Fórum témák
» Több friss téma |
Értem, nem is ez a cél. Két önálló modul egy-egy rákötött akksi. A modulok betápja sorba kötve , nem 5V-t , hanem 10 V-t kapnak. A modulok kimente szintén sorba kötve, a két modul közé áramiránynak megfelelően egy 1A-s dióda. Kérlek nézd meg a korábbi jutubos linket, abból indultam ki. Hogy a csodába működik ott neki?????
Újra link : https://www.youtube.com/watch?v=TTogJMQLUhQ&ab_channel=LowBudgetProject
Ez így soha nem lesz jó. Mindkét töltő modulnak független tápot kell kapnia.
Első gondolat, füsttel.
Sima TP4056 modult használtam már, egy cellán jól tud működni. Nem tudom a védelemmel ellátott modul menyivel más, ahogy a netten talált képeket látom, egy sorba kapcsolt dupla FET van rajta. Ez segíthet. Sima töltőmodulnál mi történik, 10Vot kap, sorba kötöd a betápot, egyik modul elvben 5V és a másik is. Az alsó cella negatívja közös a táppal, cella pozitív pólusa 4,2Von szeretnénk ha lenne, még a töltő bemenő feszültsége 5V. A felső töltő modul negatívja közös a felső cella negatívjával, és csatlakozik az alsó cella pozitívára. 5V=4,2V Ha bekerül a dióda azon elvileg esik 0,7V, akkor már csak 4,9V=5V kicsi lesz a zárlati áram. Viszont használatkor is ront a dióda, mert esik rajta feleslegesen a feszültség. Elvileg a védelem ki tudja nyitni az egyik FETet, és ezzel szétválasztani a két cellát töltés szempontjából nézve, nem tudom valóságban csinál-e ilyet. Úgy olvastam itt a TP4056 érzékeny a túlfeszültségre, kell rá védelem. Két teli cella 2*4,2V+0,7V dióda az 9,1V. Kis áram erősségű 9Vos táppal meg lehet próbálkozni, ha rákerültek az 5,1Vos zénerrek a modulokra, max 50mA bemenő áram. Így csinálhatsz egy pár perces videót, hogy működik. Szerintem nagyobb parádé üzemképesre tákolni két sorba kötött modult, mint keresni olyat ami elbír egyszerre két cellát és nyugodt is lehetsz, nem mint a kötélen táncoló két modul esetén.
Igen, erre mondja mindenki, hogy nem fog működni.
A videóban vagy hazudik, vagy szerencséje van. Felejtsd el ezt a hülyeséget, és használj 2S konfigurációhoz való elektronikát.
Köszönöm mindenkinek! Sokkal vilgosabb a helyzet
Kaptam Régi motoros kollágától ezt : (Aliexpress/
Multi-Cell 2S 3S 4S Type-C To 8.4V 12.6V 16.8V Step-Up Boost LiPo Polymer Li-Ion Charger 7.4V 11.1V 14.8V 18650 Lithium Battery Segítsetek eligazodni: a panel bal oldalán USB , Vin GND , gondolom ez a"betáp" DC3-6 V. A panel másik oldalán egyértelmű 2,3,4 cella van rákötve ebből adódóan a Charging Voltage 8,4 ; 12,6; 16,8 V. Eddig értem. Ezzel csak a töltést tudom megoldani , vagy van lehetőségem a töltés közben használni fogyasztót is ? A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2024
Ez csak egyszerű töltő, még balanszer sincs rajta. Mondjuk még nem használtam azt a fajtát, nem tudom milyen lehet a töltési karakterisztikája. Töltés közben az akku oldalról lehet fogyasztani,
csak a terhelőáram lehetőleg kisebb legyen mint a töltő áram, különben sose tölt fel. A fogyasztót az akku +- pólusára kell rákötni BMS -en keresztül. Érdemes olyan BMS-t választani, ami balanszert is tartalmaz, így nem kell külön áramkör. Mondjuk én egy ilyennel próbálkoznék.
Köszönöm, azt hiszem ez lesz a megoldás! Az áramok úgy néznek ki, hogy az iciri-piciri motor 6-8 V körül olyan 35-50 mA-t vesz fel az akksinak meg szerintem 100-120mA atöltőárama. Nem a 18650 cellákat használom, hanem néhány száz mAh -s kicsi cellák jók nekem.
A vagonkba sajnos nem fér el nagyobb. Gondolom aBMS-s panel le tudja kezelni a kisebb kapacitású cellákat is. Olyat találtam ami 2S 3A-s és a mérete pont jó nekem. A 3A a maximális kimenő/terhelő áram ha jól sejtem?
A BMS nem nézi a kapacitást, az mindegy neki. Viszont az 50mA az tyúkfing, legalább is a 3A -es BMS-nek. Talán érdemesebb lenne még kisebbet keresni. Nem írtad a kapacitást, de nem lehet túl nagy akkor úgy sejtem, és ha történik egy motor leégés vagy zárlat, az a 3A zárlati áram amit a BMS enged nagyon sok lesz. Gyanítom azért a vékony vezeték hamarabb el fog égni, mint hogy a cellák túlmelegedés miatt kigyulladnának a túláram miatt. Vagy akár egy pár100mA -es olvadóbiztit betervezni, ami az indulási áramot bírja, de zárlatnál szakítja a cella vezetéket. Ilyenekre is kell(ene) gondolnod.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2024
Megint előrébb vagyok az ismeretekben, ami a BMS-el kapcsolatos.
A cellák 2 db 240 mAh-s vagy e körüliek , nem fér el nagyobb a vagonban. Az általam használt cellákban ( a Hestore -ban beszerezhetők) mindegyikben benne van a saját védő elektronikája, felttelezem ezt beállították az adott kapacitásra, illetve terhelhetőségre. Jártam úgy az egyik cellával hogy nem figyeltem és csináltam egy pillanatnyi rövidzárat, kép-hang elment, majd néhány mp múlva újra éledt a led sor. Olvastam, hogy ezt a cella védőpanelje tudja és van egy újra éledési ideje......Minden esetre nem trehánykodom el a túlterhelés miatti védelmet, nem szeretném ha a terepasztal füstbe ment terv lenne. Nézelődöm, hátha sikerül még kisebb áramút találni.
Ja, hogy egyedi cellavédő van már rajta? Akkor a BMS is felesleges, ha a túláramvédelem és a cellafeszültség védelem már rajta van. Mutasd mi az és meglátjuk.
Így elég lehet egy filléres 2S balanszer is. Viszont ahhoz a 250mA -es cellához talán a töltőáramot érdemes lenne vissza venni, mert a 500mA az duplája (2C), és az nem szerencsés. Tudni kellene bírja e a cella a 2C-s töltőáramot. Nem tudom milyen IC van a töltőn amit mutattam, de gyanítom ellenállás cserével lehet szabályozni a max töltőáramát.
Sziasztok!
Tanácsot kérnék Bosch VCAS010v32 porszívóval kapcsolatban. Nincs töltés visszajelzés , bekapcsolva az akku egyik ledje villog. A töltő ad ki feszültséget. A készüléket szétszedve az akku kapcsain - és a panelon - a cellasor feszültsége jelen van . 9 db cella van sorba kötve. 8 db cella 4,17V -4,36V között , 1 db 3,86V-on van . Az ic bq77pl900. Az egy darab alacsonyabb feszültségű cellát érzékeli a védelem és ez miatt tilt le?
Én inkább a 4.36V -os cellára tippelnék ami túl van töltve. A balanszer nincs a helyzet magaslatán.
Vegyél egy 3.3Ω 5W ellenállást, és azt a cellát kezdd el kisütni az ellenállással, amíg a 4.1V környékére esik. Aztán próbáld tölteni, és ellenőrizd újra a feszültségeket cellánként.
Köszönöm a tanácsot kipróbálom. Van egy ZB2L3 kapacitásmérőm , azzal megoldom.
Méricskélhetsz ugyan, de köztudott, hogy a Bosch Athlet porszívó elektronikák "agyába" beíródik az akkucella hiba... Itt, a HE egyik fórumán is említve volt. A neten van infó a epromtartalom hekkeléséről.
Ugyan nem ismerem a készüléket, de ha uniman állítása állt elő nálad is, akkor az szivattyú lesz.
Itt a képp az akksirólBővebben: Link
Ez ugyan nagyobb kapacitású, mint amit el tudok helyezeni, de pont ilyen a kisebb is. A töltőáram valószínüleg szabályozható mint aTP 4056-s panelen (R3 ellnállás) . ezt valahonnan kiderítem. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2024
Sziasztok!
Belefogtam egy olyan projektbe, hogy kiváltsam egy retro rádiós magnó hordozható áramforrását: az eredeti 5 db "baby" elemet egy 2S Li-ion pakkal. (A teljes töltéskor így adódó 8,4V-ot az adatlapok szerint minden el is bírja benne, de a biztonság kedvéért 0,3-at elveszek belőle egy soros Schottky-val. A "másik végen" 6V-ig nem kezd el esni a motor fordulatszáma, szóval ha nem is 0-ra meríthető, de aránylag kihasználható marad a kapacitás nagy része.) Na most, tegnap össze is "legóztam" (akku + tartó + BMS) az asztalon a dolgot (egyelőre simán bedrótozva az elemek helyére, később kap 3D-nyomtatott, az elemek helyére pont beférő dobozt) és végülis működik is. Egy dolgot leszámítva, hogy nehezen indítható a készülék. 4-5 alkalommal le kell nyomni, majd rögtön visszaengedni a magnó valamelyik gombját, és akkor egyszer csak beindul, utána tökéletesen megy akár egy órán át is. Innentől már egy 4-5 mp-es üzemszünet után indul elsőre is, ettől hosszabb kihagyásra a fenti ismét. Én azt gyanítom - bár egyelőre mérést nem állítottam össze hozzá -, hogy a hibát a betápon levő 2200u-s elkó töltőárama okozza, amit a BMS rövidzárlatnak érzékel és letilt. Ha párszor "ráindítok", nem hagyva visszasülni 0-ra, akkor meg egyszer csak eléri azt a feszültségszintet, amikor már nem ránt ekkorát és úgy el tud indulni a magnó. Megoldás lenne erre, ha a BMS kimenetére rátennék egy kicsi (párszáz nF) kondit? (Az elkót logikusan nem jobb a fő kapcsoló elé átkötnöm, mert akkor ugyan a magnó/rádió bekapcsolása nem rántana nagyot, de magát a pakkot sose tudnám életre kelteni, hiszen a cella behelyezésekor már rögtön tiltásba megy.) Vagy inkább soros tekercs, esetleg rendes aktív lágyindító kellene rá?
Szia!
Próbálj egy kis vasmagos tekercset tenni sorba az akkuval. (pl. régi TV-kben van ilyen a sorvégfokban)
Hello! Legjobban jársz, ha veszel egy LD1117-es LDO stabilizátort, beállítod 7,5V-ra (két ellenállás). Akkor a feszültség sem lesz több és abban van áramkorlát, így fel is tudja tölteni a kondidat.
Tedd át a kondit a kapcsoló elé, az akksira, sokat nem fogyaszt... vagy el is hagyhatod a kondit
Ez csak rontani fog a helyzeten. Nyilván a kapcsoló zárásakor így már nem indulna meg a töltőáram... de más se, mert a BMS már abban a pillanatban letiltott, ahogy beraktam a második cellát és megindult volna a kondi feltöltése. Így még az ütemes kapcsolgatással sincs esélyem elérni a már működő állapotot. Elhagyni nem opció, megtartom a hálózati üzemet is (az elemtartó érintkezője és a diódahíd kimenete közt a tápkábel bedugásakor vált egy másik kapcsoló), ahhoz meg mindenképp kell az oda.
Többiek: a tekercset, ill. az LDO-t megpróbálom.
A tükör reflexes gépembe lévő li- ion akkum megadta magát. Szétszedtem megmértem mind a két akku 4,2 voltos volt, tehát a benne lévő elektronika úgy döntött, hogy vegyek újat, de én nem szeretnék mert húzós az ára. Szerintetek ha kihagyom az elektronikát és csak az akkuk maradnak attól lehet valami baja a gépemnek? Canon 7D MII. Tölteni sem tudtam, az elektronika letiltott. Tervezett elhalás?
Vettem új akkukat de az elektronika nem hajlandó felismerni.
Tipikus Canon jelenség (amikor gyorsan villog a töltő fénye): próbáld meg lehúzni a töltőről és pár másodperc után visszatenni, ha kell többször is csináld addig amíg meg nem indul a töltés.
Kérdés, ha terheled, vajon akkor is tartja e a feszültséget? Ha az akkuban van elektronika, és az csak két ponton +- csatlakozik a géphez, akkor kukázhatod belőle az elektronikát. Ha három, vagy több ponton, akkor próba szerencse alapon vagy menni fog vagy nem. Ha van benne valami hőmérséklet szenzor, akkor azt is hagyd meg.
Ezek után tölteni viszont érdemes vagy cellánként, vagy egy filléres balanszer áramkört rátenni töltés közben. Ha nagyon kapacitásvesztett már, akkor sok üzemidőd úgysem lesz elektronika nélkül sem.
Nem hogy elektronika van benne, de kommunikál is. Százalékos töltöttség kijelzés, töltésszám, állapot, sorszám ezt mind kiírja. Ha nem akar új eredetit venni, vegyen utángyártottat.
Egyébként az LP-E6 [N és NH] akkukban lévő Sanyo 802-es BMS letilt, ha határérték alá esik a cellafeszültség (tehát túlmerül vagy eltávolítják róla a cellákat). Ez azért is kellemetlen mert az említett BMS álltukban is túlmeríti a cellákat.
A te akkud most konkrétan mit csinál? Feszültséget ad vagy nem? Ha ad, akkor tedd a vázba és nézd meg az info menüben, hogy milyen adatokat mutat (töltöttség, elhasználódottság, expószám, stb).
Na igen, vannak ilyen akkuk. Akkor az az elektronika kivételes hack felejtős lesz.
Meg lehet csinálni, csak meg kell táplálni közben, hogy átverd a BMS-ét.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |