Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   298 / 321
(#) Suba53 hozzászólása Aug 7, 2023 /
 
Sziasztok!
Az jutott eszembe, hogy létezik-e olyan hálózati adapter, ami az akkumulátoros kéziszerszámok akkumulátorának a helyére bepattintható, és ezzel úgy működtethető, mint egy kábeles szerszám.
(#) Ge Lee válasza Suba53 hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Nem nagyon láttam még ilyet, mert ezeknek tudniuk kell azt a 20-25A áramot amit a szerszám terhelve felvesz. Nálam hagyományos trafó+graetz+3m kábel konstrukcióban van üzemeltetve az amelyiknek nem kívánom felújítani az akkuját.
(#) Jonni hozzászólása Aug 7, 2023 /
 
Van egy lithium akkum ami sanszos, hogy tönkrement mivel nem akar feltöltödni. Ezt akarom kicserélni egy újra de van egy kis gond. Rá van ponthegesztve egy lemezke amin van egy miniatűr nyák. Ezt is át akarom rakni az új aksira de nincs itthon ponthegesztőm, nem akarok csinálni mikróhullámútrafóból, és nem is akarok bérelni mivel csak ennek az egy akksi cseréjéhez kéne. Szerintetek van valami egyszerü megoldás ami elég jó lenne a lemezke átrakására? Illetve az új aksi 3000mAh-s a régi meg csak 1500mAh-s de gondolom itt csak a töltési idő fog változni nem?

lithium.jpg
    
(#) Suba53 válasza Jonni hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Elég jól forrasztható ezeknek az akkuknak a háza.
Én egy pár hasonló akku pozitív pólusának a közepére forrasztottam M2,5-ös anyát, mert vannak olyan foglalatok, amikben a pozitív pólus süllyesztett, és a lapos felületű akku nem érintkezik. Csak az a lényeg, hogy relatíve gyorsan kell forrasztani, hogy ne hevüljön nagyon fel az egész akku. De nagyon jól nedvesíti az ón, úgy hogy ez simán megy.

Amúgy biztos, hogy az akku rossz, és nem a kis panel? Rá tudsz applikálni töltőt a panel megkerülésével is, és akkor kiderül.
Az akku kapcsain direkt mérve megvan a feszültség?
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2023
(#) elektrorudi válasza Jonni hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Forrfül hegesztést is vállalnak. Bővebben: Link
(#) 444Tibi hozzászólása Aug 7, 2023 /
 
OFf de,

Mi a Joistent csinalnak a forummal,
tobb forumtarssal napok ota levelezel maganba, innen a topikbol is akku ugyben.
mai naptol nem enged valaszolni senkinek, Not allowed....
"Ennek a szemelynek nem engedelyezett az uzenet"
Senkinek se...?? Mobilrol se, PC-rol se megy a privat uzenet. Mindenki nem tiltott le 12 ora leforgasa alatt az biztos.
(#) 444Tibi válasza 444Tibi hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Ez van mindenkinél, illetve 1 embernek tudtam üzit, többinek nem.

he_error.png
    
(#) Bakman válasza 444Tibi hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Az oldal alján: Hiba jelentése
(#) mnyugger válasza todi2 hozzászólására (») Aug 8, 2023 / 1
 
AZ! De az enyém cseh.
(#) Atis57 hozzászólása Aug 13, 2023 /
 
Sziasztok!

A szokásos Liion 20V -4Ah Liion akkut alakitott mát át Valaki? (Praktiker 4,0Ah a feliratat )

Jelenleg 5S2P a konfiguráció. Én a 4S 2P re szeretném, egyszerűen, olcsón, költséghatékonyan.
Mivel ez napelemes akku lenne --szerszámgépben sosem volt/lessz !
A BMS-e sokkal fejlettebb mint a kinai kispanelek.

Köszönettel.

(A jövő héten nem leszek, csak utána tudok válaszolni! )
(#) Régi motoros válasza Atis57 hozzászólására (») Aug 13, 2023 /
 
Nem értem pontosan.
Ha 4S-t akarsz, akkor csak le kell vágni az utolsó cellacsoportot, és kukázni a gyári BMS-t.
Aztán rakni rá egy 4S BMS-t, ennyi.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2023
(#) Atis57 válasza Régi motoros hozzászólására (») Aug 18, 2023 /
 
Szia!
Na ezg az; A gyári BMS sokat tud s birja a 15-20A s terhelést .
A kinai meg--------? 3A nál behalt, de papiron 20As volt

illetve milyen BMS-t választanál a 4S 10P esetre? (20Ah )
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2023
(#) Atis57 válasza Régi motoros hozzászólására (») Aug 19, 2023 /
 
Szia!

Akkor pontositva ; Hogyan lehet a gyári 5S BMS-t 4S re átalakitani?
(#) Régi motoros válasza Atis57 hozzászólására (») Aug 19, 2023 / 1
 
Nem említettem, hogy kínait vegyél. De hogy pont kifogtál egy gagyi szériát, arról senki sem tehet. Jómagam még nem használtam 20A-es BMS-t tehát javasolni sem tudnék konkrét típust, ami biztosan bírja is amit ígér. Ha itthon veszed, legfeljebb van hova visszamenni reklamálni, hogy elpukkant, pedig nem érted el a ráírt értéket. Mindettől függetlenül, ha itthon szerzed be, 90%-ban akkor is ugyan azt a kínait fogod megkapni. Sajnos ez egy ilyen bicikli.

Max annyit tudok javasolni, túrd fel a youtubeot BMS teszt videó témában.
(#) Régi motoros válasza Atis57 hozzászólására (») Aug 19, 2023 / 1
 
A gyárit nem lehet átalakítani, mert mind az öt cellát figyeli, ezt nem tudod kiiktatni sehogy.
(#) Dióda hozzászólása Aug 19, 2023 /
 
Érdekes dologba futottam bele.
Van egy ilyen modulom: Bővebben: Link

Két párhuzamosan kötött cellát simán tölti. Viszont ha kettőnél többet kötök párhuzamosan akkor nem akarja a töltést abbahagyni.
Találkozott már valaki ilyesmivel?
(#) Régi motoros válasza Dióda hozzászólására (») Aug 19, 2023 /
 
Talán mert túl nagy a cellák önkisülése, nem csökken a töltőáram a minimum küszöbszint alá.
Használt vagy új cellák?
(#) Dióda válasza Régi motoros hozzászólására (») Aug 19, 2023 /
 
Kb egy fél évesek lehetnek. Most rajtahagytam lessz ami lessz és úgynéz ki feltöltötte.
Lehet hogy a 4 cella töltése ennyire baromi lassú lenne?
(#) Régi motoros válasza Dióda hozzászólására (») Aug 19, 2023 /
 
Persze, minél több cella, annál több töltési idő. De azt hittem, ez egyértelmű nem?
Az a modul 1A max árammal tölt. Ha 1Ah cella van rajta annak a töltési ideje kb 1:30h.
Ha duplázod a kapacitást, duplázódik a töltési idő, mert a töltőáram azonos.
Ha triplázod a kapacitást, akkor triplázódik a töltési idő, stb.

Ha 1C töltőáramot feltételezünk, akkor kb 1.5h a töltési idő.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2023
(#) pipi válasza Dióda hozzászólására (») Aug 19, 2023 / 1
 
Vehetsz tp5100 modult, az 2A-rel tud tölteni. Én az egyik töltésbeállító ellenállást kivettem, helyére csati, a kivett ellenállás is csatira... Így ha nincs a csati bedugva 1A, ha feldugom az ellenállást 2A töltőáram. Ez kapcsoló üzemű ráadásul, és mehet nagyobb feszről is. TP4056 modulka nekem már több is bemondta az unalmast, ok többnyire az én hibám volt, nagyobb táp, fordított akksi, de a tp5100-at még nem sikerült tönkretennem fordított akksival sem mindkét fajta IC-re javaslom hűtőbordát ragacsolni, kevésbé melegedjenek
(#) Suba53 hozzászólása Szept 8, 2023 /
 
Sziasztok!

Tervezek venni egy akkumulátoros kézi körfűrészt. Létezik jó pár tucat gyártó, és márka. De a boltok, webáruházak szinte mind akku, és töltő nélkül árulják.
Nekem vannak 20V-os Parkside akkuim, meg szintén 20V-os dugasztápról tölthető akkuim, Hyundai, és Flinke, amik egyformák.

Szinte biztos, hogy van olyan gép, ami tudná fogadni valamelyiket, de a leírásokból ez nem derül ki.
Szerintetek hol lehetne ennek utána nézni?
(#) 444Tibi válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 8, 2023 /
 
csak a Parkside-t ismerem, nekik eddig 2 féle akkujuk létezik.
A régi meg az új csatlakozós, nem csereszabatosak még egy márkán belül sem.
Más gépekkel szerintem esélytelen.

Netes képekről ezt így lehetetlen lenézegetni, az a módszer a biztos hogy felcsattintod az akkudat a kiszemelt gépre, vagy jó vagy nem. Ezt weben elég nehéz

És akkor még kérdéses a gép-akku kommunikáció, van-nincs, ha van milyen formában stb.
(#) Suba53 válasza 444Tibi hozzászólására (») Szept 8, 2023 /
 
Az "egyszerű" kínai 20V-os akksi, ami egy dugasztáppal töltődik, két csatlakozó sínnel csatlakozik a szerszámhoz, semmi kommunikáció, és például csereszabatosak a Hyundai, és a Flinke akkui. Ezt tudom, mert mindkét fajtából van gépem, és akkum is.
Szerintem nagyon sok gyártó nem gatyázik, és ugyanazt az akkut használja, maximum idióta matricákkal próbálja elijeszteni az átlag felhasználót, hogy az övé 48V, meg 36V, meg egyéb extrém, holott mindegyikben 5 cella van sorba kötve.
Vagyis esélyes, hogy van olyan szerszám, ami jó lehetne.

Én olyan szak, vagy hobbi oldalt keresek, ahol konkrétan leírják, hogy melyik gyártó gépe melyik más gyártó, vagy gyártók akkumulátoraival kompatibilis.

Valahol a net bugyraiban biztosan van ilyen, csak én még nem leltem meg.
(#) Remci válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 8, 2023 /
 
A fateromnak volt akkus láncfűrésze, Flinke, arra a 18v-os Makita akku passzolt. A Parkside csak átalakítóval.
(#) winetou válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 9, 2023 /
 
A parkside-nak is van akkus kézi körfűrésze, az nem lenne jó? Pl.:Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2023
(#) Suba53 válasza winetou hozzászólására (») Szept 9, 2023 /
 
Ezt láttam. A Lidl-ben szokott lenni évente egyszer-kétszer, jóval kedvezőbb áron.
Sajnos lemaradtam róla. Nem vagyok nagy fanyűvő, apróbb munkákhoz kellene, így egy olcsóbbat keresek, amihez esetleg jók a 20V-os egyszerű akkuk is.
Olyanok, mint ezek: ( A 48V kamu, az is 20V-os )
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2023

Akku1.jpg
    
(#) uniman válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 9, 2023 /
 
Ehhez jó lehet az akkud: 8000..de érte kell menni.
(#) Suba53 válasza uniman hozzászólására (») Szept 9, 2023 /
 
Nem biztos. Nem találtam róla olyan fotót, ahol látszana közelről az akku része.
A másik meg, hogy Bp-i Praktikerben nincs egy darab se.
(#) csjoki válasza Suba53 hozzászólására (») Szept 10, 2023 /
 
Szia! A 48V tipust jelent.
Aliexpress
(#) 444Tibi hozzászólása Szept 10, 2023 / 2
 
Suba53-nak meg persze mindenkinek.


Nemrég írtam hogy egy Parkide akkut sikeresen leharcoltam 2V/celláig, és megindult itt a találgatás ez hogyan lehet ha van BMS. Valamint ott van sok pakkon a mumus T terminál, amit eddig én is termisztornak hittem. Valamint megkockáztattam azt a kijelentést hogy a T terminálon beszélget a pakk a géppel, netán a töltővel.

Megvilágosodtam.
Szétszedtem a pakkomat de valahogy nagyon szokatlan a belseje, hiányoznak belőle a nagyáramú fetek a töltés és kisütés oldalon.
Elkezdetm keresgélni ls mindenre megkaptam a választ.

2 féle megoldás van a jelenlegi, minél óccsóbban koncepcióra.
Egyik hogy a szabvány bms a gép felőli oldalon nagyáramú fetekkel tilt ha merül a pakk. Eddig szabványos.
Most jön a csavar, ugye ugyanilyan nagyáramú fetek kellenének a töltő oldalról is de.
Nem ez a pont van kivezetve hanem megcsapolva elég kisáramú fet is mivel a töltés sose több 3-4 ampernál, a gép meg ugye felvehet 50-60ampert is.
Et a töltési oldal kivezetés az ominózus T pont.

A másik, erről nem litániáznék, inkább linkelek egy videót, azonnal megértitek hogy legújabb pakkokba vagy bms nincs, vagy balanszer nincs vagy egyik sincs. Ezért tudtam én leharcolni totálisan a Parkside 4Ah pakkomat, mivel semmi védelem nics benne alulmerítésre. DE emberek vigyázat!!! mert túltöltésre sincs!! Arra számít hogy a töltő hajszálpontos, ha Te meg arra számítasz hogy megküldöd a pakkot egy 24-25 votra állított áramkorlátos töltővel, hogy majd a bms lelövi a töltést, hát nem. Lesz belőle csodás pukkanás, rosszabb esetbe tüzijáték.

Közvetlenül van kivezetve a 2 pont, a többit intézi a gép vagy a töltő.
ez a bms nélküli akkupakk
ez a balanszer nélküli faék változat
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2023
Következő: »»   298 / 321
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem