szia! Tedd át az összekötő lemezeket függőlegesre (a kép alapján)!
A vezetékek maradjanak eredeti helyükön!
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) Ip-se válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Köszönöm a választ. Holnap kipróbálom
(#) lelkes amatőr válasza djv hozzászólására (») Nov 27, 2021 / 2
 
Ennél azért kicsit bonyolultabb a dolog.
Például: váltóállítás áramfelvétellel megy egy külön kiszakaszolt részen.
Más: ha áramtalanítani kell a szerelvényt, nem elég egyik a szedőt lehúzni (időtényező).
Megint más: a teljes vonal szakaszokra van osztva, két szedő nem lesz ugyanazon a szakaszon.
(és még pár oka van)
(#) lelkes amatőr válasza djv hozzászólására (») Nov 27, 2021 / 1
 
Még egy kis adalék: az áramszedő nem fémesen érintkezik a felsővezetékkel hanem egy spéci grafitbetét van benne, ezáltal csökkentve a kopást. Ezt szokták cserélni ha szükséges.
Ha van még kérdésed, tedd fel nyugodtan.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2021
(#) Suba53 válasza djv hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
És azt megfigyelted, hogy ha egy egyenes szakaszon végignézel, a felső vezeték nem egyenesen megy, hanem cikk-cakk-ban?
(#) SzervízMacska válasza djv hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Az áramszedő áram-átadó képessége katalógus adat, amiből következik, hogy a szerelvény stabil ellátásához mennyire van szükség. Természetesen ez ideális körülményekhez van megállapítva, tehát a csúszólapok és az átvezető rézsodronyok adott keresztmetszete alapján, stabil érintkezést feltételezve. Ha nagyon szikrázik, az műszaki hiba. Ilyenkor javítani kell, nem az áramszedőt duplázni. Lehet hibás szedőlap, berágódott/lógó csapágyazás, helytelenül beállított rugóerő. Újabb kocsikon nagy probléma, ha a szikrázás a világításra is kihat, mert akkor döglött a hálózati kondenzátor… Egyébként általános szabály, hogy több áramszedős szerelvénynél, ha az üzemszerű működéshez egy is elég, az elsőt kell használni, a hátsót pedig le kell vezérelni, illetve kötni. Kivéve, ha a vonal sajátosságai lehetővé teszik a hátsó szedővel való közlekedést.
(#) SzervízMacska válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 27, 2021 /
 
Ez meg egyrészt a hőtágulás kompenzálása, másrészt a szedőlapok egyenletesebb kopása miatt van.
(#) Suba53 válasza djv hozzászólására (») Nov 28, 2021 /
 
Ma bent autóztam a városban, és direkt figyeltem a villamosok áramszedőit. Kettő szedőlap van párhuzamosan, úgy kb egy arasznyi távolságban egymástól.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2021
(#) lelkes amatőr válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 28, 2021 /
 
Jó a megfigyelésed, az induláskor felvett párszáz Amper átviteléhez kell az érintkezési felület.
(#) Fats Domino hozzászólása Nov 29, 2021 /
 
Üdv a fórumozóknak! Azt kérdezem tisztelettel,lehetséges-e egy másik infrás távvezérlőt ráhangolni egy kis játék drónra,amelynek az eredeti infra távvezérlője nincs meg.? Jó lenne ha működne.
(#) bbalazs_ válasza Fats Domino hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Elvileg működhet, gyakorlatban nem szokott, túl sokféle az adó/vevő páros frekije, kódolása.
Az infrákon általában van egy A/B/C választó. Ha azon túl vagy, tovább nem érdemes erőlködni.
A kódolás más és más. Tehát hallod, hogy a kínai beszél hozzád, de nem érted.
Ja, biztosan infrás? Mert a drónok többsége, amit láttam, rádiós volt.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
(#) Udvari Zsombor válasza Fats Domino hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Hát, az eredeti távirányító hiányában eléggé lutri ráhangolni másikat, sajnos ismerni kellene, hogy melyik gombra mit adott az eredeti. Ha ér annyit a játék drón (kétlem) akkor lehetne másik vezérlőt tenni bele...
(#) Fats Domino válasza bbalazs_ hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Köszi a választ. Nem gond,bár egy eléggé ritka kis Star Wars szerkezet. Biztosan infrás .Üdv
(#) távoli felhasználó hozzászólása Nov 29, 2021 /
 
Az lenne a kérdésem, hogy pl a 74HC sorozatú IC-k hány MHz frekvenciáig használhatók?

Pl. PCI busz jeleit tudnám velük kezelni?
(#) Suba53 válasza távoli felhasználó hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Mit tudsz a PCI busz sebességéről?

Egy kis info. A HC sorozatról
(#) távoli felhasználó válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Tehát ha jól értem, túl lassú a PCI buszhoz?
(#) távoli felhasználó válasza pipi hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
Köszönöm szépen.
(#) pumoka hozzászólása Nov 30, 2021 /
 
Sziasztok!
Szerintetek ez, hogy működik? Ugyanis a töltő kimenetén min 18Vdc van amit ugye rákötök a savas autóakkura amikor töltöm. Ezt a kapcsolást rátettem de állandóan zöldet jelez a led hiszen a töltő kimenetét is érzékeli, tehát pirosat soha sem fog mutatni. Vagy valamit rosszul kötöttem volna be, vagy nem jó a kapcsolás?
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2021
Következő: »»   3666 / 3985
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem