Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Témaindító: Thomas10100, idő: Aug 13, 2006
Témakörök:
Szevasz!
Nagyon egyszerű. A szünetmentes földfüggetlen tápot ad ki. Üdv. M.
Köszönöm! Lehet ezzel kezdeni valamit, hogy működjön róla?
Katalógus
Kivonat: Idézet: „PMRDG510 - 500ltr (round model) 1550w 1505d 900h 58kw - 1/2”” Mi a fene eszik ezen 1550 W-ot? Használati utasitás: Idézet: „Reset gas heating system. This signal starts after 4 appliance ignition attempts. If pressing the key, (it stops lighting), after around 4 min. it lights up again, means that the burners do not remain on ,so: Apply to a service centre for assistance.” Reset világit? Ha igen, akkor a láng érzékelés (gondolom ionizációs) tilthat le amire (szerintem) user1914 is utalt.
1550 az width (1505 depth 900 height)
350mA volt a legnagyobb áram amit láttam. Igen az lesz a baja, begyújt utána nem érzékeli, hogy ég és lekapcsol. A szünetmentes egyik kimenetét kellene a földeléshez kötni, de sem az üstöt sem a szünetmentest nem szeretném tönkretenni. Így csak biztos megoldással próbálkoznék. Idézet: „1550 az width” Ezt jól benéztem. Idézet: „A szünetmentes egyik kimenetét kellene a földeléshez kötni,” Igen, csak akkor amikor direktben megy, nem a szünetmentesről, akkor szerintem a kismegszakitó és/vagy a FI relé leold. Azon gondolkodom, hogy egy ~ 100 W-os 1:1 (akár leválasztó) transzformátor megoldás lehet. Ha a közelben laknál, akkor akár adnék is próbára. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2021
Úgy érted, hogy a leválasztót egyszerűen a szünetmentes után betenni, és annak már lehetne földelni az egyik kivezetését? Ez eléggé biztonságosnak hangzik.
Mennyire szeret egy szünetmentes elindulni úgy, hogy egy trafó van a kimenetén? Pl az 1kw-os szünetmentes után tennénk egy 500 VA-es trafót.
350 mA-hez messze nem kell akkora trafó (persze ha az van a polcon).
Az elindulást ki tudod próbálni, elvileg nagy baj nem lehet belőle (meg szerintem el is indul). Az egy másik kérdés, hogy ahol ekkora üstökben főznek, oda mennyire illik irodai szünetmentes és trafó. Ha meg nem oda teszed, akkor meg számitanak-e arra, hogy mindent lekapcsolnak a konyhában, de a főzőüst meg áram alatt marad... De ezt gyakorló villanyszerelők majd megmondják.
Hozzáteszem, hogy az általam ismert nagy konyhákban mindenhol volt egy elektromos gázszelep...
Igaz ez a páraelszívó vezérlőjével volt kapcsolatban, amíg nem kapcsolták be azt, nem volt gáz. Áramkimaradáskor meg egyértelmű... A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2021
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok!
Egy kissebb problémával küzdök, gondoltam bedobom ide hátha valakinek van ötlete a megoldásra. A donor egy APC SMART SUA1500i, kissebb átalakításon esett át, beépítésre került egy raspberry a távoli monitorozására, és egy kapcsolóüzemű kis DC-DC converter ami a meghajtásáért felelt. Ja meg a nagy elkó ki lett cserélve egy nagyobbra 2200uf -> 4700uf, mert ramaty állapotban volt az eredeti. Az átalakítást követően több mint másfél hónapot ment hiba nélkül tesztüzemben, most viszont elhoztam a végleges helyére ahol elég tré szolgáltatást kellett védenie(kb óránként kapcsolgat és a betáplálás is működött rendesen). Sajnos két napot bírta, az történt hogy leesett az utólag cserélt elkó(az egyik lába tőből leszakadt, a másik mintha kiolvasztotta volna magát lényeg hogy az elkó ép, kapacitása is megvan csak az egyik lába hiányzik). Ez a kissebbik baj, mert egyszerű volt pótolni, a másik hogy mivel góliát levált a nyákról így nem volt ami elnyelje a nagyenergiájú hullámokat amivel az inverter visszarúgott és ez végigsöpört mindenen ami az útjába került. A beépített DC-DC converterről konkrétan lerepült az IC fele, ezt majd cserélni fogom de nem is ez a fontos. A másik probléma hogy valamit szétcseszett a szünetmentes elektronikájában is, mivel nem tudom elindítani. Jelenség hogy bekapcsoló gomb hatására mintha valami hang pittyenést adna, de azon kívűl semmi. Végigmentem a nyákon, hibás alkatrészt nem találtam, egy dolog viszont megfogott. Van egy pirossal bekarikázott 177-5G IC, ami egy lineáris 5V -s feszstab, két lábán(gnd-out) becsipogott így leszedtem és megpróbáltam labortáppal, hibátlan ezért vissza is raktam. Az IC bemenetén viszont 0V -van, így abból nem is tud 5V -t csinálni. Szerintem ez látja el a fedélzeti mikrokontrollert és ingóságait árammal. Próbáltam kipuhatolni hogy hogyan kerül oda a 27V -s táp, de még nem jöttem rá így ötletem sincs hogyan folytassam. Valakinek esetleg ötlete? kép1 kép2
Hát van egy két észrevétel.A kép felső részénél a nagy kondinál lévő csatlakozó lábai közzé be van esve valami forrasztás maradvány talán .Ez tud zárlatot okozni.Viszont az is látszik , hogy az F1 es biztosíték hiányzik , ami a Q45 re is megy ez enélkül , hogy üzemelt egyáltalán ?
A jelölt résznél balra fent van 2 fekete pötty. Talán vezető szál égés?
Kiválló szemed van!
Azt a forrszemet már eltávolítottam, a kép azelőtt készült.(én is megörültem mikor megláttam először ott csillogni) Az F1 -s biztosíték gyárilag az a nyákdarab ami ott van. Az rendben van. A Q45 -s is van fesz.
Hmmm, nem tűnik égésnek. Nincs nálam a táp de nagyon jó észrevétel, holnap megnézem!
Ezt kajak észre sem vettem. Lehet hogy előbb kellett volna fotóznom és nagy monitoron átnéznem a részleteket.
Sziasztok!
Van egy UPS 500 szünetmentes tápom, vastag vezeték nagy és jó autó aksi , de 400 W terhelésnél már azzonnal letilt , elég volna ha 1 percig menne. Hogyan lehetne ezt megoldani, hogy a védelmet kissé feljebb tolni,hogy ne tiltson le vagyis ne világitson az overload piros ledje. Remélem valaki megoldotta ezt a problémát, vagy segiteni tudna ebben.
Szia!
Általában a típusjelben megadott szám az VA, nem W. Nem írtál pontos típust, csak feltételezem, hogy erről van szó. Ennek az adatlapja szerint 300 W a kimeneti terhelhetőség, tehát a 400 W már így is bőven felette van.
Egyszerű kosz volt nem égés. Közben megtaláltam az egyik fő problémát, a belső tápja 2db párhuzamosan kötött 2R2 -s ellenálláson kapta a tápot amik feltöltöttek egy elkót. Indításkor csak azért hallatszott kis csippenés, mert az ellenállások a lökettől elkalibrálódtak, az egyik 1k lett a másik 300ohm, így nem tudták visszatölteni a kondit és áram hiányában leállt az egész. A 2db 2R2 értéke 1.1Ohm lenne, gondoltam áthidalom próbaképp egy huzallal, de észrevette mert sípol mint állat, de most már legalább áramot kap.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2022
Közben megérkeztek az ellenállások, beraktam, sajnos a sípolást nem oldotta meg. Az áramelletási probléma viszont megoldódott.
Az elviselhetetlen sípolás miatt kiforrasztottam a csipogót, most arra lettem figyelmes hogy a processzor melegedik és a 24V -ról 340mA -t fűt el. Kiszedtem hát a processzort is, most már semmi nem melegedik és kussban van, csak azt kéne megtalálnom hogy hol van a hiba elásva.
Ellenállások jók, diódák jók, a fet-k sem rövidzárasak. Vagy kerámiakondi ami örök élet + 10 nap, vagy valamelyik bukksi lesz az. A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2022
Jobb lett volna ha a csipogót leragasztod egy vattával
Valakinek van ötlete esetleg arra, hogy hogyan működhet a képen látható Current Transformer? Szerintem esélytelen hogy áram folyon át rajta az alábbi huzalozással, mégis működik. A problémám az hogy rosszul mér, 200W alatt semennyire, afölött alulmér.
Csak NYÁK-ot látunk...
Igen, az a két vastagabb kivezetése a "bemenete", ami tulajdonképpen a nyákon össze van kötve(szerintem itt kéne átfolyatni a mérni kívánt vezetéket), mivel viszont össze van kint kötve, így ott nem folyhat áram. A másik kettő(kissebből) az egyik le van földelve, a másikat keresem hova megy. Viszont az ellenállása 170Ohm, így ez nem egy hagyományos megoldás lesz szerintem.
Hihetetlen, 0w -s és 200w -s terhelésen is 0,013V AC van a szenzor kimenetén, mégis le tudja mérni, 200w alatt nem. A szenzor egyik kimenete a földön van, a másik egy műveleti erősítőn(LF347).
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy APC BackUPS 700 ami most kpott egy új akkumulátort mert régi tönkrement. Csak hidegindítani lehet. Tehát akkuról bekapcsol és működik az inverter. Ha ezt követően bedugom a hálózatba akkor kb 5 másodpercig megy akkuról majd kikapcsol teljesen. Ezután ugyan azt produkálja mint hálózatra kötve indításnál: Ha halózata dugva megpróbálom bekapcsolni akkor kattan a relé de nem kapcsol be. A NYÁKon a buzzer alatt melegedés nyoma látható, a buzzer oldala púpos, tehát túlhevült. Szerintetek mi lehet a hiba hol kezdjem a vizsgálódást? Köszi
Sziasztok,
Kaptam egy szünetmentes tápot dobozolás nélkül. Minden része megvan, szemre érintetlen vezérlőpanel. Pillanatnyilag akkum nincs hozzá, ezért egy 24V/10A-es táppal (27Voltra állítva) szeretném kipróbálni. Kérdés, hogy így működhet-e?
Ha nem indul, tégy a táp csatlakozási pontokra párezer mikrofarados kondenzátort, és jó vastag vezetékkel kösd a tápra. Szerintem indulnia kellene...
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2022
Ma kézbe vettem a dolgot, kicsit jobban átnézve találtam egy apró hibát, így neki se kezdtem az élesztésnek.
Lehetséges, hogy be lehet szerezni ilyen panelt, felprogramozott IC-t, akár bontottat is? Az UPS egyébként csábitó (szinusos), jó lenne megmenteni.
Üdv Mindenkinek!
Van egy AROS Sentinel XR 4000-es szünetmentes tápegységem. amikor hozzám került pár kondit kellett benne cserélni. csere után élesztés tesztelés 2-3 nap teljesen jól működött megállás nélkül. Utána sajnos nem tudom mi történt de azóta nem ad életjelet. Elvileg szervizes azt mondta hogy hálozat nélkül akksikról is be kell tudjam kapcsolni, ha nem akkor valószínű DC körön van a hiba. Nem indult úgy sem de hibát nem találtam. A power panelen van egy segédtáp rész ez volt a következő amit vizsgáltam és lehet hogy nem jól értelmeztem a kapcsolási rajzot de ahol a rajzon +17/-10V-nak kellene lenni ott miért mérek -300V körüli értéket. Ha viszont annyi a feszültség hogyan bírják a 35V-os kondik? Kezdem nem érteni az egészet Ha valaki rápillantana a kapcsolási rajzra és tudna segíteni hogy mit mérjek a panelen azt megköszönném Egyébként fizikai sérülésnek, égésnek sehol semmi nyoma a panelen, nem értem miért nem indul
Ha méregetsz, nézd meg mi a test. Sokszor előfordul, a test valamelyik tápfeszültség. ( és koránt sem biztos hogy a negatív) Az is előfordul, a feszültségek egy része a segédtáp GND-hez képest van értelmezve, a másik része meg a hálózatból előállított, vagy a kimenő feszültséghez képest értelmezett. Ha kondenzátorokat cseréltél, azt nézd meg, nem e fordítva raktál be egyet, illetve, van olyan amit még ki kellett volna. A kapcsolóüzemű tápok szeretnek nem elindulni, ha kondi hibásak, menni meg mennek, ha egyszer elindultak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |