Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hétvégiház áramellátása ( nincs a környéken elektromos hálózat)
Lapozás: OK   3 / 5
(#) oldman válasza somtibi hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
A tengeralattjáróról én is hallottam de nem hiszem hogy az asztal szélén modellezhető.
(#) oldman válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
Sajnos csak a könyvtárat tudom ajánlani!
(#) gulyi88 válasza oldman hozzászólására (») Júl 9, 2008 /
 
ipari rendszerekben 8 bar-os nyomást használnkak
(mint az ivóvízhálózatban is..), sé igaz ténylegesen tiszta levegővel mennek, ugyanilyen "bugyborékolotatós" szűrőn viszik kerszerül, csak abban olaj van..

szerintem ezzel a többlépcsős "bugyborékoltatóval" megleheletősen tiszta levegő fog kijönni, maximum a páratartalma lesz magas..

ha ez nem jön be akkor a szelepvezérlés helyett inkább résvezérlést kellene alkalmazni...(gondolom ez ismeretes, tárcsa + rés..)

csá
(#) uli hozzászólása Júl 10, 2008 /
 
A NGC-n láttam, hogy fogtak egy generátort, és egy felbakolt bicikli hátsó kerekéhez rögzítették. Majd jött egy akksi és egy inverter és voila, ott a 230
És ha jól emlékszem (ami nem biztos) 20 percnyi tekeréssel 1 órát tudta használni valaki a laptopját. Ez csak egy példa.
Egyébként, nem tudom milyen gyakran vagytok a házban, de ha nem túl gyakori az ottlét, akkor hazahordanék 1-2 akksit, feltölteném, és amikor kell elvinném.
Meg egy kérdés: Egy generátort (autóból) mennyire nehéz megforgatni?? Mekkora erő kell hozzá?
Uli
(#) gulyi88 válasza uli hozzászólására (») Júl 10, 2008 /
 
a generátort legalább annyi energiával kell forgatni, mint amit a generátorból kiveszel (hatásfokot is beszámítva, a tényleges megtermelt energiát kell befektetni.. mert ugye az energia nem vész el, csak..)
a legnagyobb energiát illesztett terhelés esetén tudjuk kivenni (n= 50%!!)
tehát kétszer annyi energiát kell befektetni, mint amit kiveszel! (reméljük eddig nem kell elmenni...)
(W okat át lehet számolni Le-be (736 W=1 Le) , a Le-őt meg biztos lehet Nm be, de ezt nemvágom-> 4jegyű Fg tábla...)

ez annyit tesz, hogy piszok nehéz, tulajdonképpen elektromos fék
(kipróbálhatod kicsiben.. egy DC motort forgass meg üresben, meg rövidrezárt kivezetésekkel... és ez még csak egy kis szutyok, minnél jobban forgatnád annál nehezebb...)

arról már volt szó, hogy az ember cca 60W folyamatos munkavégzésre képes...( ennyi már végülis elég egy akku feltöltéséhez, csak tudod ki fog 10 órát biciglizni )

csá
(#) Iszkakof István válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 10, 2008 /
 
A fagázról még szó sem esett. A gőzgéptől biztos jobb. Az én áramfejlesztőmet egy 1500-as Lada motor működteti palackos pb. gáz az üzemanyag.
(#) oldman válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 10, 2008 /
 
Bocs de esett szó a fagázról! (#245766)
Igaz mélyebben nem mentünk bele. Itt igazából az adagoló tűnik nehéz ügynek - főleg hogy én még"nem láttam a kezemmel" és sajnos leírás sem került elém! A gáz előállítása egyszerű, itt a tisztítás ami nehezít. Kiindulásnak lehetne tanulmányozni a fagázosító kazánok megoldásait. Egyébként akár világítógáz is használható lenne. (Régen Városi gáz néven használta egész Bp.)
(#) Iszkakof István válasza oldman hozzászólására (») Júl 10, 2008 /
 
Én láttam, igaz nem működés közben egy fagáz generátort. Igen egyszerű volt. A gazdája elmagyarázta a működését. Szerintem, amit elmondott, megfelel a valóságnak. Induljunk ki abból, hogy a fagázzal működő malmok és önjáró ketyerék fénykorukat több mint 70 évvel ezelőtt élték (falun is). A fagáznak egyetlen mellékterméke, ami a motorban kárt tehet, a kátrány. Leragadnak tőle a szelepek Ezt kiszűrni, nem bonyolult szűrő berendezést, hanem egy ügyes trükköt vetettek be. A trükk az volt, hogy a fagázt 25 cm prázson szivattyúzták át, és így kiégett belőle a kátrány. Kátránymentes fagázzal addig működött a motor, normálisan, amíg el nem koptak az alkatrészei, mint bármely más belső égésű motornak.
Azért, hogy nem figyeltem, elnézést kérek.
(#) oldman válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 11, 2008 /
 
Ezt a megoldást nem ismertem - érdekes!
De mit lehet tudni az adagolóról? Valamelyik ismeretterjesztő TV -ben láttam átalakított furgont, mindent mutogattak magyaráztak csak az adagolót nem (!) és elég nehezen sikerült beindítaniuk. Kellett külső szakértő is de utána ment. Ha megtudsz valamit az adagolóról légyszíves ne titkold el.
(#) Iszkakof István válasza oldman hozzászólására (») Júl 12, 2008 /
 
Holnap, vasárnap több időm lesz és leírok, rajzolok mindent amit láttam, amit a generátorról elmondott az öreg Boldizsár Karcsi bácsi, aki használta. Végül, de nem utolsó sorban hozzáteszem a saját véleményemet.
(#) oldman hozzászólása Júl 12, 2008 /
 
A stirling motorról -magyarul: itt:
(#) Iszkakof István válasza oldman hozzászólására (») Júl 12, 2008 /
 
Ez a fagázgenerátor, amit ezelőtt 24 évvel láttam, de még mindig látom magam előtt a lelki szemeimmel, készítettem róla egy rajzot, amit el is küldök. Ez a generátor többórás üzemre készült, mert indulás előtt elő kellett állítani a 25 cm vastag parázs réteget, ami a fagázból kiégette a kátrányt. Ezt valószínű, úgy állították elő, hogy meggyújtották benne a tüzet, és tüzeltek, míg lett 25 cm parázs. Bezárták a hamuzó ajtaját légmentesen és raktak fát a parázs tetejére. A parázs a fát nem tudta lángra lobbantani, mert fentről ment a levegő lefelé, a motor által előállított vákuum hatására. A fa melegedett, gázosodott, de nem tudott lángra lobbanni. A fagáz egyenesen vezetett a motor szívó torkához, ahol egy billenő lemez segítségével lehetett állítni a gázadagot. Arra már nem emlékszem, hogy az előállított gázhoz kellett-e még levegő, vagy konyhakész állapotban szállítja a generátor a motornak, de nem nagy ügy kipróbálni, ha már van fagázgenerátorunk. Sokat nem fogyasztott, mert valahol a lisztes malom fagázzal működött és a gazda kellett vigyen 3-3,5 kg tűzifát is, amikor ment búzát őrölni. Ha valakinek még van valami kérdése, tegye fel, ha tudom megválaszolom.
(#) korgs2 hozzászólása Júl 12, 2008 /
 
Én élőben is láttam egy fagázoz autót csak az volt a különbség hogy a gázgenerátorból először a ciklonszürőbe majd a hűtőbe és aztán a finomszűrőbe ment a gáz onnan pedig a motorba ahol hozzákeverték a levegőt és mehetett is a hengerbe. Egyébként a 2.világháború alatt volt elterjedt ez a bódszer főleg Norvégiában az olajhiány miatt itt van pár kép és egy videoBővebben: Link
(#) oldman válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 12, 2008 /
 
Köszönöm a vázlatot! Új - számomra! Megpróbálom továbbgodolni.
Egy érdekesség de lehet hogy kacsa: igaz ? Vagy nem?
(#) Iszkakof István válasza oldman hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Kézzel fogható bizonyítékot nem tudok szállítani, mert a fagázgenerátort 1984-ben, pluszmínusz egy év, hogy láttam. Az is igaz, nem működés közben, és a motort sem láttam, amit működtetett. Másik érv a generátor mellett, hogy amikor az öreg elmesélte nekem mindezeket, már halálos beteg volt. Pár hónapra rá meg is halt. A rádió- tv javító is magyarázott részleteket a környező falvak gépezeteiről, de már ő is legalább 15 éve halott. Azért a gondolat nem hagy nyugodni, az öreg felültetett volna, nem hinném, de ha nem láttam működni, nem állíthatom teljes bizonyossággal. Azért, ha időm és kedvem tartja, egy könyvtárban szétnézek, hátha találok valamit a régi kütyükről. Ki tudja mikor lesz hasznomra.
(#) korgs2 hozzászólása Júl 13, 2008 /
 
nekem valahol van itthon a papírkupac alján valahol egy eredeti svéd tervrajz mikor 4 éve költözézs kozben a kezembe akadt egégy működőkéoópesnek tűnt ha majd megtalálom felteszem :yes:
(#) zoly15 válasza korgs2 hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Szia!
Az a tervrajz engem érdekelne
Többiekhez: Ez a fagázos motor műgödne pl széngázzal is?


üdv!
(#) Iszkakof István válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
A széngáz könnyebben beszerezhető-e mint a tüzifa?
(#) Iszkakof István válasza oldman hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Ezt nézzék meg uraim fagáz ügyben
http://www.climatehnic.ro/special/12.html
Románul van, de a képek egyértelműek.
(#) zoly15 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
bocsánat de mikor még ezt írtam nem néztem utána hogy hogyan működik ez a dolog.
Azt hitem hogy szó szerint égésből jön a gáz de nem...

(#) korgs2 válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Az eredeti tervet nem sikerült megtalálni de terveztem egyet! :yes: bocsi a krikszkrakszért ebben a melegben nem vol türelmem rendesen megrajzolni :nevetes1: Remélem tetszeni fog
(#) zoly15 válasza korgs2 hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Szia!
köszönöm de ha netán meglenne mindenképpen szkenneld be vagy fotózd le légyszives!
(#) Iszkakof István válasza korgs2 hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Elnézést a közbeszólásért, de én találtam valamit, a fagázzal kapcsolatban.
(#) korgs2 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Itt a bizonyíték hogy működikBővebben: Link
(#) Iszkakof István válasza korgs2 hozzászólására (») Júl 14, 2008 /
 
Köszönöm, hogy válaszolt, de csak magyarul, románul és egy keveset oroszul tudok. Az angolt most tanulgatom, de szinte semmire sem haladok.
Azt azért ne mondja nekem senki, hogy csak ilyen bonyolult rendszer életképes mint amit korgs2 vagy én feltettem. Kell annak az egyszerűbb változata is működjön. Nem tudom még eldönteni, mibe kezdjek, fagáz, vagy biogáz. Inkább fagáz. Tisztább. Valószínű, hogy ezt a gépet pb. gázról átalakítom fagázra, csak kell még pár információ (és egy kis pénz).
2-2,5 kg fából nyert gáz felér 1liter benzinnel, 3-3,5 kg fából nyert gáz egyenértékű 1 liter gázolajjal, 0,8-1 kg fából nyert gáz=1 lóerő/óra.

Jármű.JPG
    
(#) zoly15 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 14, 2008 /
 
Ezt a "kocsit" te építetted? ha jól látom a kerekeket zsiguli alól kapkodtad ki a motor is abból való?
Nem zavar a kilátásban az a magas motorháztető?

üdv!
(#) tams hozzászólása Júl 14, 2008 /
 
Nekem az kémia előadóm mondta, hogy ki kellett látogatni még régen Észak-Koreába és ott nem sok ásvány van így a teherautójuk platóján mindig volt valaki, aki rakodta a fát és úgy jártak.
(#) Iszkakof István válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 14, 2008 /
 
Én építettem, kaptam is érte a pofámra eleget a nejemtől. Kb. háromszor annyi időbe és pénzbe került, mint a tervezett.
Igen, zavar a motorház tető, de 5-6 km/h sebességnél menet közben le is szállhatok róla, körbe járhatom és vissza ülhetek. Alatta és fölötte is ellátok.
Egy 1500-as Ladát szedtem érte széjjel. Nagyon szép piros színe van a kaszninak még mindig. A motor is abból való, csak a kapcsoló szekrény és a hátulsó híd közzé beiktattam egy 1:4 arányú fogaskerék áttételt.
(#) zoly15 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 14, 2008 /
 
"csak" 5-6 km/h val megy? vagy ez erőgépnek lett tervezve?

üdv! jól eljátszanék én vele :yes:
(#) Jean válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Júl 14, 2008 /
 
Hello!
Egy 80-as évekbeli Ezermesterben láttam egy CO2-vel működő modellmotort repülőgéphez. Majdnem úgy működik mint a Te 300 ccm-es motorod! Az elv kétütemű, a vezérlést úgy oldották meg, hogy a gyertya helyén volt egy beömlőszelep, amit a dugattyú tetején kialakított tüske nyitott ki, alapból az üzemanyagnak a nyomása tartotta zárva. A kipufogónyílás pontosan úgy volt kialakitva mint a kétütemű motorokon. Ha a kipufogónyílás nyitva van, de a főtengely nem forog, akkor sem szökik el a nyomás a szelep miatt! Erre nagyon ügyelj, ha gőzkazánt építesz, ugyanis 1 liter víz kb. 1500 liter gőzzé válik normál légköri nyomás mellett! Tehát, ha a gőz nyomása 10 bar, akkor is még mindig 150 liter a térfogata!
Mindenképp építs be egy lefúvószelepet a kazánba, ha nem akarsz gőzrobbanást! Ja és van még egy probléma, a kenés! Nem biztos, hogy a forgattyúsház olajjal való feltöltésével a henger felülete is kap rendes kenést és akkor a motornak annyi...
Lehetne kisebb motort is használni pl. 50 ccm, ez is bőven tudna akkora teljesítményt produkálni ami egy autógenerátorhoz szükséges.
Következő: »»   3 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem