Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Idézet: „A parizerzabáló megmondta ennyit ültet is.” Azt itt is megmondták a városunkba. De itt is inkább vágják a fákat. Nemrég a parkban összeszámoltam a kivágott fák tuskóit 15 db számoltam. Nem hangzik soknak, de a hiányuk látható. Nem kis fák voltak. Nem beszélve arról, hogy nemrég kivágtak véleményem szerint egy kb. 50 éves fát is azért, mert lehullott a virágja... Idézet: „Ki fog halni ez a szakma.” Elég baj, ha kihal. Hiszen régen is a paraszti-gazdálkodás volt. Szerintem akkor nem estek így neki a fűrésszel, persze tisztelet a kivételnek, kivágni az összes fát. Aztán csodálkoznak, hogy az utcán ház előtt a kukából eszik a vaddisznó... A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2024
A szomszédaimat miért nem (köhögés) azért mert egy lerakatra elég szemetet tárolnak a föld alatt? Ja tudom: ők ilyenek.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
Idézet: „Amit nem látunk az nem létezik.” Györökön aki volt már, az tudja, hogy 50 köbméter simán észlelési határ alatt van. ![]()
Korábban volt szó a gyújtógyertya cseréről.
![]() Adtatok sok tanácsot, amit nagyon köszönök most is! ![]() Sikerült kicserélnem a gyertyákat, minden gond nélkül. ![]() @bbb: Idézet: „Érezni fogod, ne aggódj emiatt.” Tényleg érezni lehetett, hogy mikor jó. ![]() Sajnos igaz a gyertyacsere sikerült, de aztán csak szerelőnél kötött ki az autó. A gyertyákat is csak azért akartam, illetve ki is cseréltem, mert a kocsi rángatott, persze ment , de ez nem normális jelenség. Még korábban, januárban, a szerelő gyertyákat cserélt benne, akkor jó volt július végig. Ekkor elölről kezdte, de a szerelő szabadságon volt, így nekem kellett valamit lépni. Na ezért lett a gyertyák cseréje. Visszakerült a szerelőhöz most nézze meg, hogy esetleg az én gyertya berakásom tartja fent a problémát, de azt mondta nem... Most majd átnézi a motort. ![]() Idézet: „Visszakerült a szerelőhöz most nézze meg, hogy esetleg az én gyertya berakásom tartja fent a problémát, de azt mondta nem...” Ezt helyből borítékoltam volna. De így sokkal többe fog kerülni. ![]()
Jól van, én nem vagyok autószerelő.
![]()
Amit kivettél gyertyát, azt megnézted milyen? Mennyire volt elkokszosodva, mekkora volt rajta a hézag, egyformák voltak-e, szárazak voltak-e? Sok minden lehet egy ilyen rángatás mögött, akár az adagoló, egy szűrő, gyújtótrafó/gyújtásvezérlő, jeladó, de akár elöregedett vezeték is. Meg persze ha vacak üzemanyagot tankoltál bele, az is okozhat ilyet
![]()
Soha nem hittem az összeesküvés-elméletekben. Legalábbis azt állítom...
Csütörtök délben elment itthon az internet. Mobolinternet van itt, van egy dwr-116 router, és egy dwm222 stick. Hosszas próbalgatas utan (még egy régi IBM laptopot is igénybevettem a próbához) kiderült, a stick a ludas. Belenyugvás volt, de péntek reggel próbából újraindítottam. Lett internet. Pénteken hamar vegeztem, dél körül itthon voltam. A telefon azonnal jelezte: bajsag van wififronton. Bemegyek: nincs net. Megint szöszölés, indítgatás -juszt sincs. Oké, holnap (szombaton) veszek új stick-et. Szombat reggel újraindítok, lett net. Nem cseszegetsz engem, úgyis veszek újat! Elmentem, nem rendeltettem az előfizetéshez, ugyanúgy 12 pénz praktikummal, mintha hűségvállalnék. Azt a vállalást majd akkor teszem, ha drágább dolog kell. Hazahoztam nagy vidánan. De a net szombat reggel óta szakadatlan megy. Tehát: csak kcseszett velem. Megvettem az újat, mert a regi rendetlenkedett. De azóta mégis megy. Az új stick pedig itt heverész a nyomtató tetején. Ha hinnék az összeesküvés-elméletekben, most azt hinném, hogy a szolgáltató igyekezett. Pláne annak a fényében, hogy szerda este hívtak a pannon-tól, a jb-i üzletből. Szs-nét keresték. Megmondtam, hogy en nem pont az vagyok, de szívesen meghallgatom Azt mondta a hölgy, hogy régóta lejárt a hűségidő, bármikor bemehetünk az üzletbe új készüléket választani. Még mindig nem hiszek az összeesküvés-elméletekben. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
A szerelő szerint beköpi a gyertyákát a motor, vagy a kartergáz lesz azt mondta. De érdekes, mert januárban ment át műszakin és ott nem szóltak, hogy gond lett volna a gázzal. Január végén kezdett el rángatni, amikor műszakit már megkapta, a műszakin nem volt gond vele. Ugye aztán gyertyacsere a szerelővel, azután csaknem fél évig jó volt. Ha kiderül, hogy a gáz a gáz, akkor sajnos le kell tenni az autót.
![]() ![]() Igaz nem én használom, de 23 éves autó napi használatban volt, de remélem lesz is. Nem most jött ki a szalonból . ![]()
Ha jó helyen műszakizik, akkor nem szólnak.
De ezért írtsm a motorfekújítast, matizkának is ilyen után kellett szetborítani a motorját.
Ó, társasagra vágyott...
Megértem, mindőnknek kellett végül társ ![]()
Eszi az olajat, a szerelő azt mondta, hogy mindig töltsünk utánna. Pontosan nem tudom mennyit evett. De az olajlámpa soha nem gyulladt fel. Füstölni is csak indításkor, de az is csak 10-15 mp volt. Nem fekete füstje volt. Hátha még tudna valamit kezdeni vele.
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2024
IC-t így siklatni erős csapatmunka kell.
![]() Meg lennék lepve, ha olvashatnék róla meggyőző szakmai magyarázat.
Mire a kocsikat visszaemelik a sínekre. Lesz munka vele bőven.
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
Ott egy váltókulissza is kigyulladt, csak még nem tudják, hogy az okozta a balesetet, vagy a baleset okozta a tüzet.
Ha indításkor kékes füst távozik, akkor az szelepszár szimering probléma lesz leginkább. Ha van, EGR szelepet érdemes megnézni, kitakarítani és a PCV szelepet is ellenőrizni, cserélni, ha még nem voltak. Milyen autó egyébként?
Nem volt még benne cserélve.
Suzuki Wagon r+ 1.3, 2001. ![]()
A füst egyértelműen szelepszárszimering probléma. A G13BB motor velejárója. MIndenképpen nézzétek meg ezt a két szelepet. AZ EGR-t főleg, ha esetleg városi használatban van az autó. Azért is érdemes rendbe tenni az olajfogyasztást, mert a katalizátort kinyírja az olaj.
De még jeladó probléma is lehet, attól is szokott torpanni. Tapasztalatok szerint az utángyártott nem oké elég sok a probléma velük. De ha "beköpi" a gyertyát, akkor PCV szelepre gondolnék. Ezen keresztül van visszavezetve a motorhoz az olajpára. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
Igen, ilyen motor van benne. Remélem majd megnéz majd mindent.
Ha a szelepzárszimeringnek nem lenne baja, lehet nem is kellene szétszedni a motort. ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
Nem mindegyik szerelő vállalja be a hengerfej levétele nélkül a szimeringek cseréjét. 100 %, hogy a szimeringek cserések. Tulajdonképpen "csak" ez szokott lenni a baja ezeknek a motoroknak, emiatt van induláskor kékes füst. A szimeringek mellett a leállított motorba lecsordogál az olaj. Az első indításkor az elég és ettől kékes a füst. Menet közben ahogy meleg a motor, eleinte van annyi rugalmassága, hogy letömít annyira, hogy nem lesz kék a füst. Később persze igen, ha nincs megoldva a hiba.
De a szimeringek miatt is "beköpheti" a gyertyákat vagy nem? A katalizátor miatt is rángahat? Majd szerintem lesz cserélve gyújtótrafó és gyújtás vezeték is.
![]() ![]() Ez az "eszi az olajat" kifejezés tulajdonképpen azt jelenti, hogy az olaj lefolyik a gyertyákhoz és onnan nagy részt elégve távozik? Tehát azért fogy az olaj is? Ez csak az én elképzelésem, hogy erre használják ezt a kifejezést. Bocs, ha teljesen butaságot írtam. ![]()
"Eszi az olajat" másik oka dugattyú gyűrű kopás, törés, hengerhüvely kopás. Ilyenkor alulról eszi.
A szimeringnél nem folyik le annyi olaj, hogy "beköpje" a gyertyát. Ezek már nem Trabant motorok, a gyertyabeköpés inkább a kétüteműekre volt jellemző a kokszosodás miatt, ami rövidre zárta az elektródákat. A katalizátor nem befolyásolja a menettulajdonságot, kivéve ha összetörik és a kipufogóban dugulást okoz. A bátyám járt így. De ez nem jellemző.
Igen, azt jelenti, lecsurog az olaj a szelepek sdzárán az égéstérbe, ott összegyűlik és indításkor az is elég, ettől lesz kék a füstje. Ezért fogy az olaj. A gyergya kinézete azért sokat elárult volna hogy mi történik a motorban. Mennyi km van az autóban? A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2024
Így van, de ezeknél a G13BB Suzuki motoroknál nem az a jellemző, hanem a szelepszár szimering kopása. Ezért is kérdeztem tőle, hogy mennyi km van benne, mert abból esetleg eleht kövbetkeztetni, hogy a motor kopása fenállhat-e.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |