Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
És ez miben változtat azon, hogyha csinálod, értelmesen és szabályosan csináld?
Veszel egyet, kibogozod az elkötéseket, ami miatt azonnal veri. Aztán ha később leold, akkor veszel mégegyet és kettévalasztod a hálózatot, nyilván arra rakva a hűtőt és a fűtést, aminél kisebb eséllyel fog leoldani (mondjuk ha kültéri vagy elásott kábel a szivárgás gyanús). De amúgy meg meg kell oldani, nem kerülgetni a hibát. A több fi arra való, ha baromi sok zavarszűrős dolgod van és már amiatt verné. Amúgy a hosszabbító kérdésre a válasz a nem tudni. Ha a fázis és a nulla ég össze a motorban, de a test fele nem, vagy csak túl nagy az áram, akkor nem old le, az égő hosszabbító meg ha nem C16-on lévő 50m-es akkor amint leolvad a szigetelés a kismegszakítót oldja le, vagy ha előbb ég össze a föld valamivel (ami nem valószínű, mert nem azon folyik az áram), akkor oldana le a fi. De az már rég rossz és túlbiztosításra utal, ha hosszabbító leég. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2022
Te írtad, hogy 14e egy minőségi fi. Ezek szerint vannak olyanok is, amik ugyanúgy nem biztonságosak, és utóbb már 6e-et írtál az már ilyen?
Kerestem indukciós főzőlapra lemezt, mert egyelőre nincs hozzá való edényem. Mindre azt írják, hogy 18/10-es acél, vastagságot sehol sem írnak. Aztán, mivel fogalmam sem volt arról, hogy az mi, rákerestem, és valami főzős edényes oldal jött ki, ahol azt írták, hogy a 18/10-es acél az egyetlen olyan rozsdamentes acél, amiből nem oldódnak ki a mérgek, ÉS, hogy kisebb a vastartalma, ezért indukciós főzőlaphoz nem jók, ahhoz külön más anyagú talpat tesznek rá. Szóval pontosan mitől függ, hogy milyen hatékonysággal adja át az energiát a vasnak? Milyen anyagnak, milyen vastagnak kell lennie a legjobb hatásfokhoz? Gondolom az nem probléma, ha teszek alá egy alufóliát. Egyelőre az a tervem, hogy ha megjön a főzőlap, teszek rá egy vastag alufóliát, hogy vezesse a hőt de ne karcolja az üveget, és arra ráteszek egy gázon használt vagy fél centi vastag vas alátétet. Kb. fél centinként ki van vágva. Van mm vastag is. Ha az is jó, az jobb lenne a kisebb hőkapacitás miatt.
Márka preferencia. Amit megveszel boltban, az elvben mind tudja, amit ráírnak. Schneider resi9 népszerű, az alá nem adnék, Eaton azert jobb, mert a kismegszakítói nagyobb zárlati áramot bírnak. Aztán azzal az Eaton sorolható jól. Meg annál a bekötés irány nem fix és alul felül sorolható. Sokkal fontosabb, hogy ne AC-set vegyél, ha A-s kell (nézz utána). Ilyen daniellás, mixvilles, tracon stb nem szimpatikus, meg egy resi9 nagyon picit drágabb csak. Illetve azokból mindig van szerelésből megmaradt anyag olcsón. De a többin nem kéne átugrani, az is fontos részlet. Amúgy emile tart Eatont készleten meg talan onlinevill is, Schneider resi9 mindenhol lesz, de valamiért AC amit készleten tartanak.
1-2 éves történet. A kompresszor nem leégett, hanem szorult. A hosszabbító kigyulladt kismegszakító, és akkor még biztosíték ellenére is, és mivel a hosszabbító az óradobozba volt bedugva azt is begyújtotta, és kicseréltették, pedig semmi köze nem volt az óradoboznak a hibához, és ebben biztosíték sincs. A hosszabbítók pedig úgy vannak megcsinálva, hogy kigyulladjanak. Itt azt mondták a kábelre is, hogy vékony is, meg a kínai szennyezi is a rezet, és még gyúlékony anyagból is van a hosszabbító. Még a csatlakozóról is azt írták, hogy csak rugósat lehetne használni, de igazából azóta sem láttam még olyat. Ha rákeresek hosszabbítókra vagy konnektorra szokásos kialakítású hajlított csatlakozásúak vannak. És kategóriákban sem láttam még más megnevezést. Szóval ha akarnék se tudnék rugósat venni, de ez nem is okozott még gondot az elmúlt fél évszázadban nálunk, ahogy szerencsére a fi relé hiánya se.
Nem egyszerű, mert egyrészt abból nem tudom meg amit tudni akarok, másrészt pont azt írtam, hogy a hozzávaló alátét se hozzá való, és amúgy teszteken is láttam már olyat, hogy a hozzávaló edény rosszabb, mint a nem hozzávaló.
Kedves gyulánk!
Azt, hogy mit akarsz tudni, azt konkrétan nem tudjuk, mert nem úgy kérdezted. Ha azt kérdezted volna, hogy hogyan működik, hogyan kell használni az indukciós főzőlapot, konkrét választ kaptál volna. Az indukciós főzőlapon a főzés folyamatát a víz (folyadék) végzi, az elektromos vezetőképességük folytán, a bennük kialakuló örvényáramok miatt. Van egy apróka probléma, hogy a tekercs, és az edényben levő víz között túl nagy a légrés, és emiatt nem indul a folyamat. Ezen segít a kiegészítő talppal ellátott indukciós főzőlaphoz készült edény, egyáltalán nem biztos, hogy vasból van. Nem a vas, rátét talp, edény melegíti az ételt, az csak segít a folyamat indításában. De például fel lehet melegíteni egy porcelán csészében levő kávét úgy, hogy a csésze mellé odateszel egy kulcs csomót. Ettől elindul a forralási folyamat, a kávé forró lesz, de a csésze hideg. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2022
Ilyet én még sehol se olvastam, vagy hallottam. Mindenhol azt írták, és anélkül is azt gondoltam, hogy olyan mint az indukciós hevítő. Persze a mikróról se írják sehol, hogy mindent melegít, nem csak a vizet. Mindenesetre mindenhol azt írták évek óta akárhol olvastam, hogy minél vastagabb vas kell az aljára.
Idézet: „Azt, hogy mit akarsz tudni, azt konkrétan nem tudjuk” Nem tudtuk azt már a "mikrofonos kálvária kérdés" sorozat idején sem, csak majdnem le lett hazug hülyézve mindenki aki segíteni próbált.
Ha jól sejtem a kérdés nem az elektronikában kezdök kérdései , hanem milyen vaslapot használjak?
Az indukciós főzőlapon használható edények talpában megfelelő vezetőképességű, és ugyan vezető, de viszonylag nagy veszteségű anyagokat, vagy kombinációjukat használnak, a vas vastagsága nem igazán számít. A lényeg az, hogy olyan anyagból készüljön az edény, vagy legalább egy része, ami viszonylag rossz vezetőképességű, mert a veszteség fűti a "levest".
Nem reklámokból kell tájékozódni.
Már nagyon régen, és többször is összeakadtam én is "nagytudású" kollégánkkal, meg is fogadtam, hogy vele kapcsolatban nem hányom a borsót a falra, de nem mindíg tudom megállni, hogy elmenjek mellette.
Ezt rosszul tudod, mert nem a vízben keletkeznek örvényáramok, hanem a vasban. Kevered a mikrohullámú sütővel, mert ott a víz melegszik fel és ott sem az örvényáramoktól.
Ha az indukciós főzőn vaslapot használunk, akkor az sparhelt. Ma jó! Esetleg villanyrezsó.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2022
"Indukciós főzéshez kizárólag mágnesezhető anyagokból (tehát vastag vaslemez, zománcozott öntöttvas stb.) készült edények alkalmazhatóak."
Wikipedia: Indukciós_főzés "Lehetséges olyan indukciós tűzhelyet építeni, ami nem ferromágneses (például alumínium- vagy réz-) edényekkel is működik, de egy nagy permeabilitású acéledény a rendszert sokkal hatásosabbá teszi például azáltal, hogy nagyobb távolságot enged meg a tekercs és az edény között." A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2022
Az is a cél. Hogy ne legyen rosszabb rezsóként a rezsónál. És még rendesen is lehet használni ettől függetlenül ugyanazt az eszközt.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2022
Ne trollkodj már, egy rakás elektronika, igbt, csomó veszteség, felharmónikusok a hálózaton. Erre egy rácsos fémlapot akarsz rárakni, amin a mágneses erővonalakat egy bmes mérnök sem számolná ki neked, de biztos lényegesen rosszabb, mint egy rezsó vagy egy rendes lábos.
Ha ennyit rontanak a bevágások, van még egy rossz rezsó vas is, azt megfordíthatom. Vagy fűrészlap. Vagy még vannak kb. 4mm vastag kb. 4*30cm-es lemezek fűnyírókésnek szánva. Voltak centi vastag lemezek is, de ellopták.
Semmi köze a mágnesezhető anyagnak az indukciós melegítéshez. Vannak indukciós főzőlapra való edények, aminek a talpába alumínium, vagy réz ötvözeteket tesznek.
Nem a mágnesesség a lényeg, hanem a vezetőképesség. Jó vezetőnél a rövidre zárt "szekunder tekercsben" a kis veszteség miatt nem sok hő keletkezik. Természetesen a vas kézenfekvő, és olcsó megoldás, pl. palacsinta sütő.
De bizony van köze hozzá, mert a mágnesezhető anyagnak hiszterézise, és hiszterézis vesztesége is van, ami miatt jobban melegszik mint egy nem mágnesezhető anyag.
Ez elég látványos tud lenni bizonyos esetekben, mert csak a curie pont eléréség melegszik az anyag, és nem nagyon akar fölé menni, mert lecsökken a vesztesége. (Pl. a Metcal páka is így tart stabil hőmérsékletet a pákahegyen) Indukciós hevítők esetében is megfigyelhető ez a jelenség. Az indukciós főzéshez ajánlott edényekben az alumínium (vagy réz) betét, a hővezető képessége miatt van, ez oldja meg az egyenletesebb hőeloszlást. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2022
Pedig már örültem, hogy az étel melegszik, és mindegy milyen edényben van, hisz így a mikróval ellentétben bármiben lehet, de a porcelán a legjobb, mert jobb a hőszigetelése, és elég indításkor mellé tennem valami fémet, hogy beinduljon, aztán sül a rántotta. Azt nem vitattátok meg, hogy a tojásban is van-e örvényáram, de úgy tűnik, hogy leghatékonyabban az energiát mégis a vas veszi fel. De más esetben mi történik? Szóval olyan, mint egy terheletlen táp, vagy egy adó ami ugyanannyi teljesítménnyel ad, ha van fogyasztó (vas) ha nincs? Jó, általában mindre ráírják, hogy edényfelismerő funkciós. Úgy kérdezem, ha ez nem lenne benne, mert gondolom ez lekapcsolja. Amúgy hogy ismeri fel? Megváltozik a tekercs indukciója és azt méri? Vagy inkább egy hall szenzor?
Hall szenzor az nem , mert az utálja a magas hőt és csak mágnes mezőt érzékel (a vasnak önmagába nincs mágneses mezeje csak ha direkt fel van mágnesezve). 150 °C on már tönkremegy a hall.
Sziasztok!
Ilyen Neo M8N GPS modulokat használok, de nem találok arra vonatkozóan infót, hogy ezeknek a moduloknak az INPUT lábai 5V toleránsak-e? Mivel másodpercenként 10 alkalommal küldök adatot 5V-os kimeneten, így félek hogy rövid időn belül megsülne bármi logic level converter hiányában. (alapesetben maga a CHIP nem 5V toleráns, de a modulon lehetnek előtte ellenállások, diódák, stb.) Hogy tudnám ezt kimérni? Járható ez az út?: - Megnézem hogy az RX bemenet PIN-je melyik lábra megy, és azon ellenállást mérek? Ha van akkor valószínű hogy van feszültségosztó előtte, ha nincs akkor pedig direktben kapja... Laikus számára értelmezhető váalszt kérnék ha lehet A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2022
Üdv! Valaki tudna segíteni egy bevált DC-DC konverter rajzzal ami 12V-ból 200V, 250V-ot csinál és legalább 100mA-al terhelhető?
Régebbi GPS modulom van, azon a TX és RX lábek közvetlen csatlakoznak a modulhoz, könnyen lehet, hogy nálad is így van. Nem tudod végigkövetni a vezetősávokat?
Sajnos teljes mértékig lekövethetetlen... Alig látni a sávokat, kétoldalast, smd alkatrészek tömkelege...
A modulnak küldesz adatot?
Némi infó:
Product variants : NEO-M8N Electrical data Maximum supply [V] 3.6 Minimum supply [V] 2.7 |
Bejelentkezés
Hirdetés |