Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Lennie kellene még ott valamilyen aktív clampingnek is, legalább a G-E között. Nem szupresszor lesz az az SMD-kondi?
Szia. Igen vannak, de ez tényleg kondinak tűnik és mérve is azt mutat. Amennyire tudtam mindent át mértem, hibát és eltérèst nem tapasztaltam. Pedig fel voltam rá készülve, hogy a második hiba után mivel ez konkrétan zárlatos lett lesz halott alkatrész a vezérlő ill. meghajtókban is.
Ehun egy kép ha sikerül csatolni:
Hogy fel hozzám a témát, a képen látható vissza forrasztott kondenzátor 15 nF. Ebből 7 db van a 6 motor és a fék tranzisztor G-E lábai között. Ez a kérdésem tárgya, mert oda inkább 10kOhm lehúzó illik. Ami nincs az egész TLP701 és a IGBT között. Soros 62 Ohm az van meg a diodák... Mindez miért van így, aztaz ABB mérnökei tudhatják. Mindenesetre jól működött így, csak a sokszoros motoráramot amit futás közben produkál a mechanikai indítás azt nem bírta ki. Mit tegyek vele? Mert kissé zavar.
Az egész átépítésre kerül, mert eredeti modulom nincs oda, de nem is baj, mert a 7.5kw modul gyengènek bizonyult, van 11 ill 18kW modulom. Csak itt már a meghajtás kérdése durvul, és pont ott van a zavar. A pót modulokban nincs 7. Tr. se diodahid, ezek pótlására kerülnek. Egy kifejtő segèdpanelel leküzdöm az eltérő bekötést, de ez ugye tovább rontja a helyzetet. Nem találtam egyetlen szerviz leírást se semmi ilyesmiről, hogy tájékozódjak, mert gondolom semmi nagy eltérések nincsenek a témában. Én mit laikus, de szorgalmas autodidakta, megoldanám ...
A TLP megoldja a lehúzást, push-pull kimenete van. Valahogyan meg kellene oldani azt, hogy a frekiváltó indítson, vagy legalább nagyjából egyszerre.
A másik dolog, valószínűleg el kell engednem azt, hogy a vfd pörgeti a motort, én még vígan esztergálok... Minden tokmány leállást, a motor leállítása is követi és az indulás is így lenne. Az eddigi 3kW Proconnal ez így ment de nem voltam boldog tőle. Bár hiba nélkül vitte.
Igaz megoldja, ezt ki mértem, nem e meghibasodtak. De csak addig oldja meg, míg van tápfeszültsège. Ha a felső oldal tapja elfogy, de a pufferbe még van erő, akkor kész lehet a baj.
Nos, lezárult a projekt. Nem készült fotó , nehogy kísértést vagy botránykozást keltsen.
Mert az skiip modul forradalmi szerelés és csatlakozás technikaja let meggyalazva. Nem mertem kipróbálni, hogy kibírja -e azt ami a tönkremenetelt okozta. Inkább készítettem egy relès vezérlést ami az indító jelet szerzi a vfd indításhoz. Így kicsit furcsa, hogy megáll a motor és csend van, meg ugye nincs hűtése se olajzas... De ha gyenge az áram akkor gyenge. Kell a frekvenciavaltó és kész. PM VFDHelo.Van egy kompresszor 7.5kW állandó mágneses szinkronmotorral. Ezt egy egyfázisú frekvenciaváltó vezérli. Kínai az egész, a vfd is, fordítgattam a kínai nyelvű dokumentációját kép alapján, elvileg van motor típus kiválasztás paraméter. A probléma az hogy 1 fázisról irreális áramokat vesz fel, át kéne alakítani három fázisra. Vettek hozzá egy 3fázisú frekiváltót, rievtech ri3000 sensorless vector type, de motor típus paramétert nem látok, a könyvében is csak aszinkron motorokat egyedül. Alkalmas ez a pm motor hajtására? Imi motor működik -e frekvenciaváltóvalSziasztok!Ez a motor működhet frekvenciaváltóval? Az valami indító relé vagy mi a szösz a kondival átelenes oldalán.
Üdv!
Nem működtethető, több okból is. Vannak ugyan méregdrága 1 fázisú frekiváltók, de ehhez a motorhoz azok se jók. Én még csak képen láttam, van 1 fázisú frekiváltó, de nem tudom valaha kinek érte meg és persze nem ilyen, indítós relés motor működtetéséhez.
Köszönöm. Pont ezért a kérdés, mert ékszijtárcsát kell vegyek rá, és akkor inkább marad a lépcsős hogy tudjam állítani a fordulatot.
Ha az indító relé az indító kondenzátort kapcsolja, akkor valószínűleg két tekercse van a motornak, főfázis és segédfázis. Ez esetben - bizonyos megkötésekkel illetve korlátozásokkal - üzemeltethető az arra alkalmas frekvenciaváltóról. De nem biztos, hogy anyagilag megéri, ahogy Ódenka is írta, ezek a készülékek jellemzően nagyon drágák.
Megjegyzés: nem tudom mi az alkalmazás, de ha a lépcsős ékszíjtárcsa helyett frekvenciaváltót alkalmazol, veszítesz a kivehető teljesítményből, ahogy csökkented a motor fordulatszámát. Ez pl. egy fúrógépnél, esztergánál, stb. kifejezetten hátrányos lehet. Megjegyzés 2: a legtöbb, eredetileg nem frekvenciaváltóról hajtott üzemre készült villamos motor nem tud optimálisan működni a frekvenciaváltó előállított teljes (és jó széles, akár 0...120%-os) fordulatszám-tartományon, ezért sem javasolt azokat így üzemeltetni.
Én egyszer kértem árajánlatot frekvenciaváltóra egy fázisú motorhoz. Drágább lett volna, mint egy új 1F -> 3F frekvenciaváltó és egy olyan új motor, amit delta 230 V-ra át lehetett kötni.
A kérdésemben említett rievtech frekiváltó könyvében szerepelt egyfázisú motor bekötése is, mégpedig többféle módon: a fő és segédtekercs külön bekötve, vagy ha erre nincs lehetőség akkor kondival. Meg is lepődtem.
Bővebben: Link Ez csak a másfeles verzió de nem mondanám hogy drága. Tapasztalatom nincs vele hogy dolgozik egyfázisú motorral.
Nofene. Biztos, hogy nem innen kértem annó árajánlatot. Lehet, hogy azóta (több éves történet) más cég is elkezte árulni, lenyomva "kicsit" az árakat. Az tuti, hogy még én is nyeltem egyet, mikor jött az email, mennyiért adnak egy ehhez hasonló szerkezetet.
Rég volt, a frekviáltó ára miatt le lett fújva a projekt. A hozzászólás módosítva: Szo, 17:24
Ez egy faesztergagèp.Azt gondoltam marad a teljesîtmèny fuggetlenül attól hova tekergetem a frekvenciaváltót.
Egyèbként a lentebb látható linken lévőhöz nagyon hasonlóba gondolkodtam, csak aliexpresses, vagy vevoros.kb 15-20.000ft-tal olcsóbb a 1,5kw-os, de igy rendeltem lèpcsős ékszíjtárcsát kb 8000ft-ért. Ennyit megérdemel a gép hiszen már nagyon sok éve egy rétegelt lemezből esztergált tárcsával hajtom, és mostanra be akarja mondani az unalmast. De 25 évet bolfogan elment vele! Idézet: „Azt gondoltam marad a teljesîtmèny fuggetlenül attól hova tekergetem a frekvenciaváltót.” Ez nem lehetséges. Alacsonyabb fordulaton nem tud a motornak nagyobb nyomatékot, áramot adni a váltó, mint normál 50-60 Hz-s üzemben. A váltó paraméterei, beállítása maximált feszültségre, teljesítményre, áramra történik, de ez a motor eredeti paraméterei alatt lesz kisebb fordulaton. Tegyük fel, fele fordulaton kétszer akkora nyomaték kellene a névleges teljesítmény megtartásához. A huzalunk meg eleve nem alkalmas dupla áramra... Másik: A motor saját hűtése négyzetesen csökken a fordulattal! A frekiváltós hajtás csak akkor tud kisebb fordulaton is a munkához elégséges nyomatékot adni, ha jelentősen túlméretezzük a motor teljesítményt és a szabályozó elektronikát. A hozzászólás módosítva: Szo, 19:18
Köszönöm. Ezekbe nem gondoltam bele, de így olvasva teljesen logikus.
Idézet: „(és jó széles, akár 0...120%-os)” Van 2 olyan frekiváltóm is, ami 20 Hz-800 Hz-et tud. De ennél nagyobb tartománnyal is léteznek. Persze megfelelő motor is kell hozzá. Tucatszám láttam olyan motor hirdetéseket, hogy névl. feszültség X fordulaton 200 - 190 V. De láttam már 150 V-osat is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |