Fórum témák
» Több friss téma |
Természetes, hogy nem fogok addig nekiállni semminek. Írtam is, hogy a vezetékek végigkövetése után jöhetne szóba a motelek.net. Lassú menetnél pl az éppen aktuális bejáratást, ill kereszteződésekben várakozást értettem. De hát ha utána gyorsabban megyek, vissza kell töltenie.
Egy pici fejlemény: Vezetékek ellenállása megfelelő, ez a hiba teljességgel kizárva. Jobban szemügyre véve a dolgokat, gányolás nyomait véltem felfedezni: szigetelőszalag bőséges használata, típusidegen feszültségszabályzó. Utóbbinak 4db kivezetése van, de csak 3-ra kapcsolódnak vezetékek. Az alkatrésznek ítélt ugyanilyen motorokban (2db) is csak 3 szál vezeték jut a feszszabra. Sajnos csak az egyiken volt feszszab, de azt egy ellenőrző mérés (esetleges zárlat) után belepróbáltam a mociba. Ez már annyiban jobb, hogy világítást felkapcsolva is töltött bőséggel, azaz 15-16V-ig meg sem állt, és még csak alapjárat fölött jártam kicsivel. Azt hittem, hogy van itthon 24V/21W-os izzó, de tévedtem, szóval nem tudtam elvégezni ezt a tesztet. Jól gondolom, hogy már nem is kellene? Már csak a fenti bőséges töltés miatt is. Tehát a tekercsekkel, és a vezetékekkel nem lehet gond. Képekkel csak a szabályzóról tudok szolgálni (erről a 3 kivezetésesről, ami nagy valószínűséggel gyári, nem úgy, mint az a 4 szálas). A lendkereket nem tudom leszedni, mert nincs megfelelő szerszámom, így alaplapról nem tudok képet mutatni. Hacsak nem a lendkerék küllői közül fényképezve. Barmolni pedig nem szeretnék. Bővebben: Link Amint látható, sérülések vannak a hátoldalán. Nagy valószínűséggel ez is akksi nélkül működött (amikor megvettük a mocit, nem volt benne akksi). Amelyik két saru között nagyobb a hézag, az a kettő a váltó bemenet, a harmadik láb állandó tápfesz, burkolat test. A felirat: RS2180, 4B0L
További fejlemény:
A Simsonomba épített szabályzóval, Graetz-híddal egyenirányítva a tekercs feszültségét, tökéletes lett a töltés. Alapjáraton is tudta pótolni a 25W-os fényszóró által kivett energiát (majd visszakerül a 35W-os bilux). Tehát építek mégegy ilyen feszszabot, de azt már nem a kerékjáratba szerelem be, mert ott kosz, víz és magas hő érné, hanem valahova az akksi mellé. Én megoldottnak látom a problémát. Nektek mi a véleményetek?
Igen a probléma megoldott...
Már csak azt nem értem miért nem néztél előbb körül a szabályzó házatáján?
Ennek örülök. Köszi a segítséget Neked és Zomattnak is!
Látod ezt én sem tudom. Valószínűleg azért, mert nem igazán volt időm. Most is a másik motoromat festegetem.
Megesik, hogy a fától nem látjuk az erdőt... Lényeg hogy jó lett. Üdv, Zombori
Hali!
Végülis már megoldódott a probléma, de azért kíváncsisárból leszedtem az alkatrésznek ítélt blokkról a lendkereket. Készítettem is pár képet. Sajnos az alaplap csavarjait nem bírtam fellazítani, nem is erőltettem, mert kárt teszek a fejükben. A lendkerékben az erővonalvezetők kissé rozsdásak, lehet, hogy az előző gazdájánál beázott. Egyébként nem szokás ezeket lefesteni? Egy ilyen gyújtást át lehet szerelni egy olyan motorba, aminek forgási iránya ellentétes ennek a motoréval? Ez óramutatóval ellentétesen jár. A feszszabályzóval volt még egy kis gond. Lehet, hogy gyári hibás volt a 600V/25A-es, fémtokos, sarus csatlakozású Graetz-híd, mert 8km motorozás után azt vettem észre, hogy gyengül a világítás, azaz nincs elegendő töltés. Mint kiderült, a híd egyik negatív oldali diódája zárlatos lett. Kicseréltem, és azóta tökéletes. Krisz
Helló mindenkinek!
A következő lenne a kérdésem: Van a szomszédomnak egy régi 350-es kéthengeres Jawa-ja. Az elektromos rendszere 6 V-os. Szerintem egyenáramú dinamója van, mert ez után diódák nincsenek hanem egyből a feszültségszabályozó, az akksi és a fogyasztók. A probléma az, hogy a fesz. szabályzó még régi, elektromechanikus (megszakítók, két tekercs, ellenállás) és nem nagyon müködik 17-18 V-ot tölt. Nem tudnátok nekem egy működő 6 V-os kapcsolást mutatni?! Előre is kösz
Sziasztok
Nekem egy 500-as YAMAHA XT-vel van olyan gondom hogy halvány a világítása, de mikor pl. az első féket behúzom akkor viszont erősebb lesz, ez mitől lehet, akkut cseréltem már benne, esetleg rossz lehet a feszszabályzója? Vagy kontakt hiba? Még ilyennel nem is találkoztam
Mennyi a töltőfesz amikor halvány a világítás és mennyi amikor nem halvány?
Mikor halvány akkor 9-10V körül mozog mikor meg egy kicsit erősebb a lámpa akkor meg max11V
Hello. Töltésed rendben van? Esetleg rajzot tudok küldeni.
Hát, ha a mocid 12V-os, akkor az nagyon gyatra! Ha 6V-os, akkor pedig sok! Egy 12V-os yamaha xt 600-ba való fesszab rajzát már közzétettem itt a fórumon. keresd meg, ha nem találod megpróbálom előtúrni...
Idézet: „közzétettem itt a fórumon” Én nem találtom :no:
Hello
Igen 12V-os, szerintem 99% hogy a töltés szabályzóval lesz valami gond, nem rég értem haza a motorozásból, és azt tapasztaltam hogy mikor megtéptem neki akkor elkezdett jönni a szaga, erre gyorsan leállítottam és elkezdtem a vezetékek között matatni, és teljesen véletlenül hozzáértem a feszszabályzó burkolatához és az olyan szinte forró volt hogy majdnem rá égett a kezem
Zárlat... A három fázis és a negativ között illetve a három fázis és a pozitiv között fázisonként két diódaátmenetnyi feszültséget lehet mérni,ha ennél kevesebb akkor vagy tirisztor vagy diódazárlat van. Mondjuk akkor is melegszik rendesen ha az akku adta meg magát.
Az akkumlátort most cseréltem mert először én is arra gyanakodtam, de a probléma maradt
Hát két lehetőséged maradt. 1: Megveszed a bontóban a fesszabályzót sokezerért, 2: megépíted amit itt közzétettem a topicban...
egy ismerősöm talált egy gyártót, kb. egy hónapja rendelt is egyet, beszerelte, semmi gond vele. Nagyméretü tagolt bordás. Elérhetőség:www.cylex-tudakozo.hu/ceg-info/solvart-kft-104839.html
Hali!
Aki 3 fázisú fesszabályzó gondal küszködik, itt egy kis segítség. Ez egy Honda VFR 750-es szabilya. Remélem sokaknak tudtam segíteni!
A topic 4.oldalán én is közzétettem egyet, ami hasonló elven működik, azzal a pikantériával, hogy az szabályozható is. A Nyák-rajzát is megtaláljátok ugyanott...
Hello!
Megépítettem Krisz03 kolléga képei közt talált fesszabályzót. Csatlakoztattam egy 6V 10Ah-ás akksihoz. A tápot egy 6V-os, egy 12V-os és egy 24V-os trafó szolgálta. Persze egyenként voltak rákötve, hogy megfigyeljem, hogy viselkedik különböző bemenő feszültségnél. Egy 6,8V-os Zener van benne. Akksira kötve 7 és 6,6V között változott a fesz. Ahogy töltődött az akksi úgy csökkent. A problémám: Amikor a 24V-os trafó hajtotta, rákötöttem az akksira egy 12V-os izzót, azon nyomban kivágta. Megpróbáltam egy 24V-ossal ez ment, de a töltőfesz felszaladt 24V-ra. Terheléssel a fesz mindig felszalad a táp feszültségére. Ez mitől lehet? Esetleg rossz a kapcsolás? Mert amúgy megfelene, de nem merem így bekötni. Köszi A kapcsolás: fesz. szab.
Hali!
Ez a kapcsolás üzemel két mocimban is. Egyikben használva van ez a "teljesítmény zener" megoldás, másikban nincs. De nem is ez a lényeg. Hogyan kötötted be azt a trafót? Csak közvetlen, ahogy a rajzon van a tekercs helyére? Vagy korlátoztad is az áramot? Mert amíg motorban van használva, ott a tekercsek ellenállása korlátozza az áramot, de trafós próbálnál illik sorbakötni egy 12V/21W-os izzót.
Szia! Kipróbáltam izzóval, így már működik rendesen. A mociba (Jawa 555) szerelve is remálem jó lesz. Csak azt nem értem, hogy a trafónak, amivel próbáltam, nagyobb a szekunder oldali ellenállása, mint a generátor tekercseinek (20W/6V, 2 kivezetés). Tehát az áramkorlátot a tekercsek impedanciája hozza létre, vagy ide is kell valami, ami korlátozná az áramot? Köszi!
Ezt még elfelejtettem: A kapcsolást így módosítottam: fesszabályozó. A potival így tudom állítani a töltőfeszt kb. 6-8V között. Ha a 2 tekrcs kimenetét ily módon közösítem, akkor is fog működni a fesszab? Gondolom a tirisztor itt nem mint kapcsoló dolgozik, tehát nem lehet probléma a 2 tekercs közti fáziskülönbség.
Hali!
Csak a trafós próbáknál kell korlátozni az áramot, a motorban nem fog kelleni. Nem tudom, hogy a tekercseket jó-e így bekötni, de valószínűleg nem, mert amikor én szerettem volna Simsonban két tekercset használni töltéshez (vagy világításhoz, már nem tudom), akkor Mex egy olyan kapcsolást ajánlott (valahol a fórumon megvan a rajz, de nem találom), ahol mindegyik tekercshez külön tirisztor tartozott. Tehát úgy nézne ki, hogy anód megy a másik tekercs egyenirányítójára, gate megy a ugyanoda, ahova az első tirisztoré, és a katód is szintén ugyanoda, tehát az akkura. Ha hülyeséget mondtam, akkor remélem kijavít majd valaki.
A motor vasmagjai és a gerjesztőmágnes között légrés található,mig sima hálózati trafónál nincs légrés,és ez nagyon befolyásolja a töltési és rövidzárási áram nagyságát,ugyanis a légrésnek nagy a mágneses erővonalakkal szembeni "ellenállása".
A dupla tekercses egytirisztoros szabályzó nem lesz működőképes csak akkor ha mindkét tekercsben megegyezik a gerjesztett áram iránya ugyanabban az időpillanatban,egyébként a tirisztor valószinűleg nyitva marad és túltölti az akkut. Megoldás a kéttirisztoros szabályzó,valóban tettem fel egy ilyen rajzot,pillanatnyilag én sem találom,ha meglesz felrakom újra. Üdv
Hello!
A tekercsek nevű képen be van rajzolva a tekercsek elhelyezése és a gerjesztőmágnes. Én ebből nem tudom megállapítani, hogy a gerjesztett áramok iránya megegyezik, vagy sem. Ha ezzel az elrendezéssel nem működne a fentebb belinkelt kapcsolás, akkor átépítem 2 tirisztorosra, és csak az akkura kimenő vezetékeket közösítem. u.i.: a lent belinkelt szabályozó is működne, mert ezt egyszerűbb lenne megépíteni? Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |