Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Nekem eddig 15/15 az arány náluk, DHL 5/5, Fedex 2/2, UPS 1/1... Ugyanez MPL esetében 15/11, de volt olyan időszak néhány éve, mikor 10/2 jött meg! Nekem velük nincs szerencsém, de nem fogom azt mondani, hogy mással szállítasson bárki is. Birka módon a vendégkönyvüket szeretem elkérni, e-mailt írok nekik, amire rendre az a sablon válasz, hogy ők márpedig nem is követik nyomon a csomagot, ha nem olyan a ragszáma. És igen, ez sokkal bosszantóbb, amikor nagyobb értékű holmival történik.
Ja, csak nem mindegy, hogy a csomagod hol lép be az EU-ba. Ezek szerint a te csomagjaid eddig nem Mo.-on, hanem valamelyik tagállamban lépett be. Általában jellemzően belgiumban lépnek be (BE-a végű a nyomkövetőszám). Ebben az esetben valóban nem kér a posta kezelési költséget, mert a csomagodat Belgiumba átcímkézik, mintha ott adták volna fel. De az nem törvényszerű, hogy pl. az Aliról jött csomagok így jönnek, sőt... Az Ali-s, eBay-es kereskedő által kiállított számlát (amin rajta van az áfa) pedig a NAV (posta) nem fogadja el, nekik az kell, hogy a csomag mellé lejelentse az eladó, hogy kifizetted az ÁFAt.
Idézet: Nos ez nem feltétlen így van. Nekem pár hete volt olyan, hogy bekérték az ÁFA igazolást. Természetesen azt a papírt tudtam odaadni nekik, amit az Ali oldaláról töltöttem le. Elfogadták és jött a csomag is rendesen utána.„Az Ali-s, eBay-es kereskedő által kiállított számlát (amin rajta van az áfa) pedig a NAV (posta) nem fogadja el” Érdekes módon, amelyikért kérik a 399 forintjukat, azok meg szoktak érkezni, amelyik meg rajtuk keresztül jön, de valami EU-n belüli végződéssel, azok nem mind...
Jól látod, a csomagjaim belgiumban érnek partot.
A lejelentés nyilván megtörténik egyébként automatikusan ha tagja valaki az ioss-nek. Nem gondolnám, hogy az eladó egy rendeszeren kivül jelentget manuálisan napi 345567db vásárlás után n+1 EU-s ország vámhivatalának az áfa befizetéséről. Az lehet szerintem a sok félreértés gyökere, hogy az eladóról nem derül ki a vevőnek, hogy az áfa fizető, vagy sem.
Köszi, akkor ez jó irányba változott. Tavaly még nem így volt.
Nekem a Farnell-al volt egy kis problémám, nem egész 5ezerrel lógnak vagy 4 éve.
Nem voltam hajlandó a magyarul szóló választékból megrendelt árut magyar forintba kifizetve a visszatérítést kérő, angol nyelvű adatlapot kitölteni angolul. Csak úgy, elvi alapon. Leírtam egy fórumra, csak okulásképpen. Jött 3-4 hsz, írták, velük mindig milyen rendesek voltak. Ez pont nem érdekelt. Addig az ominózus esetig én is istenítettem őket. Azóta is. Ui: Természetesen a magyar képviselettel intéztem - volna - de nem sikerült. Ki tudja, megforgatták-e a pénzemet Montecarlóban és élnek, mint Marci... A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2022
Aliexpress.
01. 18.: Rendelés leadva, egy hónapos szállítási idővel. 01. 19.: Ugyanott, ugyanaz, ugyanolyan szállítási móddal már 2 hónapos határidővel. Rájöttek, hogy kínai újév? (Sőt a csomagkövetésnél már nálam is 2 hónap az az egy hónap.) 01. 25.: Elindult a csomag a kereskedőtől. Nem kapkodta el. Gondolom jól megszámolta, hogy a 10 darab termék biztos tíz darab, leellenőrizte, hogy a bubis boríték valamennyi bubija eléggé keményre van fújva, nyálat gyűjtött a boríték leragasztásához ... 02. 02.: Megérkezett Magyarországra. 02. 04.: Sikeres vámkezelés. Most mivel számoljak? Napokon belül megkapom, vagy a vámosok-postások odafigyelnek, nehogy hamarabb jöjjön az egy (két?) hónapos határidőnél.
Szerintem megkapod a jövő héten. Volt egy, október 16-án rendeltem, nov. 5-én itt volt. Vmi futár hozta, nem tudom melyik, a szomszéd vette át, nem voltam otthon. Nem kellett fizetnem rá semmit. Most nekem is van egy, jan.20-án rendeltem, Nekem is febr. 4-én írtak sikeres vámkezelést. Itt lesz hamar szerintem, legalábbis eddig így volt.
Ennyi erővel a lottószámokat is kérdezhetnéd. Ez függ a szállítmányozótól, a csomag értékétől, méretétől, meg a csillagok állásától. Ha pesszimista vagy, akkor valószínűleg csalódni fogsz.
A legjobb megközelítést a korábbi rendeléseid alapján kapod.
Figyelem! Hasznos információ, hogy úgy néz ki, a lakcímek a posta rendszerében nincsenek összekötve az e-mail címekkel! Mondom ezt azért mert kaptam már több csomagot, amiért kérték a 400Ft -os vámkezelési díjat, és küldtek email értesítést előtte. Tegnap viszont csak a postás hozta a csomagot,
és 800Ft -t kellett fizetni, mert ugye vámkezelték. Sajna a csomagra kedves feladó cseszett ráírni az email címemet, így (gondolom) a postán nem tudták hová küldeni az értesítést. Az érdekesség igazából csak az, hogy a 17track is figyelmeztetni szokott, hogy az online fizetés elérhető a vámkezelési szolgáltatás kiegyenlítésére. Na ebben az esetben ez pont nem történt meg. Tehát úgy néz ki, hogy az ő rendszerükben sincs összekötve a postázási cím és email cím... Tanulság, hogy minden vásárláskor nyomatékosan kérni kell az eladót, az email cím feltüntetésére... A másik amit az említett eVAM -al kapcsolatban találtam, hogy itt a posta helyett elvileg saját magam is beküldhetem az adatokat, így ha jól értem (elvileg) nem kell semmit fizetni, mert nem a posta szolgáltatását veszem igénybe... Ezt próbálta már valaki, vagy ehhez is kell a nyomorult ügyfélkapu? A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2022
Telefonszám sem volt a címzésben? Eddig minden eladó ráírta.
Idézet: De kell fizetned érte ugyan azt a "közreműködői" díjat, csak még magadnak papírozol. „Tájékoztatjuk, hogy a NAV eVÁM alkalmazásának használata díjtalan, viszont a Posta a vámkezelésben való közreműködésért díjat számít fel.”
Telszámot nem írok rá ilyen közkézen forgó dolgokra...
Hmmmm. Akkor lehet én félreértem ezt a beküldősdit... Arra gondoltam, ha saját magam bepötyögöm az adatokat, akkor az a rendszerben elérhető lesz a nav számára, így nem a postás ügyfélszolgálatosnak kell ezt megtenni, amiért a pénzt kérik. Ezek szerint akkor el vagyok tájolódva?
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2022
Mint kínai kereskedő egy magyarországi vevőnek?
Már mástól is hallottam/tapasztaltam, hogy az adatok közül a telefonszámot valamilyen különös nimbusz övezi.
Elmondanád nekem, miért félted jobban a telefonszámod mint pl, az emailed vagy a lakcímed megadását.
Mert igazából ha van mailcím, akkor nincs szükség telszámra.
Ha van telszám, akkor meg nincs szükség mailra. Én a mailom adtam meg... Ennyi.
Egyébként meg ha a mailt nem írta rá, semmi nem garantálja, hogy a telszámot ráírta volna...
Elméletileg igazad van, gyakorlatilag meg szívsz. Valószínűleg nem ismered a rendszert, én nem tudod, ki viszi fel az adatokat.
Hali!
Most vitázom a postával.... A postát rohadtul nem érdekli mi van a csomagra nyomtatva, rajta van még a cipőméretem is, DE a posta azt mondja elektronikusan nem kapta meg a csomaghoz az adataimat, ezért kell a 2 csomagomért 2*800Ft-ot fizetnem. idézem: Az UY....AZ és UY...AZ számú küldeményekre vonatkozóan feladáskor a feladó az Ön adatainál nem adott meg e-mail címet, sem telefonszámot. Ezek az adatok elektronikusan érkeznek a felvevő(külföldi) posta részéről, a Posta nem vizsgálja hogy a küldemény címiratán milyen adatok szerepelnek. Amennyiben nem fogadja el tájékoztatásunkat kivizsgálást kérhet, ez esetben kérjük, hogy jelezze azt válaszképp részünkre. Szóval a posta önkényesen dönt hogy semmi nem számít a csomagon szereplő címzésből... Persze kifizettem, nehogy visszaküldjék, és megreklamáltam. A 3 levélváltás után fenyegettem a békéltető testülettel, erre megjegyezték hogy kérem-e a PANASZKÉNT a kivizsgálását. Margit nooormális ???, eddig miről leveleztünk, ha nem panaszról. most ugye várom a 30 napos választ... Azt sajtos nem tudtam a jogszabályokból kideríteni, ehhez a "figyelmen kívül hagyáshoz" van-e joga a postának. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2022
Szerény magánvéleményem, mint teljesen amatőrtől, aki soha nem tanult jogot (mindössze ismerek néhány kacifántos ügyet).
Remélem, a csomagról készítettél fényképet. Sőt, mi több, felbontás után épségben megőrizted a címzést. Kérdés, hogy a Posta mit kapott, az azeriektől. Ettől függetlenül, azt is kellene firtatni, hogy a címzett mennyiben tartozik felelősséggel a kísérő iratokért. Végső mentsvár az Aliexpress, hogy az azeri közvetítő elkefélt valamit. Röviden: nem eleve vesztett ügy, szerintem egy balhét megér, hogy legalább a többi kuncsaft megússza a sarcot, és valószínűleg bizonyításra is szükség lehet. Nem tudom, mi van a küldemény címzésén, szerepel-e az elérhetőség. Ha igen, meg lehet pengetni rosszhiszemű hozzáállás tényét A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2022
Én úgy vettem észre, a postát igazából semmi nem érdekli, mióta a NAV bevezette az ÁFA fizetés kötelezettségét. Vagyis de, egy dolog, hogy megkapják ők is a "bónuszt" ebben a mizériában.
Már korábban is írtam, az új szabályok bevezetése óta a kutya meg nem kérdezett, hogy nyilatkozzak a csomag tartalmáról és áráról ha valaki ott úgy gondolja, hogy szükséges a vámkezelés. Szintén VALAKI kitalál egy akármilyen összeget, azt jelenti be a NAV-hoz, és azon összeg alapján történik a vámkezelés is. Az ég egy adta világon senkit nem érdekel, hogy az adott csomag ára köszönőviszonyban sincs az általam fizetett árral, amit ugye a számlával tudok bizonyítani. Mondjuk ez csak addig nem probléma, míg át nem esnek a ló túl oldalára, hogy egy 145€ értékű csomagot majd VALAKI 155€ -ra titulál, mert hogy a kereső épp azt dobta fel neki első találatként. Akkor majd szépen kifizeti az 1% -os vámot is, aztán meg majd kajtathat a pénze után, ha vissza akarja kapni a jogtalanul beszedett 3.55€ -t, vagy a másik verzió, hogy nem veszi át, és visszaküldik. Ja és itt is még hozzá jön ugye a 400 vagy 800Ft. Bezzeg a panaszkezelést X összegű illeték befizetésével kell kezdeni, mert különben szintén tesznek rá, jó az úgy, ahogy van. A másik szerintem tisztességtelen kereskedői gyakorlat, hogy adnak két napos fizetési határidőt ugye, addig elég a 400Ft, ha túllépted, akkor meg 800Ft lesz belőle. Mégis mi alapján??? Bármilyen szolgáltatónál hátralékod van, a minimum 8 nap ami türelmi idő rendelkezésedre áll befizetni a tartozást következmények nélkül. Ez a nyomorult cég meg ad kettőt??? Persze védekeznek azzal, hogy mihamarabb hozzám kerüljön a csomag. Ja hát a plusz 400Ft -ért meg is értem... Csak azt nem, amíg ez előtt a "szép új" rendszer előtt levélben kérte be a hiányzó adatokat, addig érdekes módon megint csak senkit nem érdekelt, hogy épp két hétig náluk rostokol a küldemény. Most, hogy egy kis bónuszt tudnak szerezni vele, máris nagyon gyorsan kézbesíteni akarják. A bankkártyás fizetés vajon miért nem ér rá két hétig? Ja hát mert akkor nagyon sok esetben csak fele bónusz járna, és ugye mint tudjuk minden szentnek is maga felé hajlik a keze... Ui.: Egyébként nem tudom milyen összegeken vitázol, de nekem úgy rémlik a kivizsgálásért valami 4000 Ft -os illetéket kell fizetni, úgy rémlik mintha ezt olvastam volna valamikor. Nem tudom ez változott e, de jó ha érdeklődsz efelől, mielőtt kivizsgálást kérsz... A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2022
Ausztriában (ahol élek) volt már több panaszos ügyem, kb. fél évvel korábban, mindegyiket elutasították, mert a posta nem kapta meg az adatokat az IOSS rendszerből, ezért szerintük jogos a dupla Áfa fizetés és a "dolgoztunk vele - 5€" díj is! Viszont az utóbbi időben sok kis csomagot egybe pakolnak, és azt hozza ki a postás, és minden csomagon van matrica, hogy nem kell rá semmit fizetni. Szóval egy ideje már működik a rendszer (vagy csak azt a látszatot kelti), és nem kell fizetnem a csomagokért (mindent aliexpress-ről rendeltem).
Végre valami jó: ez ma érkezett Aliról, semmit sem kellett pluszban fizetnem érte. Volt még a csomagban egy UV-ra kötő nyák javító lötty is, csak az már nem fért a képre.
Tedd már be kérlek, hogy kitől rendelted? Én tavaly 2x rendeltem tubusos Amtech flux-ot két különböző eladótól, és mind a kettő eseében kb. 1 hónappal a megrendelés után az eladó azt írta, hogy az ottani posta nem hajlandó a csomagot továbbítani, a pénzt vissza is adták. Mintha valami illegális anyag lenne benne. A nyomkövetőn láttam is, hogy feladta, eljutott valami depoig, majd még ott kínán belül visszafordították. Ezek után nem próbáltam rendelni.
Jött egy sms az MPL-től, hogy nemzetközi küldeményét vámkezeltük. Ki is fizettem online a vámkezelést. De azóta se kép, se hang. Most hogy működik ez mostanság? Várnom kell még egy másik sms-re, amiben jelzik, hogy átvehető a küldemény(korábban csak ilyeneket kaptam, már amikor), vagy a fenti sms-t automatikusan úgy kellene értelmezni, hogy már át is vehetem?
Akkor mehetsz érte, ha a kézbesítő hagyott egy értesítőt, amin rajta van, melyik postahivatalba érdemes menni. Amennyiben az SMS tartalmazza, hogy mehetsz érte, akkor lehet menni.
A vámkezelés általában nem a címzett településén történik, így egy idő kell, amíg eljut kézbesítő postahivatalhoz. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2022
Ilyen fizetés után, pár percen belül küldik e-mai ben a számlát. Kaptál?
Feb. 2.-án Továbbítás belföldre(Nemzetközi posta kicserélő központ), előtte levámolva,befizetve,minden rendben. Egy hete meg se mozdult a csomagom. Miért ülnek rajta??? Két csomaggal is ugyanez a helyzet. Várni kell,mást nem tudunk csinálni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |