Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Lefotóztam a kazánt. Jobbról a rézcsövön jön be a hidegvíz a kazánba, ahol a piros csap van. Ha ezt a piros csapot elzárom akkor egyáltalán semmi nem folyik a melegvízes csap megnyitásakor. Se a konyhában se a fürdőszobában. A hidegvízes csap ilyenkor is rendesen működik azon nem befolyásol semmit.
Részemről ez volt a cél, ahogy leírtad, ezt kértem a szerelőtől amikor bekötötte:
Idézet: „Vagyis piros kazán alatti elzárásakor csap megnyitásánál a bojlertől kellene jönnie a víznek és inaktívnak kellene maradnia a kazánnak (mivel így nincs rajta keresztül áramlás)” Megpróbálom majd megnézni a kötéseket is. Elég nehezen hozzáférhető helyen van, de rajta vagyok.
Ha igaz a rajzod, a villanybojleren nem folyik át víz. Nincs egy csap valahol elzárva, vagy bár nyitva van átfolyás meg nincs.
Rajz alapján azért csak nyitott csapnál folyik a víz mert a VIM által már említett bojler biztonsági szelep beragadt, mivel évek óta nem volt használva. Szét kell szedni és tisztítani, vagy cserélni kell.
Szia! Zárd el bejövő vizet. Vedd le a bojler biztonságiról a csatlakozást és nyúlj fel alulról egy hurkapálcával dw óvatosan vagy egy imbuszkulcsot használj. Ha meg tudod mozdítani a visszacsapót akkor nyertél és szerelheted is össze, ha nem akkor le kell venned és ki kell áztatni vízkőoldóban. A meleg vízre vigyázz ha szerelsz.
![]()
A következő kérdés, hogy van egyáltalán víz a bojlerben? Ha van az "megromlott ennyi idő alatt, elég bűzős lesz az első jónéhány liter víz, egy-két ismerősömnél így jártak vele. A másik, hogy egyáltalán nincs benne víz, akkor meg elég rozsdás lesz a víz az elején, erre figyelni kell. Ha van benne víz és piszkálgatod a biztonsági szelepet akkor onnan elég rendesen jöhet közben víz is, erre azért figyelj oda!
Szia! Telitalálat! Pont úgy ahogy írtad. Csatlakozás le, imbuszkulcs fel, visszacsapó megmozdít és láss csodát minden tökéletes. Kazán alatt piros elzárva, melegvíz szempontjából üzemen kívül. Melegvizes csapok megnyitásakor fürdőben is konyhában is jön a melegvíz. Köszönöm a segítséget. Super.
Szia! Pont ahogy VIM írta. Visszacsapó beragadt. Mostmár minden oké. Köszönöm.
Szia! A víz útjai néha kifürkészíthetetlenek de kivételek azért akadnak. Az eredmény Téged dicsér, mert meg tudtad csinálni az elmondások alapján amihez előzőleg elég pontos kórtörténeti leírást adtál meg.
![]()
Vettem egy kazántisztító sprayt.
Most derült ki, hogy ezt a működő készüléknél a lángtérbe kell fújni. De hogyan? A kombi cirkó zárt égésterű, oda nem lehet fújni (BAXI Prime HT 240). Van valami megoldás? Vagy ez alkalmatlan.
Amilyen nagy darabos kosz és lerakódás szokott kazánokban lenni, lehet a kézzel pucolás, levegővel kipucolás+ ecset lesz a nyerő úgyis.
Nehogy belefújd a lángok közé!!! Ezt hol olvastad?
Eredeti leírásában teljesen mást írnak!: Bővebben: Link
Basszus a működő szó fel sem tűnt
Hát ez az. Nekem is gyanús, volt, de a ráragasztott címkén ez van írva (2. kép)
A cseh leírást a Google nagyon gyengén fordította le, de az azért kiderül belőle, hogy hidegen kell befújni, hagyni néhány percig, aztán begyújtani a kazánt. Baromi felelőtlenség így árulni a spray-t. Speciel a Ferenci-nél vettem, az pedig szakboltnak tekinthető. Idézet: Hát ez jobban hangzik mint ami a flakonra van írva. „METANO THERM SPRAY A termék a gázkazánok égéstermék-oldali hőcserélőinek lerakódásainak eltávolítására szolgál. Használati útmutató: Rázza fel a tartály tartalmát, és egy műanyag tubus segítségével vigye fel a terméket a szennyezett területekre, miközben az ki van kapcsolva. Begyújtás után megtörténik a tisztítás. Szükség esetén ismételjük, megelőző használat javasolt.” ![]()
Egyértelmű.
A kazántest befújása így sem egyszerű, mert le kellene bontani az előlapot, és evvel együtt a gázégőt a gázvezetékkel együtt. Arra gondoltam, hogy leveszem a betekintő ablakot, vagy esetleg a gyújtó elektróda panelt. Az így megnyíló kis lyukon át talán sikerül körbefújni, mert a kazántest kör alakú.
Szerintem kondenzációs kazánt nem biztos, hogy ezzel kellene vagy lehet tisztítani. Az égőt ki kell ahhoz szerelni, hogy megfelelően ki lehessen tisztítani és a tömítés(t)-eket ki kell cserélni.
![]()
Sziasztok!
Van egy Sauiner Duval Semia C24 kéményes kombi kazánunk aminek elég hangos lett a keringető szivattyúja (zakatol) így tűnt fel, hogy a HMV használata után egy ideig megy a szivattyú. Ez üzemszerű? A szivattyú zakatolását mi okozhatja? Levegős (a légtelenítő csavarját kinyitottam már) vagy csapágyas lehet?
Nekünk Ariston kazánunk van, nem tudom, hogy van-e bármiféle összefüggés, de nálunk is hagosabb lett a szivattyú, egyszer meg is állt pont ott, ahol menetzárlatos lett, biztosítékot is leverte, szivattyút cserélni kellett. Időben nézesd meg a szivattyúdat, mielőtt kellemetlenség érne.
Köszi! Ez pont olyan mintha egy vasgolyó keringene benne.
Sziasztok!
Fűtési szezon előtt gondoltam kipróbálom a cirkót ami egy Ocean Eco 20P típusú. Egész nyáron és természetesen egész évben ez a készülék csinálja a meleg vizet is, azzal nincs probléma, hacsak az nem, hogy kezd beledolgozni a fűtéskörbe melegvíz készítéskor. De ez a váltószelep hibája ha jól gondolom? Viszont ami a mostani problémám az az, hogy bekapcsolom a fűtést el is indul, de csak langyos vizet keringet, hiába tekerek a kazánon a megfelelő gombon nem történik semmi, nem emelkedik feljebb a láng. Mi lehet a problémája, hogy nem akar melegebb vizet csinálni a fűtésre? Köszönöm előre is
Ez a hiba pontosan a váltószelep elakadására utal. Vagy vízkő, kosz került bele, vagy szorul a szerkezet, esetleg az átváltó motor hibás (ez nem nagyon valószínű). Szét kell szedni, és tisztítani, javítani.
Persze a kazán vízköreit le kell zárni, és a nyomást kiengedni. Ha kész, újra kell tölteni.
Szia,
Köszönöm a gyors választ, akkor ha jól értem a váltószelep hibája miatt nem engedi melegebbre állítani a fűtés vízhőmérsékletét?
Igen, mert a mozgó szelep nem valamelyik végállásban (fűtés/meleg víz) van, hanem félúton. Ezért meleg a fűtőtest meleg víz engedésnél, és pont emiatt nem elég meleg a folyóvíz.
Azt kell megkeresni, hogy miért akadt el, vagy miért nem mozog. A mozgató motort levéve, kézzel is kell tudni átállítani. Én is találtam már az itthoni cirkó vártószelepében szép darab vízkövet, ami miatt nem tudott tovább mozogni a belső rész.
Szia! Ez egy elég régi készülék de megbízható és jó felépítésű, mert a HMV lemezes hőcserélővel van megoldva. Most az lehet a probléma, hogy a vízcsapházban (hidraulikus differenciál nyomáskapcsoló) lévő membrán és a váltószelep (ami az "ufó" folytatásaként nyúlik hátrafelé) betét rudazata valahol szorul vagy maga a tömszelence ahol az "ufó" előtt lévő mikrókapcsolót nem működteti az a kis rúd. A mikrókapcsolóra zöld vezeték megy a fűtéshez tartozó másik mikrókapcsolóra piros ami vízhiánykapcsoló lenne. Ha nem volt még szétszedve a háromutú szelep akkor itt az ideje. Lehet kapni felújító készletet.
![]()
Szia,
Köszönöm szépen, hogy foglalkoztok a problémámmal. Szét fogom szedni a váltószelep részét és majd meglátom mi a probléma. Nekem az a fura, hogy meleg vizet csinál néha langyosat néha forrót, viszont ha bekapcsolom a fűtést az csak langyos vizet csinál, olyan mintha valami alapbeállításon menne. És hiába tekerem feljebb a kazánon a fűtés termosztát gombot a láng nem emelkedik feljebb. Bárhová állítom a tekerőt ugyan úgy marad a láng. Volt egy másik ilyen kazánom, az sima Eco20-as volt, azon ha feljebb tekertem a termosztát gombot akkor a láng feljebb emelkedett és forróbb vizet csinált a fűtéskörbe.
Akkor a fűtési NTC lehet a hibás. Ha lehúzod róla a csatlakozóját üzem közben akkor a főégőnek jobban kellene melegíteni.
![]()
Szia, Akkor ha hazaérek kipróbálom, hogy lehúzom a csatit az NTC-ről.
Szia,
Lehúztam az NTC csatiját, rögtön leállt a kazán, csak az őrláng maradt. Visszadugtam a csatit újra elindult. Viszont levettem a vezérlés burkolatát, az Olasz-Spanyol használatit fordítóval próbáltam megérteni. Van egy potméter MAX.RIS felirattal a vezérlő panelen, ezt eltekertem a + irányába és ezután már lehetett állítani a víz hőmérsékletét a kazán elején lévő gombbal is. Ahogy tkerem a gombot a kazán elején kis idő múlva emeli a lángot vagy csökkenti attól függ melyik irányba tekerem. Nagyjából ezt sikerült a fordító progival kiokoskodni, ha van észrevétel a produkciómhoz azt szívesen veszem. Természetesen a váltószelep kitakarítása sem fog elmaradni.
Szia! A "MAX.RIS" potméter az a fűtési teljesítmény maximalizálásához tartozik, azt nem kellet volna elállítani. Így most amit állítottál új értéket ahhoz fogja modulálni a lángot a vezérlő. Azt gondoltam, hogy ha lehúúzod a fűtési NTC-ről a csatlakozót akkor az nagy ellenállást jelenthet a vezérlő számára és felfelé modulálja a teljesítményt de nem. A fűtési és HMV NTC ha minden igaz egyforma értékűek "szoktak" lenni kb. 10kΩ szobahőmérsékleten és melegítve csökken kb. 3kΩ-ra. A fűtés teljesítménye talán azért is nem változik, mert a háromutú szelep nem zár vissza megfelelően és a HMV hőcserélőjén keresztül megfordul a víz a visszatérőbe. Ez azt okozza, hogy a fűtési NTC hamar a fűtési kör felmelegedését érzékeli és nem fog feljebb modulálni a láng. Remélhetőleg megjegyezted a MAX.RIS potin az eredeti állapotot, mert ha nagyon feltekerted akkor többet is fog fogyasztani a készülék.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |