Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   327 / 345
(#) Krisztian1986 hozzászólása Nov 21, 2022 /
 
Sziasztok
Kis segítséget szeretnék kérni az képen látható motor feltámasztásához.Faterom mentette meg a leselejtezésből,évekig ide oda rakosgatták ,állítólag műkődik, visszont hiányzik a kapocs dekli .. A bekötési rajzban kérnék segítséget .
Meglévő asztali körfűrészre kerülne .nyomógomb indítás,illetve egy vadi új kondi áll a rendelkezésre (csatolom )
Ami eddig a fűrészen volt motor az vszinuleg a s.fázisa leéghetet így azt holnap visszem tekercseltettni..,
Visszont ha feltudom támasztani ezt a motort akkor lenne addig is mivel fát vágni Fateromnak.
Keresstem/Olvastam korábbi bejegyzéseket,találtam is egy ugyan ilyen számú motort.. gyári rajzával a kapocs fedélben... visszont még is eltér vmi mert az én motoromnal a x jelölésnél nincs kivezetés ,összesen 6 csatlakozás van ,míg a másik motornál 7db ..
Bocsi hogy ilyen hosszan írtam le a bánatom
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2022
(#) bandika válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Nem érdemes kínlódni vele, az 1,1 kW (ráadásul 1 fázisban) furnért max svartnit vágni jó. Mielőtt megszólnak a furnért ollóval vágják.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2022
(#) Tomi111 válasza bandika hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Szerintem simán használható. Enyémen is 1,1es van, igaz ez háromfázisú, 350es lappal. 20 éve vágom vele, amit a lap átér, ha kicsi vastagabb fordítok rajta. Semmi baja. Viszi. Persze le lehet fojtani, de érezni kell. A hangján hallani, mikor erőlködik.
(#) Ge Lee válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Ahány gyártó annyiféle bekötést láttam, de ennek elvileg úgy kéne kinézni, hogy a két átkötésre megy a fázis és a nulla, a kondenzátor meg az Y2 és valamelyik átkötés közé, attól függően hogy milyen forgásirányt szeretnél. Persze ez csak tipp, de a kép alapján ez lenne a logikus.
(#) zamatőr válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 / 1
 
Itt van a bekötési rajz. Értelem szerűen a relé érintkezők helyett kel az indító gombot bekötni.
Bővebben: Link
Adatlap részlet:
CZ 882 T 7 c 1,1 220~ 10 2920 ? IP 44 6205/25×52×15× 6205/25×52×15 ? ? Ci:MotorstartDUCATI 100-125 mikF280V~ MIHA relé
(#) VIM válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Szia! Ha jobban megnézzük a tekercsek kivezetéseinek színeit akkor az jól látszik, hogy a főfázis színe a sárga volna a segédé pedig a fekete. Így nem lesz lesz jó ha:
Idézet:
„a két átkötésre megy a fázis és a nulla”
Ha a gyári bekötésből csak az "X" helye van kiváltva az "Y2"-re, akkor ott van a főfázis tekercs másik kivezetése. Ha a mostani felállást vesszük figyelembe és azt feltételezzük, hogy így jobbra forgott a motor akkor én az "Y2"-re kötném az (L) fázist az "U-V1"-re az (N) nullát és egy nyomógombot az "Y2"-ről a kondenzátorra, majd annak másik kivezetését a "W-V2"-re kötném.
(#) VIM válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 22, 2022 /
 
Szia! Ha vissza szeretnéd állítani a kapocslécen a törött kivezetést akkor a kitört csavar helyén fúrd keresztül a bakelitet és vágjál bele menetet (4mm fúró majd 5-ös menet bele). A bakelit vastagsága elegendő lesz az ötös menetesszár megtartásához ha lekontrázod egy anyával és esetleg a megtisztított "fészket" (ahonnan a csavar kitört) kitöltöd kétkomponensű ragasztóval. Ezután teheted az alátéteket és a kötéseket egymásra, azokat is elválasztva alátéttel egymástól. Az előbb írtam it egy lehetséges bekötést, nyomógombos működtetéshez azt kipróbálhatod. Azt ellenőrizd le, hogy az "Y2"-n sárga kivezetés van e és ha igen akkor kösd be a fent említett módon.
(#) Krisztian1986 válasza VIM hozzászólására (») Nov 23, 2022 /
 
Szia!
De király vagy ! Köszönöm szépen ! Így már értem hogy miért hiányzik az x ....fel sem merült bennem hogy letört és az y2 re váltották ki ...
Hétvégén lesz időm foglalkozni vele és megnézem a kivezetés szinét , illetve ki próbálom .
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2022
(#) VIM válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Nov 23, 2022 /
 
Szia! Azt mindenképpen meg kellene nézni, hogy az sárga színű tekercskivezetés-e, mert fontos volna a forgásirányváltáskor az áthidalások átfordításához. Arra vigyázz, ha kifúrod a kapocslécet, hogy tegyél (csúsztass alá) alá oda egy vékony lemezkét nehogy beleszaladjon a fúró hegye a kivezetésekbe és megsérüljenek. Arra is vigyázni kell, hogy a tekercskivezetést le ne törd, hogy azt megfelelően csatlakoztatni lehessen a kötési ponton vagy ha letört akkor ki kell pótolni forrasztással megfelelő hosszúságú, lehetőleg hajlékony vezetékkel. Ha igazgatni kellene a kivezetéseket akkor a leszorító csavarokat vedd ki és emeld meg az egészet és igazítsd a megfelelő irányba a tekercsvéget.
(#) Alkotó hozzászólása Dec 26, 2022 /
 
(#) VIM válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 27, 2022 /
 
Szia! Ha a gyártó nem tér ki az elhelyezesével kapcsolatban kritériumokra akkor szerintem minden elrendezés megfelelő a számára, főleg ha a függőlegeshez képest csak 90°-ban fordítod el.
(#) Krisztian1986 válasza VIM hozzászólására (») Jan 2, 2023 /
 
Szia Vim!
Először is Boldog új évet kívánok neked és minden tagnak!
Jól sejtetted a hogy letört a kivezetés és azért került át y2 re ...
Nagyon sok munkam volt egész decemberben ,így idő hiányában nem tudtam foglalkozni a motoral.. y2 alatt is sárga szinu volt a tekercs kivezetés , rá mértem multi méterrel a tekercs kivezetesekre .. de csak a fő tekercsen tudtam ellenállást mérni .. ezutan szét szedtem a motort... nos sajnos brutal módon le éget a segéd fázis tekercse ... és a forgó rész megvan kékülve .... Szóval ez a motor c vágány...

Szeretnék kérdezni tőled de azt egy új bejegyzésben teszem.
(#) Krisztian1986 válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Jan 2, 2023 /
 
Idézet:
„Vim”
Azzal kapcsolatban szeretnék kérdezni, hogy karácsony előtt visszakaptam a tekercselésre leadott motort ( imi ozf 90c-4nd) ugyan úgy kaptam vissza, nyomógomb, kondi dugvillás kábellel bekötve. Ünnepek közt kicseréltem a csapágyakat is rajta (*majd ide is lenne 1 kérdés).
Ma délelőtt összeraktam és hát nem jó a forgásirányom... szemből nézve a motort balra forog, nekem a másik irány kellene. Ismerem a bekötési rajzát, de nem tudom, hogy most mégis mit hova kell kötnöm. Próbáltam elérni telefonon aki tekercselte, de nem sikerült. Így nézz ki most a bekötés.
A másik kérdés a csapágyazáshoz visszatérve, hogy a motor elso pajzsában a hullámlemez és a csapágy között nem kellene lennie egy kb 2-3mm "porvedő műanyagnak? A másik IMI-s motoron a csapágy mögött is volt.
Illetve még annyi a tekercselésel kapcsolatban. hogy 27 ezer Ft-ba került, már nincs jelentősége csak érdekelne hogy reális-e? Nem értek hozzá, de szerintem szép, igényes munka. Ja, még annyi, hogy 1,5 kWos motorként vette át javításra.
Befejeztem
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Moderátor által szerkesztve
(#) dobo válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Ha megfordítod a forgórészt benne akkor a forgásirány is megfordul.
De elektromos bekötések átkötésével is megoldható. De ahhoz tudni kell melyik a főfázis és melyik a segédfázis tekercs kivezetése.
Az ár korrekt a tekercselő eltöltött vele egy napot és belerakott kb 15000Ft anyagot.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
(#) IQNUKU válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Szia!

[quote][sztem szép igényes munka/quote]
Ezzel egy picit vitatkoznék. Ugyanis a tekercsek végei a kapocslécre nem túl praktikus módon lettek kivezetve. A fényképeden látható állapotban nem lehet az áthidaló lemezke és a kondenzátor egyik kivezetésének a cseréjével megfordítani a motorirányát, de helyrehozható.
Az első lépés: Áramtalanítsd a berendezést, majd süsd ki a kondenzátort! (Nyomd meg egyszer a nyomógombot.)
2. Kösd le baloldalt a felső csavarról a betáp kábel kivezetését.
3. Távolítsd el az áthidalást.
4. Cseréld fel a két tekercskivezetést. (A vékonyabbat fentre, a vastagabbat középre.)
5. Kösd ki a jobb középső csavarról a kondenzátor kivezetését. majd kösd a bal felső csavarra.
6. A lemezkével hidald át a két középső csavart.
7. Ugyan ide kösd vissza valamelyik középső csavarra a betáp kábelt.
Ha mindent jól csináltál, megfordul a forgásirány.
Jómunkát!
(#) gulyi88 válasza IQNUKU hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Szerintem de.
Ha közép vízszintesen teszi az átkötőlemezt, megcseréli a kondi szürke és a betáp fekete balfelső vezetéket, akkor megfordul a forgásirány.

Szerintem így kötötte a szaki a kapocstáblát:

Segéd1 - semmi
Fő1 - Segéd2
semmi - Fő2

De persze ezt azért ellenőrizni kell méréssel.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
(#) IQNUKU válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Nem, nem! A kép alapján a két középső kivezetés most a segédfázistekercs két kivezetése. Ezt összezárni nem bölcs dolog! Emiatt kell megcserélni a két baloldali felső és középső csavarok alatt a kivezetéseket.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
(#) Krisztian1986 válasza IQNUKU hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Szia. Nincs tapasztalatom ezzen a téren hogy milyen egy szép igényes munka
(#) Krisztian1986 válasza IQNUKU hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Szia, valóban így van kötve ahogy írtad..
Bal felső 3szal U1(ez a vastagabb gondolom)
Bal középen 1 szál Z1,V1
Jobb alsó 3 szál V2,Z2
Jobb középső 1 szál U 2

Ha jól értem bal oldalt a ket tekercs kivezetest felcserelem,
Jobb kozeprol a kondit le kotom és atrakom bal legfelülre
Kozépen athidalom a lemezkével és a betápot ide kötöm
(#) IQNUKU válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Igen, jól érted.
(#) gulyi88 válasza IQNUKU hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Mert hogy az egyiken vékony a varniscső a másikon vastagabb? Lehet...
Akkor túrót a fülébe a tekercselőnek .
De akkor más semmi sem biztos. Ki kell mérni.
Van egy tekercs 3db egész horonyban teli tekerve, ez lesz a nagyobb ellenállású
(szerintem a főfázis).
Meg van egy tekercs 1,5 horony-nyi vezetékkel, ez lesz a kisebb ellenállású
(szerintem a segédfázis)
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
(#) gulyi88 válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Ja, hogy párhuzamos három szál is van, az nem látszik.
Azért vastagabb a varniscső.
Akkor az előbbi sztornó.
A kisebb ellenállás a főfázis. IQNUKU javaslata helyes.
(#) Bkrisz válasza IQNUKU hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Én a jobb oldali 2 kivezetést cseréltettem volna fel mert akkor "helyére" kerültek volna a kivezetése.
U1-U2 fő, z1-z2 segéd. ahogy gyárilag van.
Mondjuk nem értem hogy a tekercselő erre nem képes...
(#) Bkrisz válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Nem kell porvédő mert azt a régi fajtáknál használták amikor csak nyitott csapágyakat használtak. Mondjuk az 1z csapágyakkal sem vagyok kibékülve (2rs a legjobb szerintem)
Cz-s mocik régi világra vallanak. Nem kellett szétszedni ahoz hogy újra zsírozd a csapágyakat
A 27ezer is rendben van. (sajnos a forint a gyenge meg a fizetések)
(#) VIM válasza Krisztian1986 hozzászólására (») Jan 3, 2023 /
 
Szia! A kép alapján biztos menni fog a be ill. átkötés vagy ez is segíthet eligazodni a vezetékek hovatartozásában.
(#) hintalo68 hozzászólása Jan 24, 2023 /
 
Sziasztok !

Lenne egy villanymotor amit szeretnék átkötni 220 V ra,
ha alkalmas rá. Sajnos táblát nem találok rajta.
Esetleg valaki nem tudja beazonosítani kép alapján ?
Köszi.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2023
(#) fecus hozzászólása Feb 20, 2023 /
 
Van egy ilyen szivattyúm: T.I.P. (OK) Garten-Jet 750 ami nem indul csak zúg. Max. 600W-os.
Csatoltam a benne talált kondenzátort, ami szerintem nem az eredeti. Ez ugye nem indító hanem folyamatos üzemi kondenzátor? A nyilak mutatják hová volt kötve.
Mekkora kondit vegyek bele?
Előre is köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2023
(#) vision61 válasza fecus hozzászólására (») Feb 20, 2023 /
 
Idézet:
„Ez ugye nem indító hanem folyamatos üzemi kondenzátor?”

Egyik sem, ez valószínüleg egy régi fénycső armatúrából lett kivéve, nem motorhoz való. Feszültsége és a kapacitása is kevés.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2023
(#) Hutty válasza fecus hozzászólására (») Feb 20, 2023 / 1
 
Ezzel tudok szolgálni. A "Power Force" dobozát nyitottam ki.
(#) fecus válasza Hutty hozzászólására (») Feb 21, 2023 /
 
Köszönöm! Akkor a 8-10µF jó lesz.
Utánanéztem a Neten, de a segédtekercs impedanciája nélkül nem lehet tudományosan meghatározni a kondi értékét.
Következő: »»   327 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem