Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Sziasztok!! Kellene egy kis segitség... Laserline 910E ujratanitás-szinkronizálás leirása??? Kifogástalanul müködött idáig .., jó két hétig ált az autó..,De semmi se lett vele csinálva!!!! Akku teljesen lemerült. Most Abszolult nem reagál a távitányitóra---jelkisugárzás van!!!! Hogyan kell--ha lehet ujrainditani esetleg??? Köszi mnden Választ! U.I :Esetleg egy kapcsolási rajzot feltudna rakni valaki??? Üdv L. A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2024
Kapcsolási rajz szinte biztosan nincs hozzá, meg a többihez sem, max bekötési rajz. De, ha be van kötve, működött, akkor az amúgy sem segít.
Sajnos a 910-eshez nem találtam semmit, de a 974-hez van egy ilyen, hátha nem variáltak sokat: KÓD TANÍTÁSl FUNKCIÓ Figyelem! Az elvesztett távkapcsolókat gépkocsink védelmében azonnal töröljük oly módon, hogy elvégezzük a megmaradt távkapcsoló újratanítását! Kapcsoljuk ki a riasztót. Fordítsuk el a gyújtáskapcsolót (gyújtásra). Kapcsoljuk az 1. sz. DIP kapcsolót ON állásba. Ekkor a LED villogni kezd , jelzi a kódolási állapotot. Nyomjuk meg a riasztó távirányítójának felső gombját, ekkor rögzül az új kód. Legfeljebb 4 db távirányítót kódolhatunk egy riasztó készülékhez. Az első távirányítót 30 mp-en belül, míg a LED világít kell kódolnunk, A további távnyitókat egymás után 30 mp-nél rövidebb ideig kódolhatjuk, Minden k6dolásnál az összes távirányítót át kell kódolni a fentiek alapján. Ha elveszítette valamennyik távirányítóját forduljon a szakszervizhez. Az utolsó tanítás során be nem tanított távirányítók és kulcsok automatikusan törlődnek.
Köszi a segitséget!
megoldodott..,Leserline.910E --- ugyanazok a DIP kapcsolók vannak rajta mint a kompakt Leserline riasztókon. üdv L.
Sziasztok! Autóriasztónál az ajtónyitás érzékelő kimenet a vázolt "móricka" rajz szerint kellene bekötni. A diódák -gondolom- rövidzár ellen vannak. Működhet így? Köszönöm a segítséget!
Nem tudjuk ilyen autóról van szó, de a rajz szerint az autó tudja hogy melyik ajtó van nyitva.
A rajz nem jó így, az ajtókapcsolók testet kapcsolnak. Egyszerűbb ha a riasztó felé minden ajtóról felhozol egy-egy szálat egy-egy diódán keresztül. Még egyszerűbb, ha riasztó bemenetét a belsőtér világításra kötöd, ha kell akkor egy relén keresztül.
Hello! Én nem ismerem a riasztókat, de áramkörileg így semmi értelme nincs. Amúgy tudod mi a követelmény és a cél? (Ki mit ad ki, mit vár és mikor mit tesz a kapcsoló.)
Ez egy 2004-es vw polo, full alap kivitel(se gyári riasztó, se gyári kp.zár).Lehet, hogy diódák fordítva vannak bekötve. Ha hazamegyek megnézem, de az ajtók be vannak vezetékezve a riasztóhoz.
Helló! Gondolom az volt a cél, hogy ajtónyitásra riasszon. Így vettem az autót, csak annyira közel rakták a diódákat a gyári csatlakozó kivezetésekhez, hogy át akarom kötni őket.
Egy megoldás helyességét akkor lehet eldönteni, ha ismertek a z igények. Vagy is ki kilyen jelet vár és milyen működési logika alapján. De így a megoldás biztos hogy nem jó, mert alapból a dióda anódja csatlakozik a kapcsolóra. Tehát onnan csak akkor jön jel, ha valami "felhúzza" a kapcsoló pontot.
Pld lámpa. De akkor az akkor ad jelet, mikor kikapcsol a kapcsoló és kialszik a lámpa. De gondolom, nem akkor riasztanál, mikor becsukják az ajtót. De ezek eszközismeret nélkül, csak spekulációk. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
Át kéne nézni, mert így biztos nem jó. Gyárilag 1-1 dióda lehet az ajtók és a gyári csatlakozó között, csak fordítva. Közvetlenül kéne az ajtókapcsolókról még 1-1 és azoknak az anódjait közösíteni a riasztóhoz.
Elméletileg ha nyitom az ajtót, akkor kellene riasztás és akkor kapcsol fel a belső világítás is( a belső világítás kapcsoló állástól függően). Ha esetleg a 2 dióda fordítva van (katóddal a kapcsoló felé), az változtat valamit?
Szevasztok!
Szerintem az ajtókapcsolókat kösd vissza eredeti csatlakozóhoz mindet. Minden ajtókapcsolótól vigyél egy diódát a riasztó felé közös anóddal. A katódok az ajtókapcsolókon. Vagy a gyári csatlakozóhoz teszed az összes diódát és egy vezetéked lesz amit elviszel a riasztóhoz. Ezután próbáld ki az egészet. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
Ez utólagosan beszerelt riasztó, működik is, így vettem az autót. Úgy mondod, hogy a két dióda anódja legyen közös és ez a pont legyen bekötve a riasztó nyitásérzékelő bemenetére? ( Tulajdonképpen a kapcsolóhoz közelebbi diódát kéne megforditani, katóddal a kapcsoló felé)?
A működik az mit jelent? Tudod a távirányítóval ki/be kapcsolni? Vagy azt, hogy riaszt ajtónyitásra? Ha ez utóbbi is, akkor nem kell átkötni semmit, de el van rajzolva...
A kezdő hozzászólásnál egy valahonnan szerzett rajz szerint kéne kötni volt a kérdés. Hogy is van ez? Ki rajzolta ezt és miből gondolod, hogy neked ez jó lenne így? A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
Abban az esetben, ha a világítást belül is kapcsolja kapcsoló, de azt szeretnénk, hogy a belső kapcsoló ne, csak az ajtó kapcsoló indítsa a riasztót. Ekkor indokolt a két dióda ilyen kapcsolása, de ebben az esetben a diódáknak fordítva kell lenni.
Rendesen működik, ki/be lehet kapcsolni és riaszt is. Az első hozzászólást még telefonról a munkahelyemről küldtem, be volt kapcsolva az automatikus javítás. Este megnéztem itthon hogy van bekötve, tényleg fordítva rajzoltam be a diódákat.
A jelenlegi bekötés a melléklet szerint van.
Bármelyik ajtó kinyitásakor felkapcsol az utastér világítás ( ha az utastér világítás kapcsoló úgy van beállítva - 3 állása van: ki, állandó be, ajtónyitásra be).
Este megnéztem a bekötést, sajnos rosszul emlékeztem a diódákra. Úgy van bekötve, ahogy a mellékelt rajzon van.
Erről írtam az utolsó hozzászólásomban..
Közsd be úgy ahogy irtam és próbáld ki azt, mert igy mindegy melyik nyitódik a diódákon keresztül mindet lehúzza.
Üdv. M.
Annyi, hogy így meg semmi értelme ennek a rengeteg diódának. Ha az lenne a cél, hogy az eredeti rendszerben külön-külön lehessen érzékelni az ajtókat, akkor a diódákat nem így kéne berakni. Nem kell a gyári vonalon 2 soros dióda, ott eredetileg is egy lehetett. A kapcsolóról menjenek a plusz diódák egy közös pontra és az a riasztóba.
Nem lehet, hogy még ez sem a jó rajz? Jelzi a műszerfal, hogy melyik ajtó van nyitva? Ha igen, akkor nem így van kötve.
Csak általános bekötéshez használandóan küldöm a csatolt rajzot...,ezen a tipusú VW családos CAN buszos autóknál "duplán" kell az ajtóvonalakat lediódázni...., a rendszer kb félóránként egy ellenőrző jelet futtat végig stb..ezért agyalták ezt ki mert ,szerencsétlen esetben ez elindithatja a riasztót---és valóban elindithatja...
Erre a riasztós dióda sorra gondoltam.
De minek a soros dióda a kapcsolókhoz menő vezetéken? Szerintem azok nélkül is működhet a rendszer még ha egyenként ellenőriz is. Üdv. M.
Rejtélyes Vakriasztások lefogására agyalták ki..,nem ok nélkül!!!! Ha CAN-es a hálozat és minden ajtókapcsoló külön vonal.., természetesen nem, "ártasz" magának a hálózatnak ha kihagyod...
Sziasztok! Érdekelne egy 97.-es swift. gyári központi zár vezérlő modul belső rajza. Hátha valakinek megvan! Hibák: a központi zár halott, a belső világítással együtt. Idáig ellenőrízve a feszültségek, az ajtó kapcsolók /az anyós oldali nem megy mert nem kapcsol szakadtat mérek mind nyitó, mind záró irányba /, és a motorok. Ezek mennek is! Ezért is gondoltam a modulra Visszarajzolni nincs időm Az autó előéletéről semmit nem tudok! Melózni vettem mert egy 3 éves autót nem fogok be erre
A központizár vezérlő moduljának belső elektromos felépítését a szervizkönyv sem taglalja. Nem hinném, hogy találsz ilyen rajzot, hacsak valaki le nem rajzolta és közkinccsé nem tette.
Ettől félek én is! Lehet jobban járok vagy egy bontottal, vagy egy univerzálissal. Egyébként is ha ic. baj van ( ha egyáltalán tudjuk milyen fajta, es gyárilag nincs lecsiszolva, vagy speciál cél ic amit csak a gyár kap ) azzal nem tudok mit csinálni
Szerintem is egy bontott beszerzése egyszerűbb megoldás.
Nem hinném, hogy túl bonyolult lenne. Meg kéne keresni a modult és szétkapni.
De ha ennyi minden nem megy, akkor lehet esetleg annak az ágnak a biztosítéka is...
Sajnos ezen már túl vagyok! Minden táp, és a test is megvan. Vezető felőli ajtókapcsolót látom műszerrel, a vezető oldalit nem a motorok mennek / kipróbálva csatlakozóról /. Ezért is gondoltam a modulra. Lesznek itt még meglepetések! Láttam már benne egy-két kókányolást !Pedig Suzukiból láttam egy párat belülről amikor kasznisnál dolgoztam
|
Bejelentkezés
Hirdetés |