Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ohmos ellenállást nem tudsz mérni, mert néhány tized Ohm is sok. Valamint ha olyan fajta Bosch generátorod van, amiben ez a fajta feszültség szabályozó található, akkor a generátoron belül is lehet hibás az érintkezés.
Kicseréltem az említett kábelt, beraktam helyette egy 16 os rézkábelt, jó nagy sarukkal, és azonnal javult a helyzet. Vagy öt percig tartotta a 14,7 V-ot, aztán leesett, de gázadásra újra visszaállt. Felkapcsoltam a lámpát, leesett kb 12,8-13 V-ra, ami természetes, de gázadásra is csak 13,5..6 voltig emelkedett vissza. Szerinted kell még foglalkozni a dologgal, vagy jó lesz így?
Amióta írtam, azóta van pár újabb tapasztalatom. Először is, az intelligens töltés kivett biztosítékával a töltés 20 mp után beáll 14,0V vagy 14,1V-ra (13,8V helyett) egyben kigyullad az akku hibalámpa is a műszerfalon. Elvileg ezen üzemállapotban a generátor saját maga szabályozza a feszültséget erre a fix értékre, ez úgymond a vész üzemmód. Most néhány alkalommal így is tapasztaltam azt a hibát, hogy megbolondul a töltés így is, és 17-18V pillanatokra bekerül a rendszerbe. Egyik ilyen alkalommal pár napja, kb. fél percet járt így az autó, és leállítva újra leesett a feszültség 10V környékére. Ez az állapot olyan 1-2 percig tartott, amíg ennyi volt a feszültség, utána hirtelen visszajött a 12,8V akku feszültség. Ami viszont újdonság volt számomra, hogy ezalatt a pár perc alatt az akku negatív saruja érezhetően langyos (meleg) volt. Eddig ezt így nem éreztem, és furcsa számomra, hogy a negatív saru a langyos. Ennek van jelentősége, hogy a negatív saru langyos? Zárlat lehet ez, vagy megnövekedett áramfelvétel (ekkor már álló autóról van szó.)? Generátor lehet zárlatos, vagy abban valami alkatrész, feszültség szabályzó, diódahíd, bármi okozhat ilyen problémát? Esetleg önindító környékén gondolkozzak majd? Most egyelőre vettem egy bontott generátort, megvizsgáltatom, ha jó, akkor felrakom, kíváncsi leszek, megoldódik-e majd a probléma.
Ha épp fennáll a hiba, mérjél egy DC lakatfogóval.
Üdv!
A képen látható típusú szabályzónak hogyan alakulnak a bekötései? A B+, illetve a test (D-) az nyilván fix és érthető. Ami nem tiszta, az az L, W (Ps), illetve a stator (Ps) kivezetések. Nem igazán találtam ezekre konkrét utalást.
Tippelek,
L a töltéslámpa St=W= kivezetett csillagpont pl. fordulatszámméréshez.
Ezen a szabályzón nincs külső csatlakozás, csak azok amiket látunk. Én jelenleg arra jutottam, hogy a stator kivezetés a gerjesztő diódák csatlakozása lehet. Azt hiszem, ezt csak teszteléssel tudom kideríteni. Találtam jelölés rendszert, de természetesen az sem vitt egyenesen a megoldáshoz
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2023
Ezekkel az egyszerű kapcsolásokkal a melegedésen kívül vannak komolyabb problémák?
Sziasztok!
Egy W123 as merci motorjából építettem agregátort. A problémám a saját generátorának a bekötésével van. Adott két piros szál és egy jóval vékonyabb kék. Gondolom a vékony a töltés visszajelzés de mi a helyzet a két vastaggal? A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2023
A harmadik vezeték a fordulatszámmérő jele valószínűleg. A vezeték csatlakozás jelölései sokat segíthetnének.
Ezekben az autókban gyárilag nincs fordulatszámmérő.
Ebben az esetben nézd meg a csatlakozó jelöléseit. Bosch generátor, tehát szinte biztosan jelölve van minden csatlakozó valamilyen betűjellel.
Üdv a Fórumnak!
Ezeket találtam. Hátha segít. palp
Szia, ha a 2 pirosat kicsipogtatod és zárlat akkor a B+ vagy a D+ azaz az akku pozitív. Merciék nem csak ezen alkalmaztak 1 vastag helyett 2 vékonyabb vezetéket.
A maradék a DF, segéddiódák+ a beépített fesz.szabályzó, ezt egy 5W izzón keresztül akku +, ha forog és felgerjedt akkor elalszik az izzó. Annyira retkes a generátor, megérdemelne egy takarítást, akár szétszedést és kisebb felújítást. Ha jó a fesz.szab. akkor bár papíron nem javítható, kis ügyeskedéssel a keféket simán ki lehet cserélni. + a két csapágy és akkor elmegy megint évtizedig. Szerk. nem görgettem lejjebb, rögtön válaszoltam és látom van rajz. A kivezetett csillagpont, vagyis a fordulatszám jel amúgy W. Már amelyik generátoron kivezették. De ez se mindig a fordulatszám, pl. Zsiguliba erről ment a töltésvisszajelző relé. A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2023
Addig sikerült eljutnom hogy a két piros szál szakadásvizsgálóval mérve összecseng, így 1 az 1 be rávezettem a pozitív akku sarura. Beindítottam a motort és felemeltem a fordulatszámot egészen 1500 ig, de az akku feszültsége semmit sem emelkedett ebből feltételezem hogy nincs töltés. A visszajelző szálát egyenlőre nem kötöttem be sehova. Ezek a járművillamossági rajzok nekem sosem voltak egyértelműek sajnos így túl sokat nem tudtam kibogozni belőle.
Szerzek egy kis 5W os izzót és kipróbálom azon keresztül hátha megindul a gerjesztés.
Nem lényeg 5W, akár hozzáérintheted az akku + szálhoz is 1 másodpercre. Csak így nem látod ha felgerjed de ha közben mérsz az akkun akkor látod ha jó.
Győzelem! A két piros szál fix plusz 12V és a vékony szálat ha egy pillanatra hozzáérintem akkor el is indul a gerjesztés 13,4V ra emelkedik a kapocsfeszültség ebből gyanítom hogy van töltés. Így viszont nem tudok LED es visszajelzőt csinálni mert szükség van az izzóra a helyes működéshez?
Azon keresztül indul el a láncreakció.
Pici áram folyik át az izzón, a forgórész gyenge mágneses tere az állórészben indukál pár voltot, az a segéddiódákon kersztül mégjobban gerjeszti a forgórészt és így tovább. A lavinát a fesz.szabályzó tartja féken, 14,4V környékén elkezdi a kapcsolgatását pár kHz-en a forgórész gerjesztőáramának és így beáll az egyensúlyi állapot. A folyamat hozadéka hogy a töltésjelző lámpa mindkét oldalán 13-14V lesz és elalszik, jelezve a töltés meglétét. Egy 30-50 ohmos ellenállással helyettesítheted az izzót amivel párhuzamosan kötöd a ledet, az áramkorlátozóját ne feledd !! 600ohm-1Kohm körüli ellenállás. A fő gerjesztő ellenállás legalább 8-10W legyen mert bár a folyamat lezajlik pillanatok alatt, és ezután az ellenállás mintha ott se lenne de ha hiba miatt nem gerjed fel a generátor, akkor rajta marad a 12V és fűti rendesen. Megfelel Uram a leírás?
Köszönöm uram! Minden kérdésemre választ kaptam!
Tökéletesen működik a javasolt megoldás, annyi kérdésem maradt még hogy az normális e illetve mitől lehet hogy indítás után alapjáraton először nincs töltés csak ha előbb egy pillanatra megemelem a fordulatot olyan 1000 ig. Akkor elkezd tölteni és onnantól már alapjáraton is van töltés.
Kevés az előgerjesztő áram, vagy generátor hiba, pl. egy segéddióda szakadt. Ez utóbbi nem valószínű ha felgerjed és tölt normálisan.
Mekkora az ellenállás, egy szabvány 5W izzónak 28 ohm és ezen 0,43A előgerjesztés folyik. Nem pont ennyi, kevesebb de nem mennék bele teljesen aprólékosan, szemléltetni jó így is. Ha 50ohmos ellenállást használtál, azon meg csak 0,24A. Vagy, nagyon alacsony az alapjárat, nem indul el a lavina a generátorba.
A srác akitől a motort vettem említette hogy gyári körülmények között az autóban is ilyen volt. 780 az alapjárat. Miután begerjedt alapjáraton is termel szépen. 100 ohm 5W ellenállásból csináltam egy bankot 4db. Ez együtt ad 100 ohm ot és elvileg 20W? Sorba 2-2 db és ezek párhuzamba kötve. Töltés közben 13,4V a feszültség.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2023
Nincs ott baj. E mindig ilyen volt az én autómban is hasonló generátor van. Beindítom nincs töltés, kicsi gázfröccs megjön és alapjáraton is marad.
Idézet: „100 ohm 5W ellenállásból csináltam egy bankot 4db. Ez együtt ad 100 ohm ot és elvileg 20W? Sorba 2-2 db és ezek párhuzamba kötve” De miért? Azt mondta neked, hogy: Idézet: „Egy 30-50 ohmos ellenállással helyettesítheted az izzót” Tehát ne növeld az ellenállást, mert akkor kevesebb áramod lesz. Hanem csökkentsd. Pl: ha 100Ω-os ellenállásaid vannak, akkor hármat köss párhuzamba. Kb 33Ω lesz. 12V/100Ω=0,12A 12V/33Ω=0,36A Azzal pedig, hogy hány wattos, ne ebben a formában gondolkozz. Az csak azért lényeges, hogy el is viselje a rá eső teljesítményt. Ha 5W-osak, akkor bőven túlméretezettek -de nem baj. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
(Persze, azt jó lenne tudni, hogy az eredeti visszajelzőizzó "mekkora" volt. Mert ha netán 2W-os, akkor a 0,16A-környékére kellene igyekezni. Abban az esetben majdnem jó a 100Ω-nyi ellenállás)
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
Sziasztok!
Kicsit más kérdésem lenne, de autó generátor. Szóval adott egy autó amiben megállt a generátor. A felújítás 90%-át megoldom, de a forgórész felszabályozásához szakit találni ~ dec 20.-án...... Mivel kell a kocsi, ezért vettem egy eredeti kínait (más nem nagyon van, bosch,era stb mind csájna). A kérdésem az lenne, hogy mért van két B+ (1,2) kivezetés az új generátoron? Mérés alapján ugyanaz B1 és a B2-es azaz 0 Ohm-ot mértem a két kivezetés közt. Gondolom teljesen mindegy melyikhez kötöm a kimenetet? Arra tudok gondolni, hogy több típushoz is használják ezt a generátort s amiatt van több felé álló kivezetése, de lehet hogy tévedek. Válaszokat segítséget előre is köszönöm. Érdekesség: Mozilla (firefox) böngészőnél nem aktív a file csatolás ablak, azaz hiányzik az "ikon". Edge-nél müködik
Van amikor nem 1 vastag merev vezetéket használnak az autó kábelkötegbe hanen pl. 10mm2 helyett 2 szál 4mm2. Ami terhelhetőség szempontjánól még jobb is.
Szép estét Mindenkinek!
Kérdésem lenne. Bele kerult a kocsiba a generátor, minden szép és jó... csak... Ingadozik az alapjáratom Generátor csere után rossz az alapjárat, ingadozik erősen. Annyi történt hogy 110A helyett 150A generátor került bele. Az létezik hogy a 150A-os generátor alapjáraton (kis kiterhelesnél) anyival nagyobb gerjesztést igényel, hogy megéreze a 2l benzines motor? Mert más nem változott a kocsin s azóta "rossz" az alapjárat. Nem akarom elhinni hogy 40A több csúcs áramra képes generátor ennyi nyomatékot kivegyen a motorból. Illetve ezt az ecu-ban clip-el tudom valahol kompenzálni vagy állítani? Egy renault laguna, 2006, f4r7614 motorkódu kocsiról lenne szó. Válaszokat segítséget előre is köszönöm. Kellemes ünnepeket Mindenkinek! A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |