Fórum témák
» Több friss téma |
Elég nehéz ilyen kis méretben ilyen kapacitást találni de nem lehetetlen
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Adott egy Li-ion töltő ami nem működik. Egy jó ismerősöm megkért hogy nézem már meg..... Próbáltam keresni újat, de ilyen feszültségű töltött nem találtam. Szétszedve nem találtam hibás alkatrészt (panelon mérve). A tápegység primer oldali vezérlő IC-eről semmit nem találtam ST B425505, 899597 . Még a kondikat lecserélem, hátha. Akinek van ötlete a javításra, vagy a töltő kiváltására tippje azt megköszönöm. További szép napot!
Szia!
Nekem nem jön ki, hogy hány cellás akkunak a töltője ez? Nyolc cellás lenne? 8x4.2=33,6 V. Akkor lehetne akár 34 V stabil a kimenő feszültsége. A BMS után lesz max. 4,2 V az aksikban, ez lehetséges. Ennek a töltőnek megjavításában nincs nagy bizodalmam. Ha viszonylag olcsón nem találsz másik hasonlót, ami működik (akár 0,8-1 Amperes is jó lenne) én készítenék inkább egy másik tápot, egyszerűbb kapcsolással. Másik megoldás: nézzél körül az Ali-n, vagy a Temu-n, biztosan találsz nagyon olcsón olyan szabályozható kimenő feszültségű tápot, ami ide megfelelne.
Sziasztok.
Segítséget kérnék balanszer ügyben.Vettem 14s 1,2A res aktív balanszert amihez azt írták hogy LI-ion és lifepo akksihoz is jó.Nade a két aksitipusnak külömböző a végfeszültsége 4,2,3,7V a liionnak.Az áramkörön nincs külön elektronika a feszek figyelésére de akkor honnan tudja hogy melyik akku van rajta.Mert rákötöttem litiumra és el is füstölt pár cella figyelő benne ami 3,7V felett volt.Akko ez megint kamu duma a kicsi sárgától?Milyet kéne vennem ami csak balanszál legalább 1A rel?
Link...kép? Honnan tudjuk mit rendeltél? Lehet el kell vágni egy fóliát a nyákon...
A hozzászólás módosítva: Kedd, 14:49
Minden aktív balance hez ezt írja de sehol nem ír átvágást.
Sziasztok!
Van egy lipo akkum, amit az autóban tartok hogy télen ha nehezen indul a kocsi, akkor szükség esetén megbikázzam róla. Sajnos fel van puffadva, pedig nem volt használva, lemerülve, időnkét rátettem töltőre (ISDT Q8), kapacitás tesztet még nem csinátam. Sajnos nyáron elfelejtettem kivenni a forró kocsiból, így párszor azért melege lehetett. Ha mérésre jónak tűnik majd, a puffadással lehet valamit kezdeni? Vagy már biztosan tönrement így állásában?
Az a legjobb ha a töltőd "destroy" funkciójával teljesen lemeríted az akkut majd az elektronikus veszélyes hulladékok gyűjtőhelyén leadod, mert az elgázosodott cellák tűzveszélyesek.
A Youtube-on erre is van számos megoldás...keress rá (angolul).
A kiszúrásra gondolsz? Próbáltad már élőben? Mert én igen: onnantól beszennyeződik és rövid idő alatt használhatatlan lesz, akár leragasztod, akár nem.
Köszönöm srácok, ez nem jó hír.
Gondoltam hátha van valami lehetőség a gáz elnyeletéére, de akkor nincs
Hali. Modelleztem régebben (repülő stb.) Van jópár li-po akksim amit nem érdemes tovább tárolni mert puffadtak. Javasolták a sós vizes lemerítést ,de az túl hosszadalmas és bizonytalan. A töltőim nem sütik ki őket a védelmek miatt. Amit sok ismerős javasol ,az az izzós lemerítés -utánna a csatlakozók lementése - talán jó lesz még valamire.
Ami engem érdekel ; hogy viselkedik egy Li-Po akksi a három volt alatti tartományban ?? Nem indul be valami reakció a teljes lemerülésig ?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |