Fórum témák
» Több friss téma |
Hát sötétben is nagyon gyenge a fénye. Úgy hogy be sincs dugva,rátekertem egy másik,220v-os ledsort. Aztán majd lesz vele valami.
Köszi
T.Uniman!
A 4 karú csillárból kettő kar(egyenként20db. LED-del) világít. Természetesen van előtét ellenállás és graetz kondikkal.A LED panelra kijövő =fesz:300V deprez műszerrel mérve. Hasonló LED-em nincs, tehát ellenállás szóba jöhet-e? Mennyi egy LED belső ellenállása? Köszönöm. Idézet: „ha pillanatra áthidalom a 19db.világít” Akkor ebből indulnék el. -először áthidalod, és egy másik LED-en a sorban megméred, mekkora feszültség esik egy darabon. -következő lépésként a multid árammérőjével "hidalsz", akkor meglesz az áram is. Innen már kiszámolhatod, mekkora ellenállással helyettesítheted -de azt is látod így, mekkora feszültségű és áramú LED kell bele.
Még azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a fenti feszültség/áram hányadosból kiszámított ellenállásértéket 20/19-el szorozd fel, és akkor kapsz jó értéket. Annál nagyobbat tehetsz, kisebbet nem kéne.
Azért a 20/19-ed, mert ha áthidalsz, akkor: a 19 LED egyesével ugyanaz feszültségen nyílik, tehát összesen 19 egységen. Mivel az előtétellenállás ugyanakkora maradt, ezért a mért áramod jelenleg ebben az arányban nagyobb az eredetinél, amikor az egy rossz LED helyén rövidzár van.
T.szs!
Megmértem az értékeket. 7,5V esik egy LED-en, I=25mA, és az ellenállás érték így 315 OHM-ra jött ki. Köszönöm a segítséget.
Üdv. Itthon felujításkor minden szoba állmennyezetébe LED sor került.
Minden szobában PWM fényerőszabályzós. Minden szobában ugyanaz a led szalag típus van. Minden szobában 1-2 év elteltével a LEDek 20%a kiégett, kivéve egy helységet. Minden helységben mezei 12V , led hosszúságtől függően x A, kivéve egy helységet! Az egyik helységben szünetmentes táp van nekem a kazán miatt. Gondoltam megspórolok egy tápot a ledekre, rákötöm az autó aksira a vezérlést. (Az aksit persze tölti a szünetmentes táp, ha merül) Van köze hozzá, hogy a a ledek PWM vezérlője miről van táplálva?
Az élettartam elsősorban a szalag minőségétől függ. Láttam oylat, amelyik egy órát sem bírt, máris kialudt egy szakasz. A másik kritikus dolog a melegedés. Érdemes a fényerőt túlméretezni és 12 V helyett pl. csak 10.5 V-tal táplálni a szalagot.
Nem árt, ha a szalag jó hővezetőképességű fém ( alumínium ) hordozóra van ragasztva.
2-3 méter távolságon már a vezető melegedés is növeli a kockázatot, érdemes a ledszalag mellett vastagabb gerincvezetéket használni, és 4-5 méterenként hozzákötni. Így sokkal egyenletesebb lesz a fényeloszlás is.
Egy világos hogy vannak szalagok amik többet, meg amik kevesebbet byrnak. De itt egy tekerecsről levett szalag van egyik, és másik helységben is. Ahogy az egyikben, ugyanúgy a másikban is ugyanaz a vezérlés. Sőt, még mondanám azt, hogy az a helység, ahol egy sem égett ki, ott autó akkuról működik, ami töltés közben 14V is lehet.
Nedudgi, a szalagok mindn helységben ugyanazon módszerrel vannak elhelyezve, mindenhol alu profilra van ragasztva. Ugyan így van betáplálva minden kb 3 méteren a szalag. Tehát egy szó mint 100, két helység között minden ugyanaz (szalag, elhelyezés, betáplálás), kivéve a fényerővezérlő tápját. Egyik helyen kapcsolóüzemű táp van, másik helyen autós aksi.
Szia!
Érdemes lenne megnézni a kapcsolóüzemű tápokat mekkora tüskéket gyárt a 12V-ra szuperponálva. Digitmultival nem fogod látni de szkópon lehet látni, ha van. Az autó akku biztos nem ad hozzá tüskéket. Üdv: Gábor
Pont erre gondolok én is. A kapcsolóüzemű táp nem lehet annyira sima, mint az akkué.
Lehet ez a gond? Ha igen, egy puffer elkó segíthet a LED kimeneten?
A tápokon ott van a "V adj" poti, az tuti nem volt "lecsavarva"...lehet "max"-ra állítotad- hadd "szóljon" ?
![]() A radiátor fölött elhelyezettnek is jobban melege van...és nem elég csak alura ragasztani, annak szellőzését is biztosítani kell. Meg az a gagyi ragasztó is idővel leválhat az aluról ... A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2022
A poti nem volt lecsavarva, de 12Vra be volt állítva. Csökkentett tápfesszel igen, tovább bírja.
De még mindig ugyanazt mondom, a kapcsolóüzemű 12Vra van állítva, és a led kiég, és az autó aksis, ami töltés közben 14V, az nem ég ki. Apropó, el is felejtettem írni, hogy szinte az esetek 10%ban használom max fényerőn. Általában a fényerő 30-60%án világit, ugyanis csak kiegészítőfénynek, hangulatfénynek van használva. Amit én is valószínűnek tartok, hogy gagyi, zavaros a kapcsolóüzemű táp kimenete, ami nyirja a ledeket, ebben várok megerősítésre, ha ez így van. Nameg a megoldás is érdekel, hogy érdemes e valami nagy kapacitású kondit kötni a led kimenetre.
Linked szerint ilyen a tápod...én nem ismerem. De ha van még egy PWM is a LEDek előtt (ezt még nem mutattad!), akár az is közrejátszhat ez ügyben... A táp sem biztos, hogy szereti a működés közbeni áramfelvétel módosítgatását... Pufferkondit ki lehet próbálni ugyan, de csak hosszú idő múlva derülne ki a hatása.
Sziasztok,
Van egy LED lampa amiről csatoltam képet. Nem világít, gondolom a meghajtó ic mentvtönkre. Tudnátok segíteni, hogy milyen meghajtót keressek hozzá aliexpressen? 24W verzió, az összes LED sorban van, ès minden LED működik. Elvileg így egy új meghajtóval jó lehet. Köszi!
A LED meghajtó legyen 24x1W, 260/280 mA. Nagyobb áramút nem ajánlok, mert hamarabb elszállhat egy LED.
Én mindenekelőtt egyesével végignézném az összes LEDet. Ha egy megszakad, a többi sem világít. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2022
Eredtileg volt benne egy mozgásérzékelő is...
A LED sorokat nem ártana egyesével letesztelni.
Minden LEDet egyessével próbáltam, és mind világít. A meghajtó nem ad ki áramot. Alin 24W 260mA meghajtót keressek?
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2022
Majdnem, ez a sima verzió. De van mozgásérzékelős is belőle.
A LEDeket egyesével próbáltam, mind világít.
Igen. 260-300 mA között mind jó, de az alacsonyabb áramúval tartósabb a LED.
Köszi, akkor rendelek egyet és meglátjuk. Mivel fürdőben van, így sok üzemóra nincs benne.
Én megnézném labortápról, hogy pl. elég-e 100-150mA. Ha igen, akkor vennék ilyen meghajtót, és ezzel a LED-ek élettartama is megtöbbszöröződne.
Most, hogy így mondod, lehetséges...
Tulajdonképpen lehetne kisebb áramú, de ennek ellentmond a 24 darab sorbakötött LED, és a közölt 24W teljesítményfelvétel. Sajnos, a képen nem ismerhető fel a LEDek formája. A kerekhez közelítenek, ami az elterjedt 1W körüli teljesítményfelvételű LED használatát sugallja.
Jobb lett volna, ha a műanyag fényvető nélkül fotózod le a ledeket.
A nyákon is van egy az SMD ledtípusra utaló azonosító felirat.
Csatoltam fotót.
Nem igazán értem a feliratot hogy 230V 24W, mert a 4 sorba kötött esetén az már 900V felett lenne a sorba kötés miatt. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2022
Nem az a meghajtó kell, amit javasoltam. Kovidivinek jár a pont.
Méregetni kell még azt a panelt. FR1 a leggyanúsabb, azzal kezdeném.
Akkor most azzal a meghajtóval mi lesz, mert közben berendeltük. Az FR1 az hány ohm kell legyen? 47ohm mérés szerint.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2022
Ha tudnám merre laksz, akkor felajánlanám, hogy átveszem. Gondolom, nem DHL-el hozatod.
A 47 Ω jónak tűnik. Most már nem ártana kép a panel két oldaláról, mert így csak találgatni lehet
A másik fele az alu. Ezen a felèn meg össz ennyi van. Amúgy egy hónapja van fent, csak nincs meg a blokk így nem tudják visszavinni.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |