Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Megkoszonom a segitseget…
Kulfoldi forumokon is elofordult ezzel a tipussal a hiba. Rodek Protect De en nem tudtam ertelmezni a megoldast ra.
Jobreggelt ,sziasztok…
Reggel asztalon meg probaltam igy atforrasztgatas utan,indult. Beszereltem a kocsiba ,ott meg nem… Haromszor ki-be-ki-be kb. 1mp-es varakozassal es elindult. Ez valami kondi lesz,mintha tul nagy arammal toltodne es tilt a keszulek. Itt a 494 kornyeket atkondizom bar zarlatosat nem talaltam.
Akartam írni tegnap, hogy ha nincs ESR mérő műszered akkor a 494 körül lévő összes kis elkót cseréld ki, de ne ilyen gluxon meg hasonlót vegyél hanem minőségi kondit, és lehetőleg low ESR-t. A másik, látok ott 104 felirattal 100 nanós kerámia kondikat. Ezek közül azokat amik a tápágban vannak szűrőkondiként, az összeset cseréld ki kis kocka fóliára, még jobb ha értékben is nagyobb, 1-2µF be szokott oda férni, nagyban csökkenti a tápsínek zaját. Azért is jó lenne egy rajz, mert ha a két táp ág + és - között nincs közvetlenül fóliakondi (általában nincs) akkor oda is kell tenni, mindjárt a puffer környékére, alul, a fólia oldalon oda lehet forrasztani, elfér, olyat kell venni ami lapos, max. 4-5mm vastag. Nálam óriási javulást hozott ez a pár kondi a tápzaj csökkentésében.
Nincs ESR merom igy kondizgatas marad…
Visszarajzolas a kepessegeimet meghaladja es sajnos manual nincs hozza… DiyAudio oldalon amit fentebb linkeltem csak hasonlot tettek kozze a sracnak,azt hiszem R608-as tipuset. Osszevalogatom a kondikat aztan rendelem. Szerk.: ja meg elfelejtettem azt az erdemleges infot,hogy ha bekapcsolt akkor mar nem billen at protectre 99%-ban. Ellenben tegnap hazafele erdekes jelenseg tortent,protectben volt es pillanatra visszakapcsolt viszont a szettet hajto erosito elnemult addig. Inkabb nem is gyilkoltam oket Kulon kulon Rca-rol kapjak a fejrol a jelet. A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2023
Idézet: „Visszarajzolas a kepessegeimet meghaladja” Nem kell hozzá túl sok tudás! Alkatrészeket felismered gondolom, tudsz rajzolni is.. El kell kezdeni aztán pár próba után menni fog! Egyébként 494 alap kapcsolásai elérhetők, abból is lehet ilyenkor meríteni!
Idézet: „Biztos nem forrasztási hiba . Kár azt a szép erősítőt átgányolni.” A jövő heti lottószámokat is megmondanád?
Tisztelt Inhouse !
Nem kellene ilyen lekezelő stílus . Elhiszem hogy sokkal nagyobb a tudása tőlem .
Gyerkoccel a nyakamban gyorsan atneztem a 100 nanos kondikat,kettot talaltam pozitiv tapban es egy a negativon van bar lehet ,hogy van meg parja a negativon de ha nyugis lesz a helyzet akkor atnezem ismet.
Szia! Nem szeretném megzavarni a kondikeresést, de a mozid szerint a ±15 V pufferei (ventilátor tövében) elég rossz bőrben vannak. Az áteresztő tranyók melege összehúzta a fóliájukat ahogy látom.
Elég hasonló srófra járnak ezek a kapcsolások. A protect jelzést túlmelegedés, túlterhelés vagy offset hiba okozza, esetleg ezek fals generálása. A kimeneti egyenfeszültség vizsgálata nélkül amúgy sem szoktunk erősítőt javítani, Te pedig egyesen bekapcsolási pattanásról írsz. Feltétlen mérném mindkét csatorna kimeneti egyenfeszültségét a bekapcsolás pillanatától. A fő és a ±15 V segédtápot szintén vizsgálnod kéne, mi van meg belőlük a hibajelzés beadása előtt.
Szia…a segedtap es a fotap merese “szerencse” kerdese lesz,amit hosszas muveletnek erzek,tekintettel arra,hogy mikor fog protectelni
De elkezdem. A ket emlitett kondit mar csereltem mert nekem sem tetszett,meg a video keszitese elott. A kimeneteken mV-os nagysagrendu DC-t mertem bar akkor epp nem volt aktiv a vedelem. Megprobalom azt is akkor merni amikor nem indul.
Én nem hiszem el, hogy nagyobb lenne a tudásom tőled, sőt, tudom, hogy a tied nagyobb, hiszen régóta követem a fórumot és látom a munkásságod. De amit ott írtál:
Idézet: „Biztos nem forrasztási hiba . Kár azt a szép erősítőt átgányolni.” Ezt nem tudom hova tenni. Ha látod az emojikat, akkor talán átmegy, hogy nem volt lekezelő. De szerintem ez a kijelentésed némileg megalapozatlan volt. Ennyi infóból ezt igen nehéz kijelenteni. Ráadásul írtam, hogy ugyanígy jártam régen egy LG-vel...
Kocogtasd a panelt pl. csavarhúzó nyelével, finoman(!) nyomkodd meg, hogy kissé deformálódjon a NYÁK! Nem egy profi megoldás, de sok hibát tetten érhetsz vele. Mire gondolok: forrasztás, vezetősáv szakadás, ellenállás repedés, alkatrész láb szakadás.
Bosegesen vegigkocogtattam,nyomkodtam mindent semmi reakcio.
Tegnap ota “sajnos” indul.. Kondikat berendeltem,aztan folytatjuk.
Szia/sziasztok,atkondiztama 494 “kornyeket”
Es egyelore indul csak most nem tudom hany napig,hetig evekig probalgassam,hogy elkonyveljem josagat
Erre, meg hogy most konkrétan ez volt-e a gond csak akkor lehetne érdemben válaszolni, ha meglenne az összes régi és új elkó ESR mérési eredménye. És mint írtam, ha nincs a két táp ág között kerámia kondi, akkor én tennék oda, na nem kerámiát hanem fóliát.
Sziasztok!
Van egy 4 csatornás JBL erősítőm. Az egyik csatornája elhalgatott majd rövid időn belül megint szólt és utánna végleg elhallhagott. Félre álltam megnéztem, de a protect led nem világított pirosan meglepődésemre. Volt egy rossz hangszóró is ami valószínűleg tekercs hibás lehetett(véleményem szerint).Azóta ki lett szedve a rossz hangszóró és a többi működik rendesen ha másik csatornára kötöm be őket. Szerintetek mit ölt meg az erősítőben? Vagy lehet egyáltalán ennek köze hozzá? Elég amatőr vagyok még ebben a témában ezért is kérnék egy kis segítséget. Kapcsolási rajzot találtam hozzá, de nem volt még időm és türelmem neki ülni. Szerintetek hol kezdjem a hibakeresést? Egyéb hasznos tanácsokat is elfogadok! Válaszotokat köszi előre is
Sziasztok…Rodekem meg mindig indul..napi ket-harom bekapcsolast probalgatok.
Sziasztok.
Audio System f4-560 vegfokom osszeszedi a generatorzajt,illetve mar a helyzetjelzo felkapcsolaskor is zajos,ha fekre lepek akkor elhallgat.Masik vegfokot bekotve nincs zaj. Fejegyseget illetve kabelezest az autoradio topikban kizartuk/tam. Egyik csatorna fetjeit csereltek elottem,mas javitas nem tortent .Szol mind a negy csatorna. https://kepkuldes.com/image/DIGWjV https://kepkuldes.com/image/DIGeMm https://kepkuldes.com/image/DIG3Ae https://kepkuldes.com/image/DIGKYt Feltunt,hogy a tap test es az RCA-test kozott novekvo ellenallast mertem.4-es bemeneten 110 Ohm ,az 1-es bemeneten pedig 420 Ohmot,masik ket bemenet e-ket ertek kozott van de nem egyformak. Tobb vegfokom van a markabol viszont azokon azonos ertekeket mertem egymashoz kepest. A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2023
Az RCA bemenetek testpontjai nincsenek egymással vezetősávval összekötve? A forrszem mellett szeret megszakadni a vezetősáv.
Ha mérés közben a betáp oldali pufferek töltődnek, akkor a tekercsben van átvezetés.
Próbáld ki az erősítőt, úgy hogy teljesen külön akkuról megy!
Táp oldali test és a pozitív, de még a remote szál se csatlakozzon az autó áramköréhez!
Szia,ezt kesobb kivitelezem,van tartalek akkum.Jelentkezem majd.
Szia,a Pioneer amit kolcsonkertem annak pont ez volt a baja,felszakadt a forrszem,itt sajnos nem a forrasztasi oldalon van a vezetosav ,maga a csatlakozo alatt van.Viszont itt is mint az F2-190 manualjaban lathato befutnak egy -egy 100 Ohmos ellenallasba es ott mertem kontaktot az RCA testhez kepest.
Viszont a 100Ohmok helyett valamelyik 50 masik 2-300 ohm. 190-manualjat csatoltam… Szerk.: Fix ertekeket merek az RCA test es a tap test kozott. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2023
Helyesbitenek mert elneztem az smd kodot,10 Ohmos ellenallasok nem 100…
A tap testet megkapja mind a negy ellenallas.
A csatolt rajzon 390 Ω van a jelföld és az erősítő föld, valamint 56 Ω az erősítőföld és az akku negatív között. Ezek normális értékek, talán az 56 Ω ami kisebb a szokásosnál. A teljes szakadás, vagy az 1k a gyakoribb. Lehet a védelem miatt alakult így.
A bemeneti ponton a csatoló kondi nem indokolja, hogy az ellenállás mérés eredménye látványosan lassan fusson fel, érdemes utána járnod mely kondi töltődik ilyenkor. Gondolom 1000 µF nagyságrend. Az RCA kábeled túl magas testvezető ellenállása lehet hibaforrás. Feltéve, de nem megengedve a jármű váz ellenállásai lehet akkora, hogy a jelpontokat összekötő ellenállásokkal párhuzamos diódák kinyitnak. Például a jármű fogyasztóinak rossz testcsatlakozás miatt.
Kedves Kollégák!
Pusztán csak a kíváncsiság kedvéért, illetve tanulás céljából kérdeznék tőletek. Mostanában elég sok autós erősítő kapcsolást nézegetek, és szembe ötlött hogy mindenhol bemeneti csatoló kondenzátornak meglehetősen nagy értéket használnak. Ezek akár 10µF 47µF is lehetnek, de nem értem hogy miért, mi indokolja az ilyen nagy csatoló kondenzátort? Válaszokat előre is köszönöm!
A becsatoló kondenzátor értékét olyanra választod meg, amilyenre akarod. A fontos, hogy az utána levő fokozat bemeneti impedanciájával a megfelelő átvitel biztosítva legyen.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2023
Szia,kicsit felretettem az erositot..megbontottam az RCA csatit.
Arnyekolast nem nagyon latok benne ami csalodas szamomra mert nem a gagyi kategoriat vettem anno… Zsugorcsovezve azert levoltak . Szerk.: mind a ket par igy nez ki. Kicsit tovabb gondolva egy fonott arnyekolasu mikrofonkabel vagy akar egy koaxialis kabelbol aminek sodrott a kozepe is keszitheto RCA kabel? Kulfoldi forumokon emlegetnek ilyesmit. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2023
Idézet: „fonott arnyekolasu mikrofonkabel vagy akar egy koaxialis kabelbol aminek sodrott a kozepe is keszitheto RCA kabel?” A normális koaxon elmegy több MHz jel, akkor csak eltalál rajta a hangfreki!! Nekem van pár méter régi netre szánt koaxom, abból szoktam csinálni!
Van nekem is vagy 20meter viszont tomor a kozepso er es annyira nem rugalmas az egesz,bar par het es felveszi az auto formajat
|
Bejelentkezés
Hirdetés |