Fórum témák
» Több friss téma |
Sza! A ventilátor lapátjait is le kell tisztogatni és a csapágyait megkenni. A ventilátor is modulációs vezérlésű és ha leveszi a fordulatot akkor fordulhat elő, hogy a légszállítás az előbb említettektől nem lesz elegendő a nyomáskapcsoló átállításához.
Az is meg volt már, tisztítva és megolajozva.
Azért gondoltam pressostátra mert ha minimálisan állítok a kis csavarján akkor folyamatosan forog de nem gyújt be.Mininmalis kis levegőre hallatszik hogy kapcsol is.
Az, hogy kattan a mirókapcsoló az nem biztos, hogy kontaktust is ad. Rövidre kellene zárni és kiderül, hogy azzal van e a probléma.
Ki mértem multival kapcsol,ugye van egy állás amikor alapból zárt és van egy másik szál amikor nyitott.
Most próbáltam hogy fűtésnél termosztáttal kapcsolva el sem indul egyből kattant egyet és megáll.Gondolom akkor inkább a panel lesz a ludas.
Ez a leírás hasznos lehet még számodra ha nem volna meg. Most így utólagosan visszaolvasva a készülék működését a leírásod alapján a fűtési előremenő NTC értéke lehet "megnyúlva" és ezért modulálhat le a főégő amíg a kis körön (HMV) le nem keringeti a hibás érték szintjéig. Az előremenő és visszatérő ágban lévő NTC-k időbeni értékváltozásai vannak hatással a HMV NTC-re is. Mivel a fűtési előremenő NTC van a leginkább kitéve a magasabb hőmérsékletnek és változásainak, azt kellene kimérni, hogy mit mutat szobahőmérsékleten (10-11kΩ) ill. akkor amikor lemodulál a főégő.
utókeringetésSziasztok!Újra itt: A kazán típusa: Saunier Duval Isotwin C24E A HM hőcserélő ki volt nemrég tisztítva, a nyomásszabályozó szeleppel együtt. A visszacsapó szelep is meg lett tisztítva, bár most rendben találtam. Még nincs a fűtés használatban, egyelőre elég a klíma. Ha a melegvizet használjuk, bekapcsol a kazán és a videón hallható hangot produkálja, lekapcsol a láng, megy az utókeringetés - majd megint bekapcsol a láng - láng elalszik megy az utókeringetés, majd megint láng... Na ezt ismételgeti pár percig, van hogy 4-5 percig, mire leáll. Mi lehet a probléma? Illetve amikor bekapcsol a láng, elég gyakran olyan erős "belobbanó" hanghatással jár. Ezt mi okozhatja. A kazán ki is lett porszívózva.. Az említett 2 perces videó. <-- katt ide!AZ elején és a végén is látható-hallható hogy újra bekapcsol a láng. Köszi előre is!
Szia! Most éppen EZT a pontot találtam meg ebben a kérdésben de neked előre és vissza is kell olvasni ha többet szeretnél megtudni de a lényeg le lett írva (vízkőlerakódás lehet a tartály alatti csőhajlatban).
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2024
Szia!
Köszi a tippet! Ez az én fotóm (99,9999... %) a kazán belsőről. Próbáltam visszaolvasni pedig... Pár éve volt egy problémám az utókeringetéssel. Akkor kivettem a visszacsapó szelepet, de több csövet is megbontottam, tisztítottam - így vélhetően azokat a csöveket is. Akkor, utána rendben volt, de akkor betudtam a visszacsapó szelep takarításának. Ezek szerint több probléma is lehetett akkor. Úgy látszik a jövőhéten ismét neki kell állni. Köszi még egyszer!
Még borzolom kicsit a kedélyedet.
Kíváncsiságból belelestem, de most nem szerelek, majd a jövőhéten. A HM tartályba 3 cső csatlakozik. 1: A szivattyúhoz megy, gyakorlatilag ez egy elnyújtott fektetett S alak. Gondolom erre gondoltál az eldugulással kapcsolatban. 2: Ez - szerintem - egy leeresztő biztonsági (?) szelephez megy a kazán aljához, amire egy szilikon cső csatlakozik, az egy lefolyóba vezet. 3: Ez is hajlított cső, ez megy a hőcserélőbe. Ezen van egy NTC. Az ellenállása 9,7 - 10,3 kOhm.. Remélem jól írtam a mértékegységet! Elméletileg ezen kellene lenni ugye? Már ha jól értelmezem a rajzot, a jelölt 17-es alkatrész... Csak amiatt mert korábban több szerelő is próbálkozott az akkori hibával, és szedegették le, sőt volt aki NTC-t is cserélt, bár nem oldott meg semmit.. Amire itt kaptam tanácsot végül ( az említett visszacsapó szelep ) . Ha a tartály aljáról lecsatlakoztatom a 3 rézcsövet, akkor azokat kitakarítom. Esetleg próbáljak valami nem túl kemény tárgyal "visszanyúlni" a kazánba? Ha esetleg ott lenne valami dugulás... Van ott valami amit elbarmolhatok? Nehogy nyomjam a drótot, fapálcát..vagy akármit, arra gondolván hogy vízkő van ott, közben meg kárt tegyek valamiben.
Még egy kérdés.. A zöld nyíllal jelölt alkatrész nem fixen van benne, hanem eltudom jobbra-balra forgatni. Van ennek jelentősége? Vagy csak a rögzítési mód sajátossága ez?
Amit a képen mutatsz az a háromutú szelep motorja volna. Az elfordítható a helyén olyan mértékig ahogyan a többi gépészeti elem engedi. Kivételekor van jelentősége az elforgatásnak, hogy könnyen ki lehessen emelni a helyéről. A fentebb említett csőszakaszról valóban Te csináltad a képeket már előzőleg. Bővebben: Link
Tyűűű!
Mi mindent írtam anno .... Nem úszom meg, csak szét kell szedni ott a motor környékén mindent. A fotón jelölt alkatrészeknek mi a neve? Az említett NTC ellenállása 9,7 - 10,3 kOhm., rendben van? A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2024
A cirkó ki be kapcsol, és nem éri el a beállított szobai hőmérsékletet.Sziasztok!A szobai termosztáton beállítottam, hogy 23 fokot szeretnék, mire mindig ez a forgatókönyv: A cirkó bekapcsol, rövid idő alatt forróak lesznek a radiátorok, majd kb. 5 perc múlva kikapcsol. Amint kihűltek a radiátorok, megint bekapcsol a cirkó és ugyan ez megy folyamatosan. De a szobai hőmérő sosem éri el a kívánt 24 fokot; valahol 21 környékén ingadozik mindig. A termosztát közben jelzi a kijelzőjén is , hogy márpedig ő közben mindvégig zárta az áramkört. A radiátorokat légtelenítettem, a termosztát új. A cirkó kb. 18 éves már. A nyomás is a zöld tartományban van mindvégig. Hibajelzést nem ír ki a cirkó. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2024
Ennyi információ alapján azt tudom javasolni, hogy tekerd fentebb a kazánt, mert ha jön a hideg, be fog fagyni.
Köszönöm Közben én is arra gondoltam, hogy lehet, hogy egyszerűen alacsony értékre van állítva a víz hőfoka? Nem nálam van ez a hiba, de állítólag 60 fokon áll a radiátor hőfok.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2024
Lehet nem fogalmaztam eléggé világosan:
Tehát akkor a kazánod kerek, pink színű, neonzöld szivecskékkel?
Ja, értem. Hamarosan pontosítom az adatokat.
Szia! Most, hogy már kiderült a készüléked típusa valamivel könnyebb válaszolni. A kazánod bitermikus hőcserélővel van szerelve ami (szerintem) el van vízkövesedve ezért az elégtelen cirkuláció miatt időnként túlmelegszik és amíg le nem hűl a hőcserélő addig nem fog fűteni, közeben lehűlnek a radiátorok. Mindenek előtt az előremenő NTC-t meg kellene mérni, hogy annak értéke megfelelő-e. Az az előremenő csőszakaszon van elhelyezve (talán klipszes rögzítésű a csövön) és az értéke szobahőmérsékleten 10-11kΩ.
Idézet: „A termosztát közben jelzi a kijelzőjén is , hogy márpedig ő közben mindvégig zárta az áramkört.” Idézet: „... a termosztát új.” .... nehogy az legyen, hogy a termosztát okozza ezt a jelenséget! Ugye a termosztátról egy szó sem esik, hogy az milyen és mikor lett applikláva a kazánhoz. Egyáltalán az új termosztáttal volt már kívánt hőmérséklet elérés?
Ha ilyen enyhe időben nem lehet elérni a kívánt hőmérsékletet a szobában akkor mi lesz a kemény mínuszokban? A 60°C az megfelelő hőmérséklet a fűtési előremenőnek. Ha kikötöd a termosztátot és a gyári rövidzárat visszateszed akkor sem lehet felfűteni a termosztátos helyiséget?
Hello! Azt is kellene tudni, milyen termosztátja van. Nehogy "öntanuló FUZZY" legyen.
Köszönöm, megmérem. Igen, simán el lehet vízkövesedve.
A termosztátot már ezért cseréltem ki, mert a régivel is pont ugyanezt csinálta.
Ha leveszem a termosztátot, és rövidre zárom a két vezetéket, akkor is ez a jelenség. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2024
Szia! Nem, egy halál buta, egyszerű ,alap termosztát. ( De már digitális).
Ha leveszem a termosztátot, és rövidre zárom a két vezetéket, akkor is ez a jelenség.
A termosztátot már ezért cseréltem ki, mert a régivel is pont ugyanezt csinálta.
Ha leveszem a termosztátot, és rövidre zárom a két vezetéket, akkor is ez a jelenség.
A két NTC értéke egyforma csak a csőátmérőre való csatlakozása különbözik, talán fel lehetne cserélni vagy az előremenőt távolabb feltenni a csövön, hogy akkor mennyivel növekszik meg a működési idő. A szivattyú kondenzátora is gyengélkedhet ha nincs meg a megfelelő cirkuláció DE a kazánnak le kellene tudnia modulálni kisebb teljesítményre ha a két NTC értéke a megadott limitet eléri és ott kellene folyamatosan működnie a szobatermosztát lekapcsolásáig.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |