Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm az infót
Sziasztok! Keresek szakembert kazettás magnó javítására Győr Moson Sopron megyéből vagy környékéről. Philips D8734 -es nagy két kazettás. Az egyik oldala elektronikus hiba gyanús a másiknak a mechanikában tört el egy fogaskerék.
Szeretném megcsináltatni mert egy nagyon finoman működő jó hangú készülék. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2023
Csak a mechanika csereszabatos , mert a szalagkábelje 10 eres , és a HX-2 9 eres kábelja nem stimm hozzá , most tapasztaltam
üdv .
Most hogy mondod, mintha rémlene is hogy valamit kellett módosítanom... De annyira régen volt ez, jó 15 éve, hogy ez ki is ment a fejemből.
Pedig hamarosan rá fogok kényszerülni, hogy szétszedjem mindkettőt, elsősorban a HX-A3 decket, mert szétmentek benne a szíjak, se csévélés, se szalaghúzás. A HX-2 csévél, de abban sincs már szalagtovábbítás. Csak hát a lustaságom nagy úr
Valószínű elnyúlott a szalag szijad , Valahól lehet még szijat kapni ezekhez ?? Az én magnómon több éves ácsorgás után megnyúlott a szíj ,és alig tudta mozgatni a szalagot , kivágtam belőle 1,5 cm-t és pillanat ragasztóval összetettem kb 5mm-t, évekig ment úgy tőkéletesen . Hasonló széles szíj kellene , az sem baj ha hoszabb , megoldható így .
Ha nem zavar, hogy az összeillesztés miatt nyávogást okoz, akkor jó barkács megoldás.
Tökéletesen megy , semmi nyávogás , puha ez a szíj , észre sem veszi a ragasztást ,
Elhiszem, hogy nem hallod, de biztos nem fut megfelelően..
Talán a lendkerékre nem is gondoltál
A motoron lévő ékszijtárcsán okoz problémát, mivel kicsi az átmérője, ott nem fekszik fel a dupla felület ragasztása miatt. Minden periódusnál okoz egy huplit, ami hallható...
Kérdezni szeretném hogy a AN6610 -es magnómotor szabályzo chip-ről írja a szakirodalom , hogy az ekvivalns párja a TDA1151. Símán be lehet-e tenni aZ AN6610 helyére , valóban lábhelyes és megfelelő a feladatra??? An6610 -t már sehól nem lehet kapni , legalább is nem találtam . Köszönöm ha választ kaphatnék
Van vagy 4-5 darabom belőle bontott panelokon (Budapesten).
Más. Azt a szíjragasztást én sem tartom korrekt megoldásnak, de a jó hír, hogy lehet méret után venni még hozzávalót. Ezeket írtam fel magamnak a HX2-höz (A3-hoz is jó lesz). Lapos szíj - 62.0x4.5 Ékszíj - 34.0x1.0x1.0 Ékszíj - 39.0x1.2x1.2 HQElektronikában kaphatók, a teljes készlet nincs 3000 Ft. Ha már nekiáll valaki, akkor a standard 13x8x2-es görgőt is valószínű érdemes cserélni, az is kapható, az ilyen alsó- és középkategóriás deckek közel 90%-ában ez a méret van. Szerintem ennyit megérdemel tákolás helyett. Főleg, hogy újabban már 20 ezerért lazán két nap alatt elkel egy ilyen szériás készülék.
Köszönöm a jó ötleteket , és a segítő szándékot . szeretnék egy AN6610 IC-t vagy panelostól együtt ,venni tőled , ha lehet
emailben megbeszélnénk a részleteket . fulopfer49kukacgmailpontcom. Köszönöm
Ide is beírom, mert másnak is tanulságos lehet.
Mielőtt az átvétel részleteit beszéltük át, rákérdeztem, mi is a probléma egyébként az eredeti IC-vel, mert hogy aránylag ritkán megy tönkre tapasztalataim szerint. Adtam egy tippet is, miszerint ezekben az MMI motorokban a szabályzó panel két lila (Matsushita) elkóját is illik kicserélni, mert azok viszont ettől kevésbé melegedős helyen is kihullanak mára. Elvileg meg is oldódott a 10u-s kondi cseréjével a probléma. Minthogy jóval könnyebben elérhető alkatrész ma is, mint az IC vagy maga a motor, érdemes "motorhiba" esetén egy próbát tenni ennek a cseréjével.
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy helyettesíthető-e az MMI-6S2LK motor MMI-6S2RA motorral. 12 voltosak, és méret minden stimmel, de semmi infót nem találtam róluk, hogy mi a különbség. Pioneer CT-S420 háromfejesem motorja döglődik, perselyes. Gondoltam, ha más nem, átemelem a forgórészt elektronikával a 6S2RA házába, ha a mágnes is stimmel. Vélemények? Köszönöm a válaszokat!
Szia, ha a forgásiránya megegyezik, használhatod.
Valószínűleg pont nem fog egyezni. (L = balra, R = jobbra forgó)
Viszont, ha az RA-s változat új, akkor én megpróbálkoznék a panelek cseréjével. Fedlapot felpattintani, és nagy eséllyel a két elektronika forrpontjai ugyanott lesznek. Valószínűleg maga a forgórész is azonos a kettőben. De ezt tulajdonképp könnyű ellenőrizni: ha a panelek mérete stimmel, de a rajzolata eltér, akkor elektronikusan alakítottak ki ellenkező polaritást. Idézet: „Viszont, ha az RA-s változat új, akkor én megpróbálkoznék a panelek cseréjével. Fedlapot felpattintani, és nagy eséllyel a két elektronika forrpontjai ugyanott lesznek.” Ha ellenkező forgásirányú, akkor egyszerűbb a motort 180 fokkal elfordítva bekötni a szabályozó panelbe. Többször ilyen megoldást alkalmaztam, könnyen megoldható.
Köszönöm a segítséget, van 3 RA, tudok kisérletezni
Köszönöm, akkor a forgásirány a lényeg. Tesztelem.
Igen, ez tök jól megoldható volt a régebbi konstrukciókban, ahol a mechanikus értelemben vett motor egy külön darab volt a külső burától. Ezek a '90 utáni motorok viszont szinte mindig olyanok, hogy amit kívülről meg tudsz fogni, az belülről már felragasztva tartalmazza a mágneseket is. Az elektronikától csak egy becsúsztatható kis műanyag korong választja el, ami tartja a keféket és amiből kiáll a két kivezetés. Ezt meg ugye hiába fordítom el 180 fokkal, csak annyit ér, mintha a tengelyen fordítottam volna egy fél fordulatot. A panelt meg a kilógó bekötő rész miatt nem lehet elfordítani.
Az így kialakított motorok kisebbek és nem érnek semmit, én nem használnám.
Ezért gondoltam arra, hogy mindenestül kicserélem a belsejét, mert az elektronika jó. Már csak remélem, hogy a mágnes az ugyanolyan. Nekem a persely a lényeg, ne kotyogjon oldal irányba.
Annyira nem érdemes megbontani, kefék sérülhetnek és csapágyak beállításai is okozhatnak problémát.
Pedig ez nagyjából igaz az összes '90 utáni deck gyári motorjára a felső kategóriát leszámítva. A fent mutatott 6S2LK-ra is. A hasonló konstrukciójú Sankyo SH... szériát meg konkrétan a legjobbnak tartom, amiből a legkevesebb hibással találkoztam az évek alatt. Bezzeg a kettős burájú 6A2LKP Matsushita motorokból meg az a csoda, amelyik ma még nyávogás nélkül viszi a mechanikát..
És nem mellesleg: nagyjából semmilyet nem lehet már kapni, örülni kell annak, ami van. Ami tényleg kerülendő, azok pont a mostani utángyártott "Mabuchi" motorok, de azoknak a felirat betűtípusa is árulkodó, ha ismeri valaki az eredetit. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2023
"A fent mutatott 6S2LK-ra is. A hasonló konstrukciójú Sankyo SH... szériát meg konkrétan a legjobbnak tartom, amiből a legkevesebb hibással találkoztam az évek alatt. Bezzeg a kettős burájú 6A2LKP Matsushita motorokból meg az a csoda, amelyik ma még nyávogás nélkül viszi a mechanikát.."
Nagyságrendekkel több beépített, felhasznált magnó motor tipusról beszélünk. Megfelelő karbantartás esetén, az egyirányú motorok a jelzett tipusból kimondottan megbízhatóak, nagyon sok gyártó felhasználta őket a mechanikájukban, alacsony nyávogás értéket teljesítve, tartós használat esetén. Jellemzően a magnók esetében a gondot a gumiáruk minősége okoz , problémát.
Ez igaz volt a maga idejében, nem véletlenül használta rengeteg gyártó őket. A baj az, hogy azóta eltelt 25-30 év, és a mostani tapasztalatok szerint az MMI motor (főleg a csapágyai) sokkal rosszabbul öregedik, mint a Sankyo.
Kb. 3 éven át javítottam gyűjtőknek egyetem mellett, és MMI-ből szinte nem volt olyan, ami ne melegedett volna indokolatlanul (ezzel a működési időben változtatva a sebességét is), sok pedig éles hangon visítva forgott a kiszáradt szinternek hála. Az SHU2L, SHW2L típusokból tán összesen egy db-ot cseréltem ez idő alatt, továbbá a saját gépeimbe is ezt rakom, ahol szükségessé vált a csere. Napi használatban levő, és fél évet állás után indított magnó is tizedszázalékos pontossággal tartja a sebességét ezekkel. A gumikat nyilván illik cserélni ennyi idősen (bár vannak kivételek, pl. a Technics-ek többnyire nagyon jó szíjakkal készültek, ellenpélda meg a Sony a szétrohadós fajtákkal), de szerintem egyáltalán nem ritka a motor probléma sem ma már. Nyávogást pl. sokkal többször okozott motorhiba, mint szíjnyúlás. Utóbbinál ugyanis el sem jut a deckek többsége odáig, hogy jól kihallható legyen, mert jóval előbb veszít annyit a tapadásából, hogy ugyan lejátszás közben még jól menne, de elakad a fejszán beemelésekor.
Uraim, az a helyzet, hogy a ház a mágnessel teljesen kompatibilis. A motorok áramköre megegyező, a forgórész tekercselése más irányú, és a kefepozíciók fordítottak. Így a legjobb állapotú
MMI-6S2RA házba behelyeztem a 6S2LK komplett belsejét, és tökéletesen működik helyes forgásirányba. A forgórész színben is különbözik. Ha akartam volna, a perselyeket is kiptéselve megcserélhettem volna, de azzal nem akartam szenvedni. Maradt még 2 motorom donornak. A fordulatszámot egy eredeti cd és kazetta segítségével állítottam be bpm detector segítségével. Köszönöm a tanácsokat a szervízhez! Magamnak javítottam, a barátomtól nemrég megvásárolt készülékemet.
Sziasztok.
Adott egy Sony TC-K715S kazettás deck. Minden tökéletes rajta, csak előre tekerésnél a hátsó orsó kicsit tovább pördül. Tényleg csak kicsit, de pont elég ahhoz, hogy lejátszásba kapcsolva , megáll. Újra kell nyomni a play gombot. Ez fizikai hiba, vagy elektromos? Előre is köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |