Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   166 / 167
(#) Lezli46 hozzászólása Júl 5, 2024 /
 
Sziasztok!
Sziasztok!! Kellene egy kis segitség...

Laserline 910E ujratanitás-szinkronizálás leirása??? Kifogástalanul müködött idáig .., jó két hétig ált az autó..,De semmi se lett vele csinálva!!!! Akku teljesen lemerült.

Most Abszolult nem reagál a távitányitóra---jelkisugárzás van!!!!

Hogyan kell--ha lehet ujrainditani esetleg???

Köszi mnden Választ!

U.I :Esetleg egy kapcsolási rajzot feltudna rakni valaki???

Üdv L.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2024
(#) Inhouse válasza Lezli46 hozzászólására (») Júl 5, 2024 / 1
 
Kapcsolási rajz szinte biztosan nincs hozzá, meg a többihez sem, max bekötési rajz. De, ha be van kötve, működött, akkor az amúgy sem segít.
Sajnos a 910-eshez nem találtam semmit, de a 974-hez van egy ilyen, hátha nem variáltak sokat:
KÓD TANÍTÁSl FUNKCIÓ

Figyelem! Az elvesztett távkapcsolókat gépkocsink védelmében azonnal töröljük oly módon, hogy elvégezzük a megmaradt távkapcsoló újratanítását!

Kapcsoljuk ki a riasztót. Fordítsuk el a gyújtáskapcsolót (gyújtásra). Kapcsoljuk az 1. sz. DIP kapcsolót ON állásba. Ekkor a LED villogni kezd , jelzi a kódolási állapotot.
Nyomjuk meg a riasztó távirányítójának felső gombját, ekkor rögzül az új kód. Legfeljebb 4 db távirányítót kódolhatunk egy riasztó készülékhez. Az első távirányítót 30 mp-en belül, míg a LED világít kell kódolnunk, A további távnyitókat egymás után 30 mp-nél rövidebb ideig kódolhatjuk, Minden k6dolásnál az összes távirányítót át kell kódolni a fentiek alapján. Ha elveszítette valamennyik távirányítóját forduljon a szakszervizhez.
Az utolsó tanítás során be nem tanított távirányítók és kulcsok automatikusan törlődnek.
(#) Lezli46 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 6, 2024 /
 
Köszi a segitséget!

megoldodott..,Leserline.910E --- ugyanazok a DIP kapcsolók vannak rajta mint a kompakt Leserline riasztókon.

üdv L.
(#) Inhouse válasza Lezli46 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Örülök, hogy sikerült.
(#) Zso839 hozzászólása Júl 10, 2024 /
 
Sziasztok! Autóriasztónál az ajtónyitás érzékelő kimenet a vázolt "móricka" rajz szerint kellene bekötni. A diódák -gondolom- rövidzár ellen vannak. Működhet így? Köszönöm a segítséget!
(#) kzozo válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Nem tudjuk ilyen autóról van szó, de a rajz szerint az autó tudja hogy melyik ajtó van nyitva.
A rajz nem jó így, az ajtókapcsolók testet kapcsolnak.
Egyszerűbb ha a riasztó felé minden ajtóról felhozol egy-egy szálat egy-egy diódán keresztül.
Még egyszerűbb, ha riasztó bemenetét a belsőtér világításra kötöd, ha kell akkor egy relén keresztül.
(#) proli007 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Hello! Én nem ismerem a riasztókat, de áramkörileg így semmi értelme nincs. Amúgy tudod mi a követelmény és a cél? (Ki mit ad ki, mit vár és mikor mit tesz a kapcsoló.)
(#) Zso839 válasza kzozo hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Ez egy 2004-es vw polo, full alap kivitel(se gyári riasztó, se gyári kp.zár).Lehet, hogy diódák fordítva vannak bekötve. Ha hazamegyek megnézem, de az ajtók be vannak vezetékezve a riasztóhoz.
(#) Zso839 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Helló! Gondolom az volt a cél, hogy ajtónyitásra riasszon. Így vettem az autót, csak annyira közel rakták a diódákat a gyári csatlakozó kivezetésekhez, hogy át akarom kötni őket.
(#) proli007 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Egy megoldás helyességét akkor lehet eldönteni, ha ismertek a z igények. Vagy is ki kilyen jelet vár és milyen működési logika alapján. De így a megoldás biztos hogy nem jó, mert alapból a dióda anódja csatlakozik a kapcsolóra. Tehát onnan csak akkor jön jel, ha valami "felhúzza" a kapcsoló pontot.
Pld lámpa. De akkor az akkor ad jelet, mikor kikapcsol a kapcsoló és kialszik a lámpa. De gondolom, nem akkor riasztanál, mikor becsukják az ajtót. De ezek eszközismeret nélkül, csak spekulációk.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
(#) Inhouse válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Át kéne nézni, mert így biztos nem jó. Gyárilag 1-1 dióda lehet az ajtók és a gyári csatlakozó között, csak fordítva. Közvetlenül kéne az ajtókapcsolókról még 1-1 és azoknak az anódjait közösíteni a riasztóhoz.
(#) Zso839 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Elméletileg ha nyitom az ajtót, akkor kellene riasztás és akkor kapcsol fel a belső világítás is( a belső világítás kapcsoló állástól függően). Ha esetleg a 2 dióda fordítva van (katóddal a kapcsoló felé), az változtat valamit?
(#) user1914 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Szevasztok!
Szerintem az ajtókapcsolókat kösd vissza eredeti csatlakozóhoz mindet.
Minden ajtókapcsolótól vigyél egy diódát a riasztó felé közös anóddal. A katódok az ajtókapcsolókon.
Vagy a gyári csatlakozóhoz teszed az összes diódát és egy vezetéked lesz amit elviszel a riasztóhoz.
Ezután próbáld ki az egészet.
Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
(#) Zso839 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Ez utólagosan beszerelt riasztó, működik is, így vettem az autót. Úgy mondod, hogy a két dióda anódja legyen közös és ez a pont legyen bekötve a riasztó nyitásérzékelő bemenetére? ( Tulajdonképpen a kapcsolóhoz közelebbi diódát kéne megforditani, katóddal a kapcsoló felé)?
(#) Inhouse válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
A működik az mit jelent? Tudod a távirányítóval ki/be kapcsolni? Vagy azt, hogy riaszt ajtónyitásra? Ha ez utóbbi is, akkor nem kell átkötni semmit, de el van rajzolva...
A kezdő hozzászólásnál egy valahonnan szerzett rajz szerint kéne kötni volt a kérdés. Hogy is van ez?
Ki rajzolta ezt és miből gondolod, hogy neked ez jó lenne így?
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2024
(#) proli007 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Abban az esetben, ha a világítást belül is kapcsolja kapcsoló, de azt szeretnénk, hogy a belső kapcsoló ne, csak az ajtó kapcsoló indítsa a riasztót. Ekkor indokolt a két dióda ilyen kapcsolása, de ebben az esetben a diódáknak fordítva kell lenni.
(#) Zso839 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Rendesen működik, ki/be lehet kapcsolni és riaszt is. Az első hozzászólást még telefonról a munkahelyemről küldtem, be volt kapcsolva az automatikus javítás. Este megnéztem itthon hogy van bekötve, tényleg fordítva rajzoltam be a diódákat.
A jelenlegi bekötés a melléklet szerint van.
(#) Zso839 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Bármelyik ajtó kinyitásakor felkapcsol az utastér világítás ( ha az utastér világítás kapcsoló úgy van beállítva - 3 állása van: ki, állandó be, ajtónyitásra be).
Este megnéztem a bekötést, sajnos rosszul emlékeztem a diódákra. Úgy van bekötve, ahogy a mellékelt rajzon van.
(#) proli007 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 10, 2024 /
 
Erről írtam az utolsó hozzászólásomban..
(#) user1914 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 11, 2024 /
 
Közsd be úgy ahogy irtam és próbáld ki azt, mert igy mindegy melyik nyitódik a diódákon keresztül mindet lehúzza.
Üdv. M.
(#) Inhouse válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 11, 2024 /
 
Annyi, hogy így meg semmi értelme ennek a rengeteg diódának. Ha az lenne a cél, hogy az eredeti rendszerben külön-külön lehessen érzékelni az ajtókat, akkor a diódákat nem így kéne berakni. Nem kell a gyári vonalon 2 soros dióda, ott eredetileg is egy lehetett. A kapcsolóról menjenek a plusz diódák egy közös pontra és az a riasztóba.
Nem lehet, hogy még ez sem a jó rajz? Jelzi a műszerfal, hogy melyik ajtó van nyitva? Ha igen, akkor nem így van kötve.
(#) Lezli46 válasza Zso839 hozzászólására (») Júl 12, 2024 / 1
 
Csak általános bekötéshez használandóan küldöm a csatolt rajzot...,ezen a tipusú VW családos CAN buszos autóknál "duplán" kell az ajtóvonalakat lediódázni...., a rendszer kb félóránként egy ellenőrző jelet futtat végig stb..ezért agyalták ezt ki mert ,szerencsétlen esetben ez elindithatja a riasztót---és valóban elindithatja...
(#) user1914 válasza Lezli46 hozzászólására (») Júl 12, 2024 /
 
Erre a riasztós dióda sorra gondoltam.
De minek a soros dióda a kapcsolókhoz menő vezetéken? Szerintem azok nélkül is működhet a rendszer még ha egyenként ellenőriz is.
Üdv. M.
(#) Lezli46 válasza user1914 hozzászólására (») Júl 12, 2024 /
 
Rejtélyes Vakriasztások lefogására agyalták ki..,nem ok nélkül!!!! Ha CAN-es a hálozat és minden ajtókapcsoló külön vonal.., természetesen nem, "ártasz" magának a hálózatnak ha kihagyod...
(#) Tyutyu 49 hozzászólása Szept 7, 2024 /
 
Sziasztok! Érdekelne egy 97.-es swift. gyári központi zár vezérlő modul belső rajza. Hátha valakinek megvan! Hibák: a központi zár halott, a belső világítással együtt. Idáig ellenőrízve a feszültségek, az ajtó kapcsolók /az anyós oldali nem megy mert nem kapcsol szakadtat mérek mind nyitó, mind záró irányba /, és a motorok. Ezek mennek is! Ezért is gondoltam a modulra Visszarajzolni nincs időm Az autó előéletéről semmit nem tudok! Melózni vettem mert egy 3 éves autót nem fogok be erre
(#) Landsmann válasza Tyutyu 49 hozzászólására (») Szept 7, 2024 /
 
A központizár vezérlő moduljának belső elektromos felépítését a szervizkönyv sem taglalja. Nem hinném, hogy találsz ilyen rajzot, hacsak valaki le nem rajzolta és közkinccsé nem tette.
(#) Tyutyu 49 válasza Landsmann hozzászólására (») Szept 8, 2024 /
 
Ettől félek én is! Lehet jobban járok vagy egy bontottal, vagy egy univerzálissal. Egyébként is ha ic. baj van ( ha egyáltalán tudjuk milyen fajta, es gyárilag nincs lecsiszolva, vagy speciál cél ic amit csak a gyár kap ) azzal nem tudok mit csinálni
(#) Landsmann válasza Tyutyu 49 hozzászólására (») Szept 8, 2024 /
 
Szerintem is egy bontott beszerzése egyszerűbb megoldás.
(#) Inhouse válasza Tyutyu 49 hozzászólására (») Szept 9, 2024 /
 
Nem hinném, hogy túl bonyolult lenne. Meg kéne keresni a modult és szétkapni.
De ha ennyi minden nem megy, akkor lehet esetleg annak az ágnak a biztosítéka is...
(#) Tyutyu 49 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 10, 2024 /
 
Sajnos ezen már túl vagyok! Minden táp, és a test is megvan. Vezető felőli ajtókapcsolót látom műszerrel, a vezető oldalit nem a motorok mennek / kipróbálva csatlakozóról /. Ezért is gondoltam a modulra. Lesznek itt még meglepetések! Láttam már benne egy-két kókányolást !Pedig Suzukiból láttam egy párat belülről amikor kasznisnál dolgoztam
Következő: »»   166 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem