Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Helósztok nekem egy kérdésem lenne hogy autó erősítőt szeretnék működtetni a szobába azt tudom hogy kell neki 12V de hány amper legyen??? és ien adaptert hol tok venni hozzá vagy valami?? vélaszaitokat előre is köszönöm!! de aki nagyon akar segíteni az felvehetne msn re is: lacosdj@totalcar.hu jó lenne ha hamar választ kapnák előre is köszönöm
építeni nem nagyon tudok nem nagyon értek hozzá szal azokat ha lehet a legkönnyebbeket írjátok vagy mondjatok egy boltot ahol megveszem vagy csak az adatokat írjátok le és megpróbálok keresni
Helló!
Nem tudom hány w-os az erősítőd, de a hagyományos dugasztáp (adapter) nem valószinü, hogy elég neki! Ha csak kipróbálni szeretnéd egy autó akkuval a leg egyszerübb! Ha használni szeretnéd akkor teljesitménytől függően egy torroid trafós egyenirányított szűrt táp beszerzését, építését ajánlom (bár ez elég költséges)! Talán jobb olcsóbb és esztétikusabb lenne egy erre a célra gyártott szobai erősítő! Itt a He-n is van tápegységekről leirás olvasgass kalkulálj az alkatrész árakkal (pl: HQ video online árlista) aztán eldöntöd neked mi jobb! Egy egyszerű, de erős tápot megépiteni nem nehéz, inkább drága! Sok sikert!
Legegyszerűbb megoldás:
Megnézed , hogy hány amperes a biztid benne, ez lehet a 10-15 amperestől a 3db 40 A-esig. Ha teljesen ki akarod használni az erősítőt, ehez kell igazodnod! De tudnod kell, hogy kétszeres feszültségátalakításon esel át, mert 230v~-ból csinálsz 12v egyent, aztán az erősítő DC-DC konverterével/kapcsolóüzemű tápegységével/ csinálsz belőle 2x20-2x50v-ot(erősítője válogatja) Tehát az is megoldás lehetne, hogy megállapítod, hogy mekkora feszültségről megy bent a végfok, és oda csatlakozol be diódákon keresztül egy külső szimmetrikus táppal, és kétfunkciós erősítód lesz. Ha viszont csak a 12v-os üzemnél maradsz, és kiccsi olcsó megoldás kell, akkor több PC-táp összekötése javasolt. Egy mai modern ATX-es 350w-os táp is tud 14A-t 12v-on, ebből kettő és már van egy közel 30 Amperes tápod 9000Ft-ból! Ezekről már sok topicban szó esett, ezért nem taglalom, mert eltérünk az autóerősítős témától..
köszi szépen a válaszod!! majd megfontolom
jól hangzik amiket írtálinkább veszek egy normális lakásba való erősítőt úgyérzem jobban járok
tök jó de nekem 2.1 csatornás lenne jó
vagy 3 vagy 4 csatornás mert van 2 hangfalam és 1 mélynyomóm vagy valami ojasmi hogy mindegyik csatorna mást erősít ezért gondoltam elsőnek autós erősítőre
Hali!
Vagy egy olyan problémánk egy Hifonics Zeus 440-es erősítővel és egy Pioneer DEH-P770MP fejegységgel, hogy a fejben lévő RCA-k GND-je egy SMD biztin keresztül van bekötve, és nemrég kiment az a bizti így most nagyon zajos a hang, ha jár a motor akkor meg zsörnyű az alapzaj, de ha GND-t kötök a RCA árnyékolásra akkor elhallgat! Viszont a kérdés, hogy mi vágta ki a biztit, és ha GND átkötés nélkül felhangosítjuk a fejet akkor egy szint után elkezd recsegni meg búgni az erősítő. és ha lehalkítom teljesen utána újra hangosítom akkor megnit jó addíg a szintig! Elötte azt csinálta a cucc, hogy ha 2 pár RCA ment hátra akkor benne volt a generátor zaj ha 1 pár akkor semmi sem volt! Kipróbáltuk a fejet az én kocsimban 2 pár RCA-val semmi zaj nincs benne királyul szól! Kivettük az erösítőt összeraktuk asztalon és 220-as tápról működteteve, 2 pár RCA-val bekötve semmi zaj és semmi hiba sincs a rendszerben! Ez mitől lehet és miért ment ki az SMD bizti?
Szia!
A hibaleírásból ítélve sima földhurokkal találkoztál szembe. Ez a generátorzaj alapján szinte biztosan állítható. Ennek oka valamely készülék helytelen bekötése, vagy kontakthiba, korrózió ill. valamely testelési pontnál kialakult nagy átmeneti ellenállás. Szintén a rossz testelés miatt előfordulhat, hogy a fej vagy a végfok a testkábelén keresztül nem kap elég áramot, ezért az RCA kábel árnyékolásán is nagy áram folyik egy pillanatig; hiszen ilyenkor ez is negatív tápként kezd el funkcionálni. Ez tehette tönkre az erősítő biztosítékát. Ugyanez felléphet akkor is, ha a tápkábel keresztmetszete alul van méretezve. Magyarul nézd át a testeléseket, csatlakozásokat és ha már minden oké, akkor cseréld ki a kiégett biztit. Sok sikert!
Hali!
Akkor nagy az esélye, hogy az erősítő testje nem jó, mert a jefről nem megy hangszoró így az nem vesz fel szinte semmit teljes hangerőn sem, mert az RCA kimenet nem terhelhetné meg ennyire! Aszem akkor az erősítő GND-jét kell meglesni, mert ott nemstimmel valami! Amúgy a bizti a fejben ment ki mert az RCA árnyékolása egy SMD biztin át kapja a GND-t! Amúgy a táphiány pozitív oldalon kizárva, mert 30-as táp megy az akksiról! Már csak a negatív lehet a hibás és így megmagyarázza a fejben a bizti elszállásást is! Na majd írok ha megoldódot! Köszi az infót!
Természetesen a test vezetéknek is a pozitívval megegyező vastagságúnak kell lennie, mivel arra is ugyanaz az áram folyik. Sokszor találkoztam már olyan bekötéssel amikor a kábel még csak-csak megfelelt volna, ám a kasztnihoz való csatlakozás feladatát csupán 1 lemezcsavar látta el. Én lehetőség szerint a biztonsági öv rögzítőcsavarjait szoktam testként felhasználni természetesen olyan formában, hogy a legkisebb kábelhossz legyen szükséges (erősítőnként külön). Megfelelő méretű szemessaruval, melybe a kábel korrektül bele van forrasztva (150W-os Ersa szervízpákával). Amennyiben ez a megoldás nem kivitelezhető, akkor is a karosszéria valamely vastagabb részéhez kell rögzíteni megfelelő átmérőjű metrikus átmenőcsavarral, anyával, lapos és rugós alátéttel. A felületről a csavaros csatlakozás létrehozása előtt minden szennyeződést, festéket stb. gondosan el kell távolítani. Lehetőség szerint nem csak a saru felőli oldalon.
Ha az erősítő tápjánál nem találsz hibát, a fejnél is lehet gubanc ugyanezen szempontok alapján. Sajnos, sokan veszik ezeket tipus-specifikus ISO adaptereket, melyekkel azután "beépítik" autójukba a frissen vásárolt, jellemzően nagyteljesítményű végfokkal ellátott fejegységet. NEM JÓ! A gyári kábelezés a kocsiban az eredeti, sokszor csupán 4x5-10 wattos rádióhoz van méretezve. Itt nem csak a táp, hanem a hangszóróvezetékekre is gondolok. Ha használatban van a fej végfoka, semmiképpen nem javallott a gyári rádiócsatlakozóra kötni. Nagyobb hangerőnél fulladhat, torzíthat és az alulméretezett tápvezeték fűtőszálként viselkedik. Gondolom, az a bizti is azért van beletervezve a fejbe, hogy a hibás bekötés - csatlakoztatás esetén ne tudjon az RCA kábel árnyékolása testkábelként funkcionálni. Hívhatnánk akár tűzmegelőző óvintézkedésnek is.
Ma kiderült, hogy haver a GNT-t a kasznira egy sima önmetszúvel fogatta fel és így már tudom, hogy az lehet a probléma forrása! Kipróbálni mentuduk, majd csak jövőhéten lesz rá lehetőség! Az tuti, hogy keresek más helyet a testkábelnek! A másik, meg hogy mondtam neki, szerzzen be 2x2-es vezetéket amivel a fejnek is hozunk az akksirók direktbe tápot, mert az se épp nyerő, hogy a gyári cuccról megy! A hangszorókábelek nagyrészt ki vannak cserélve, csak az első szetté ami azjóba megy az gázos, és gyári, mert ugye az ajtóba egy ilyen forgós csatlakozón megy át amibe tűs saruk vannak és nem úgy megy hogy behúzom az új kábelt azt mehet!
De erre is kitalálunk valamit! Na majd ha bekötöm rendesen a testet akkor kiderül az volt-e a kóc! Köszi a segítséget!
A fej bekötésére vonatkozó részt csak általános útmutatóként írtam, mivel Te csak az erősítőt üzemelteted róla, hangszórókat nem hajtasz meg vele.
Ezek szerint szinte már látatlanban megoldottuk a gondok jelentős részét. A fej megtáplálásához javaslom, nézz körül a belső biztosítéktábla környékén. Sok tipusnál lelsz itt nagyáramú tápelosztó csavart, ahová érdemes lehet bekötni, ez a munka egyszerűsítése és a korrózió csökkentése szempontjából is előnyös. Ez csak akkor jó megoldás, ha találsz belül megfelelő testelési lehetőséget is. A pozitív ágba biztosíték szükséges. Ez legyen 1 értékkel nagyobb, mint a fejegységben lévő. A frissen bekötött kábelek szakaszonként legyenek rögzítve blinderrel vagy bandázsszalaggal oly módon, hogy az a későbbi szereléseket-javításokat ne akadályozhassa. Legcélszerűbb 1 megfelelő irányba futó gyári köteghez rögzíteni.
A hangszórókábelhez pedig lehet kapni univerzális kábel-átvezetőket többféle méretben és kivitelben. Beszerelni sem túl nagy macera. Szerintem bármely autóhifis üzletben.
Hát remélme, hogy az a csavar hiány lesz a hiba forrása, mert ez így nem jó ahogy van!
Sztm a fejjel nem foglakozunk ha a normális bekötés után megjavul a cucc, mivel a fej nem hajt hangszorót! Így nem mérvadó az általa felvett áram, meg a gyári biztije is 10A! Amúgy a forrasztással nincs probléma mert a 20-as tápra is simán fel tudm forrsztani a sarut úgy hogy átfolyik, mert van egy régebbi csatorna forrasztó pákám amivel úgy folyik át az ón a sarun meg a kábelen mintha sima pákával forrasztanák 0.5-ös vezetékre sarut! Jövőhéten kiderül mi az igazság! Amúgy amibe a hifi van az egy opel vectra B!
Ez nem nagyon csatlakozik ide de meddig bírja egy végfok IC hány fok? mert nekem van mikor 68 fokos az gáz vagy még elmegy vagy csapjak rá nagyobb hűtőbordát vagy esetleg ventit??
Elvileg 150C'-ig birják, de ez max. adat.
Érdemesebb hűteni , hosszú távon meghálálja a hosszú távval. Idézet: „hosszú távon meghálálja a hosszú távval”
okés akk teszek rá nagyobb hűtobrdát ha elfér vagy ha nem akkor valahogy egy ventit rárakok
Hali!
Arra jutottam az erölködővel, hogy ha kikötöm az osszcillátor IC 15-16-os lábát akkor működik gond nélkül, igaz a REM szál nem kapcsolja be hanem amint tápot kap rögtön bekapcsol! Kipróbáltuk működik ahogy kell! Arra gondoltam, hogy van egy áthidalás a 12 voltos bementnél a bizti utána hol 6db huzallal(mint az ellenállás lába) van átkötve, de van egy egy nagy 3-as furat is, így arra gondoltam, hogy az átkötés átvágom és egy sima 12 voltos relét teszek bele és 3-as vezetékkel kötöm át a relén keresztül, majd a REM szál a relét kapcoslja be, és így fog működni, íg nem lesz meg hol a hiba! Szerintetek jó megoldás???
Két ilyen komparátor van benne, az egyik az 1 és 2, a másik a 15 és 16. Meg kellene nézned, hogy mi van kötve a 15/16-ra, mit figyelnek vele. Ha egyébként működik az erősítő, akkor lehet, hogy repedt forrasztásod van...
Üdv Inhouse
A gond az vele, hogy ha megkapja a REM csatin a 12 voltot akkor nem vált pirosról zöldre a LEDje vagyis nem indul el az erösítő csak tilt! Ha nincs bekötve a 15-16-os láb, akkor amint tápot kap rögtön zöldre vált, de hiába zárom össze a kimenetet nem tilt le, csak recseg! Nemtudom sajna visszakeresni, melyik oldal mit figyel! De sztm egyik a zárlat tiltás a másik meg a bekapcsolás! De az is lehet, hogy a hőérzékelő adja a másik tiltást!
Igaz a hőérzékelőt még nem mértem ki!
van egy számítógép tápom is mikor betudom nem megy nincs bekötve a gépba csak le akarom próbázni hogy tudom meg hogy működik e valami ellenálást kell valahova rakni de hova??
Hali!
Haver hifijével arra jutottunk, hogy a GND tutira lett csavarozva és mindenhol király a csatlakozás, de sajnos a 2 pár RCA-s bekötésnél ugyan úgy megvan a földhurok! Vagyis bezavar minden elektromos kütyü a kocsin! De ezt is kijátszottuk és a rádión a szub kimenet RCA csatijain lezsugorcsöveztük az árnyékolást, majd kicsit megtágítottuk a kábelen a dugó árnyékolását, összedugtuk és már működik is, zavarok nélkül! Szerintem ez már ígymarad! Köszi a segítséget és a tippeket mindenkinek!
Hali!
A kérdésem az lenne, hogy egy autós erősítőnél ami hídalva 4 ohm stabil át lehet-e alakítani, hogy hívdba elbírja a 2 ohmot is? Mit kéne benne kicserélni?
sziasztok ez a nyak jo lessz a TDA1562Q-nak?? en csinaltam...s ha nem akkor kijavitsatok???
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy van egy kocsiba való 2 csatornás erősítő ami nem nagyon akar működni. A zöld led világít rajta, ha a bemenetre kapcsolok zenét,akkor a kimeneten csak nagyon hallkan szól. Az egyik tranyó látszólag sérült volt rámrtem és tényleg nem volt jó ezt kiforrasztottam,de így sem jó.Őszintén szólva itt megakadtam. Ha valakinek vannak ötletei hogy mi lehet a problémája azt szívesen fogadnám. Ha tudok képeket is rakok majd fel. Előre is köszönöm
a semmiből nem lehet építkezni..valami típust mondj..a kép sokat segítene
Sziasztok itt a kép!És bocsi az új topic-ért!
Barátom a múlt héten vett a kocsijába egy toxic 2x550w-os / 1x1100w-os erősítőt, amely egy 600w-os mélyládát hajt meg. 550 w-ot kap hídba kötve a ládikó . Nos az a hiba állt elő, hogy a múlt héten bekötöttük, de még nem bolti kábelszettel, hanem egyéb kábelekkel. Ma pedig bekötöttük a bolti kábelszettet, biztosítékkal, viszont kondit nem kötöttünk a rendszerre. Összeraktuk, bekapcsoltuk, és egy bizonyos hangerő fölött leold az erősítő, és pirosan világít, nameg halványodik a led a nagyobb basszusoknál. Visszacseréltük az erősítő és a hangfal közötti kábelt a régebbire, de itt is előállt a hiba. Viszont már járó motornál nem old le az erősítő, csak a mélynyomó ad ki recsegősebb hangot. Fogalmam sincs, hogy mi lenne az optimális megoldás. Lehet, hogy érdemes lenne beletenni egy tápkondit ? A kocsiban 900 A-es targoncaakksi van, ha jól tudom.
Megoldásokat előre is köszönöm.
Mennyi az erősítő és a láda közti vezeték keresztmetszete?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |