Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Sziasztok VIM és merlingerin!
Előrebocsátanám, hogy a kiegyenlítő hibátlan. Nos, a fűtésszerelő a rendszerbe egy ilyen szűrőt épített be. Előfordulhat, hogy a szűrő beépítése előtt is volt már probléma a tömegárammal, csak épp a határon mozgott és a szűrő beépítésével már pont annyira csökkent le, hogy a by-pass szelep kénytelen lett teljesen kinyitni. Innen nézve a dolgot, ez okozhatja az áramlásérzékelő tolórúdjának részleges működésképtelenségét is és a by-pass szelep nyitását? Köszi A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Akkor ezek szerint lett beállítva benne a nyomás.
Idézet: Ehhez nincs mit hozzászólni "... amit mögmondtam azt mögmondtam". Talán a nyomás érzékelő tömszelencéje száraz vagy a membránja ki van nyúlva és nem tudja megfelelően kitolni a rudat a mikrókapcsoló kapcsolásához. Áramlási iránynak megfelelően van a szűrő közdarabja beépítve? Passz. „Előrebocsátanám, hogy a kiegyenlítő hibátlan.” A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Igen, ennek megfelelően lett megcsinálva, mert hogyan is lehetne másképpen?
Az áramlásérzékelőt nyilván ismét szétszedtem, hogy nem-i a membrán lyukadt ki vagy a vékony by-pass cső nem-é dugult el, esetleg a tolórúd valami miatt nem-e akadhat mégis, de nem. Az egész egység felújítása úgy 2 hónapja történt, nem gondolnám, hogy ennyi idő alatt elvízkövesedett volna, meg aztán a HMV hibátlanul üzemel. Már gondoltam arra is, hogy ideiglenesen a fűtés hálózatát leválasztom és egy hosszabb locsolócső darabbal helyettesítem, hogy kiderüljön tényleg mi okozza a tömegáram csökkenést és hogy erre is kinyit-e a by-pass szelep. Köszi
Szia!
Egyik kazánomban volt olyan, hogy a bypass szelep áteresztett. Normál üzem alatt is ment a bypass kör. Kicseréltem. Szétszedni nem tudtam sajna. De ezt ki tudod próbálni. Kiveszed a bypass szelepet( klamni lehúzás után hátra kijön a bypass cső, vízpumpa fogóval, vagy villáskulcs segítségével hátrafele ki lehet szedni, nem kell az egész váltóblokkot kivenni. Visszarakni nehezebb a rugó miatt, de nem lehetetlen. Kivéve csap alá rakod, a kis fészket megtöltöd vízzel. Ha eltűnik, rossz. Átereszt. Elvileg szétszedhető. Nekem nem sikerült sosem de ha rájössz mi a trükk, árud el A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
ITT a képeken a rugótól jobbra lévő részben van amit keresel. Ha elolvasod a szétszedési procedúrát és a bizonytalan kimenetelt, hogy ez e valójában a probléma okozója, biztosan elgondolkozol rajta, hogy érdemes e szétszedni emiatt.
Anno nézegettem a by-pass szelepet és nem is vettem meg, mert ránézésre úgy tűnt, hogy a szétszedésével nem lesz gond és mivel 1 napos vízkőmentesítőben való áztatás hatására sem tudtam meglazítani a benne lévő közcsavart, ezért cseredarab hiányában és teszt nélkül ment is vissza a helyére annak reményében, hogy flottul fog működni. Amint az eset is mutatja, közel sem biztos, hogy jó döntés volt annak ellenére, hogy egy ideig nem mutatott hibás működést.
Szóval azt gondoljátok Ti is, hogy ezzel a szeleppel lesz a gond? Köszi A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2021
Szia!
Szerintem az az Y szűrő a fő gond De ha szerinted nem, akkor szedd ki a bypass szelepet, nézd meg vizet öntve rá, hogy átereszt, vagy nem. Ha igen, vegyél egyet. Nem olcsó, de van Aztán ha ez után is marad a gond, vedd ki az Y szűrőt
Így fogok tenni, mert nekem sincs további ötletem. A fejleményekről majdan beszámolok.
Addig is... Köszi
Westen pulsar D kazánnal kapcsolatban van tapasztalata valakinek?
Gyakori hiba E25. Szivattyú hibát olvastam. Szerelő szivattyú és hőcserélővel kezdené 100+ezer ft költségről beszél. Érdekesség képpen van, hogy ha bedobja a hibát leveszem a kazán elejét, elindul, működik rendesen. Van, hogy a resetre sem reagál, de van, hogy egy reset elindítja. Van, hogy 3-4 napig hiba nélkül működik. Van, hogy naponta 2-3 alkalommal hibát ad. Van, hogy tusolás közben jön a hiba. Szerelő is csak találgat. Egy ilyen kazán 200ezer körül van. Nem biztos, hogy 100+ ezerrel kisérleteznék. Valakinek ötlete? Köszi
Szia!
Első körben ki kell pucolni. Ha szivattyúra panaszkodik, az csak annyit jelent, hogy nincs megfelelő hőelvinás. Ez lehet a szivattyú szállítóképességémek hiányából, pl el van dugulva, vagy kondenzátor hibás, kicsi a teljesítménye. De lehet eltömődött hőcserélő, vagy lángmoduláció hiány is, mert teljes gázon megy. De lehet áramlásérzékelő hiba is. Így távolról, nem mérve, nem látva leginkább az a helyes diagnózis, hogy valószínűleg elromlott Az a baj, hogy ezek nem fég zc18-ak. Sokkal összetetteb dolgok. Amíg a trabinálna gyújtás kimaradás az 3 dolog lehet, és mind3 kb 2p perc csere, addig ez egy superb turbódiesel... Teccikérteni.. szóval egyértelmű hibákra van orákulum. De ilyenre csak a mérés, meg a vaktában minden cserélés a megoldás..
Szia!
Köszönöm válaszod! Hőcserélőt kipucolni, gondolom kiszedett állapotban. Ami fura még nekem, most előlap nincs rácsavarozva, csak rá van akasztva. Pont most volt hiba egy leállás, ismét e25. Kimentem a kazánhoz, leakasztottam az előlapot, azonnal indult is a kazán.
Szia!
Előlap alatt mit értesz? A fehéret, vagy az alatta levő szürkét? A fehér valóban leakasztós. Ha a szürke alatta lejön, akkor ott levegőt szív, az baj... Azt légmentesen tömítve kell lecsavarozni.
A fehérre értem. Ez nem kondenzációs kazán.
Szia! Van ebből a Pulsar D-ből több féle model is. Jó lenne ha pontosan megadnád a számozását ( ha van egyáltalán). Bővebben: Link ... a nyomáskapcsoló ami mikrókapcsolós.
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene egy Energy 240Fi-hez. Egy ideje tapasztalom, hogy ha lehül a kazán (mással is fűtök), akkor nem indul be a fűtés. Világít a zöld led és lassan villog a piros. (Vízhiány a fűtési körben, vagy szivattyú leállás a doksi szerint.) Ilyenkor ha megnyitom a melegvíz csapot elindul a fűtés és megy folyamatosan. Amikor nem indul érzem, hogy megy a szivattyú és a venti is megy, de nem gyújt be. A külső iszapleválasztót ma leürítettem, de nem volt nagyon koszos. A nyomás 0.8-ról indul, kb.2-ig megy fel, tehát elvileg jó. Adjatok valami ötletet mi lehet a hiba. Még én a hőcserélőre gondolok, mert elég régen volt takarítva. Köszi
Szia!
Vízáramlás érzékelő (a rudazat, meg a mikrokapcsoló) bal oldalon működik? Kijön a rudazat induláskor, megnyomja a kapcsolót, és a kapcsoló is jó? Ha igen, szivattyú kondenzátora nem kapacitás szegény?
Szia! Igen, nyert! A rudazat nem jött fel rendesen és nem nyomta meg a mikrokapcsolót. Ha rányitottam a melegvizet, akkor kicsit még feljebb jött és indult a láng, meg eltünt a hibajel. Levettem a mikrokapcsolót, kivettem a tömszelencét, kitakarítottam, óvatosan megtöröltem a rudazatot lentebb is. Ment bele egy kis szilikonzsír (amit a kávégéphez adtak ). Összeraktam, feltöltöttem és eddig jónak tűnik többszöri indítás után is. Most figyelés van, hogy rendben van e. Ha már benne voltam kitakarítottam a hőcserélőt, de az nem volt problémás. (Nálunk nem kemény a víz.)
Köszi!
Szia!
Rendell bele tömszelencét. Nem egy vagyon. A baj, hogy benne az O gyűrű is kemény. Ha venni nem akarsz, kitekerve a tömszelencét ke tudod köszörülni az alját. A fehér teflont ki lehet húzni egy nagyobb csavarral, hogy csak a peremébe kapaszkodjon, ne tegye tönkre a belsejét. Benne sima O gyűrű lakik, talán 30Ft is van epdm-ből.. Így nem lesz tartós, ereszteni fog.
Sziasztok!
Westen 280 Fi gázkazánunk van, fsz. padlófűtés, fent radiátorok. Sorra jelentkeznek a hibák: fent csöpög (elég rendesen) egy radiátor, a kazánban pedig rendszeresen elfogy a víz, újra kell tölteni. Gondolom a kettő összefügg, bár volt szerelő, aki telefonon azt mondta, nem. Ami viszont nagyon frusztráló, hogy a kazán meghülyült, felfűt odalent 27-28 fokra (fent is mennek rendesen a radiátorok), hiába kapcsolom éjjeli módba a termosztáton. Először arra gyanakodtam laikusként, hogy amikor a víz mennyisége csökken a rendszerben (a radiátor...), akkor valahogy túlkompenzál a kazán. De most figyeltem rá, hogy 1 bar körül legyen a nyomás (amúgy 0,5-re esett le), és mégis fűt, mint az atom. Ja, és néha leáll, fűtés szonda hibával (80 fok feletti led villog), de pár "reboot" után elindul. Lehet, hogy az egész oka tényleg csak a radiátor? + Budaörs-Biatorbágy vonalon tudnátok szerelőt mondani, aki hajlandó ezzel foglalkozni? Egyelőre 3-4 szaki/szerviz pattintott le... Köszi!
Szia!
A kazán olyat nem csinál, hogy nem kapcsol ki Az a termosztát dolga, hogy leállítsa.. Tehát ott kapirgálj. Ha a rendszerből elfogy a víz, az pedig tök mindegy melyik "szerelő" mit mond.. azért van, mert valahol van egy LYUK. Értelem szerűen ha a rendszerből eltűnik a víz, akkor ott keresendő a hely, ahol mondjuk van egy folt esetleg ömlik.. Kivéve padlófűtés, na ott sok sikert Vélhetően a termosztátod nem fent van, azért van fent marha meleg, mert a lent nincs rendes fűtés, a meleg meg nem hülye, nem jön le.. (az a hideg..) Vagyis azt kell megkeresni, mi az oka, hogy lent nem melegszenek a radiátrok. Ez lehet az is, hogy valahol van egy légbuborék.. A lenti radiátorokat ki kell légteleníteni, egyenként. Meg megkeresni, minden szivárgást.. Első körben a kazánt nem javítanám meg, ha fűt
Sziasztok!
A kazánunk egy Westen Star 240 FI kombi kazán. Már elég régóta csinálja hogy a fűtés gázégő sárga visszajelző led kb. 2-3 mp kialszik aztán megint világit újabb szünet, aztán megint kialszik. Sőt van amikor egy másodpercre az összes led, a piros ledek is kialszanak. A gázégő közben folyamatosan dolgozik mintha nem lenne semmi gond. A meleg víz vételnél nincs ez a led ki-be kapcsolás gázégő visszajelzőn, ott ég a sárga jelző folyamatosan amig engedjük a melegvizet. Mostanában viszont az csinálja egy héten egyszer kétszer, hogy nem indul be a meleg víz meg a fűtés sem, a 30 fokos led villog (gázelzáró kijelző) hibakód. Ilyenkor egy reseteléssel újra indítható a rendszer, és működik minden. Mi okozhatja a hibát, illetve mi adhatja a hibaüzenetet?
Sziasztok.Westen Energy 240 fi az alany.Két napja az a tünet,hogy a fűtés része már meleg radiátoroknál bekapcsol-kikapcsol olyan 5-6 másodpercenként.Ha éppen olyanja van,akkor 3-4percig jó,de ha úgy gondolja,akkor 5-6másodpercenként kapcsolgat.
Amit észrevettem,hogy ha teljesen hidegről kezd el fűteni(hazaérek és felveszem a fűtést 17-ről 20fokra)akkor elég sokáig jól működik.Víz 60-70 fokos az órája szerint,nyomás hideg víznél 1,meleg víznél 2bar.Radiátorok forróak,de szerintem melegebbek,mint a kazán által mutatott 60fok.A szivattyúja állandóan megy,gondolom utókeringéses a kazán. Mi lehet a problémája ennek az átoknak?Válaszaitokat előre is köszönöm.
Szia! Ez az eset nagyon hasonlít a tápfeszültség ingadozására amit a vezérlőpanelen található trafó lábainál lévő forrasztási hibák okozhatják. Nagyítóval szemügyre véve és megmozgatva a trafót (mintha ki akarnád húzni a helyéről a panelból) látni lehet, hogy hol nem fogja a forrasztás a lábakat. Persze más alkatrészeket is szemügyre kell venni, hogy esetleg nem máshol van körbe repedve a forrasztás.
Szia! Van egy "ufó" alakú alkatrész aminek az elején/tetején van egy mikrókapcsoló (fekete-kék-barba vezetékek mennek hozzá) ami nem vált át megfelelően a hidroblokkból kitolódó rúd szorulása miatt vagy a mikrókapcsoló nem kapcsol megfelelően. Fűtési állásban be van húzódva a rúd, HMV módban kint van és nyomja a kapcsoló karját ami a főégő üzemmódját hivatott eldönteni, hogy az rész vagy teljes terheléssel működjön. Elsőnek próbáld meg wd40-nel befújni a ott a tömszelence környékét és kézzel ill. kis csőrös fogóval meghúzgálni a rudat, hogy kenése legyen. Ha ezek után az üzemmódok váltásakor megfelelően ki-be tolódik a rúd akkor az átmenetileg jónak mondható ha pedig a kapcsolót is jól működteti akkor meg is javítottad átmenetileg. HMV vételezéskor teljes terheléssel kell indulni a főégőnek (ekkor kint van rúd és nyomja a kapcsolót, fűtéskor pedig részteljesítménnyel indul, lassan gyújt be.
Kis rudak kijönnek tökéletesen,mikrót megnyomják.Persze egy kis wd40 nem árt meg neki soha
Bár a belső mikrokapcsoló gyanús (a két piros vezetékes),mert műszer szerint jó,amikor megnyomja a rúd,de ha még egy mm-t feljebb nyomom,akkor már szakadozik műszer szerint is.
De megárt. Gumi O gyűrűk vannak a tömszelencében. Megeszi a wd40... Csak vízálló szilikon zsír, a rudazat vízkőmentesítése, és takarítását követően
Rendben,köszönöm.
Köszönöm a választ! Tavaly probléma volt a vezérlőpanellel, nem indult a ventilátor elvittem szerelőhöz, de szerintem csak a relét "mozgatta" meg nem láttam a panelon, hogy valamit cserélt volna. Ugyanez a hiba mint a mostani már akkor is megvolt csak akkor még nem volt ez a tiltás. Érdekes egy jelenség ha azt a szürke lemezt vissza csavarozom előre ami eltakarja a ventilátort , a levegő termosztátot, (zárttá teszi az égőteret) és itt jön a lényeg> ha a csavart ráhúzom előjön a hibajelenség, ha az egyik csavart fellazítom egy kicsit a hibajelenség megszűnik????? Mintha fals levegőt szívna. Arra gondoltam a preszosztát csinálja a problémát, az ad hibajelzést de a tegnap vettem egy használt kazánt alkatrésznek, átcseréltem ezt a levegő termosztátot, de ugyanaz a hibajelenség. A ventilátort kivettem a lapátokat megtisztítottam( sok égésterméket lekapartam róla) szerintem az jól működik csak a falon van átvezetve a szabadba erősen tolja ki az égésterméket , belevilágítottam nem láttam, hogy valami dugulás , vagy komoly szennyezés lenne benne. A jobboldali elektróda vége izzik üzemközben (gondolom az normális) De vezet ki ebből a zárt térből alul egy szilikoncső ami megy gázszelepbe és az égőtest alján van valami érzékelője. Annak mi a szerepe? (kép)
Szia! A képen az égőtérhez csatlakozó mérőpont csöve látható ami rá van dugva a gázszelepre. Megfelelő idom csatlakoztatásával lehet a zárt égőtér nyomásviszonyát beállítani. Lehet, hogy ezt a Te esetedben annak idején nem nyomásmérővel hanem volumetrikusan állították (nem millibárt hanem m3/h-t mértek). Passz. Szakember szükséges, hogy ezt beállítsa.
Sziasztok!
Szeretnék mielőbbi tanácsot kérni! Westen energy 240i kombi gázkazán amikor lehűlve bekapcsol és elkezd fűteni pár perc után kikapcsol. Aztán rövid idő múlva újra bekapcsol és kikapcsol. Ezt ismétli 5×,10×...amíg fel nem melegszik,45-50.fokra,aztán megy rendesen a fűtés.HMV is megbizhatatlanabbul működik ha le van hülve a cirkó,melegen működik. Nyomás rendben.Égéstér hibátlan,tisztitva. Gyújtóelektród/égés biztosító elektród tisztítva. Lehetséges hibák,beleolvasva a fórumba: 1.Fütés/HMV mikrokapcsolók?! 2.Gyújtóelektródok? 3.Vezérlőpanelen a trafó lábai? 4.Grundfos szivattyú kondenzátor? 5.Panel X2mkt kondi? 160nm tetőteres hőszigetelt,Bramac, 2001.épitésü ház, rézcsöves,lapradiátorok,25-30perc alatt melegszik a viz 70.fokra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |