Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hétvégiház áramellátása ( nincs a környéken elektromos hálózat)
Témaindító: Bártfai Ferenc, idő: Júl 5, 2008
Témakörök:
A tengeralattjáróról én is hallottam de nem hiszem hogy az asztal szélén modellezhető.
ipari rendszerekben 8 bar-os nyomást használnkak
(mint az ivóvízhálózatban is..), sé igaz ténylegesen tiszta levegővel mennek, ugyanilyen "bugyborékolotatós" szűrőn viszik kerszerül, csak abban olaj van.. szerintem ezzel a többlépcsős "bugyborékoltatóval" megleheletősen tiszta levegő fog kijönni, maximum a páratartalma lesz magas.. ha ez nem jön be akkor a szelepvezérlés helyett inkább résvezérlést kellene alkalmazni...(gondolom ez ismeretes, tárcsa + rés..) csá
A NGC-n láttam, hogy fogtak egy generátort, és egy felbakolt bicikli hátsó kerekéhez rögzítették. Majd jött egy akksi és egy inverter és voila, ott a 230
És ha jól emlékszem (ami nem biztos) 20 percnyi tekeréssel 1 órát tudta használni valaki a laptopját. Ez csak egy példa. Egyébként, nem tudom milyen gyakran vagytok a házban, de ha nem túl gyakori az ottlét, akkor hazahordanék 1-2 akksit, feltölteném, és amikor kell elvinném. Meg egy kérdés: Egy generátort (autóból) mennyire nehéz megforgatni?? Mekkora erő kell hozzá? Uli
a generátort legalább annyi energiával kell forgatni, mint amit a generátorból kiveszel (hatásfokot is beszámítva, a tényleges megtermelt energiát kell befektetni.. mert ugye az energia nem vész el, csak..)
a legnagyobb energiát illesztett terhelés esetén tudjuk kivenni (n= 50%!!) tehát kétszer annyi energiát kell befektetni, mint amit kiveszel! (reméljük eddig nem kell elmenni...) (W okat át lehet számolni Le-be (736 W=1 Le) , a Le-őt meg biztos lehet Nm be, de ezt nemvágom-> 4jegyű Fg tábla...) ez annyit tesz, hogy piszok nehéz, tulajdonképpen elektromos fék (kipróbálhatod kicsiben.. egy DC motort forgass meg üresben, meg rövidrezárt kivezetésekkel... és ez még csak egy kis szutyok, minnél jobban forgatnád annál nehezebb...) arról már volt szó, hogy az ember cca 60W folyamatos munkavégzésre képes...( ennyi már végülis elég egy akku feltöltéséhez, csak tudod ki fog 10 órát biciglizni ) csá
A fagázról még szó sem esett. A gőzgéptől biztos jobb. Az én áramfejlesztőmet egy 1500-as Lada motor működteti palackos pb. gáz az üzemanyag.
Bocs de esett szó a fagázról! (#245766)
Igaz mélyebben nem mentünk bele. Itt igazából az adagoló tűnik nehéz ügynek - főleg hogy én még"nem láttam a kezemmel" és sajnos leírás sem került elém! A gáz előállítása egyszerű, itt a tisztítás ami nehezít. Kiindulásnak lehetne tanulmányozni a fagázosító kazánok megoldásait. Egyébként akár világítógáz is használható lenne. (Régen Városi gáz néven használta egész Bp.)
Én láttam, igaz nem működés közben egy fagáz generátort. Igen egyszerű volt. A gazdája elmagyarázta a működését. Szerintem, amit elmondott, megfelel a valóságnak. Induljunk ki abból, hogy a fagázzal működő malmok és önjáró ketyerék fénykorukat több mint 70 évvel ezelőtt élték (falun is). A fagáznak egyetlen mellékterméke, ami a motorban kárt tehet, a kátrány. Leragadnak tőle a szelepek Ezt kiszűrni, nem bonyolult szűrő berendezést, hanem egy ügyes trükköt vetettek be. A trükk az volt, hogy a fagázt 25 cm prázson szivattyúzták át, és így kiégett belőle a kátrány. Kátránymentes fagázzal addig működött a motor, normálisan, amíg el nem koptak az alkatrészei, mint bármely más belső égésű motornak.
Azért, hogy nem figyeltem, elnézést kérek.
Ezt a megoldást nem ismertem - érdekes!
De mit lehet tudni az adagolóról? Valamelyik ismeretterjesztő TV -ben láttam átalakított furgont, mindent mutogattak magyaráztak csak az adagolót nem (!) és elég nehezen sikerült beindítaniuk. Kellett külső szakértő is de utána ment. Ha megtudsz valamit az adagolóról légyszíves ne titkold el.
Holnap, vasárnap több időm lesz és leírok, rajzolok mindent amit láttam, amit a generátorról elmondott az öreg Boldizsár Karcsi bácsi, aki használta. Végül, de nem utolsó sorban hozzáteszem a saját véleményemet.
Ez a fagázgenerátor, amit ezelőtt 24 évvel láttam, de még mindig látom magam előtt a lelki szemeimmel, készítettem róla egy rajzot, amit el is küldök. Ez a generátor többórás üzemre készült, mert indulás előtt elő kellett állítani a 25 cm vastag parázs réteget, ami a fagázból kiégette a kátrányt. Ezt valószínű, úgy állították elő, hogy meggyújtották benne a tüzet, és tüzeltek, míg lett 25 cm parázs. Bezárták a hamuzó ajtaját légmentesen és raktak fát a parázs tetejére. A parázs a fát nem tudta lángra lobbantani, mert fentről ment a levegő lefelé, a motor által előállított vákuum hatására. A fa melegedett, gázosodott, de nem tudott lángra lobbanni. A fagáz egyenesen vezetett a motor szívó torkához, ahol egy billenő lemez segítségével lehetett állítni a gázadagot. Arra már nem emlékszem, hogy az előállított gázhoz kellett-e még levegő, vagy konyhakész állapotban szállítja a generátor a motornak, de nem nagy ügy kipróbálni, ha már van fagázgenerátorunk. Sokat nem fogyasztott, mert valahol a lisztes malom fagázzal működött és a gazda kellett vigyen 3-3,5 kg tűzifát is, amikor ment búzát őrölni. Ha valakinek még van valami kérdése, tegye fel, ha tudom megválaszolom.
Én élőben is láttam egy fagázoz autót csak az volt a különbség hogy a gázgenerátorból először a ciklonszürőbe majd a hűtőbe és aztán a finomszűrőbe ment a gáz onnan pedig a motorba ahol hozzákeverték a levegőt és mehetett is a hengerbe. Egyébként a 2.világháború alatt volt elterjedt ez a bódszer főleg Norvégiában az olajhiány miatt itt van pár kép és egy videoBővebben: Link
Köszönöm a vázlatot! Új - számomra! Megpróbálom továbbgodolni.
Egy érdekesség de lehet hogy kacsa: igaz ? Vagy nem?
Kézzel fogható bizonyítékot nem tudok szállítani, mert a fagázgenerátort 1984-ben, pluszmínusz egy év, hogy láttam. Az is igaz, nem működés közben, és a motort sem láttam, amit működtetett. Másik érv a generátor mellett, hogy amikor az öreg elmesélte nekem mindezeket, már halálos beteg volt. Pár hónapra rá meg is halt. A rádió- tv javító is magyarázott részleteket a környező falvak gépezeteiről, de már ő is legalább 15 éve halott. Azért a gondolat nem hagy nyugodni, az öreg felültetett volna, nem hinném, de ha nem láttam működni, nem állíthatom teljes bizonyossággal. Azért, ha időm és kedvem tartja, egy könyvtárban szétnézek, hátha találok valamit a régi kütyükről. Ki tudja mikor lesz hasznomra.
nekem valahol van itthon a papírkupac alján valahol egy eredeti svéd tervrajz mikor 4 éve költözézs kozben a kezembe akadt egégy működőkéoópesnek tűnt ha majd megtalálom felteszem :yes:
Szia!
Az a tervrajz engem érdekelne Többiekhez: Ez a fagázos motor műgödne pl széngázzal is? üdv!
A széngáz könnyebben beszerezhető-e mint a tüzifa?
Ezt nézzék meg uraim fagáz ügyben
http://www.climatehnic.ro/special/12.html Románul van, de a képek egyértelműek.
bocsánat de mikor még ezt írtam nem néztem utána hogy hogyan működik ez a dolog.
Azt hitem hogy szó szerint égésből jön a gáz de nem...
Az eredeti tervet nem sikerült megtalálni de terveztem egyet! :yes: bocsi a krikszkrakszért ebben a melegben nem vol türelmem rendesen megrajzolni :nevetes1: Remélem tetszeni fog
Szia!
köszönöm de ha netán meglenne mindenképpen szkenneld be vagy fotózd le légyszives!
Elnézést a közbeszólásért, de én találtam valamit, a fagázzal kapcsolatban.
Itt a bizonyíték hogy működikBővebben: Link
Köszönöm, hogy válaszolt, de csak magyarul, románul és egy keveset oroszul tudok. Az angolt most tanulgatom, de szinte semmire sem haladok.
Azt azért ne mondja nekem senki, hogy csak ilyen bonyolult rendszer életképes mint amit korgs2 vagy én feltettem. Kell annak az egyszerűbb változata is működjön. Nem tudom még eldönteni, mibe kezdjek, fagáz, vagy biogáz. Inkább fagáz. Tisztább. Valószínű, hogy ezt a gépet pb. gázról átalakítom fagázra, csak kell még pár információ (és egy kis pénz). 2-2,5 kg fából nyert gáz felér 1liter benzinnel, 3-3,5 kg fából nyert gáz egyenértékű 1 liter gázolajjal, 0,8-1 kg fából nyert gáz=1 lóerő/óra.
Ezt a "kocsit" te építetted? ha jól látom a kerekeket zsiguli alól kapkodtad ki a motor is abból való?
Nem zavar a kilátásban az a magas motorháztető? üdv!
Nekem az kémia előadóm mondta, hogy ki kellett látogatni még régen Észak-Koreába és ott nem sok ásvány van így a teherautójuk platóján mindig volt valaki, aki rakodta a fát és úgy jártak.
Én építettem, kaptam is érte a pofámra eleget a nejemtől. Kb. háromszor annyi időbe és pénzbe került, mint a tervezett.
Igen, zavar a motorház tető, de 5-6 km/h sebességnél menet közben le is szállhatok róla, körbe járhatom és vissza ülhetek. Alatta és fölötte is ellátok. Egy 1500-as Ladát szedtem érte széjjel. Nagyon szép piros színe van a kaszninak még mindig. A motor is abból való, csak a kapcsoló szekrény és a hátulsó híd közzé beiktattam egy 1:4 arányú fogaskerék áttételt.
"csak" 5-6 km/h val megy? vagy ez erőgépnek lett tervezve?
üdv! jól eljátszanék én vele :yes:
Hello!
Egy 80-as évekbeli Ezermesterben láttam egy CO2-vel működő modellmotort repülőgéphez. Majdnem úgy működik mint a Te 300 ccm-es motorod! Az elv kétütemű, a vezérlést úgy oldották meg, hogy a gyertya helyén volt egy beömlőszelep, amit a dugattyú tetején kialakított tüske nyitott ki, alapból az üzemanyagnak a nyomása tartotta zárva. A kipufogónyílás pontosan úgy volt kialakitva mint a kétütemű motorokon. Ha a kipufogónyílás nyitva van, de a főtengely nem forog, akkor sem szökik el a nyomás a szelep miatt! Erre nagyon ügyelj, ha gőzkazánt építesz, ugyanis 1 liter víz kb. 1500 liter gőzzé válik normál légköri nyomás mellett! Tehát, ha a gőz nyomása 10 bar, akkor is még mindig 150 liter a térfogata! Mindenképp építs be egy lefúvószelepet a kazánba, ha nem akarsz gőzrobbanást! Ja és van még egy probléma, a kenés! Nem biztos, hogy a forgattyúsház olajjal való feltöltésével a henger felülete is kap rendes kenést és akkor a motornak annyi... Lehetne kisebb motort is használni pl. 50 ccm, ez is bőven tudna akkora teljesítményt produkálni ami egy autógenerátorhoz szükséges. |
Bejelentkezés
Hirdetés |