Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Nem mindenki tesz így. Viszont az atomerőműveket bezárták és hőerőműben jellemzően lignittel vagy gázzal termelik az áramot.
Idézet: „A parizerzabáló megmondta ennyit ültet is.” Azt itt is megmondták a városunkba. De itt is inkább vágják a fákat. Nemrég a parkban összeszámoltam a kivágott fák tuskóit 15 db számoltam. Nem hangzik soknak, de a hiányuk látható. Nem kis fák voltak. Nem beszélve arról, hogy nemrég kivágtak véleményem szerint egy kb. 50 éves fát is azért, mert lehullott a virágja... Idézet: „Ki fog halni ez a szakma.” Elég baj, ha kihal. Hiszen régen is a paraszti-gazdálkodás volt. Szerintem akkor nem estek így neki a fűrésszel, persze tisztelet a kivételnek, kivágni az összes fát. Aztán csodálkoznak, hogy az utcán ház előtt a kukából eszik a vaddisznó... A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2024
A szomszédaimat miért nem (köhögés) azért mert egy lerakatra elég szemetet tárolnak a föld alatt? Ja tudom: ők ilyenek.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
Idézet: „Amit nem látunk az nem létezik.” Györökön aki volt már, az tudja, hogy 50 köbméter simán észlelési határ alatt van.
Korábban volt szó a gyújtógyertya cseréről.
Adtatok sok tanácsot, amit nagyon köszönök most is! Sikerült kicserélnem a gyertyákat, minden gond nélkül. @bbb: Idézet: „Érezni fogod, ne aggódj emiatt.” Tényleg érezni lehetett, hogy mikor jó. Sajnos igaz a gyertyacsere sikerült, de aztán csak szerelőnél kötött ki az autó. A gyertyákat is csak azért akartam, illetve ki is cseréltem, mert a kocsi rángatott, persze ment , de ez nem normális jelenség. Még korábban, januárban, a szerelő gyertyákat cserélt benne, akkor jó volt július végig. Ekkor elölről kezdte, de a szerelő szabadságon volt, így nekem kellett valamit lépni. Na ezért lett a gyertyák cseréje. Visszakerült a szerelőhöz most nézze meg, hogy esetleg az én gyertya berakásom tartja fent a problémát, de azt mondta nem... Most majd átnézi a motort. Idézet: „Visszakerült a szerelőhöz most nézze meg, hogy esetleg az én gyertya berakásom tartja fent a problémát, de azt mondta nem...” Ezt helyből borítékoltam volna. De így sokkal többe fog kerülni.
Jól van, én nem vagyok autószerelő. Ő csak több autót látott.
Amit kivettél gyertyát, azt megnézted milyen? Mennyire volt elkokszosodva, mekkora volt rajta a hézag, egyformák voltak-e, szárazak voltak-e? Sok minden lehet egy ilyen rángatás mögött, akár az adagoló, egy szűrő, gyújtótrafó/gyújtásvezérlő, jeladó, de akár elöregedett vezeték is. Meg persze ha vacak üzemanyagot tankoltál bele, az is okozhat ilyet
Soha nem hittem az összeesküvés-elméletekben. Legalábbis azt állítom...
Csütörtök délben elment itthon az internet. Mobolinternet van itt, van egy dwr-116 router, és egy dwm222 stick. Hosszas próbalgatas utan (még egy régi IBM laptopot is igénybevettem a próbához) kiderült, a stick a ludas. Belenyugvás volt, de péntek reggel próbából újraindítottam. Lett internet. Pénteken hamar vegeztem, dél körül itthon voltam. A telefon azonnal jelezte: bajsag van wififronton. Bemegyek: nincs net. Megint szöszölés, indítgatás -juszt sincs. Oké, holnap (szombaton) veszek új stick-et. Szombat reggel újraindítok, lett net. Nem cseszegetsz engem, úgyis veszek újat! Elmentem, nem rendeltettem az előfizetéshez, ugyanúgy 12 pénz praktikummal, mintha hűségvállalnék. Azt a vállalást majd akkor teszem, ha drágább dolog kell. Hazahoztam nagy vidánan. De a net szombat reggel óta szakadatlan megy. Tehát: csak kcseszett velem. Megvettem az újat, mert a regi rendetlenkedett. De azóta mégis megy. Az új stick pedig itt heverész a nyomtató tetején. Ha hinnék az összeesküvés-elméletekben, most azt hinném, hogy a szolgáltató igyekezett. Pláne annak a fényében, hogy szerda este hívtak a pannon-tól, a jb-i üzletből. Szs-nét keresték. Megmondtam, hogy en nem pont az vagyok, de szívesen meghallgatom Azt mondta a hölgy, hogy régóta lejárt a hűségidő, bármikor bemehetünk az üzletbe új készüléket választani. Még mindig nem hiszek az összeesküvés-elméletekben. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
A szerelő szerint beköpi a gyertyákát a motor, vagy a kartergáz lesz azt mondta. De érdekes, mert januárban ment át műszakin és ott nem szóltak, hogy gond lett volna a gázzal. Január végén kezdett el rángatni, amikor műszakit már megkapta, a műszakin nem volt gond vele. Ugye aztán gyertyacsere a szerelővel, azután csaknem fél évig jó volt. Ha kiderül, hogy a gáz a gáz, akkor sajnos le kell tenni az autót. De remélem nem az lesz, és még van az autóba 1-2 év, addig pedig keressünk másikat.
Igaz nem én használom, de 23 éves autó napi használatban volt, de remélem lesz is. Nem most jött ki a szalonból . Sajnos lehet vége...
Ha jó helyen műszakizik, akkor nem szólnak.
De ezért írtsm a motorfekújítast, matizkának is ilyen után kellett szetborítani a motorját.
Ó, társasagra vágyott...
Megértem, mindőnknek kellett végül társ
Eszi az olajat, a szerelő azt mondta, hogy mindig töltsünk utánna. Pontosan nem tudom mennyit evett. De az olajlámpa soha nem gyulladt fel. Füstölni is csak indításkor, de az is csak 10-15 mp volt. Nem fekete füstje volt. Hátha még tudna valamit kezdeni vele.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
IC-t így siklatni erős csapatmunka kell.
Meg lennék lepve, ha olvashatnék róla meggyőző szakmai magyarázat.
Mire a kocsikat visszaemelik a sínekre. Lesz munka vele bőven.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
Ott egy váltókulissza is kigyulladt, csak még nem tudják, hogy az okozta a balesetet, vagy a baleset okozta a tüzet.
Ha indításkor kékes füst távozik, akkor az szelepszár szimering probléma lesz leginkább. Ha van, EGR szelepet érdemes megnézni, kitakarítani és a PCV szelepet is ellenőrizni, cserélni, ha még nem voltak. Milyen autó egyébként?
Nem volt még benne cserélve.
Suzuki Wagon r+ 1.3, 2001.
A füst egyértelműen szelepszárszimering probléma. A G13BB motor velejárója. MIndenképpen nézzétek meg ezt a két szelepet. AZ EGR-t főleg, ha esetleg városi használatban van az autó. Azért is érdemes rendbe tenni az olajfogyasztást, mert a katalizátort kinyírja az olaj.
De még jeladó probléma is lehet, attól is szokott torpanni. Tapasztalatok szerint az utángyártott nem oké elég sok a probléma velük. De ha "beköpi" a gyertyát, akkor PCV szelepre gondolnék. Ezen keresztül van visszavezetve a motorhoz az olajpára. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
Igen, ilyen motor van benne. Remélem majd megnéz majd mindent.
Ha a szelepzárszimeringnek nem lenne baja, lehet nem is kellene szétszedni a motort. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
Nem mindegyik szerelő vállalja be a hengerfej levétele nélkül a szimeringek cseréjét. 100 %, hogy a szimeringek cserések. Tulajdonképpen "csak" ez szokott lenni a baja ezeknek a motoroknak, emiatt van induláskor kékes füst. A szimeringek mellett a leállított motorba lecsordogál az olaj. Az első indításkor az elég és ettől kékes a füst. Menet közben ahogy meleg a motor, eleinte van annyi rugalmassága, hogy letömít annyira, hogy nem lesz kék a füst. Később persze igen, ha nincs megoldva a hiba.
De a szimeringek miatt is "beköpheti" a gyertyákat vagy nem? A katalizátor miatt is rángahat? Majd szerintem lesz cserélve gyújtótrafó és gyújtás vezeték is. Meg még ki tudja mi. Majd pénteken kell érdeklődni mi lesz.
Ez az "eszi az olajat" kifejezés tulajdonképpen azt jelenti, hogy az olaj lefolyik a gyertyákhoz és onnan nagy részt elégve távozik? Tehát azért fogy az olaj is? Ez csak az én elképzelésem, hogy erre használják ezt a kifejezést. Bocs, ha teljesen butaságot írtam.
"Eszi az olajat" másik oka dugattyú gyűrű kopás, törés, hengerhüvely kopás. Ilyenkor alulról eszi.
A szimeringnél nem folyik le annyi olaj, hogy "beköpje" a gyertyát. Ezek már nem Trabant motorok, a gyertyabeköpés inkább a kétüteműekre volt jellemző a kokszosodás miatt, ami rövidre zárta az elektródákat. A katalizátor nem befolyásolja a menettulajdonságot, kivéve ha összetörik és a kipufogóban dugulást okoz. A bátyám járt így. De ez nem jellemző.
Igen, azt jelenti, lecsurog az olaj a szelepek sdzárán az égéstérbe, ott összegyűlik és indításkor az is elég, ettől lesz kék a füstje. Ezért fogy az olaj. A gyergya kinézete azért sokat elárult volna hogy mi történik a motorban. Mennyi km van az autóban? A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |