Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC-DC konverter
 
Témaindító: Placi84, idő: Nov 10, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   131 / 132
(#) Kovidivi válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 10, 2024 /
 
Tessék, ebböl veszel annyit, amennyi kell: Bővebben: Link Van kisebb és nagyobb teljesítményü is, válogathatsz, vagy veszel kínai utángyártást, azok is jók.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2024
(#) Balázs82 hozzászólása Szept 17, 2024 /
 
Sziasztok!
Szeretnék két 12 V 110A/h sorba kötött akkut tölteni egy 12V -os autó generátorról.
Van egy napelem rendszer a kocsin töltésvezérlővel, a bemenete max 100V és 840 W kimenete 30A 24V. Ennek a bemenetére szeretnék kötni egy dc-dc konvertert a csatolt rajz szerint.
Szerintetek működhet?
(#) zolika60 válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 17, 2024 /
 
Nem értem a rajzodat. Például hol a 12V-os generátor? De miért nem párhuzamosan töltöd róla a két akkut? Csak egy soros párhuzamos átkapcsoló kell, mint régen az IFA teherautóban.
(#) Régi motoros válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 17, 2024 /
 
Most konkrétan mi a cél azt kellene leírni, mert ahogy előttem Zolika60 említette, generátort én sem látok. Ha ott a jobb alsó sarokban a START nevezetű a jármű indító akkuja, és azt szeretnéd rákötni a napelemes rendszer akkujára ha jár a motor, hogy töltse azt is egyben a generátor, aztán külön választani a rendszert, ha áll a motor nehogy az indítóakku lemerüljön, akkor szerintem azt meg lehet automatizáltan is oldani relével.
Ha érdekel csinálok neked egy rajzod, de legfeljebb már csak holnap.

Ui.: Az a ganz féle három állású kapcsoló viszont nem mondanám, hogy a legjobb választás,
mert az gyanítom AC típusú kapcsoló neked viszont DC-t kell kapcsolnod.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2024
(#) Balázs82 hozzászólása Szept 20, 2024 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Berajzoltam a generátort. Most az egyenirányítótól stb. tekintsünk el
A fő kérdésem az lenne, hogy a 12 voltos feszültséget felkonvertálva rá tudom-e küldeni a napelemes MPPT töltésvezérlőre, ami egy profi cucc figyeli az akku hőfokát aplikáció is van hozzá stb.
Lekezeli, mint ha napelemből kapná a, vagy esetleg elfüstöl?
(Direktbe sorosan nem kötném rá, nem hiszem, hogy jót tenne a munka akkuknak.)
(#) Régi motoros válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 21, 2024 / 1
 
Három hibára hívnám fel a figyelmed.

1. A napelemet nem érdemes lekapcsolgatni a töltésvezérlőről, az mehet rá direktben.
Ha minden áron le akarod választani, akkor oda egy DC napelem leválasztó kapcsoló kell.

2. A töltő DC-DC konvertert felesleges az MPTT töltésvezérlőbe kötni, csak plusz veszteséget csinálsz.

3. A DC-DC konvertered egyfolytában feszültség alatt van, ami szintén fölösleges.

Én a problémádat így oldanám meg lásd a képen:
(#) Balázs82 válasza Régi motoros hozzászólására (») Szept 22, 2024 /
 
Értem az elképzelést, ötletes.
Két kérdésem van.
Miért kell a konverter előtt és után is megszakítani a pozitívot?
Nem gond, ha párhuzamosan egyszerre tölt különböző feszültségen az MPPT és a konverter?
(#) erbe válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 22, 2024 /
 
Pedig igaza van. Minek menjen a DC konverter, ha nem kell a töltés és a kimeneti oldalon minek világítson a töltésjelző LED, ha nincs is töltés.
Persze ehhez nem kell 2 relé, elég 1 db kétérintkezős. 4-6 vagy akár 10 A-t kapcsoló 2 érintkezős relék is vannak, amik ezt az áramot DC 24 V-on kapcsolni tudják.
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2024
(#) Balázs82 válasza erbe hozzászólására (») Szept 22, 2024 /
 
Értem, tehát a K1 kapcsoló gátolja meg, visszatápláljon a napelem munka akku.
És mi van a párhuzamos töltéssel? Nem keveredik meg a töltésvezérlő?
(#) Régi motoros válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 22, 2024 / 1
 
A DC konverter előtt azért kell szakítani, hogy ne legyen egyfolytában áram alatt, ezt írtam korábban. Utána meg azért kell szakítani, mert ha a primer oldal szakítva van, nem biztos hogy szeretni fogja, ha a szekunder oldalon mégis ott marad az állandó feszültség az akkuból.

A DC konverter kimeneti feszültségét az akku csúcsfeszültségére kell beállítani, így az fog tölteni ha bekapcsolódik. Ha nincs napsütés, akkor az MPPT kikapcsol. Ha van némi napsütés, akkor az MPPT bekapcsol és szintén tölteni fog. Ha a napelem akkufeszültség elérte az R3 relén beállított feszültséget, akkor a DC konverter kikapcsol.

Az eszközök elméletileg tudnak párhuzamosan működni. Itt egy példa, de kereshetsz még többet is.

Ha nem vagy benne biztos, akkor tehetsz az MPPT és akku közötti pozitív vezetékbe egy relékontaktust, ami akkor szakít, ha a K1/K2 kontaktusok zárva vannak.

Keresőkifejezések.: solar charge controller parallel connection, mppt charge controllel parallel connection
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2024
(#) Balázs82 válasza Régi motoros hozzászólására (») Szept 22, 2024 /
 
Nem vagyok meggyőzve, a párhuzamos töltésről, inkább szelektálnám a kettőt, ahogy a végén írtad.
Arra van ötlet, ha esetleg 230V-ról is akarnám üzemeltetni a rendszert? (Pl.: egy kempingben)
(#) Régi motoros válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 23, 2024 / 1
 
Első körben valahogy így gondolnám...
(#) Balázs82 válasza Régi motoros hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
Jó lehet, csak még annyit módosítanék, hogy hálózati csatlakozásnál a 230V ne az inverterről menjen. Lesz rajt egy mobil klíma,ami 500-600W. Így elég egy kisebb teljesítményű töltő 24V-ra.
(#) Régi motoros válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
Na ezt most nem értem.
Idézet:
„Arra van ötlet, ha esetleg 230V-ról is akarnám üzemeltetni...”
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2024
(#) Balázs82 válasza Régi motoros hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
Szóval a munka akkut tölthetné egy 24V töltő pár amperral, mert lesznek 24V-os ledek, ventilátorok. 30A amperes töltőt nem vennék csak azért, hogy keresztül küldjem az inverteren a 230 V-os mobil klímát, vagy hajszárítót amikor van hálózat.
(#) Balázs82 válasza Régi motoros hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
Rárajzoltam a klímát.
(#) Régi motoros válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
Ja én azt hittem, hogy a szolár akkukat akarod feltölteni hálózatról, ha minden kötél szakad.
Akkor az a lényeg, hogy a normál 240V-os fogyasztók menjenek hálózatról táplálva.
Nnem nagy ügy, egy AC oldali átkapcsolót kell csinálni, majd holnap kiegészítem.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2024
(#) Régi motoros válasza Balázs82 hozzászólására (») Szept 25, 2024 / 2
 
Talán így már jó lesz...
Ui.: A lájkokat szeretjük.
(#) Balázs82 válasza Régi motoros hozzászólására (») Szept 26, 2024 /
 
Tökéletes!
Köszönöm szépen a segítséget és a rajzokat!
Ha megépítettem, majd rakok fel képet
(#) zamatőr hozzászólása Szept 27, 2024 /
 
Üdvözletem!
Milyen konverter IC kelne a 17R (U4) helyére mert az biztosan nem oda való . Így lett megvéve -soha nem működött. Kézi masszírozó gép 2db li-ion cella sorba-kötve (8.4V) ez kelene tölteni az áramkörnek. Az SDB628 találtam eddig de annak a 6-os lába nincs bekötve a panelen 47k megy a GND-re.
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2024
(#) Inhouse válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
TP4057?
Ez az akku töltésért felel, nem konverter. A 47k elég messze van a példákban írtaktól...
Elég érdekes lenne egy legyártott készülékben egy nem oda való IC még Kínából is.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2024
(#) zamatőr válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
Nem érted a "kérést". Ez ugyanolyan funkciós mit a 17R -nekem nem jó -nem tud 8.4V-ot "csinálni".
(#) zamatőr válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
A panelen R14 4702 > 47K?
(#) zamatőr válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
Érdekes lehet nem is Kínából de így "jött" . A panel másik oldalán a tekercs 4.7uH a step-up konverter része és az U4 3 lábán az osztás 390k-30k eredménye 0.6V.

dcdc.JPG
    
(#) Inhouse válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
StepUp a környezetében levő ellenállások alapján nem tudom, hogyan lehetne...
Ja, hogy vannak még a másik oldalon is. Akkor inkább az U3 8 lábú lesz a StepUp, az lenne logikus.
A 47k az annyi, persze, csak nem illik a TP4057-hez, de ez nem zárja ki, hogy az az IC nem StepUp.
A 7550-1 egy 5V-os stab, a 17R csinálja az akkutöltést, a nagy 16 lábú valami vezérlő, a LED kijelzéssel, a hátoldali a StepUp szerintem. A 16 lábúnak a 8-as lába nincs is beforrasztva?
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2024
(#) zamatőr válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
Az a motor kapcsoló fet.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2024
(#) Inhouse válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
Nem túl jó kép, de már látom.
(#) Inhouse válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
Már jobban látszik így a hátuljával, hogy jól gondoltad.
Újabb ötlet, LTC3426?
(#) zamatőr válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
Nem passzolnak a lábak . Eddig az SDB628, az SX1308 passzol legjobban -lábkiosztás, funkció (csak a 47k nincs "nekik")
Ezek valamelyikét beszerzem és próba -jó lenne épp oda való de nem találtam eddig.(SDB628-al működik nálam egy szerkezet ).
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2024
(#) Inhouse válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 27, 2024 /
 
A 0,6V feedback feszültség stimmel (8,4V 390k/30k), de a 6-os láb gondolod, hogy csak mechanikai stabilitás miatt van beforrasztva? Lehetséges.
Akkor neked a panelen:
1 - SW
2 - GND
3 - VFB
4 - EN/Dimmer
5 - Vin
6 - NC
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2024
Következő: »»   131 / 132
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem