Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok!
Van egy elektromos kézifűrészem. Egy ismerősömnek is volt ugyanolyan neki hamar tönkrement én meg megvettem tőle, gondoltam akksik, láncvezető, láncok használhatóak lesznek. Az akksikat használatba is vettem. Aztán mondom csak ránézek a rossz gépre hátha csak egy forrasztás engedte el magát. Szétszedtem, semmi extra zsír új belül. Gondoltam ráteszem az egyik akksit és megnézem hogy mi a helyzet. Ahogy rátoltam az akksit szikra az akksi -gép érintkezőnél majd melegedett az érintkező vas. Lehúztam, nekem eddig tartott a tudásom nem tudom hogyan tovább. Igenám, de akksi azóta nem akar működni. Rámértem 10V van benne 20 helyett. Hiába teszem a töltőjére az csak zölden világít és nem tölti ( a másik akksit tölti abban 20V-t mértem). Életre tudom kelteni? Van elemtöltőm, de az ugye cellánként tölt ez meg akkupakk (18650-es cellák vannak benne fülezve) A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2024
Igen az, de nem gondoltam hogy az ő képe is kell
Régebben egy kicsi (4-6") akkus láncfűrészem törött fogaskereke pótlása után kutattam (eredménytelenül)...
Sőt még szét is kéne szedned, szorulást vagy zárlatos motort kizárni...
Csipeszelj be egy cellát és töltsd fel, ha kész akkor a következőt....
Ha minddel eljátszottál, kiderül az akksi jó-e, de még nem tenném a fűrészre.... A fűrészt meg labortápról kéne tesztelni, meg multiméterrel nézegetni... Ha a "vas" melegedett akkor ott jó eséllyel zárlat van
Elnézést rosszul fogalmaztam elsősorban az akksit szeretném életre kelteni... Az akkuban a cellák össze vannak fűzve hogy tudom így kimérni vagy tölteni?
Szia!
Az előző hozzászólásban Pipi leírta, de ahhoz ki kell nyitni az akku dobozát. Általában szét lehet szedni, mert csavarozva van. Ha ragasztott, küzdeni kell vele egy kicsit. Utána a cellákat egyenként mérheted és töltheted is. (Biztosan van itt hozzád közel lévő fórumtárs, szívesen segíteni fog, aki már szerelt hasonló akkut)
Hoztam már vissza ilyet kinyitás nélkül is. Labortápról töltöttem addig a pakkot, míg a saját töltője is hajéandó volt foglalkozni vele.
Szétszedtem már tegnap, a cellák össze vannak lemezelve. Akkor mivel labortápot nem tudok szerezni marad a cellákra bontás és egyesével töltés.
Hello! Írták már, hogy nem kell szétszedni, ha egyenként, külön-külön töltöd..
Ha nem "rendes" li-ion töltővel töltöd cellánként, akkor arra figyelj, hogy a celláid málykisülésben vannak, amíg a cella töltöttsége el nem éri a 3V-ot, addig csak kicsi árammal (pár 10mA) szabad tölteni. Itt a hestoreban is van apróért tp4056 töltőmodulka... forrasztasz rá drótot csipesszel, és rácsipteted a cella kivezetésére. Arra figyelj hogy tuti csak 1 cellára, jó polaritással lépj, mert nem torelálja a túlfeszt meg fordított polaritást
Ez az eszköztár egyelőre. Szétszedés nélkül nem igazán fog menni
a pipi által említett töltőmodult lehet hogy megpróbálom előbb
Kár lenne a hegesztéseket "szétbarbárkodni", én inkább egy cellánként tölteném fel..
A Tp4056-os modulokat sem lehet egy 5V-os tápról táplálni. Mert annak füst a vége. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2024
Miért ne menne? Mindig csak 1 cellát töltesz!!! A töltő 1 cellájának 2 kivezetését rákötöd az aksi pakk 1 cellájára, ha feltöltődött, akkor a következő 1 cellára. Nem kell a cellacsoportot megbontani.
Nem emlékszem ennek a töltőnek mind a 4 helye tud-e li-iont tölteni, vagy csak az utolsó... nézz utána
Köszi mindkettőtöknek holnap megpróbálom. Most annyit csináltam hogy rámértem multiméterrel a cellákra. Mindegyik (4db) 3,8V az utolsó 0,3V. Létezik, hogy ilyen kevés?
Próbáld feltölteni lehet feléled, de tuti megsínylette a mélykisülést...
Annak nagy eséllyel kuka. Laptop akkupakkban mértem olyat, hogy 0,8V ebbe még lehetett életet lehelni de a kapacitása jelentősen lecsökkent, meg mértem mellette olyat, hogy 0,15V na azzal viszont semmit nem lehetett már kezdeni.
Ez a tipikus kínai 20V-os akku. A töltője egy dugasztáp, ami 21V-al tölti, az akkun látható csatlakozón keresztül.
Ha a 0,3V-os cellát kicseréled egy hasonló kapacitású cellára, akkor egy darabig biztosan jó lesz. Vagyis elég azt az egy cellát lebányászni, az újat meg akár forrasztva is rákötheted. Ezeknek a celláknak jól forrasztható sapkájuk van, csak nem szabad sokáig hevíteni. Amint szétterült az ón abba kell hagyni a hevítést.
Szia.
Érdekes ez az akku mert szétszedhető, a többi márkánál az akkuz nagyjából mindig egyben cserélik ki, nem lehet széjjel szedni. Mi jelezte az egyik akku modult cserélni kellene? A diagnosztikában mennyire volt részletes a hibalevezetés?
Szia
A VW-nél sem lehet minden típusban modult cserélni, van ahol az akkun belül levő elektronikát lehet csak, mást nem. Az ID családnál lehet. Az autó a műszerfalon jelezte, hogy baj van a nagyfeszültségű akkuval, keressen fel egy szakszervizt. Igazából a diagnosztika számunkra nem árul el sokat, kiírja, hogy melyik modul rossz, de hogy a háttérben miket olvas ki a gép, azt nem tudom. Amiről raktam fel képet, az egy asszem 48kWh-s akku, abban a 8 modulból 1 modult cserélek, amit ma szedtem szét az egy 80kWh-s, abban 12 modul van és 3at cserélek benne.
Félsiker. A hibás cellát kibontottam, tölteni nem sikerült, de nem gond vannak 18650-es akkuim. Beraktam helyette egy jót. Ráfogva a fémfüleket 19,5V-ot mértem és a töltő is tölti szépen. Forrasztani viszont nem sikerült, szinte taszítja az ónt... Nem vagyok nagy forrasztó, meg ugye akkut nem igazán szabad hevíteni. Van más módszer hogy a fémfüleket rászorítsam az akkura?
Használj forrasztóvizet, és "láva" hőmérsékletű pákát. Ezek nélkül nehéz lesz forrasztani.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2024
Ha esetleg Kispest útbaesik, tudok rá lemezt ponthegeszteni
Milyen ónnal próbáltad? Nekem ólmos ónnal simán megy a forrasztása. Weller B7-es heggyel.
Lehet hogy az ólommentes eleve nem nedvesít olyan jól, ráadásul sokkal magasabb hőfok kell neki. Kicsit megcsiszolva, kapargatva a felületet. Lehet, hogy a vékony oxid réteg is gátolja a forrasztást. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2024
Rendes vagy, de messze vagyok. Sikerült végül, megcsiszolva a felületeket szépen megfogta. A töltő tölti, a gépem működik vele. A kapacitáskülönbség ami még kérdéses. Mivel a rossz celllát nem tudtam tölteni a többit meg nem műtöttem ki a pakkból nem tudom hogy mennyi lehet? Okozhat gondot hogy nagyobb/kisebb kapacitásút tettem be? Grammérlegen lemérve a rossz akksinak 15%-al kisebb a súlya mint amit betettem
Jó a kérdés... Nagyobb súly jót jelenthet, kivéve ha homokkal is töltötték...
https://bicyclemotorworks.com/2022/09/20/usa-made-and-supported/fak...-sand/
Évek óta bevált erre nálam a rézcsőforrasztáshoz használatos folyatószer.
Egy csepp és a rozsdás szöget is befutja az ón. Egy kis tégely erre a célra kb. 80-100 évig elég halandónak.
Én tudok forrasztani, ezt ne nekem írd...
Mivel Te írtad a forrasztóvizet, ezért bátorkodtam neked elmondani hogy én mit használok.
Mea maxima culpa, én nagy vétkem...
Sziasztok!
Megérett nálam a helyzet arra, hogy vegyek egy 18650 Li cellatöltőt/tesztert. Ránéztem az Alin a választékra és elhűltem. Nem gondoltam, hogy ennyi változata van pl. a Liitokala-nak. Sokszor találkoztam már ezzel a névvel, de a variánsokra nem figyeltem. Úgy látom, ez a legelterjedtebb, ám nem csak jót olvastam róla, ezért fordulok a kollektív bölcsességhez tanácsért: milyet vegyek? Spec szempontjaim nincsenek. Előre is köszönök minden tanácsot, tapasztalatot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |