Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
 
Témaindító: mics, idő: Máj 29, 2010
Lapozás: OK   76 / 83
(#) zot válasza merlingerin hozzászólására (») Dec 7, 2022 /
 
Szia,
Köszönöm erre gondoltam, próbáltam is belesni a tágulásihoz. Nem tűnik úgy, mintha a szelepnél folyna a víz a teteje teljesen száraz, ha egy szelepre gondolunk.
De ettől függetlenül: egy másikat bármelyik radiátorra, vagy akárhova beiktethetok ugye?
(#) VIM válasza zot hozzászólására (») Dec 7, 2022 /
 
Szia! Sokat segítenél azzal ha pontosan megfigyelnéd, hogy honnan csepeg a víz és azt közölnéd, mert a szivárgó víz az az alkatrészeken elvándorolva máshol is le tud cseppenni. A nyomásmizériát feltételezve azt lehet mondani, hogy a karbantartás hiányából fakadó tágulási tartály nyomásprobléma ami kihat a biztonsági szelepre és ott kiszivárog a felmelegedett rendszer vizének túlnyomása (mivel nincs hová tágulnia).
(#) zot válasza VIM hozzászólására (») Dec 7, 2022 /
 
Köszönöm, pint ezt nem láttam, csak annyit tudtam kifigyelni, amennyit leírtam. Úgy tűnik, a nyomásproblémát sikerült megoldani. Fel kellett pumpálni a tartályt, most jó. Nem is emelkedik a nyomás, csak 1 tizedet, megy szépen és nem csöpög sehol.
Most viszont kb 10 másidpercet melegít, aztán kikapcsol a láng. Nem áll le, csak a láng. Fűt, csak így furcsa egy kicsit.
Van hogy begyújt, elalszik, újra begyújt, megint elalszik, aztán egyszer úgy marad, de hamar kikapcsol. És a fűtéscső is túl melegnek tűnik.
(#) VIM válasza zot hozzászólására (») Dec 8, 2022 /
 
Akkor most a hidróváltón lévő mikrókapcsolót ill. az azt működtető rudacskát kellene megvizsgálni, hogy az kapcsol-e ha azt megnyomja a rudacska. HMV vételezésnél kijön a rúd és átállítja a mikrókapcsolót ha pedig elzárják a csapot akkor a rúd behúzódik alaphelyzetébe és a kapcsoló átáll fűtési üzemmódra kapcsolva a vezérlést.
(#) zot válasza VIM hozzászólására (») Dec 12, 2022 /
 
Köszönöm, ezen túl vagyok már.
Sőt, ma megnézettem egy szerelővel, aki azt mondta, hogy ne nagyon akarjuk ezt már javíttatni, mert több sebből vérzik. Vegyünk újat...
Bár éppen ő mondta egy éve, hogy nem kell cserélni, mert kapható hozzá minden és javítható.
A letiltás is állítólag a ventilátor miatt van, meg a panel is rossz lehet már, a tágulási sincs rendben. Szóval ő azt gondolná, hogy cseréljük újra.
Mit gondoltok? Megéri cserélni? (Bár nem tudom, honnan szedjek erre most pénzt...)
Valóban lehet egy ilyennél, hogy nem érdemes javítani?
(#) VIM válasza zot hozzászólására (») Dec 12, 2022 /
 
Idézet:
„Köszönöm, ezen túl vagyok már.”
Min vagy túl? Mit néztél de nem mértél meg (ki). A mikrókapcsoló az üzemmódváltó, van amikor kattan de nem kapcsol ill. a rúd túlnyomja és akkor szakítja az áramkört. Azt ugye tudod, hogy egy új készülék beszerelése milyen procedúrával jár? Mindent újra kell engedélyeztetni a gáztól a kéményig (terveztetni). Ezek az összegek is több tízezres nagyságrendek de lehet, hogy a százat is meghaladják külön-külön és a készüléket még meg sem vetted és még az a boltban van becsomagolva és még szerelő sem nyúlt hozzá, hogy beszerelje. Én hagy ne mondjam meg Neked, hogy mi éri meg de a "sokatlátott szerelők" azt mondják, hogy a legnagyobb hiba ezeket az egyszerű működésű cirkókat lecserélni. Addig amíg lehet hozzájuk alkatrészt kapni addig nem szabad feladni. Más majd örömmel veszi meg az ilyen lecserélt készüléket donornak "bagóért". Az a szerelő aki ezt a tanácsot adta az nem akar bajlódni a problémáddal ha pedig cserélnél azután meg azért, mert nincs mit egy jódarabig, tehát "lepattint" magáról jó hosszú időre.
(#) zot válasza VIM hozzászólására (») Dec 12, 2022 /
 
A hidrováltó rúdja jön-megy, kapcsol a kapcsoló. A HMV jön, ahogy kell. A fűtésnél kezdődnek a bajok.

Van nekem is egy ilyen "nem akarok a problémáddal bajlódni" érzésem, ezért kérdeztem itt, mert ahogy látom, itt van szakértelem, tapasztalat és segítő készség. Én is azt vallom, hogy amíg javítható és van alkatrész, addig kár cserélni, de nem értek hozzá annyira, hogy átlássam a működését.

Beszélek egy másik szakemberrel, hátha ráér megnézni. Csak ez a hideg...
(#) Régi motoros hozzászólása Dec 12, 2022 /
 
Estét!

Egy ilyen kazánnal volna egy problémám. Hogy is fogalmazzak, úgy néz ki, hogy a beállított vízhőmérsékletet nagyon engedi lehűlni. Ha emlékeim nem csalnak,mikor rendesen üzemelt (újonnan vásárolt), úgy rémlik hogy a hiszterézise kb 15-20°C volt. Most (már sok éves) annyira lehűl a víz, hogy a szobatermosztát szinte ki sem kapcsol.

Tehát beállítok a kazánon 60°C vizet, és fel is fűti addig, kb +5 fokkal, azaz 65°C -ig, ami normális is,
de ekkor a láng teljesen kialszik, amit nem tartok megfelelőnek. Egészen addig nem gyújt be, amíg kb 35°C -ig vissza nem hűl a víz, ekkor gyújt be újra. Ezt én keveslem, ha emlékeim nem csalnak, hamarabb begyújtott még "új" korában. Az érdekes az, hiába növelem a víz hőfokot (próbára felnyomtam 75°C-ra), a hiba ugyan az, engedi lehűlni kb 37°C-ig, tehát nem igazán tartja a beállított értéket.

Amire figyelmes lettem, hogy a szobatermosztát sose kapcsol ki, mert nem képes a ház a beállított szintre melegedni, a termosztát egyébként működik, ha letekerem, akkor a kazán is leáll.

A másik ami gyanús, hogy a lángerősséget három fokozatban automatikusan szabályozza, felfűtésnél nincs is probléma vele, de mikor kikapcsol, a láng szabályozás nem működik azt gyanítom. Tehát emlékeim szerint a láng fokozatokat is sorjában kellene csökkentenie, maximumról közepesre majd minimumra, és ezt addig tartani, míg a termosztát le nem kapcsol. Ez a visszaszabályozás nincs meg, ha elérte a vízhőfok a beállított értéket, a láng kialszik,és a vízhőfok rohamosan csökken, kb másodpercenként egy fokkal, és emiatt a kb 35-40 fokos vizet tekeri körbe körbe. Újraindítás nem segít, a víznyomás a zöld tartományban van a műszeren. Egyébként hibát sem jelez.

Mi lehet a probléma szerintetek?
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2022
(#) VIM válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 13, 2022 /
 
Szia! Az üzemmód váltó kapcsoló nem áll át ott bal oldalon (az ufón). Vagy a kis rúd nem húzódik vissza vagy a mikrókapcsoló nem kapcsol megfelelően. Az alacson utókeringési hőmérsékletre való lehűlés enged erre következtetni, mert a HMV készítés után a fűtési körre lekeringeti a felesleges hőt a szivattyú. A folyamatos üzem is akkor válna lehetővé ha megtörténne az átváltás, mert ha nem a megfelelő üzemállapotban van az (ufón) a kapcsoló és még a háromutú szeleptestben sem záródnak jól a járatok akkor a fűtési NTC hamar eléri azt a hőfokot amikor le kell kapcsolnia a vezérlőt.
(#) Régi motoros válasza VIM hozzászólására (») Dec 13, 2022 /
 
Konkrétan mire is gondolsz? A fűtésszerelő szlengben nem vagyok jártas.

Ja azt nem írtam, a melegvíz nem a kazánról megy, tehát az a funkció ki van kapcsolva rajta.
Csak a fűtés (radiátor piktogram) aktív a kijelzőn, nem tudom ez számít e.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2022
(#) VIM válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 13, 2022 /
 
Most már így utólag arra gondolok, hogy írhattál volna pontosabb meghatározást, mert ez a típus nem egyezik meg a topik címében szereplővel. Az nem probléma, hogy nem egyezik vele de azért kitérhettél volna a részletekre és akkor nem beszélek zöldséget. A "gázkazános" topikban szinte azonos probléma került szóba, egyenlőre megoldatlan.
(#) Régi motoros válasza VIM hozzászólására (») Dec 14, 2022 /
 
Ó jaj szegény fejemnek, ezer bocsánat (meg egy anyamedve), én balga nem gondoltam,
hogy van sima 240Fi is. Azt hittem, a Star Master 240Fi és a 240Fi az kb ugyanaz,
vagy legalábbis egyik kutya másik eb.
Gondoltam ez a topik célirányosabb, már csak a nevéből adódóan is. A többi kazános meg általánosabb.
No mindegy, akkor csendben átszivárgok a gázkazános falra...
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2022

Kazán3.jpg
    
(#) VIM válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 14, 2022 /
 
Nem kell átmenni másik topikba csak ha nem ír valaki pontos típust akkor automatikusan az (ufós) jut eszébe az embernek. Már elvesztem a fonalat, hogy ki kivel van (mármint a készülékeknél), mert ebből is van "talán" bitermikus hőcserélős megoldású (de ez nem biztos). Az volna jó ha levett burkolattal készülne róla kép, mert azon sokminden látszana ami fontos volna a válaszadás szempontjából.
(#) Régi motoros válasza VIM hozzászólására (») Dec 14, 2022 /
 
Rendben holnap teszek fel olyat, ma viszont megyek inkább vízszintesbe teszem mostmár magam...
(#) Régi motoros válasza VIM hozzászólására (») Dec 15, 2022 /
 
Nos itt vannak a képek.

Helyzetjelentés a következő. Átolvastam a másik kazános topikot, szóval rámértem az elmenő csövön lévő NTC -re. Kikapcsoltam a kazánt, szétszedtem, és a csatlakozóját lehúzva a panelről kb 45°C -os víznél mértem 4.8kΩ körüli értéket. (A másik NTC -n ami a HMV -é kb ugyanennyit.) Műszert rajta tartva, lassacskán nőtt az ellenállás, ahogy hűlt a víz. A másik oldalon linkelt értékek alapján ezt a közép tartományban jó értéknek vélem. Majd még rámérek ha teljesen lehűl úgy mit mutat. Meg 80°C környékén sem ártana megmérni úgy vélem, akkor ellenőrizve lenne a két szélső pont is. Kérdés evvel kapcsolatban, működés közben feldugott csatlakozóval mérhető e? Mert akkor sokkal egyszerűbb volna.

Update: Amire figyelmes lettem, hogy ha áramtalanítás után, első bekapcsolásnál elkezd melegíteni, a lángerősség normálisan van szabályozva, és a beállított vízhőmérsékletet is hosszú perceken át tartja, úgy fogalmazok, jól működik. Tegnap már kínomba felvettem 80°C -ra és 85°C -ig megy. Mindezt lángszabályozással felfelé 25% -al kezd, majd 50% aztán 75% és végül 100%. Amint közeledik a beállított vízhőfokhoz, vissza is szabályoz a lángerősségből. Amint a visszatérő víz kezd érezhetően melegedni, a lángerősség leszabályozás is szépen működik, lassan egészen lemegy 25% -ra fokozatosan. Tehát úgy néz ki, hogy a szabályozás működik.

Aztán egyszer csak történik "valami" amiről nem tudok, és kioltja a lángot, pedig a szobatermosztát nem kapcsolta ki a kazánt.

Innentől kezdve a hiba folyamatosan fenn áll, azaz a begyújtás után működik a lángszabályozás amíg a beállított vízhőmérsékletet és +5°C -ot el nem éri. Ekkor lefelé lángszabályozás már nincs, csak egyszerűen kioltja a lángot.
(#) Régi motoros válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 15, 2022 /
 
Többi kép.

A csatlakozókat mindet le és feldugtam újra, netán nem valami kontakt hiba okozza e a galibát.
A panelen a forrasztásokat átnézve mind tökéletesnek tűnik, nem találtam repedt vagy nem megfelelő forrasztást.

Viszont van egy (lehet hülye) feltételezésem. Nem tudom a beállított vízhőmérsékletnél mennyivel kell vagy szabad egyáltalán túlmennie? Nem lehet e az a probléma, hogy túlfut +5°C -al, és azért kapcsolja ki rögtön a lángot? Vagyis valami védelem lép életbe netán?

Ui.: Az elmenő csövön az a trutyi vízfolyás eredménye. Nyáron volt javítva és kisavazva a fűtési hőcserélő. Öcsém fűtés szerelő, kivette, és savazta. Hozzátartozik az is, hogy a hőcserélő sajnos műtéten esett át. A linken látható a gyári darab, melyben két párhuzamos cső fut végig. Ebből az egyik olyan szinten lyukadt ki, hogy nem lehetett javítani, ezért kivágásra került, a végei pedig leforrasztásra. Tehát a hat csőből már csak öt van. Azaz az egyik részen két cső helyett egyre szűkült a keresztmetszet. Viszont a víz a radiátorok melegedéséből láthatóan körbe jár szépen. Nem tudom ennek lehet e köze hozzá.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2022
(#) Régi motoros válasza VIM hozzászólására (») Dec 15, 2022 /
 
Közben találtam egy ilyet, lehet mégis csak az NTC a ludas.
Ha nincs más 5let, lehet beáldozok egy újra, és kicserélem próba cseresznye alapon.
(#) Régi motoros válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 15, 2022 /
 
Közben kiszedtem az NTC-t, kivittem az udvarra, ott kb 5-6°C közötti a hőmérséklet most.
A mért érték 18-19kΩ közötti, szóval úgy tűnik, az alsó pont is kb megfelelő.

Mindenesetre ha már kint van, csak szét szedtem. Hát nem vágtam tőle hanyatt magam.
Tulajdonképpen az egész szerkezet egy, pontosabban két lehelletnyi vékony rézlemez közé betett elektronikai boltban (nálunk) pár 100 Ft-ért kapható (keleten még olcsóbb) normál NTC.
Igazából én egy rugót hiányolnék még mögüle, ami a csőhöz szorítaná biztosan, de az se volt benne.

Tipikus példa, a gyári alkatrészre, ami valójában fillérekért kapható, de amit a gyár hozzátesz foglalatként körítésnek, több százszorosába kerül. Nesze neked, fogyasztói társadalom.

Mivel az enyém elég leharcolt állapotban van, komolyan megfordult a fejemben, hogy kivágom az egészet, és egy kis kapton szalaggal körbetekerve felragasztom a csőre direktben...
(Magad uram, ha szolgád nincsen).
Aztán megtisztítva és lekaparva az oxidációt és egyéb szennyeződéseket mégis csak összeraktam,
és a csőt is felcsiszolva fémtisztára reménykedtem, hogy talán a nem megfelelő fizikai érintkezés orvoslása majd megoldja a problémát.

Sajnos számításom nem jött be, a hiba továbbra is fennáll.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2022
(#) Hutty válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 15, 2022 /
 
Itt is arra tudok gondolni, hogy a kazán fűtőteljesítménye még 25%-on is nagyobb, mint amit a radiátorokon lead.

A szabályzás megy, fel és le is. De a hőmérés nem statikus ki-be, hanem dinamikus, növekedési meredekséggel is dolgozik. Ezért csökkenti a teljesítményt a beállított érték közelében, de nem történik egyensúly ( stagnáló, vagy csökkenő víz hőfok ), hanem tovább növekszik. Ekkor csak a teljes lánglekapcsolás lehet csak.
Tehát a gáz elégetésével bevitt teljesítmény - a fűtésrendszer által kivett teljesítmény egyensúlyba kellene kerülnie, a gázláng szabályzásával. Itt nem történik meg, mert: nagy a gázláng, vagy nem jó a hőcserélés. ( vízkő, áramlás stb.). Vagy egy teljesen triviális ok: a lakás hőigénye még 25% égőteljesítménynél is kevesebb.
VIM javasolta a gázégő beállítását.
Nem tudom ( nem szakmám ) okoz problémát a kazán névértékénél alacsonyabb teljesítményre való beállítás?

Viszont:
Idézet:
„Hozzátartozik az is, hogy a hőcserélő sajnos műtéten esett át. A linken látható a gyári darab, melyben két párhuzamos cső fut végig. Ebből az egyik olyan szinten lyukadt ki, hogy nem lehetett javítani, ezért kivágásra került, a végei pedig leforrasztásra. Tehát a hat csőből már csak öt van.”


Ez annyiba változtatja a fent írtakat, hogy két cső párhuzamosan 1 blokkban, 3 blokk sorba kötve. Ebből 1 cső a blokkból kizárva fele akkora átfolyási keresztmetszetet eredményez. Ezért az áramlás sebessége a felére esik, de ugyanakkora hőt kap az égőtől. Így akár érthető is lehetne, hogy becsapod a szabályzást?
(#) vyky hozzászólása Dec 15, 2022 /
 
Szép napot kívánok!
Olyan jellegű gondom van,hogy a Westen 1.240 Fi kazán hol begyújt ,hol meg hibára kiáll.
A hiba világít a piros led folyamatosan,és a narancs is.
Ez ha jól látom gázellátási hiba.De mit lehet tenni ellene?
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Dec 15, 2022 /
 
Amikor iyen rejtélyes módon szűnik meg a gázszelep működése nem nagyon lehet másra gondolni csak a helytelen nyomásszabályzásra amit a modulátor nem tud kezelni. Ennek a készüléknek a 18. oldalon van a maximális és minimális teljesítményhez a megfelelő égőnyomás értéke. Ez a videó éppen erről szól, hogy a helytelen alapnyomásérték lekapcsoláshoz vezet míg a helyeset folyamatosan tudja kezelni a modulátor.
(#) VIM válasza vyky hozzászólására (») Dec 16, 2022 /
 
Szia! Itt van egy kis hasznos infó. Először azt a kondenzátort kell kicserélni és ha továbbra is fennáll a hiba akkor sajnos a relét is ki kell cserélni.
(#) Régi motoros hozzászólása Dec 18, 2022 /
 
Üdvözletem, új információra lenne szükségem, szóval megint itt vagyok. A Képen látható három utas szelep működésével kapcsolatban kíváncsi volnék, ennek csak két végállása van, vagy van köztes állapot is? Ugyanis, arra lettem figyelmes, hogy a HMV hőcserélő is szinte azonos hőmérsékletű a kazán elmenő vízcsövén érzékelt hőmérsékletével. Mint említettem, én nem használom a HMV opciót, tehát az le is van kapcsolva, csak a radiátorokra dolgozik a kazán (elméletben). Számomra elég furcsa, hogy a HMV hőcserélő is szinte azonos módon változik a hőmérséklete, mint a kimenő vízcső hőmérséklete. Ezért azt feltételezem, lehetséges, hogy mégse zár rendesen a kis kör felé ez a szelep?

Az aktuátort levéve róla, a benne lévő tengely mozgatható könnyedén, és ahogy néztem az aktuátor mozgató tengelyét, az bekapcsoláskor ki is tol, tehát a szelepben lévő tengelyt, lefelé kényszeríti.
Az jó irány? Mert én azt feltételeztem, ha a tengelye felső állásban van, akkor a víz csak lefelé a radiátorok felé áramolhat, ha a tengelye alsó állásban van, akkor pedig a víz felfelé, a HMV hőcserélő felé áramlik. Nem tudom jól gondolom e. Nincs véletlen erről a típusról egy keresztmetszeti rajz valahol?
(#) VIM válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
Ha nem használod a HMV-t akkor csak vedd le motort a szelepről és nézd meg, hogy akkor jól működik e.
(#) VIM válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
Jobbra fenn ég a tűz.
(#) qut88 válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
A dolog megoldása az lesz, hogy a készülék minimum teljesítményét lejjebb kell venni egy kicsit. A módja a ruszki videóban van.
(#) Régi motoros válasza VIM hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
Na közben kiokosodtam, csak rá kellett jönnöm, hogy hívják angolul azt a nálunk háromutas szelepnek hívott alkatrészt, amit az angolok diverter valve -nak mondanak.

És látszik, hogy rosszul gondoltam, ugyanis a motor kitolt állapotában van fűtési módban, tehát a szelep tengely mikor le van nyomva. Na de a csavar benne az, hogy van egy rugó ellenében zárt szelep is benne, és ha a fűtés kör felé lassan megy a víz, akkor megnő a nyomás, és kinyit a HMV kör felé egy szelepet (azt hívják bypas-nak), így ott is körbeforog a víz. Tehát ez így működik jól.
Szóval megint meg vagyok lőve.

Egyébként hogy kérdésedre válaszoljak, a motort levéve is ugyan azt csinálja. Ha túlmegy a beállított hőmérsékleten +5°C -al, akkor kioltja a lángot, viszont mivel nem jön be lehült víz a radiátor felől, a vízhőfok se csökken, vagy nagyon minimálisan de hosszú idő múlva.

Egyébként nekem már kezd az a gyanúm lenni, hogy a PID szabályozás nem működik megfelelően. Vagy mondhatnám úgy is, hogy nagyon lassan. Ugyanis annak az a lényege, ha a beállított hőmérséklet közelébe ér a hőfok, el kéne kezdeni csökkenteni a fűtési teljesítményt. Ha átlépi a beállított értéket, akkor mégjobban csökkenteni, vagy ha tovább nem lehet, akkor kikapcsolni. Na de ha elkezd visszahűlni, akkor még időben újra be kéne gyújtani, az alsó küszöbértéknél, ami jelenleg nem történik meg, vagy annyira alacsony ez az érték, hogy 40°C környékén van nálam jelenleg. Holott, ennek az alsó küszöbértéknek is kb annyinak kellene lenni, mint a felső küszöbértéknek. Tehát ha +5°C a felső küszöb, akkor az alsónak meg kb -5°C -nak kellene lennie feltételezem. Azaz ha beállítok pl 65°C -ot, akkor maximum 60°C és 70°C között kéne lavíroznia. Öcsémnek ugyan ilyen kazánja van (de most nincs otthon), megkérdem nála vajon meddig esik vissza a vízhőmérséklet.

Milyen jobbra fenn ég a tűz?
(#) Régi motoros válasza qut88 hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
Lehet, hogy igazad lesz...
(#) Régi motoros válasza qut88 hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
Bár nem értem akkor sem, ha ilyen "okos" készülék, akkor miért nem tudja lekövetni a gyorsabb változást.
(#) qut88 válasza Régi motoros hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
Nem jó az, ha túl okos.... Nem véletlen veszik ki a gyártók mostmár az adaptív gázszabályozást, mert a túl okos elektronika behülyül, és térnek vissza ezekhez a SIT és Honeywell szelepekhez, ahol az ember beállítja a max és min. teljesítményeket a füstgáz értékek alapján
Következő: »»   76 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem