Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Leválasztó transzformátor
A nagyon-nagyon elméleti kérdésekkel tisztában vagyok, rádióamatőrként használtam csöves erősítő javításához valamikor 2x évvel ezelőtt, de az készen volt és csak elő kellett venni A teljesítménye valami 3-500 W lehetett a méretei alapján. A leválasztott hajók esetén is van valamennyi áram, de ez már nem akkora mértékű, hogy jelentős károsodást okozzon. Egy leválasztatlan alu hajó téli lakként ősztől tavaszig megeszik 0,3-0,5mm-t. Ez nem az én mérésem, hanem egy valódi történet egy hajóstól aki vesztére egy kis hajót vásárolt ami 5-ös lemezből volt/van és csak „beköltözött”. A sós víz jó elektrolit és az áldozati fogyóanód épp csak arra elég, hogy a különböző fémek közötti különbségeket eliminálja.Ezeket is cserélgetik 2-3-4 évente mert elfogynak. Egy 10 tonnás hajón ez kb. 5kg.
A hajóknál nem előírás a leválasztó transzformátor, de a galvanikus elválasztás erősen javasolt az alu hajótestek esetén, a többi nem oldódik fel olyan gyorsan. Amikkel eddig találkoztam azokon nagyon egyen sem volt (még az alun sem, de nem is volt ekkora a teljesítmény igénye). Én viszont hibrid hajtásúban gondolkodom és jó lenne olykor a kikötőben tölteni, ezért az érdeklődés.
Ezt tapasztalom Viszont ha mondjuk a festékeknél keresgélsz és nem hajót/yachtot mondasz hanem egy gépet ami a sós tengervízben fog állni és azt kell megvédened, akkor akkor az ár rögtön 25-40%-a a hajóshoz képest. Ezért is érdeklődöm most itt
Első találat itthon 630VA, 465 e.-Ft. 4 kVA - 1007 e.-. Már csak meg kellene keresni Márkus Lászlót (szellemét ).
"Mi kerül ezen a fotelen 3000 Ft-ba?"
A Hofié se volt kutya a piacos mamával meg a feszülettel
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2023
Nem emlékszem pontos összegre, de ilyen 60000Ft körül volt pár éve egy gyári 3000VA-es toroid trafó, az oké hogy mára a duplája lett a réz ára, na de az sem indokolja a közel tízszeres árat egy kétszer akkora trafó esetén, még akkor se ha belevesszük a lágyindító költségét is.
Ez már elviselhetőbb lenne még akkor is ha 2db-ot kellene venni. A tengeri alkalmazások valóban más jellegű viszontagságoknak vannak kitéve, de ez jellemzően nem a tengeren van használatban, gondolom egy megfelelő dobozolás a legnagyobb kérdés. Nézegettem ezt a galvanikus leválasztót is, gyakorlatilag diódákkal (Gratez hidakkal) megemelt földelés és olvasgatva a véleményeket eléggé vegyes a tapasztalat. Ez a galvanikus korrózió nagy veszélyt jelent az alu kaszkó esetében (épp a korábban említett galvanikus elválasztó kapcsán sikerült belefutnom egy oldalba ahol egy kis elektromos csónak töltés közben gyakorlatilag órák alatt párolgott el).
Kíváncsi lennék egy ekkora toroid vasmagra, hogy mekkora lehet?!
hmm...
Itt 5kVA vasmag a legnagyobb. Ez már elég is lenne, az ajánlott töltő amit szeretnék az 3,5kW-os (az ajánlat szerint, bár lehet kisebbet is használni hosszabb töltési idővel). Ez egy jól kezelhető méretnek tűnik! Tehát továbbra is csak mint opcióként és nem kifejezett célként (az életem folyamán csak néhány alkalommal kellett trafót tekernem és az is leginkább szekunder oldal volt, szóval magam hozzá sem fogok, hanem ha mégis ez az út lenne a járható, akkor keresek valakit aki valóban ért is hozzá) játszunk el a gondolattal, hogy mi lenne ha...? Mondjuk, hogy adott lenne a táblázatból az 5000VA Harris toroid mag, akkor ezt mint biztonsági leválasztótranszformátort lágyindítással és 110/240-es hálózatra hogyan kellene megtervezni?
Azt nem tudom, a kész trafó kb. 27cm átmérőjű, 9cm magas és kb. 18kg súlyú. A környékben gyártatva ezt nem hiszem hogy manapság olcsón meg lehet úszni, lásd Indel ami csak 2,5kVA és 150 ezer nettóban. Ha olcsón akarod megúszni arra két lehetőség van, rendelsz keletről toroid vasmagot, ott készítenek akkorát is aminek a közepén egy pár éves gyerek át tud bújni és itthon megtekerteted valahol, vagy ami még ennél is olcsóbb, ha kerítesz hagyományos EI vasmagot, 2db hegesztőtrafóra való lemez pakett már elég hozzá, megveszed a huzalt és magad megtekered. Ez utóbbi is fog tudni 5-6kVA-t minimum. Ha pár évvel ezelőtt szóltál volna, tudtam volna adni vasmagot jelképes összegért, igaz kellett volna szenvedni a szétszedésével de szinte "ingyen" lett volna, már nincsenek meg mert "kidobáltam" őket.
Kérj árajánlatot ezektől. A kínainál olcsóbban nem csinálja meg neked senki. De szerintem ha kéred az árnyékolást, a gyantával kiöntést, a lágyindítót, és a dobozt is magadnak veszed akkor már lehet ott leszel mint a gyári megoldások.
Azt hiszem holnap nekiállok barkácsolni, valahogy megjött a kedvem hozzá
Toroid tekerés nem egészen házilag és nem egészen akkora ami nekem kell...
Egy ilyen gépet nem egyszerű összetákolni házilag. Nem a huzal rátekerésével van a probléma hanem a feszítésével, mert ahhoz kell egy másik szerkezet ami ellentart a huzal aktuális helyzetének megfelelően, mert ugye minden pillanatban más távolságra van az a rész ahol a huzal kijön, a vasmagtól, vagyis hol engedni kell hol meg húzni miközben feszíteni is kell (afféle húzd meg-ereszd meg mechanika). A többi része megoldható.
Azért tettem offba, mert ebbe csak úgy belefutottam! Azért annak a vasnak már lehet teljesítménye, kis híján én is át tudnék ugrani rajta
Újabb kérdés: A szabályozható autótrafók vasmagja ugyan azt tudná leadni ha leválasztónak volna megtekerve? Találtam nem messze tőlem egyet amit 230v bemenet mellett 20A tud a kimenetén 2-250V tartományban. Ez persze így nem megfelelő, nem tud 110-et a bemeneten és nem választ le, szóval ez még mindig csak ismerkedés a lehetőségekkel.
Megtaláltad kb az egyetlen autotrafót, amit nem lehet áttekerni, mivel gyantával ki van öntve. Az autotrafók teljesítménye nem úgy működik, mint a rendes trafóké, a tekercsnek bírnia kell a 20A-t, de szekunderen nem tudja a 20A-t leadni 230V-on közel sem.
Szerintem találj valakit, aki meg tudja tekerni neked, házilag ezt biztonságosra és halkra megcsinálni tapasztalat és nagy tekercselőgép vagy jól szabályozható eszterga nélkül közel esélytelen.
Nem magam szeretném tekerni, de szeretnék minden hozzávalót beszerezni (persze előbb kell valaki aki elkészíti és vele egyeztetni a pontos beszerzendőkről). Az autótrafó működését ismerem, mármint a tekercselés módját. Arra voltam kíváncsi, hogy a mag képes lenne-e ugyan erre a teljesítményre ha át volna tekerve? A tartós terhelés 16A környéke ha csak a töltő megy és szeretném valahová fölé méretezni, remélem a 20A környéke elég lehet. Viszont ahol ezt találtam van még pár másik régebbi nagy teljesítményű, ismeret állapotban (a rossz minőségű képeken látszólag nem kiöntött, de attól még valószínűleg impregnált). A valamikor 1-2 héten belül elmegyek megnézni, ezért lenne jó tudnom, hogy egyáltalán érdeme-e ezeken a magokon gondolkodnom...
eszterga lenne, elektronikus fordulatszabályozós, kétsebességű mechanikus váltója is lenne, de mivel nem vagyok jártas a trafók készítésében nem én fogom tekerni
1 kw 230/230 toroidhoz mekkora lágyindító illik?
Érdekességképpen, gyári készülékekben mindegyikében sincs előtétellenállás, rá van bízva a szerencsére. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2023
Hello!
Helyreigazításnak: Nem "Leválasztó transzformátor", hanem "Elválasztó transzformátor". A hálózatot "elválasztjuk", nem "leválasztjuk". A védelmi mód neve is az, hogy "villamos elválasztás". Tudom, hogy a fél internet(ha nem több) "leválasztó"-nak írja, köztük "szaklapok" is, de akkor a fél internet és a szaklapok rosszul írják.
Mindenesetre érdekesen keverednek a fogalmak, mivel 2007 óta a "villamos elválasztás" nevű védelmi módhoz nem kell "elválasztó transzformátor".
Azelőtti 50 évben meg a védelmi mód neve "védőelválasztás volt", és ahhoz kellett az "elválasztó transzformátor".
igy van,pontosan ez a szakszerű megnevezése.
Hali!
Ezt a kis leválasztó trafót próbálgatom egy villanypásztorhoz. Működéskor 70mA a szakaszos (1,2mp) áramfelvétel. Három órás működés elteltével, eléggé melegnek tűnik. Nem mondom hogy süti a kezem, de... Kicsi lenne a teljesítménye erre célra? Látom mi van rá írva. Ezek szerint ez a határ 43mA.? A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2024
Az bizony annyi. A biztosítása is 63 mA-ra szól.Ehhez képest jól bírta a 70-et.
A primer biztosíték T-s, lassú kioldású, tehát kibírja a 70 mA-es "csúcsokat".
Az 1.2 másodperc után mennyi a szünet? Az, hogy melegszik, természetes. Ellenőrizd le, hogy 3 óra után, terhelés nélkül mennyire melegszik Azt se felejtsd el, hogy a 70 mA, amit mértél, a szekunderben is nagyjából ugyanannyi.
Mint ahogy írtam, villanypásztorról van szó. 1,2 másodpercenként lüktető terhelés van. A szekunderben mértem csak.
Idézet: „Az, hogy melegszik, természetes.” Igen, ezzel tisztában vagyok de sokallom ezt a melegedést. Most üres járatban próbálom.
Teljesen mindegy, hogy villanypásztorban van vagy sem.
Ha ez a szekunder áram, a primer valamivel több - mérd meg azt is. Ha zavar a melegedés, vegyél 15-20 VA-est. Nem hinném, hogy egy 230 voltos ventit hajtani megérné, vagy egy kis külön táp+12 voltos. Idézet: „Teljesen mindegy, hogy villanypásztorban van vagy sem.” Azért írtam a villanypásztort, mert előtte ezt kérdezted. Idézet: „Az 1.2 másodperc után mennyi a szünet?” A primer oldalon többet mérek. 80mA A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2024
Ne idézgess - azt kérdeztem, hogy mennyi a szünet az 1.2 sechez képest... 3 sec, 5 sec, stb.
Láttam előtte, hogy villanypásztorról írtál.. Nade mindegy, tudsz mindent..
Terhelés nélkül 3 óra alatt, éppen egy kicsit langyos.
Akkor cseréld le nagyobb VA-es típusra, ha zavar az a "túlzott" melegedés villanypásztor üzemben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |