Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Azért a centriugá kapcsolót (amit már említettek) azt nem ártana megnézni, hogy kapcsol e, mert nagyon úgy néz ki, hogy nem kapcsol vissza a starterra, hogy legyen nyomatéka DE legjobb lenne ha 7-800f/p-re venné a kompri fordulatát, tehát felezni kellene a fordulatot és kicsivel jobb lenne az áttételi viszony a motor javára. A motornál a szíjtárcsán a szíj megfelelő hosszban feküdjön fel, hogy az úgy át tudja vinni a teljesítményt, mert különben csúszni fog. A motoron a minimális tárcsaátmérő az 80mm és legalább 100mm a felfekvés a 13-as ékszíjhoz.
Ha a 150µF -os indítókondi rajta maradna indulás után is , az nagyon megdobná az áramfelvételt , de többszöri mérésnél sem kaptunk 2000W-nál nagyobb értéket. Az ékszíjtárcsa az lett használva , amit adtak hozzá. A fordulatszám csökkentés sem opció , mert ezzel a felállással ha homokszórózik, folyamatos üzem mellett 3 barra áll be a nyomás , ami kevés.
Homokszóráshoz könnyelműség ilyen motort venni. Oda kellene tisztességes 3 fázisú, legalább 4-5,5 kW-os.
Akit ismerek és tudom, mivel dolgozik, annál 10 kW-os motor van az egyik kompresszoron, de a tartalékon is 5,5 kW-os. A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2024
Segítséget kérnék!négy kivezetéses régi villanymotor-két külön tekercs.Mie mit kelleme kötni?
Móricka rajzomon próbáltam berajzolni a kapcsoló működését. Forgókapcsoló, 1 tárcsás, 90 fokonként megáll, két 1 ( be ) és két 0 ( ki ) állással. Mindegy, hogy körbe, vagy oda vissza, nincs állandó és nyomod. Ha bármi feszegetésre így reagál, lehet elégett az érintkezője.
Ami még érdekes, a fő tekercs lenne a kevesebb ellenállású, de a rajzodon arra van kötve a kondenzátor. A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2024
Szia! Én úgy emlékszem, hogy ezek a "kamrás kapcsolók" átellenben zárnak (egymással szemben lévő pontokat kötnek össze). A bekötés az akkor lesz helyes ha a fehér tekercs szála (főfázis) ami a kondenzátorra megy azt felcserélik a betáp kék szálához menő kékkel (ami a segédfázis egyik szála). A forgásirány fordítás az értelemszerűen a segédfázis tekercsvég szálainak egymásközti felcserélésével lehetséges.
Ebben az esetben feladtam. Információhiány miatt újraindítottam a rendszert...
Szerintem ahogyan én gondolom ... azt nem tudni, hogy azon a kapcsolón az a fekete "segéd" kar az mi célt szolgál, mert annak nem sok értelme van ha a köszörű a gyári állapotában van tekercselésileg. Az adattábla nem utal kondenzátorra sem, talán mégis át lett tekercselve? Minden esetre a kettő különböző ellenállású tekercset én a rajz szerint kötném be és állandó üzemi kondenzátorral cca. 10-16µF-al.
Hello! Így sem lenne jó, mert a "kék tekercs" rövidre van zárva. Nem lenne észszerűbb megmérni, hogy kapcsol ez a vacak?
Bocsánat,de az oldal nem jelezte,hogy bárki is foglalkozna a kérdésemmel.Előszőr is-köszönöm. A fekete kar a kapcsoló ,az áttetsző nyomógombként működik.Ha a kisebb ellenállású tekercs a az üzemi akkor megpróbálom a helycserét.Talán kondi nélkül,bár valaki belebuherált egy 50mf -osat.
Én nem ismerem ezt a szerkezetet, de elsőként azt nézném meg, hogy van-e gyárilag a kondinak tartója, kivezetés helye a kapocstábla deknin. Mert ha nincs áttekerve, akkor az eredeti megoldás helyreállítása az üdvözítő.
Másik, hogy a kontaktusok zárását felderíteném a különböző állások mellett. Mint ahogy itt tette a dolgozó. Mert ez lenne a második információ, nem a találgatás. De ha nem tudsz semmit és a motor át van tekerve, akkor marad a próbálkozás ahogy a kutya szokta.
Ha elegejük a nyomógombot egyik tekercs sem kap áramot.
Azt az egyet nem értem, hogy egy kamrás kapcsolóban hogyan van lehetőség nyomógombra ha egyszer azt körbeforgatva a görgők rögzítik a tengelyt 90°-os elfordulásonként amire a kamrákban lévő érintkezők fel vannak fűzve. Az érintkezők átlósan zárnak és a kamrák ezért vannak 90°-kal elfordítva, hogy a zárást követő elfordítás a saját kamrában nyitás kövesse, így körbe lehet forgatni, nincs ütköző a tengely végén. A köszörűbe épített kapcsoló szerintem nem belevaló, legalább is nem tartom valószínűnek, hogy gyárilag ilyet alkalmaztak volna. Ezek a kapcsolók már pótolhatatlanok ha valamelyik részük meghibásodik vagy eltörik, jól mutatja ezt a képen látható barkácsolás. Én azt javasolnám, hogy a rajz szerint próbáld meg bekötni fixre és dugvillával csatlakoztatva (kapcsoló nélkül) és ha felveszi a fordulatot akkor nyert ügyed van.
A KAPCSOLÓ két tengelyű.Az egyik bekapcsolva marad a másik visszaugrik alaphelyzetbe.
A "fehérvári" 220v-os kis darálón is így volt megoldva, bekapcsolás(I) után tovább fordítva adta rá a segédfázist majd elengedés után vissza ugrott az (I-es) bekapcs' állásba. (strapabíró kapcsolók voltak!)
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2024
Ha jobban megnézem a kapcsolót már nekem is feltűnik, hogy a fenék részen is van állásrögzítő rugó és talán ütköző (de lehet, hogy az amit látni az a "nyomógombos" kiképzés rajta) is de csak egyoldalú (nincs szemközti a nyomógomb miatt). Nem gondoltam volna, hogy ilyen megoldású kapcsolót alkalmaznak kamrásban. Amiket láttam azok körbe forgathatóak voltak mint a régi keverőtárcsás mosógépen lévő pakók.
Sziasztok ,a probléma a következő :
230V szivattyú,a segéd tekercs megszakadt, tekerésre indul ,de magátol csak morog . Van-e olyan bekötés ami csak az üzemi tekercset használva el tudja indítani?
Szia! Ha lenne ilyen bekötés, akkor a gyártók már rég azt használnák.
Szétszeded, kis szerencsével a tekercsfejben, elkötésben van a hiba. Vagy külön kiszedhető a segédfázis (nem koszorútekercselésű).
Szétszedtem bejelölve minden 5 vezeték helye mert le volt lakva festés csapágyazás összeraktam és csak búg. Csendben dolgozott. Mit ronthattam el? Nincs benne kondenzátor.,forgórészt megcseréltem búg Kidobjam?3 Kösz.....
Kézzel forgatva könnyen forog? A motor eleje hátulja nem felcserélhető? A vezetékezésnél nem rontottad el a viszonyítási pontot? A tekercselés nem sérült a sok szereléssel?
A képen látható klima beltéri ventillátor motor bekötését szeretném megtudni. A kondi/ tápfesz viágos csak a fordulatszám szabályozást nem értem. A vezérlőt sajnos nem kaptam hozzá. Ha pedig igy bekötöm max fordulaton megy ami nekem nem jó.
Szerintem, ha a fehér-szürkére kötöd a tápfeszt, akkor fog a leglassabbam forogni. A szürkétől fölfelé haladva nő a fordulatszám (L->M->H->SH). A tápfesz egyik fele mindig a fehérre megy, a másik fele meg annak függvénye, hogy milyen fordulatszámot szeretnél.
Szia! Szerintem a nulla a fehér, a többi a négy fokozat: L - low, M - middle, H - high, SH - ?? (talán super high, turbo?) , ide jön a fázis, amelyik fokozatot szeretnéd.
U.i: tornas78 megelőzött. Persze a sebességfokozat csak ventilátorral együtt érvényes. Ha terhelés nélkül ( lapát nélkül ) járatod, valószínű mindig felpörög a névleges fordulatra. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2024
Megmérem műszerrel az ellenállásokat aztán lehet rákötöm.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy 4 pólusú Fí relén keresztül tudok e egy háromfázisú, nulla nélküli villanymotort üzemeltetni? Arra gondolok, hogy mivel a villanymotorban nincs nulla bekötés, így a motor felé folyó áramot hibaáramnak érzékelné, és le is kapcsolna? Válaszotokat előre is köszönöm!
Igen, mert a föld felé folyó hibaáramot akkor is érzékeli, ha nincsen a nulla.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |