Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Idézet: Nem beletörik, hanem a menet szakad meg a hengerfejben, ami nagy baj. „Ha ott beletörik könnyebb kiszedni.”
Pedig sokszor hallom másoktól, hogy otthon gyertyát cseréltem a kocsiban..
Akkor én nem leszek köztük.
Gondolom nyomatékkulcs nincs. Nem vészes, érzéssel csinálva probléma nincs. Beleszakítani a menetet elég nagy erő kell. De meg is kell húzni kellően. Húzásnál új gyertyánál először könnyen megy kis erővel kézzel kell mennie, akkor jól belekapott (nem ferdén). Utána érezni amíg a tömítő alátét nyomódik össze, ezután megszorul nehezebb húzni, akkor még plussz erő, és jó. Ha már egyszer be volt tekerve a gyertya, akkor meghúzásnál a tömítő alátét már összenyomott, ez az érzés kimarad.
Ilyen típusú van csak.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2024
Ezzel a szerszámmal kitekered, ami benne van. Azután beilleszted helyére az újat és szépen türelmesen betekered, majd mikor már bent van minden menet, akkor meghúzod rendesen. Érezni fogod, ne aggódj emiatt.
Nekem egy barátom a Pepsi-nél dolgozott karbantartóként.
Mutatta egyszer, mi maradt ott, ahol átfejtették a foszforsavat és lecsöppent pár csepp. Aztán egyszer amikor bentragadt az üveg egy rövid áramszünet miatt a gépsoron a kupakozónál, pont rajta volt már a kupak az üvegen, de megakadt. Ilyenkor kézzel csak kiütötték és indult a gépsor. Csak akkor - egyszer - amikor kiütötte, olyan szerencsétlenül sikerült, hogy az üveg széttört és a kezét úgy vágta ketté, hogy a hátsó bőr tartotta. Sebészeti csoda volt, hogy vissza tudták varrni és egy év rehabilitáció után már hideget tudott érezni az ujjaival. Igen van baj az üvegekkel. de miből gondolod, hogy a pet palack mizéria jobb lesz úgy, hogy zérő előkészülettel beletolták mindenki arcába? Ez is csak egy szokásos EU-s mutyi. Ha nem így lenne, akkor működhetnének is akár a visszaváltók rendesen.
Azért, nem az EU hibája, hogy kis hazánkban nem működik semmi normálisan.
Zéró előkészület? Bővebben: Link Én sem vagyok profi németes de azért az kihámozható mióta működik ez náluk.
Üdv mindenkinek! Megszületett az elbírálás roncsautó leadás ügyben.
Most már kijelenthető, hogy a törvényesen járható útja egyedül ez, a használaton kívüli eladhatatlan autó "névről történő kihúzatásának", a találgatásokkal ellentétben. Az alábbi engedély nélkül nem adható le és 45 napig érvényes.
Na akkor nagyon gyorsan keress olyat, aki megveszi.
És talán nem sokkal 0 szaldó alatt megszabadulhatsz a járműtől. Nekem anno ~20 rúgóba került volna, ha el nem lopják.
55ft/kg a használt autó ára ezen a helyen, ha hiánytalan. Az azért nem olyan rossz, és nem kell a TEK-től sem tartani, hogy megkerül a "lopott" autó...
Na, jól túlmisztifikálódott ez a gyertyacsere, jól le akarsz tenni róla, hogy magad megteheted.
Pedig nem kell kencefice, nem kell nyomatékkulcs. Ha pedig a kisgépeden (nem emlékszem, min) csináltad már, akkor könnyen fog menni. Vannak ugyan kocsik, amelyekbe kézzel nem férsz a "belekapatás"-hoz sem, de gyertyakulccsal is megérzed azt (hiszen óvatosan kezdesz hozzá). Ha megtaláltad ide-oda csavargatással azt a pontot, amikor már két ujjal könnyen csavarod befelé, akkor vidáman behajtod a gyűrűig, megérzed, hogy már van ellenállás, ekkor a gyűrűs és a középső ujjad közé fogod a szárat, és egy határozottat húzol rajta. Nem megtépve, átlagos ember átlagos húzásával. Mert az a gyűrű az úgy van kitalálva, hogy (úgy mondjam) "alakra roppan". Ezért nem is kellene feszt kicsavargatni a gyertyákat, csakis akkor, ha erősen gyanúsak.
Opel Astra Classic 2001-es. Szerintem abban nem nagyon volt cserélve gyertya amiótta nálunk van. Majd lehet, hogy csak az első gyertyát kicsavarom megnézzem koszos-e, stb.. Ha nem visszarakom, nem teszek be újat.
Majd óvatosan tekerem...
Ha 20 éve nem volt cserélve, akkor nagyon samszos, hogy kell cserélni
(ismeretlen előéletű autóban mindenképp cserélném. Mint olajat-szűrőket, szíjakat) Ismert előéletűben is (mint mondtam) a lehető legkevesebbszer csavarjuk ki a gyertyát. De ha gyanús is volt, ha barna (őzbarnának mondják), akkor kár bántani. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2024
Ha belegondolok, mennyit gurul egy átlagos magyar autóhasználó (statisztika szeront 10000 körül), én már 3-négyszer cseréltem volna. A 3-at azert írtem, mert alapvetően lusta vagyok. De 20ezernél illő (volt régebben), a maiaknál sem sokat változhatott.
Dehát az F-Astra sem oly mai gyerek (semmi kifogásom ellene, nem azért mondom) Volt is a nejemndk F-Astraja, úgy emlékszem, elég könnyen hozzáférhető a gyertya (de emlékezetből beszélek, egy Viktória már vagy 16-17 éve kicsinálta) A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2024
Nem tudom, hogy mikor kerül sor a "műtétre", de megírom majd mit sikerült.
Használ valaki vagy tanult valaki abakuszon (szorobán) számolni?
Én most rendeltem egy ilyet, de az több hét mire megérkezik, ezért, hogy addig is játszhassak vele, csináltam egyet magamnak (nem ér kinevetni, mert működik az eszköz, és még elem sem kell bele). Magát a számolási módszert már ismerem, de ez a könnyebb része. Gyakorolnom és fejlesztenem kellene a rutint, amihez módszertant keresek. Van valakinek olyan irodalma, példatár, esetleg egyéb információs anyag, amit követve hatékonyabban tudnék előre haladni? Esetleg az ismeretségi körben lehet olyan gyermek is, aki éppen ilyesmit tanul, és ha neki van munkafüzete hozzá az is nagyon jó lenne.
Szerintem ilyet már senki nem tanul. A fiatalok kezében az okos telefon azzal számolnak, ha fejben nem megy.
Japán iskolákban divat még mindig ilyenen tanulni, lehet, hogy olyan oktatóanyagot kellene keresned...
Hát hogy mennyire fog segiteni azt nem tudom, de itt ez a két pdf fájl:
https://archive.org/download/abacus-soroban/soroban.pdf http://totton.idirect.com/soroban/THE%20ABACUS%20HANDBOOK.pdf +1 URL: http://totton.idirect.com/soroban/ A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2024
Itt elsősorban nem a művelet eredménye a lényeg (de persze az is kijön). Ez a számolási metódus -állítólag- az agy nem használt részeit próbálja megmozgatni, azaz egyfajta agy-edzés.
Az én agyamra ráfér egy ilyen torna, ezért próbálkozom.
Köszönöm!
Tanulmányozom a linkeket. Már a első rápillantáskor is felfigyeltem néhány, eddig számomra rejtett részletre.
1986-os fűnyíró traktort vettem, erősen használtan. Még a gyári Champion gyertya van benne és pöccre indul.
Az nagyon jó, egyben szerencsés. De nem jelenti azt, hogy minden gyertya, vagy akár a többségük üzemszerűen, megbízhatóan működnek 40 év után.
(Ha talán igaz is az a "gyáriság") Értem én a szerencses kivételek emlegetését, csak egyet nem értek velük.
Sőt ami elhasznált gyertya fűnyíróban elmegy, autóban nem biztos.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |