Fórum témák
» Több friss téma |
Ha 2-es rajz szerintit akarod vezérelni, akkor a fehér és barna vezetékre kell kötni a 2 vezérlő szálat és negatív trigger szerint. Ami, jól írod, hibás, a magyar feliratok elcsúsztak. Ez a 6 kivezetés 2db relé 3 váltóérintkezője, vannak itt fenn rajzok, ahol nem ilyen amatőr színes, szagos "firkálmányok" vannak, hanem be vannak rajzolva az érintkezők.
Szia,
Köszönöm a választ, hétvégén megint lebontom a műszerfalat és megpróbálom a bekötést. Majd még jelzek, hogy sikerült. Üdv.
Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írom a problémámat, hanem akkor elnézést Van egy chevrolet aveo 2007 sedan központizár nem vagy ritkán működik. Sokszor nem nyissa a többi ajtót (csak a bal első nyílik) néha viszont jól működik. Tudtok ebbe segíteni mi lehet a gond vele?
Szia,
Az autóhoz van távirányító, vagy kulccsal nyitod-zárod? A korábbi Daewoo-knál a bal első ajtó vezérelte a többit, tehát ha annak a zárja kinyitott, az vezérelte a többi ajtót. A Chevrolet nem biztos hogy változtatott ezen, tehát amiket megnéznék: bal első ajtóban lévő zármotor mikrokapcsolói, bal első ajtóátvezetőben a vezetékek.
Szia! köszönöm, megfogom nézni. Kulccsal nyílik nincs hozzá távirányító.
Jutok valamire jelentkezek infóval
Akkor ebben az esetben a bal első aljtóban motor sincs, csak egy ahhoz hasonló alakú (kicsit kisebb) egység, amiben csak két mikrokapcsoló található.
Üdvözlet!
Érdeklődnék, hátha kapok választ az egyszerű kérdésemre. Adott egy első generációs, rádiós kp- záras Renault Twingo. A távirányítós nyitáshoz/záráshoz kell a transzponder chip, vagy ettől függetlenül megy végbe ez a fázis és a chip csak az autó indításához szükséges?
Köszönöm válaszod, akkor szűkült a hiba listám, de teljesen érthetetlen már a problémám. Két kulcsból felváltva mindig csak az egyik működött kp. zár terén, de péntek óta egyik sem megy, egyszer sikerült pár zárásig az eddig nem használt kulcsot életre keltenem. Át lett forrasztva mindkét kulcs, új elem, de szombat este óta egyik sem csinál semmit, még egy nyitás/zárás periódust sem.
Lehet, hogy az autóban levő egységnél van kontakt hiba? Egy régi TV-t 433MHz-re hangolva, a távirányítót az antenna bemenethez tartva ellenőrizhető, hogy van-e RF jel. Nem valószínű, hogy egyszerre 2 távirányító ugyanúgy elkezd bohóckodni.
Amikor nem megy távirányítóval, kulccsal/gombbal kézzel működtetve a master ajtót működik a kp zár, minden ajtót zár/nyit? Azt is kipróbálhatod, hogy amikor pl. nem tudod zárni távirányítóval, zárd be kézzel és próbáld nyitni a távirányítóval...illetve ugyanez fordítva.
Igen, én sem hiszem, hogy mindkét táv egyszerre rossz, multiméterrel végig mértem mindkettőt, semmi eltérés nem volt. Szombaton kiszedtem a komfort modult, ezen nem csak a zár elektronikája van, hanem a világítás relék, a hozzá tartozó csipogó, gondolom az üvegtető kábele is ide futhat be, stb. Ezen ott figyel az egyik sarokban egy érthetetlen módon oda hegedált kis nyákon a táv vevő része, csak gyantázva, vagy lakkozva van az egész felület. Utólag gondolkodtam csak azon, hogy az IC-t át kellene forrasztanom, mert abban van a "kristály", meg minden egyben. Az autó sajnos a spórolás jegyében készült, ahogy egy Thalia, így ezeknek csak két kábeles a zár elektronikája, így kulcsra sem zár le rajtuk minden, egyesével kell manuálisan, mert nincs indító szerkezet benne.
Akkor viszont a master motor mikrokapcsolójának a hibája legalább kizárva. (bár elvileg létezik 2 vezetékes motorral megoldott is, bár nem gyakori)
Valahogy ki kéne deríteni, hogy az RF jel nem jut el oda, vagy eljut és valamiért nem kapcsolnak a relék, esetleg kapcsolnak, de van egy kontakt hiba, pl. a relék lábainak forrasztásai repedtek...
Most szerelőnél van a kocsi, ha vissza kaptuk, akkor kibányászom újra, és készítek egy képet az egész vevős panelről, mert ott forrasztani nem tudok, olyan, mintha bga módon lenne rá ültetve a komfort modul nyákjára, de közben mégsem úgy, sosem láttam ilyen megoldást, így ami a kettő között van érintkezési pont, az zsákbamacska.
Az szép...azért addig egy öreg TV-vel, vagy RTL-SDR vevővel a biztonság kedvéért lepróbálhatod a távirányító(ka)t. Fekete/fehér csíkoknak kell váltaniuk egymást a TV-n, némi zúgással körítve. Lehet, hogy 434MHz-re kell hangolni a TV-t. Gondolom a Renault gyári nem 686-on megy, vagy 315-ön.
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2023
Megpróbálok keresni egy kis TV-t, bár már lassan ez nem olyan egyszerű
A távirányító így néz ki, illetve ezt találtam az IC-ről, ami hajtja: Amúgy igen, 433MHz. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2023
Renaulték és még pár gyártó már ezt az utat járja, hogy az immo chip nem egy kis kiöntött hasáb külön elhelyezve. Az a tekercsantenna az immoé, és szeret letörni a panelről, utána nem akar majd indulni a járgány. A chip közösen felügyeli a két funkciót, de nem függenek egymástól.
Tekercset már cseréltem, mert valahol meg volt törve vagy szakadva a szál, 1500Ft volt egy új nem tétel érte. nemrég hoztam haza a kocsit, holnap délután ha marad időm, és világos is lesz még, akkor kiszedem azt a központi vezérlőt, és ha már kint lesz, készítek róla képet mindenképp, mert nem találok sehol az internet bugyraiban fotót róla.
Akkor az immo részt már megjavítottad.
Ez lenne a modul, ami vezérel sok mindent, kezdve a beltér világítást, a belső kp. zár gombot, ezen van az index, stb. Multiméterrel végig néztem ahol csak tudtam, nem találtam sehol hibát.
Mérni nehéz egy nehezen behatárolható kontakthibát, pl. repedt/elvált forrasztás, vagy rossz furatgalván az RF panel környékén? Egyebet a korlátozott hozzáférhetőség, meg gondolom a szkóphiány miatt nehéz lesz mérni mondjuk üzem közben.
Valahol még kéne legyen körítésnek, mert hiányzik innen még a 2 relé. Maga a TDA5210 csak a vevő, az adatkimenet jelét még feldogozza valami, akár az ezen a panelen levő valamelyik másik IC (µC), aztán lesz még 2 tranzisztor ami hajt 2 relét, amik kapcsolják a motorokat. Lehet gond a relék érintkezőivel is, vagy ott repedt forrasztás. A távirányítókat sikerült leellenőrizni?
Á, efelett elsiklottam, tehát van az utastérben elhelyezett KP zár nyitó/záró gomb? Amikor nem megy a távirányítóval, a vezetékes gombbal működik?
Tavírányítót mindenképp le kellene ellenôrizni, nem csak azt hogy ad-e valamit, hanem hogy ad-e kódot, vagy csak üres vivô megy ki.
Nekem ez utóbbi volt, tehát volt adás, de abban nem volt adat. A legegyszerûbb, egy már nem használt drótnélküli csengô vevôjére hangszórót kötni (ha nincs kéznél egy 433-as vevômodul), tehát hallahatóvá tenni az adást. (Ez igen hasznos tud lenni máskor is.) A mûködtetô IC adatlapját megértve kiderült, hogy a tekercsre és a távra is ugyanaz az IC dolgozik, de a zárba bedugva tekercs táplálja és órajelezi az IC-t, ezért ott mûködni fog (immo), távkapcsolóként viszont kvarc adja azt. A kvarc viszont nem ment, nem volt az adásban adat. Kerestem bele egy értékre jó kvarcot (méretre persze nem), de a kulcsba szerencsére elfért ez is. Szétpattintottam, (már 5 éve jó) befotóztam. A kulcson külsérelmi nyom nem volt, patika állapot, hogy mitôl hal meg a kvarc, azt ki tudja... Nekem volt annyi elônyöm, hogy a másik távkapcsoló/kulcs jelével tudtam hasonlítani.
Kicsit megkésve, elnézést!
Van az utastérben kp. zár gomb, azzal működik, illetve be is lehet állítani vele az elindulás utáni automata lezárást is. Sajnos erősen korlátozottak a képességeim, illetve az eszközparkom is. Menet közbe lehetetlenség mérni a panelen bármit, mert olyan rövidek a kábelei, hogy kiforgatni is alig lehet a helyéról. Tegnap voltam az autószerelőmnél egy hibakód olvasáson, ott annyi derült ki, hogy hibát nem tárol semmit, illetve három kulcsot tud kezelni a kocsi, ebből kettő van nálunk. Próbálta szoftveresen a működést, de amikor mondta, hogy most kellene kattannia egy relének, nem történt semmi, többszöri próbálkozásra sem. Van egyébként egy fekete Renault logós relé a biztosítéktábla sarkán, gondolom akkor az lehet a hiányzó darab, máshol nincs a beltérben. Beszéltem még a tegnapi nap folyamán egy Twingo guruval, sajnos az ország másik felén lakik, de azt mondta. ez az ID46 ami ebben van, az ugró kódos, illetve tanítani sem kell a távokat ha lemerültek, vagy elemet cseréltek bennük. KBal76: Lehet feláldozom a mostani vezeték nélküli csengőnket, bár nem volt olcsó, mert az meg néha a kapunyitóra "gerjed be", és nem szeretném ha egyszer valaki megnyomja a csengőt, és amikor nem vagyunk itthon, akkor a kapu kinyit.
Két dolog kapucsengőkkel kapcsolatban: nem minden kapucsengő 433MHz-s, ezt ellenőrizni kell. Pl kínai kacatok egy csomó 330MHz körül mennek. Elbarmolni sem kell, csak a hangszörót kikötni a zenélő kimenetről, és megkeresni panelon a dekóder IC bemenetét, és odaforrasztani (esetleg egy 100nF lapkondival sorosan). A hangszóró másik végét a GND-re.
Azaz reverzibilis a történet.
Meg is néztem, sajnos a közelében sincs, 868Mhz-es, így viszont akkor teljességgel nem értem, hogy a 433MHz-es kapu távirányító hogyan tudja néha elindítani a csengőt... Jelen esetben akkor a saját gondolatmenetem szerint, egy 433MHz-es kvarc vásárlása lenne a legolcsóbb próba verzió?
Amennyiben igen, ennek a bekötése mi lenne pontosan az én esetemben? Az egyik láb az RC oscillator lábhoz, a másik pedig valamelyik B-hez, ami a nyomógomb után van?
Ha az utastér gombbal megy, akkor nem lehet relé hiba, marad az RF rész...
A relékből 2 db egyforma kell legyen valahol, esetleg egy spec egy tokba épített dupla relé. De amit mutattál panel, az azon levő relé egy sima, az nem lehet.
Egy kvarccal magában nem sokra mész. Kell egy 433MHz-es vevő, és annak a kimenetén az adatkimenetet lehet nézni. Régen nem volt ez ekkora gond, mert a régi TV-nél simán látszott a fekete/fehér csíkozás a képernyőn, viszonylag egyszerű volt megkeresni a hangyák között.
A fényképezett panelen az egyik relé az biztosan a világításé, illetve az indexet is ez működteti, tehát a másik az övé lehet. A biztosíték tábla melletti, egy darab relé a ködlámpához tartozik, ezt megtaláltam még este. A motortérben van eg, külön kis dobozka, abban van két nagy biztosíték, illetve három relé. Ezekről nem találtam semmit, de felcserélve őket, próbálkoztam, semmiben nem tapasztaltam hibát az autó működése szempontjából, így ott valószínűleg nem lehet hibás relé. Még a belső kp. zár gombos panelen lehet, de így, hogy azzal működik, kétlem, hogy ott lenne a hiba. A műszerfalat már egyszer kiszedtem a fűtésbox hibája miatt, de tudom, hogy nincs máshol vezérlő doboz, vagy bármi egyéb. A biztosíték tábla van, mellette pedig ez az uch? dobozka.
Mivel az utastérben levő gombbal működik, így a relé hiba kizárva. A relék a motorokat kapcsolják, az, hogy gomb, vagy távirányító, a reléknek mindegy. Tehát marad az RF rész.
Adók, vagy a vevő... |
Bejelentkezés
Hirdetés |