Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos azt nem tudom, mekkora áramot vesz fel a motor. Hőkioldót rendeltem újat, de járattuk egy kicsit a motort, a hőkioldó ki iktatásával, és utána meg néztük a tengelyt elég meleg volt kézzel.
Szia! Nem akarlak elszomorítani de minden javítási kísérlet és a vele való foglalatosság ablakon kidobott pénz. Ja, ha új motort veszel bele stul-stül akkor is, mert az meg annyiba kerül mint egy új fűnyíró. Próbálkozni azért lehet, hátha ideig óráig, néhány nényzetméter lenyírásáig jó lesz a barkácsolt megoldás egyike. Bővebben: Link
Ismét én ... Jófogáson találtam egy koppra ugyanilyen gépet 8eFt-ért. A motor többe lett volna és szinte újat tudtam így venni. Így most van egy tartalék berhelhető fűnyíróm. Ami érdekesebb, hogy az új társa mintha egészen más motort és mechanikát tartalmazna, így lehet, hogy valaki előttem már régebben beleberhelt, vagy alverzió lehet talán? Az újban van vészfék rendszer is, így amint elengedem a kart, azonnal blokkol a motor. A régi, elnyűtt változaton csak egy felirat volt, hogy kikapcsolás után a penge még sokáig forog ( így is van ). Szóval ugyanaz, de mégis más. Pedig egymás ikertestvéreinek néztek ki (Ventura 2030).
Kedves Hozzáértők! 1600W-os Castelgarden fűnyíróm útszegélyt ért, búg, nem indul. A kést leszedve indul, de mindig abba az irányba, amerre megforgattam a tengelyt. Visszaolvastam a kommentekben, hogy vagy a segédfázis tekercse vagy a kondenzátor a problémás.
A kondenzátor biztos, hogy rossz (levált fedő, kiszakadt forrasztás). De mielőtt újat vennék megnézném, nem sérült-e az indító tekercs. Megmérném a tekercsek ellenállás értékeit, de nem tudom, milyen pontokon mérjek! Az álló részből 2-2 kábel jön ki: 2 az áramhoz, 2 a kondenzátorhoz. Gyanítom, hogy a fő- és a segédfázis tekercse belül össze van kötve, de nem értek hozzá, nem bontanám ki. Van módszer, amivel multiméteres méréssel bontás nélkül ki lehet logikázni a tekercsek ellenállását? Vagy legalább annyit, hogy a segédfázis tekercse sérült-e… Köszönöm a segítséget!
Hello! Nem ismerem a motorodat, de ha mérsz valami ellenállást akkor jó. De ha meglököd és forog, akkor jó az a motor. Vegyél kondit és működni fog.
4 drótvégen mérj ellenállást.
Először mérd meg a multi saját hibáját (mérővezetékeket összezárva mutatott érték) R_null Majd elnevezed a drótokat A B C D nek (pl: A a fázis, B nulla, C és D a kondi) Méred az R_AB R_AC R_AD R_BC R_BD R_CD értékeket és beírod ide (az R_null értékét ne vond ki).
Üdv, és köszönöm a tanácsokat.
A mérés: R_null= 0,5 R_AB= 3,3 R_AC= 11,7 R_AD= 0,5 R_BC= 9 R_BD= 3,3 R_CD= 11,7 Ahol A fázis (kék), B null (barnás) és C, D a kondenzátor kábelek A mértékegység gondolom Ohm, a multiméter legkisebb (200)-as tartományára állítva mértem. Érdekes, hogy A(C+D)=B(C+D)
Köszönöm! Én is ezt remélem, de azért szétszedtem a motort, mert a rövid járatásnál meleg lett a tengelyvég, és látni akartam a csapágyakat meg a fékpofák állapotát. A forgórészen nem látszik súrlódásnyom.
Egy kicsit nem értem.
AD közös. AD-B főtekercs AD-C segéd. Kondenzátornak B és C között kellene lennie. Táp B és AD között. BC nem lehetne 9Ω, a két tekercs összegének kellene lennie,~15Ω A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2024
Megmértem újra, ugyanaz az eredmény…
Ja ez normálisnak tűnik. Új kondit neki, esetleg új csapágyat is, ha már szét van robbantva.
Arra figyelj hogy a motor vastestet ne fejjel lefelé tedd vissza, mert akkor hátra irányba fog forogni.
Köszi szépen! Bejelöltem… Majd beszámolok. Sokat tanultam a fórumból.
Sziasztok!
Két kérdésem lenne Hozzátok egy-egy elektromos fűnyíróval kapcsolatban. 1. Az egyik fűnyíróm szénkefés villanymotorral és ékszíjjal rendelkezik. A motor egy műanyagelemben van, két szemközti oldalán egy-egy zsebbel. Az egyikben van a kondenzátor, a másikban van egy alkatrész, aminek szeretném tudni a nevét és a funkcióját. (Feltételezem, hogy valami hőérzékelő, ami szükség esetén leállítja a motort. A gyártó robbantott ábráján nem nevezték meg, ill. egyébként is csak komplett motor rendelhető.) 2. A másik fűnyíróm (egy közel 40 éves „jószág”) nem szénkefés, nincs benne sem fék, sem ékszíj. Nemrég cseréltem benne csapágyakat, most ha megpörgetem a kést, szinte le sem akar állni. 1-2 mp alatt beindul, majd addig megy, amíg használom, akár fél órán át. Utána ha beindítom, akkor már lassabban (kb. 5 mp) indul be, esetleg már nem is indul. Harmadszorra már biztosan nem indul be, csak búg (ilyenkor nem próbálkozom, legfeljebb 10 mp-en át, hogy ne károsodjon a kondenzátor vagy más alkatrész). Vettem bele új kondenzátort, de ez sajnos nem oldotta meg a problémát. Van valakinek tippje, mi lehet a gond?
Üdv!
Az én feltételezésem szerint: 1. Valóban biztonsági elem. Nem hőérzékelő, hanem hőbiztosíték. 2.Sikerült bele ugyan kondenzátort venned, mint amilyen volt benne? Sajnos a motor lehet menetzárlatos is. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2024
Köszönöm a válaszokat. A 2-es kérdéshez: pár éve hasonló hibajelenség volt, ami megoldódott a kondenzátorcserével. Néhány hete azonos kapacitású kondenzátort sikerült vennem, ez is olasz, de egy másik gyártótól. Ha lesz időm, majd szétszerelem ismét a fűnyírót, elviszem bevizsgáltatni a motort, aztán ha kell, újratekercseltetem. (Tudom, hogy sokba kerül, de rászánom a pénzt.)
Nincs. Próbáltam azt is, hogy egy bottal „bepörgetem”, de nem sikerült beindítani a motort (a kés, ill. a tengely könnyen forgott akkor is). Még az is lehet, hogy a motorhoz csatlakozó négy vékony, 37 éves kábel valamelyike nem vezeti megfelelően az elektronokat, de valószínűleg nem lesz ekkora szerencsém. Sajnos most nincs időm ezzel foglalkozni, de majd (legkésőbb ősszel) beszámolok a fejleményekről.
Zúg áram alatt? Lehet kontakthibás a tekercselése, melegen megszakad..
Sziasztok!
Elektromos fűnyíróm fékbetétjei elkoptak, egysíkban vannak a pajzzsal. Mivel pótolhatom szerintetek a betétet? (Makita elm 3711)
Hello! Egyáltalán szükség van arra? Ez valami biztonsági találmány, hogy gyorsabban álljon meg. De megvédett ez bárkit bármitől is? Mert én alig hiszem. Csak a motort kínozza a hirtelen megállással. Szerintem ez csak a gyártó részéről egy pótcselekvés, hogy valamit tettünk azért.
De győzzetek meg, hogy nincs igazam!
Szerintem teljes mértékben igazad van.
Sajnos még a csapágy szorulás felismerését is nehezíti, főleg amikor a motor még bírja forgatni.
Én minden fűnyírómból kiszedtem. Vigyázni kell leállásnál, nem kapkodunk kiszedni a füvet. Ha nem dugul el kidobónyílás hallani mikor áll le. Ha nem vagyok benne biztos, oldalra döntöm a gépet és látom mi a helyzet.
Szia! Én egy hosszabb botot szoktam kézügyben tartani és azzal piszkálom ha szükséges de nekem is ki van véve a fék a villanyosból, mert nem sok értelme van, ostobaság ellen pedig nincs orvosság. Ha azt szeretném, hogy előbb álljon meg a kés akkor a kapcsolót elengedve beletolom a le nem vágott részbe és azonnal megáll.
Nálam 25 éve megy egy MTD 32-es. A motorféke még jó, és a fűnyíró is tökéletesen üzemel. De új kondit azért már kapott.
Szia! Végül is igazad van, a legkomolyabb védelem sem tud mit kezdeni a hülye felhasználóval....
A kezdődő csapágyszorulást leálláskor lehet jól detektálni. A jól működő gépnél hallani, hogy lassan csökken a fordulat. Ebben akadályoz a fék. Álló helyzetben pedig nem tudod, hogy a fék fogja, vagy szorul a csapágy. Nekem konkrétan volt ilyen, simán elindult motorerőből, viszont a fűbe tolva visszalassult. Na ekkor került ki belőle a fék. A kétkezes indításvédelemnek viszont van értelme, ott könnyen lehet nem szándékos indulás.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2024
Ahogy ígértem, jelentkezem a megoldással (egyébként pipi feltevése igazolódott be). A segédfázis tekercsben volt részleges szálszakadás, emiatt hideg motornál még be tudott indulni, de ahogy használat közben emelkedett a hőmérséklet, a részleges érintkezési zavar teljessé vált. Újra kellett tehát tekercseltetni. Sokba került, de ha megint 37 évig jó lesz, akkor simán megérte.
Aldis Gardenline GLM43H fűnyírómban tönkrement a szíj és a tárcsa. Lehet ilyet találni valahol vagy van esélyem arra, hogy bármelyik gyártó hasonló eszköze kompatibilis vele? Nézegettem itt a topikban is a képeket, vannak egész hasonlók de nem vagyok biztos benne. A neten próbáltam ilyet keresni de sajnos nem találtam. Találtam olyan oldalt, ahol pl a gardenline-ról van robbantott ábra de ezt a részt nem lehetett kapni. Felvettem a kapcsolatot EXTENDED WARRANTY SERVICE Kft.-vel is, akik tudtommal a hivatalos szerviz, de sajnos kb 50 ezer forint lenne és csak egyben a motorral forgalmazzák.
Szia! Mi volna a probléma? A kihajtótengely törőelemeinek eltörése? Ha nem tartod fontosnak a törőelemes részt akkor rögzítsd azt a részt központosan és a köztes részeket töltsd fel ragasztópisztolyos olvadékkal vagy kétkomponensű ragasztóval.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |