Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ha jól látom az a 750V csak 50V max lehet. Egy ilyen cuccra még a 230voltot se kapcsold sehogy.
Lehet 10-es osztóval kicsit jobb a helyzet, de ennél többet nem áldoznék rá.
Sziasztok!
Lenne egy feladatom, ahol egy relatív nagy teljesítményt kéne kapcsolnom egy relével. Maximum 60V és 5A lenne, ami terhelné, elkezdtem nézegetni reléket, most már a sokadikat és megdöbbenve láttam, hogy alig van pár relé ami erre képes lenne és az inkább az ipari fajták. Elnézek valamit, vagy tényleg túl nagy falatot adok a reléknek? Főként rezisztív terhelésről lenne szó, de nem kizárható az induktív se. Csatolok egy képet egy FUJITSU FTR-K1CK012W reléről. Ez az átkapcsolási terhelhetősége, itt még elnézem, hogy 60V-nál ha 800mA tud kapcsolni, de a tényleges terhelhetősége is maximum 24V és 16A (UI.: itt nyílván nem az árammal, hanem a feszültséggel van, miért ennyire alacsony)? Valaki kérem világosítson fel, hogy elnézek valamit, vagy tényleg nem fogok megfelelő relét találni Említett relé. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2021
Érintkezők távolsága, ívképződés stb. Használj nagyobb mágneskapcsolót, félvezetőt vagy félvezető relét (SSR).
Nos, nem olyan nagy probléma ez. A relén fel szokták tüntetni az adatokat, a lényeg: hány voltról működik ?, milyen feszültségen és mennyi áramot kapcsol. 60 volt és 5 amperre találsz számtalan relét. (csak , hogy az első szembejövőt említsem: MECH 12V 1x ZÁRÓ 8A/250AC G6RN-1A 12DC (OMR) 655ohm 28.5x10x15mm [ 42-04-31 ] Lomex) (pl. riasztókban általánosan használt relé a 220 volt 10 A)
DC-ben minden relé sokkal rosszabb mint AC-ban. AC-ban ugye nullátmenetnél kialudhat az ív...
DC-ben csak a távolság miatt alszik ki az ív... Bunkó relét, vagy kontaktort kell választani Esetleg vannak még ilyenek: https://www.tme.eu/hu/katalog/egyenaramu-ssr-relek_112511/?s_order=...000011 de nem szabad elfelejteni, hogy egy pici átvezetésük ezeknek mindig van kikapcsolt állapotban is... De ha nem szükséges a galvanikus leválasztás, inkább félvezetőben-FET gondolkodnék
Valószínűleg igazad van, máshol nézhettem azt a 750V-ot!
Mire való a GND/AC/DC kapcsoló?
Nem írta milyen fajta feszültségre szeretné használni. De pl. ha vesz egy 12 V/ 40 A-es autós relét az biztos kibírja. (még a 60 voltot is)
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2021
Lehet hülye ötlet, de kapcsolj két 30V -os DC terhelhetőségű relé érintkezőt sorba.
Úgy meglesz a 60V -hoz szükséges érintkezőtávolság, igaz két relében, de akkor is...
Üdv!
Van egy ilyen Móriczka rajzom, ő lesz az állatorvosi ló. Van rajta egy relé, amit egy bd139 kapcsol, akinek a bázisán 100ohm leledzik. A relének normál hálózati feszültséget kell kapcsolnia, mégpedig egy ledes "izzóra". Áramfelvétel mondjuk 20W körülire saccolom. A panel be lesz dobozolva műanyag házba, nem lesz piszka. A sokvezetékes csatira megy majd egy kis elektronika, cmos ic-kkel. A betáp egyenirányított stabilizált 5V lesz. Nincs optós elválasztás, mert szerintem felesleges lenne ide. A kontaktusok között jó nagy távolságokat gondoltam hagyni (mint a képen is látható). Ha kell, akkor a jelölt részen lehet marást ejteni kúszóáram ellen, nem tudom javasolt-e ide. Jól gondolom hogy jó lesz ez így? szerk.: Több ilyen fokozat lesz a panelon, azért ilyen szellős A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2021
Szkóp elektronika bemenetre a BNC csatlakozóról bemenő jelet "DC" közvetlenül egyenáramúlag, "AC" soros kondenzátoron keresztül, "GND" nem kapcsolja, hanem bemenet GND-re kötve.
Jónak jó, de fölösleges a három csavaros csatlakozót áttenni a másik sarokba, nyugodtan odateheted a két csavaros mellé is. Inkább a kimarást csináltasd meg a relé lábaknál...
Mondjuk azt én sem értem, sok relénél miért nem választják szét a kis és nagyfeszültségű oldalt.
Egy ilyen ívoltós RC tag hogy néz ki?
Valószínűleg így az olcsóbb, egyszerűbb a gyártóknak kialakítani a kivezetéseket. Egyszerűbb lenne az áramkörtervezőknek is a jól szeparálható lábelrendezés, így viszont kénytelenek alkalmazkodni az elérhető kínálathoz.
Nem írta, de a képe alapján egyértelmű hogy DC.
Megnézte a diagramot, amiből látszik hogy 60V-hoz milyen DC áramérték tartozik. Láttam a Hestore-ban bunkóbb relét, ráírva 10A 100VDC, de az adatlapot-diagramját megnézve, vagy 100V, vagy 10A, a kettő együtt nem igaz... még 60V-on sem...
Üdv.Erősitőben nagyobb elkókat találtam amiket leragasztottak valamilyen ragasztóval.Cserekor használ valaki valamilyen ragasztót lefixálni hogy ne mozduljanak ki?
Ha nem szállítod, rakodod, hajózod, akkor nem kell ragasztó.
Köszönöm!
Azért vittem ki a panel szélére a betápot, mert a látható fokozat mellé kerül még másik három (vagy hét a nagy testvérhez),csak addig nem akartam tovább rajzolni míg meg nem bizonyosodom a módszer helyességéről.
Üdv nektek!
Képen látható kínai fázishasításos elven működő motor sebességszabályozót használ valaki nagyobb teljesítményű motorhoz? Én próbáltam egy mosógépmotorral, de az csak 400W-os. Működik is ahogy kell, de már így is langyos a hűtőborda. Na de a csavar, hogy én 1.5KW -os körfűrészre (PKS1500B3) akarom rátenni, mert alumínium és vas vágáshoz nem kell a maximális fordulatszám, ezért szeretném azt csökkenteni. Fogja ez az említett teljesítményt bírni, vagy érdemesebb kicserélni nagyobbra a hűtőbordát rajta? A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2021
Inkább olvasd le a triackról a típusát, és keress rá az adatlapjára, mit bír.
Sziasztok!
Hoztak nekem egy autotrafót, amelyik korlátozottan, 160-260V között állítható. Kíváncsiságból kinyitottam, mert volt egy kis szaga, miközben mértem. Ez a látvány fogadott. Nem tudom, hogy ez amiatt van-e, mert huzamosan használták egy adott állásban, és a csúszka által rövidre zárt menetek ezt megsínylették, vagy más ok miatt égtek meg. Szerintetek használható-e még, vagy kuka? Üresjárásban 25-38W teljesítményfelvétele van állástól függően, ez szerintem nem OK. kösz, üdv!
Felületes ránézésre azt mondanám, hogy igazad van.
Szerintem vélt vagy valós kontakthiba miatt össze (vagy szét) barmolták a gyári leszedőt. Jelenleg sok menetet zár rövidre, ahol éppen áll, ott sül a tekercs. Gyárilag is zár rövidre, de csak keveset, és azt is szénkefével teszi, tehát nem "sül" a tekercselés. Ha javitási kényszered van (saját, rokon vagy haver) akkor első lépésben emeld el a leszedőt a tekercstől. Ha akkor elfogadható szintre csökken a nyugalmi áram, és nem melegszik sehol, akkor menthető. De sokat kell vele vacakolni, hogy használható leszedőt fabrikáljál. Ha nincsen javitási kényszered, akkor ahogyan van, mutasd meg a megrendelőnek: Tetszik látni, le van égve. Bakancsos úti hulladékudvarban (Gyökér köz 4.) le tetszik tudni adni, nyitvatartási időben. Ha azt mondja, dobjad ki akkor te, akkor vállald be a megsemmisitést. Ingyen vihetőben tutira elviszik (nekem nem kell, nem hazabeszélek ).
A csuszkának a lehető legkisebb felületen kell érintkeznie a tekerccsel. Például úgy, hogy a kerek érintkezőt el kell forgatni, kopásmentes helyre. Ha úgy jó mint Gafly írta akkor lakkal jó rögzíteni a meneteket.
Isten ments a Gyökér-köztől. Nálam is le lehet adni (azazhogy: értemennék), majd többhónapos (talán még éves) nyöszögés (merthát így megy ez kutyaütőknél) , de nagyon vágynék egy autotrafóra.
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2021
Idézet: „Üresjárásban 25-38W teljesítményfelvétele van állástól függően, ez szerintem nem OK.” Hogyan mérted ezt a "teljesítmény" felvételt? Megmérted az áramfelvételt és megszoroztad a hálózati feszültséggel? "ez szerintem nem OK." Szerintem sem! Trafó üresjárati teljesítmény felvétel mérésekor figyelembe kéne venni a cosinusfi-t is! Ha ezt nem tetted, akkor 25-38VA amit mértél, a tényleges teljesítményfelvétel (W) ennél lényegesen kevesebb! Ideális tekercs esetén a U*I= 25-38VA a fázistolás 90 fok aminek a cosinusa 0 tehát U*i*Cosfi=0W.
Szia. Puhább anyaghoz éppenhogy magasabb fordulatszám kellene (nagyobb vágósebesség engedhető meg), de élesebb szerszám is kellene.
Üdv.
EnergyCheck 3000 típusú ketyerém van, azzal mértem. Speckó szerint a cosfit is kezeli. Azóta szigeteltem a csúszkát, így órák óta stabilan 12W-ot eszik. Megnyugtató, ezt már el tudom fogadni. Járatom még egy napot, azután meglátom, mi lesz a sorsa. Lehet, hogy eladom.
Nos a fához igaz, és mivel ez fához való fűrész, vettem is hozzá aluhoz és vashoz való korongot is.
Az alut még el is vágja maxi gázon, igaz csak 40x40 -es alu zártszelvényt vágtam még vele. De a vasnál már félő, hogy annyira felmelegszik a vídia, hogy kárára válna... Ha megnézel egy gyári fémvágó körfülészt, az se forog őrült sebességgel mint a fafűrészek. Sőt általában csigaáttételesek, szóval maximum pár 100 -as RPM -el dolgoznak. De mivel nincs 50-100 EFt költeni való pénzem erre, így ez amolyan kényszer megoldás lesz. Persze nem ezzel keresem a kenyeret, de az agyam már kivan, hogy ha valami fémet kell gyorsban vágni, kézi sarokcsiszolóval kell hogy csináljam, mivel gyorsdarabolóm sincs. Azzal meg ugye úgy sem tud pontosan szögben vágni az ember. Nyilván azzal tisztában vagyok, hogy a hozzá való tárcsát meg kellett ám venni hozzá, de így akkor is kb 1/3 -ad árban megúsztam. A gép már megvolt, a két fűrészlap meg a szabályozó kellett csak. Holnap már be is dobozolom a szabályozót is, aztán főpróba... A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |