Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gépkocsi elektronika
 
Témaindító: mazsipapa, idő: Szept 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 16
(#) zsoltee0001 válasza potyo hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Dízelnél nem olyan kevés
(#) potyo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
Azért ha nem haragszol, én traktorokban szoktam 4-5 év után akkut cserélni. Pedig ott aztán van igénybevétel mind elektromos, mind mechanikai szempontból...
(#) zsoltee0001 válasza potyo hozzászólására (») Júl 18, 2008 /
 
dehogy haragszom
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Azért függ ez sok mindentöl, többek közt a joszerencsétöl is. Nekem pl. a saját automban 3 év környékén minden aksi letette a lantot, legyen az Hoppecke v. Motorcar. Persze lehetett volna mindig huzni az idöt, de az már a megbizhatoság rovására megy, azt meg nem szeretem. Amugy a két véglet,amivel eddig találkoztam, 1 nap és 15 év(!!!) volt, ez utobbi egy 90-es évjáratu Toyota gyári aksija volt.
(#) akos70 válasza lyorak hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Egyik megy a kefére, másik gyujtás+, harmadik test.
(#) elektromos hozzászólása Júl 20, 2008 /
 
Sziasztok!
Nem tudna valaki egy olyan címet adni, ahol sok autoelektronikai kapcs rajz van? googleban keresek de magyar oldalt nem igazán találtam. Nekem valójában egy víz hőfokmérő, és egy világítást rajtva felejtő, viszajelző rajz érdekelne , melyhez itthon is van alkatrész, és nem 10 boltbol kell összeszednem a cuccokat, mert a posta már arany árban viszi a csomagokat!
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Mondjuk volt szerencsém gyárihibás akkuhoz, az persze nem birta pár hétnél tovább. Nem azt mondom hogy nem lehet tönkretenni az akkut előbb, de ha a töltés rendben van (ez alatt azt is értem, hogy nincs túltöltve sem), és az akku nincs tövig merítve, akkor a 3-4 év nekem kevésnek tűnik.

Azzal egyetértek, hogy nem érdemes húzni az időt. Amikor az ember elkezdi érezni, hogy nem úgy indít, mint ahogyan kellene, akkor rá kell mérni, hogy a töltés rendben van-e, nem meríti-e le valami az akkut, és ha minden rendben van, de továbbra is így viselkedik az akku, akkor megérett a cserére, többé már nem megbízható.
(#) potyo válasza elektromos hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
A világítás rajtafelejtés jelzése nem bonyolult. Vannak gyári kis zümik erre a célra, autóbontóban aprópénzért kapsz ilyet. Ennek a + végét bekötöd a helyzetjelző lámpák kapcsolójára, a - végét meg egy soros diódával a belső világítás ajtókapcsolójára. Így ha a lámpák be vannak kapcsolva, akkor az ajtó kinyitásakor megszólal a zümi.

A víz hőfokmérő az már érdekesebb kérdés, azon múlik, hogy hol lehet a szenzort elhelyezni. Legegyszerűbb szintén bontóból szerezni párban szenzort és hozzá való kijelzőt is.
(#) elektromos válasza potyo hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Nem tudom, hogy ha a kiegyenlitő tartályba tennék szenzort, az mennyire pontos megoldás? Vagy rosszul gondoltam? A világítás érzékelés bent van az autómban, csak a szervízben ahol cserélték a gyujtáskapcsolot, szépen leszakították a vezetékeket, és nem tudják honnét szakadtak le. Ez ne555 ös ic-vel van kivitelezve. Tulajdonképpen ezekre keresem a megoldást.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Autosboltokban ujban 400-500 Ft egy ilyen zümmögö. Dioda nem kell bele, mert forditott polaritással nem müködik.
Bekötésre az egyik verzio az, amit leirtál, a másik meg az, hogy a negativ kivezetését gyujtás+ (15) -ra kötjük, igy nem ajtonyitásra, hanem gyujtáslevételre kezd el szolni.
(#) akos70 válasza elektromos hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
a kiegyenlitötartályban nem lesz jo, a motorba kell valahová. (hengerfej, termosztátáház) Milyen auto? A gyári nem müködik, vagy csak forrpontjelzö van benne?
(#) potyo válasza elektromos hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
A kiegyenlítő tartályban nem kering a víz, ott nincs mit mérni a vízszinten kívül. Ha a blokkon nincs erre a célra hely kialakítva, akkor legjobb lenne valahogyan a fűtésradiátorra menő csőbe applikálni bele a szenzort. Ha oda nem, akkor az elől levő hűtőradiátorra menő csőbe is bele lehet tenni. Csak ezekkel az a baj, hogy egy esetleges vízpumpa meghibásodásnak nem lesz látható jele. Ezért minél közelebb kell a blokkhoz tenni a szenzort, hogy ha a blokk túlmelegszik, akkor a szenzor minél előbb érzékelje.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Töltésem mindig jo volt, és az aksit se meritettem le teljesen soha. Viszont 80%-ban helyben járok, napi 50 inditás. Erösitö+mélyláda - ezek sem az aksi hosszu életét szolgálják.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Fordított polaritással nem működik, de nem fog tönkremeni tőle, ha valami félvezetős? Ha a helyzetjelző nincs bekapcsolva, akkor a belső lámpán keresztül fordított táp kerül a zümire. Bár lehet, hogy van benne soros dióda, még nem szedtem szét egyet sem.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Ez már nem az átlag autós kategória szerintem..
(#) elektromos válasza akos70 hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Csak forrpont jelző van benne, és ezért gondoltam, hátha meg lehetne oldani valahogy a mérést egyszerűen. Láttam gombát hozzá, de majdnem az autom áráért, mert ez egy 91-es renault 19-es.
Azon is agyaltam, hogy a boltban kaphato külső belső hőmérők nem-e lenének jók, mert igaz csak +75 fokig mérnek, de szerintem a 100 fokot tudniuk kell !?
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Nem megy tönkre, nagyon birja.
(#) elektromos válasza potyo hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Nem ismeri valmelyikötök ezt a külső-belső hőmérőt, melyeket autokba kinálnak kb 1000ft-ért?
(#) akos70 válasza elektromos hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
szinte tudtam, hogy Renyo.
75 fok kevés lesz, még 100 is, mert az szüken üzemi hömérséklet.
Vagy teszel bele egy hömérös gyári orát komplett, saját adojával (ez a költségesebb), vagy szerzel bele különállo müszert (szintén saját adoval!!!) , és szépen befaragod valahová. Erre alkalmas pl. a régi Wartburg (IFA ugyanaz) kerek orája, az MTZ-é, vagy a régi körlámpás 1500-ös Ladáé (ez valamivel kisebb).
Az ado helye szerintem valahol megvan a hengerfejben, a forrpontado közelében, ha mégsem akkor csinálsz egy T-elosztot, amibe belemegy a 2 gomba, vagy a forrpontadot kidobod, és megy a helyére. Elképzelhetö, hogy ebben az esetben is esztergáltatnod kell egy közdarabot az esetleg eltérö menetek miatt.
(#) akos70 válasza elektromos hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
de ismerem, arra nem jo, amire szeretnéd.
(#) elektromos válasza akos70 hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Valami ledes kütyü jo lett volna, de látom, nem könnyű feladot néztem ki magamnak. Köszi a segítségeteket!
(#) akos70 válasza elektromos hozzászólására (») Júl 20, 2008 /
 
Ledes kütyü létezett, szintén Wartburgban, bontobol fillérekért hozzájuthatsz. Mondjuk ez más müszerekkel van kombinálva, de biztos nem ördöngösség különválasztani belöle, ami neked kell. 4 led van benne, nagyjábol hideg-langyos-meleg-forro kijelzése. De én egy orát többe nézek.
(#) Baxi hozzászólása Szept 20, 2008 /
 
Hi
Lenne egy kérdésem van nekem egy 94-es opel corsam.

Na ennek a müszerei pl.: a benzin óra kp 1 perc allat áll be az adot értékre. Ez idáig nem is érdekelt még nem ültem egy ugyan ilyen idős opel comboba(corsa kisteher változatta).
A müszer fal kop ugyanaz, de az Ő mérő órái a gyujtás ráadás pillanatában beálltak az adot értékre.
Valami elfáradt volna az enyémbe?
(#) kobold válasza Baxi hozzászólására (») Szept 20, 2008 /
 
Nem, csak valószínűleg más rendszerű a kettő. A lassú beállás bimetálos műszerre utal, a gyors pedig kereszttekercsesre. Előbbi sokkal kevésbé hajlamos a lengésekre (pl. ha hullámzik a benzin), utóbbi pedig - ahogy láthattad is - minden változásra azonnal reagál.
(#) Dudus válasza Baxi hozzászólására (») Szept 20, 2008 /
 
Szerintem a tied hődrótos műszer, ami egymaga megoldja az integrálást az övé deprez amit az ECU vezérel.
(#) mineral hozzászólása Szept 20, 2008 /
 
Sziasztok!

Rhino (2000A) Z1M típusú autó riasztónak a bekötése érdekelne. Majd két éve még én magam szereltem ki de elfelejtettem a bekötését.

Esetleg megvan valakinek a bekötése??

Köszi előre is.



(#) mineral válasza mineral hozzászólására (») Szept 20, 2008 /
 
Közben megtaláltam... Igaz ez már egy újabb típus (NN) de a bekötése ugyanaz. Felteszem ide nektek is.

(#) Mumtaz hozzászólása Szept 21, 2008 /
 
Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem.Vettem egy bicskakulcs szettet (háromcsatornás távkapcsik+központi zár vezérlő). A kocsim egy VectraB, amiben gyári riasztó+központi zár vezérlő van egybe. Ez ugyan távkapcsis, de gyári távkapcsim csak egy van és az is haldoklik (nem az elem). Ugyanakkor ez csak kétcsatornás (nyitás/reteszelés és zárás) és nekem kellene a harmadik gomb. A kocsimban a zárás két lépcsőben zajlik (a gyári vezérlővel):

1. A távkapcsi ZÁRÁS gombját egyszer megnyomva, vagy a vezető oldali ajtó zárjában a kulcsot egyszer elforgatva, majd vissza engedve csak bezárja az ajtókat.

2. A távkapcsi gombját 10mp-en belül újra megnyomva, vagy a vezető oldali ajtó zárjában a kulcsot még egyszer elforgatva reteszeli az ajtókat (a központi zár motorjai egy picit tovább fordulnak, így az ajtókat nem lehet a belső gombokkal, vagy pl. fűrészlappal kinyitni/feltörni), ugyanakkor ilyenkor élesíti be a riasztót.

Ez hasznos funkció és használom is, ezért nem szeretnék megválni tőle.
A vásárolt szett tökéletes lenne, de inkább külső vevőként szeretném használni, viszont van egy-két probléma vele. Amolyan extraként van benne autókereső funkció, ami abban áll, hogy bezárt kocsinál a zárás gombra rányomva 3X felvillantja az indexeket. Ebből következőleg zárni csak 1X lehet vele, mert utána már kocsikereső funkció van. Tehát megjegyzi, hogy utoljára a ZÁRÁS gomb lett megnyomva a távkapcsolón. Persze, ha lenne benne visszajelzés az ajtózártól, hogy az ajtó zárva, vagy nyitva van-e, akkor le lenne a gond, de Én ilyet nem találtam. Ez a dolog azért is rossz, mert mi van, ha éppen kulccsal lett kinyitva az ajtó. Ezért is számítottam rá, hogy van valami visszajelzés az ajtózártól.

A megoldás ez a visszajelzés dolog lenne, ha lenne. Illetve van egy másik, ami annyit tesz, hogy ennek a vezérlőnek az első lépcső után meg kell szakítani a tápellátását, ugyanis akkor újra lehet zárni vele, tehát jöhetne a második lépcső (riasztó élesítés, stb...), ami után már nem kell megszakítani a tápfeszt. Ezt mondjuk az ajtózár talán elvégezhetné de én nem igazodom ki a rajzon. Illetve, ha utólag be lehetne kötni egy ilyen visszajelző szálat, az is megoldás lenne.

Mellékeltem a kocsi kapcsolási rajzának azon részét, amin a vezetőoldali ajtó bekötése van. Valamint mellékeltem 1-1 képet az új vezérlő áramköréről, és ennek a cuccnak a bekötési rajzát.

Ha valaki tudna segíteni, lécci nézzen rá!
Köszönöm!

Vectra B kapcs. rajz
Vezérlő 1
Vezérlő 2
Vezérlő bekötés
(#) csatalo hozzászólása Nov 15, 2008 /
 
Szevasztok egy SEAT leon 2007 09-ik havi 77kw diesel gépkocsi BODY computer csatlakozo és lábkiosztására lenne szükségem előre is kőszőnőm , 1896 cm3 ,motorkód :bxe
(#) csatalo hozzászólása Nov 16, 2008 /
 
szavasztok, THUNDER CA 102 riaszto és kőzpontizár vezérlő , beszerelési utmutatót keresek , amit adtak hozzá a csomagolásban azzal nem tudom beszerelni , mert nagyon hiányos , sem a vezeték számok sem a szinek nem stimmelnek
Következő: »»   8 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem