Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Köszönöm szépen a részletes leírást és tanácsot! Elolvasván megállapítottam, hogy lesznek még ezzel kapcsolatban kérdéseim . Nos, amit kértél megnéztem, alapból, kulcs kivéve, van a narancs kábelen +12V, a fekete kábelen pedig test. A zárat működtetve, próbalámpa vezetéke testen, hegyét a kékhez érintve, amikor nyitva az ajtó, akkor van rajta +12V, ha lezárom, akkor egyből megszűnik világítani a lámpa. nem mutat a vezetéken semmit. Fehér vezeték, zár nyitásakor a lámpa villan és utána világít amíg nyitva van, majd záráskor szintén villan és kb. 1 másodperc után kialszik a fény. Ez mit jelent? Ha jól értem, a rajz szerint nem így kellene legyen!? Köszönöm! G.
Nem teljesen értem, de akkor ez így nem kerek...
Ott a relé nekem úgy lenne logikus, hogy alapból nyitott, ahogy mutatja a rajz és csak az impulzus idejére kap +12V-ot. A test az állandóan van...
Az baj, ha te nem érted . Mert, hogy én nem értem, na az nekem természetes . Simán elképzelhető, hogy valamit nem megfelelően mértem, vagy új járok, mint annak idején, amikor egy másik relé működését próbáltam megnézni, hogy csak rövid ideig volt rajta áram és aztán levette róla. Lehet itt is tovább kellett volna ott tartanom a próbalámpát... . Mit tudnék másképp megnézni? Ha a 352-es, lábtérnél lévő csatlakozóban nézem a lábakat? Gondolok itt a 3-es, 7-es, 4-es és 11-es lábakra. Első kettőn, ha jól sejtem, akkor +12V és test amit "mérnem" kellene, második kettőn pedig megnézni az "impulzust". Mit gondolsz, van értelme? Köszi! G.
Ha biztosra akarunk menni, akkor lehetne tesztelni, hogy 2db relé, sorban velük 1-1 dióda. Csak nem egyformán, az egyiknél fordítva. Ezeket bekötni a motorok helyére és teszt. Zárásnál és nyitásnál a 2 relének felváltva kéne kattannia.
Vigyázat, a relé tekercsével párhuzamos diódát mindig záróirányban kell bekötni! A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2024
Huhh, ez egy kicsit kínai, de emésztem még . A korábbi hozzászólásod elolvasása után arra gondoltam - ez lehet egy oltári baromság -, hogy mi lenne, ha vennék egy 5 vezetékes motort, amit ugye tudok vezérelni távirányítóval, és a vezetékeit, amik vezérlik a többi motort (nyit-zár) rákötném a gyári csatlakozóban lévő fehér és kék vezetékre. Természetesen a gyári csatlakozót lehúznám a gyári motorról, így az nem lenne aktív többé. Mit gondolsz? Köszi! G.
A legtöbb vezeték nélküli kp zár egység nem tudja kezelni az 5 vezetékes motort. Jellemzően arra gondolhattak a gyártásukkor, hogy egy meglevő teljes kp zár rendszerhez kell illeszteni. Sajnos a tied hiányos, sőt ráadásul egy rafkósabb megoldás.
Ha a távirányítós egységed azon kevesek egyike, ami kezeli az 5 vezetékes motort, akkor dombon a tanya, csak jól kell beszerelni és átkötni rá a motorokat. Ha a kommersz van, amiben ez nincs, akkor vagy nem fog menni az összes ajtó mechanikusan indítva - zárba a kulcs, és a kárpiton levő gombbal -, csak a távirányítóval, ilyenkor elég a bal elsőbe is egy 2 vezetékes, mert nincs jelentősége. Vagy kell egy "normál" nem távirányítós kp zár vezérlő, akár építhetsz is egyet, és erre kötöd át a motorokat, ilyenkor kell legalább a bal elsőbe egy 5 vezetékes. Ezt pedig már vezérelheted a távirányítóssal. De nem értem hogyan lehetett állandó +12V testhez képest a gyári kivezetéseken...hiszen a +12V még keresztül megy egy relé érintkezőn, aminek csak az impulzus idejére lenne szabad zárva lennie. Tehát a + ág lóg alapból a levegőben. A test az más kérdés, az vagy az egyik, vagy a másik ágon rajta kell legyen. Ezért kéne jó legyen amit rajzoltam. Milyen próbalámpád van? Biztos, hogy testen volt a másik vége? Idézet: „zár nyitásakor a lámpa villan és utána világít amíg nyitva van” Ezt nem értem...hogyan villanhatott, ha utána is világít? A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2024
A próbalámpa csipesze egy, az akksi negatívra csatlakoztatott, hosszabbításként használt kábel végére volt csiptetve. Mezei, faék egyszerű próbalámpám van, ilyen fajta:
https://aruhaz.kauffer.hu/termek/Probalampa_fazisceruza_624V_fem-36...Lw_wcB A "villanásról" fogok csinálni egy videót, amint az időjárás és az időm engedi, de azt értem ezalatt, hogy világított és amikor lezártam az autót az ajtógomb lenyomásával, akkor bevillant a led és aztán világított tovább. Mintha valami impulzust kapott volna vagy ilyesmi. Bocs a szakszerűtlen fogalmazásért . Köszi! G.
Annyi még, most látom, hogy van opció úgy, hogy kulccsal nem fog működni. Nekem ez teljesen oké. A lényeg, hogy távirányítóval menjen. Műszerfalon nincs gomb, az nem érdekes. Szerintem ezt az irányt kellene követni, csak akkor mit es hova? Nagyon köszi! G.
Szerintem az a fémházas próbalámpa nem LED-es, de ez nem baj.
Akkor marad a csak távirányítós megoldás. Ahhoz kéne a leírása. De elég egyértelmű szokott lenne a rajzuk.
Szia Inhouse!
Igen, tudomásom szerint ez a próbalámpa nem ledes, mezei izzó van benne. Küldöm a két leírást, ami a papírján van. Ezt még talán értem is, hogy mit-hova, de miként fog működni mind a 4 motor? Köszi! G.
Bár a 2 kép némileg ellentmond egymásnak (össze van keverve a NO és NC), de ez most amúgy mindegy. Szóval a kis képen ott a közvetlen motor bekötés. Minden motort (kék és zöld vezeték) párhuzamosan, a régieket és az új bal elsőt is. Ahogy látod, 2 vezeték +12V, a maradék 2 meg test a 6 kp záras szálból. Kap még +12V-ot és testet ami a tápja (nagyobbik rajz felső rész), az indexet vagy bekötöd, vagy nem. Elsőre mindenképpen csak az alappal próbáld ki. Gyakorlatilag +12V 3 vezetékre, test még 3-ra és a motorok 2 szála, és már működik is.
Ha nyomod a távirányító gombját mozdulnak a motorok, vagy zár, vagy nyit. Mivel nem tudja, hogy milyen pozícióban vannak a zárak, rá lehet zárni zártan és fordítva, azt nem annyira szeretik, majd óvatosan. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2024
Ezt értem, szuper! Egy dolog, ami abszolút nem világos. Vennem kell egy univerzális, két vezetékes motort a bal első ajtóba, ugye? Ennek vezérlését értem a rajz és az elmondásod alapján, de a többi, autóban lévő gyári motort hova kötöm? Vagy úgy kezelem, mint az univerzálisakat? Tudtommal azok is két vezetékesek. Köszönöm! G.
Mintha azt mondtad volna, hogy van egy univerzális 2 vezetékes motor az ajtóban, kép is volt...az nem a bal elsőben van? Még be is volt szerelve... Azóta sincs infó arról, hogyan csatlakozik a rudazatra, ez is fontos.
A motorokat mindet párhuzamosan kell kötni, egyszerre fognak működni. Vigyázni arra, hogy egy irányba menjenek! Az eredetileg benne levő 3db kapásból már párhuzamosan van, csak a bal első ajtónál kell lekötni a gyári vezérlőről.
Igen, ott van egy két vezetékes, univerzális motor, ami úgy csatlakozik, ahogy a képen is látod. A gombra van kötve és azt mozgatja, mint ha kézzel nyomnád le vagy húznád fel a gombot.
A bal elsőt rákötöm a vezérlő fehér és fehér-fekete szálra, eddig helyes? Majd ehhez a kötéshez csatlakoztatom a gyári csatiban lévő fehér és kék kábeleket, amin elvileg megy a többi motorhoz a jel? Az egy irányba menjenek alatt azt érted, hogy mindegyik egyszerre nyit vagy zár, ugye? Nagyon köszönöm! G.
Ezt a képet láttam, de nem látszik, hogyan kötötték össze a zár rudazatával. Fogadjuk el, hogy jó.
A többi kérdésedre a válasz, hogy igen. Jó lesz ez.
Ahogy én látom, az utólagos motor csak a gombot vezérli és ezáltal mozgatja az egész zárat. Mint amikor lenyomod vagy felhúzod a gombot. Okés, akkor megpróbálom így bekötni aztán remélem oké lesz . Bízom benne, hogy ha valami nem stimmel, akkor nagy kárt nem fogok/tudok okozni a rendszerben. Köszi! G.
Nem egészen értem...a kulcs és az a gomb az ajtókárpitban együtt mozog, mindegy, hogy melyikkel zárod/nyitod.
Egyről beszélünk . Így van, mindegy melyiket használod, az eredmény ugyan az, nyitja vagy zárja az ajtót. Szerintem ezért "kötötték" a motort a gomb pálcikájára, mert ha azt mozgatja a motor, akkor "vezérli" a zárat is. G.
Bocs, de egy nagyon balga kérdés (túl egyszerű lenne, hogy igaz legyen ). Ha a gomb lenyomása vagy felhúzása csukja/nyitja az egész autót, akkor nem lehet elég csal a bal első ajtóban lévő utólagos motort vezérelni? G.
Eddig erről beszéltünk, hogy a gyári nem egy szokványos. Mivel a kulccsal váltod az érintkezőket mechanikusan. Alapból ezt nem lehet vezérelni.
A te távvezérlősöd nem tudja az 5 vezetékes motort, így ez sem megy. Ehhez kéne egy 5 vezetékes motor a bal elsőbe és egy "normál" kp zár vezérlő, és a távvezérlős. Ahogy írtam. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2024
Értem is meg nem is, mondjuk úgy, inkább elfogadom . Köszi! G.
Szia Inhouse!
Az elméletem mégiscsak működik . Bekötöttem a balos univerzális motort, hogy vezérelje a központi és igy működteti a többit is. Azert gondoltam ezt, mert ha a gomb manuálisan működtetve vezérli a többit, akkor egy motor által működtetve is vezérelnie kell, hisz az nem tudja mi által nyomódott le vagy húzódott fel a gomb. Szerinted igy hagyhatom, véglegesíthetem igy? Nem lehet ennek elektromos baja, ugye? Nagyon köszönöm! G.
Az első mondatod ködös, hiszen ott egy 2 vezetékes motor lett pluszban, ami nem vezérel semmit, egy szolga motor, ha kap feszültséget, akkor adott polaritástól függően elindul az adott irányba.
Működni működik így, hiszen továbbra is átváltod a gombbal vagy a kulccsal a zárban az érintkezőket, így a vezérlő adja az impulzust a motoroknak, amire már rákötötted a bal elsőt is, így az is mozgatja a mechanikát, amit egyébként már te kézzel a működtetés közben megtettél amúgy is, szóval eddig ez elég feleslegesnek néz ki. Azt továbbra sem látom, hogy hogyan lesz neked ettől távirányítós a zárad? Csak közvetlenül köthetnéd a motorokat a vezeték nélküli vezérlőre, abból meg alap esetben zárlat lesz... 2 vezérlő nem lehet a motorokra kötve egyszerre (legalábbis csakúgy simán nem). Itt pedig ez áll fenn, ott a gyári buta és lenne az új. Alapból testen szoktak lenni a motorok kivezetései, és váltja, hogy melyik irányba mozgassa, így ad +12V-ot ide, vagy oda...ha ezt megteszed az egyikkel, attól ott a másik vezérlő érintkezőin keresztül a test. Mivel a +12V azonnal megjelenik az érintkezőkön, mire elindulnának a motorok, hogy megmozdítsák a zárat és átváltsák az érintkezőket, addigra már zárlat van. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2024
Szia!
Szerintem kicsit rosszul fogalmazhattam, megpróbálom leírni a helyzetet. Van a bal első ajtóban egy gyári motor/egység, amiből kijön a 4 vezetékes kábel, amit korábban is mutattam. Alapból ennyi lenne az autóban, de itt van még egy 2 vezetékes univerzális motor is. Alapból - az univerzális motor nélkül - úgy működik az autó, hogy ha lenyomom vagy felhúzom a gombot (ami az ajtón van), akkor lezár vagy kinyílik az összes ajtó. Gondolom, mivel ez ugyanúgy működteti a zárat, mint a kulcs, így jelet ad a gyári motorban/egységben lévő kapcsolónak és ez adja tovább a jelet a kék vagy fehér vezetéken (4-es csatiból valamelyik, nyitás vagy zárás függvényében) és így nyílik vagy záródik a többi ajtó is. Na most, ha az univerzális motort becsatlakoztatom a rendszerbe úgy, hogy az ajtón lévő gomb rudazatát mozgassa a megvásárolt központi vezérlő által gombnyomásra, akkor az ugyan az, mintha én nyomnám vagy húznám az ajtón lévő gombot kézzel. Így kötöttem én be próbaképp és frankón működött. Szóval az utólagos motor direktben vezérelve a megvásárolt vezérlő egységgel, így a motor mozgatja az ajtóban lévő gombot, ami mozgatja a gyári zárat és így a benne lévő kis kapcsolót is. Remélem le tudtam írni a saját nyelvemen, de érhetően. Az én ötletem, hogy az utólagos vezérlő egységnek adok egy +12V-ot és egy testet (azokról a kábelekről, amik mennek a gyári zárba (352-es csatlakozó 3-as és 7-es lába) és kész is a központi zár. Látsz ebben rizikót? Nagyon köszönöm! G.
Ahha, tehát minden maradt az eredeti, kivéve, hogy a távvezérlős újjal csak a bal elsőben levő utólagos 2 vezetékes motort üzemelteted? Megtaláltad a megoldást! Erre nem gondoltam. Ügyes.
Jajj, de jó . Akkor ezek szerint ez hosszú távon működhet. A +12V és a test adható az új vezérlőnek az ajtóban lévő csati (ami a zárra megy) kábeleiről? Természetesen az utastérben "csapolnám" meg, csak hogy azzal nem zavarom be a rendszert, hogy ugyan arról a szálról veszek áramot és testet, amin az eredeti zár van? Köszönöm! G.
Be nem zavarod, annyi, hogy bírja el a vezeték és az azon levő biztosíték ezt az egy motort még. Valószínűleg semmi gondot nem fog okozni.
A vezérlőt amit rákötnék annak a piros kábelén van egy biztosíték külön. Az autoban levő vezeték is vastagabb fajta. Jó kell legyen . Nagyon köszönöm a sok segítséget! G.
Sziasztok!
Az öreg 3-as Golfomba van beépítve egy Autron KZ-6/A-HG központizár vezérlő. A központi zár szépen működik kulcsról, aztán beugrott, hogy a pótkulcson van egy távirányító is. 12V elemet cseréltem benne, de a vezérlő nem reagál rá. Kérdésem: ez az Autron típus mit tud egyébként? Milyen jelet (és honnan) vár a lila-zöld vezetéken? Egyáltalán ez a távirányító ehhez tartozhat? Az autóban találtam nyomát egykor riasztónak, de nem működött sosem (bár nem is foglalkoztam vele). A célom egyébként, hogy távirányítóról lehessen nyitni-csukni. Kivéve ha ez nem az Autron feladata, kiépíteni nem akarok semmit, csak érdekesség az egész. |
Bejelentkezés
Hirdetés |