Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek . Hol lehet rendelni toló potikat ehhez a kis csoda erősítőhőz ??? Ha létezik még eredeti hozzá . ha nem mivel lehet kiváltani...pontosabban , hol keressem . Köszi előre is a segítséget.
Nézelődni kell, de kb. nulla esély van rá hogy találsz. Én annak idején (kb. 20 éve) egyébként is átalakítottam az enyémet, mert azt akartam hogy keverő is legyen egyben, plusz tettem rá ledes kivezérlésjelzőt, és az előerősítőjét is átalakítottam mert eléggé zavart hogy zajos. Forgó potikat vettem hozzá, amiket a tetejébe építettem be.
Szia!
Nézd meg légy szíves a tolópoti panel számát HL 720-2 az enyém, ami bontott de jó. Üdv: Lajos
Köszi. Megnézem. Ami nekem van az fém. Ettől még eggyezhet a csuszka hossz.
Holnap szétszedem az erősítőt és megnézem hogy abban mi van.
Üdv: Lajos
Én úgy tudom hogy kétféle hosszúságú tolópotival gyártották. A hosszabb volt a műanyag.
Üdv. Megnéztem. HL741s-3 , toló hossz 49mm . Valószín hogy ez a rövidebb verzió.
Jó lenne...ha lenne valahol valakinek. Csak a balance 2x10Kohm-os , a többi 2x100-as.
Üdv. Jut fejembe , mijen alkatrészeket cseréltél hogy ne legyen zajos ?
A kiindulási alap az egyik RT-ben megjelent írás volt. Az első 2 tranyón (ami egyben maga a korrektor is) megy át az összes bemenet jele, ez visz be rengeteg zajt. Mivel nekem a korrektorra nem volt szükségem, azt kikötöttem, és egy mezei impedanciaillesztő fokozatot tettem a hangerő szabályozó poti elé, a cikkben leírtakhoz hasonlóan.
Üdv dj.gyuro,
miért keresel másik potikat?
Üdv. mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy a BC147B és a BC157B mivel helyettesíthető, amit kapni is lehet? A végtranyók megvannak (BD245C), az eredeti BD245A elfüstölt. Segítségeteket előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2019
Tisztelt tagtársak!Tisztelt tagtársak! Kaptam egy 1015-ös ORISTERT, az alábbi a gondom, bekacsolás után a baloldali panelen lévő T9-es végtranyó erősen melegedet, a T10 hőmérséklete normális volt. Kis idő után kiverte a 2A-es biztit, utána már be se lehetett kapcsolni. Kicseréltem mindkét végtranyót (T9, T10) és a két meghajtót (T7, T8) nem változott semmi, másodpercek alatt a T9 túzforró lett, de mos nem vártam meg, hogy kiverje a biztit. Itt van vége a tudományomnak, a segítséget előre is köszönöm!
Üdv! A trimmer potik még az eredetiek?
Ahhoz, hogy méréssel behatárolhasd a hibát, kell egy áramkorlátozó. A legegyszerűbb módja: a hálózati feszültség egyik ágát megszakítod és beiktatsz egy hagyományos 230 V 40 W-os izzót. Durva hiba esetén az fog világítani és nem a biztosíték olvad el.
Igen a trimmer potik még az eredetik. Az a kérdésem, hogy milyen összefüggés van a váltóáramú primer oldal és az egyenáramú szekunder oldali tápfesz között. A hálózat oldalon a 400mA-es bizti sértetlen marad, a tápoldali 2A-eset veri.
Az öreg trimmerek érintkezése sajnos nem megbízható, elmehetett a nyugalmi áram és a kimeneti csatoló előtti ponton az 1/2 tápfeszültség. Tisztítsd meg az ellenálláspályát és járasd meg rajta a csúszkát.
A beállításokat az ajánlott áramkorlátozóval tudod kockázat mentesen elvégezni.
Sziasztok!
Az én Oristeremnek 2 baja van, egy kisebb, meg egy elég nagy... A kisebbik az, hogy a hálózati kapcsolóban elfáradtak a rugók, és nem lehet kikapcsolni... A nagyobbik az, hogy a jobb oldala, rettenetesen torzít, és halk is, kondikat cseréltem, de nem mertem jobban belekókányolni... Köszi! Idézet: „A nagyobbik az, hogy a jobb oldala, rettenetesen torzít, és halk is, kondikat cseréltem,” Mi a fenének csináltál ilyen ilyen marhaságot.
Üdv!
Nem vagyok benne biztos, de a hálózati kapcsoló mechanikus felfogatása egyezik az isostat hálózati kapcsolójával, azzal talán ki lehet váltani, Budapesten itt találhatsz hozzá megfelelő kapcsolót. Nem tudom milyen műszerek állnak rendelkezésedre (ha van szkópod és jelgenerátorod, vagy jelgenerátor helyett jó az okostelefon vagy a pc is) adj valamelyik nagyszíntű bemenetére 1kHz-es szinuszos jelet és szkóppal kövesd végig a jelútját, észre fogod venni hol lép fel a torzítás. Ha viszont csak digitmultid van, akkor az első és legfontosabb, hogy a végfok munkapontját ellenőrizd műsorforrás nélkül letekert hangerővel (kicsatoló kondi előtt féltápfesz, ezt a P205 és P305-el lehet beállítani, nyugalmi áram kb. 20mA legyen, ami kb. 6,6mV DC jelent az R241, R240, R340, R341 ellenállásokon), nyugalmi áram beállítás a P206 és P306-al, a P207 és P307 potikhoz ne nyúlj, mert az a visszacsatolásba nyúl bele. Ha ezek rendben vannak csatlakoztass műterhelést vagy hangszórót a kimenetre, lehet hogy a kicsatoló kondik átvezetnek és elhúzzák a végfok munkapontját (így is mérd meg a kondi előtt a kimeneti DC szintet). Ha így is rendben, akkor következzen az előerősítő, mivel sztereó a gép, van viszonyítási alap, mindkét oldalon mérj munkaponti feszültségeket a tranyók lábain, valószínűleg ki fog bukni a hiba, onnantól kezdve csak azt kell kideríteni, hogy a tranyó hibásodott meg, egy ellenállást nyúlt meg, vagy egy kondi vezet át, esetleg még repedt forrasztás is előfordulhat (habár ezekre a régi gépekre nem jellemző, de kitudja). Sok szerencsét!
Azért, mert a másik oldalon ki voltak cserélve, és úgy gondoltam érdemes...
De végülis, azóta kevésbé torz
Üdv!
Van egy Oristerem, de az előző tulaj belenyúlhatott. A végfok mindkét oldalán több különböző alkatrészt kicseréltek. Ezért nem úgy szól ahogy elvárnám. Szeretném mindkét oldal végfokain kicserélni az alkatrészeket. Viszont a beállításhoz nem értek. Azt szeretném megtudni, hogy milyen paramétereket és hol mérjek az alkatrészek cseréje után? A mérésre egy multiméter áll a rendelkezésemre. Első körben a C305, C306, C307, potméterek közepénél (forgó részen) lévő feszültség adatok érdekelnének. Melyiken mekkora feszültséget kell mérnem? Köszönöm.
Üdv mindenkinek!
Az erősítőben az előfok, hangszínt ki kötöttem, azzal nincs semmi gond. A végfokkal van gondom. Áramkorlátozón keresztül próbálom rendbe hozni. Bekapcsoláskor az izzó kicsit felvillan. Hiba jelenség: be kapcsolás után hangszóróval, nagyon hangosan recseg, alap sistergés mellett. Hangszóró ki kötése után, szintén az áramkorlátozóval az izzó fel villan, és utána néhány másodperc múlva a 60 W-os izzó sokkal erősebben lüktetően többször fel villan. A végfok panelen a régi kondik kicserélve. Féltáp: 20,9 V egyforma a két panelon. A benetek lezárva. Mindkét oldalon közel egyforma, néhány tized eltéréssel a mért feszültségek. A trimmer potik, nem lettek el állítva. Továbbiakban hol keressem a hibát. Előre is köszi a segítséget.
Lehet azokat a potikat kellene megnézni nem kontakt hibásak-e....
A trimmer potikat kicseréltem. Megszűnt a hangos recsegés. Bekapcsoláskor az izzó felvillan, nincs recsegés, sistergés. A mért feszültségek is rendben lenne, mivel csak néhány tized eltérések vannak a két panel között. Pl. Tranzisztoroknál: T5 C 0V, B 8,6V, E 18,2V: T6 E 0V, B 0V C 20,9V: T7 E 22V B 22,6V C 39,6V: T8 E 22,1V B 21,3V C 0V: T 101 C 22,7 B 21,5 E 21,2V.
Mindezek ellenére, mégsem jó. Mert ha a bemeneteket megérintem, hangos búgást hallani a hangszórón minkét panelon, és az izzó is folyamatosan világít míg ki nem kapcsolom. Még mit lehet tenni? Köszi a segítséget.
Üdv mindenkinek!
Sajnos csak most tudtam foglalkozni a végfokkal. Köszönöm a válaszokat. Azt tudom, ha megfogjuk a bemenetet búgni fog, de csak addig amíg el nem engedjük. Annyi változás van, hogy az áramkorlátozó izzó bekapcsoláskor fel sem villan. Bekapcsolás után semmi zaj, nincs búgás. Bemenete 10 k-os potival van lezárva. 1 kHz-el szépen szól, persze csak halkan 2-3 másodpercig, utána viszont sajnos búg folyamatosan, ha az áramkorlátozó izzó rá van kötve. Ha áramkorlátozó nélkül próbálom 1 kHz-el, akkor azonnal recseg búg folyamatosan. Még mit lehet tenni? Köszi a segítséget. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |