Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Pesten nem vagyok ismerős ilyen téren. Ebben a leírásban a 68. oldalon van erről szó és lentebb az értékekről táblázatos formában.
Köszönöm a segítséget,akkor vadászok kazánszerelőt,akinek van hozzá cucca
Majd mérd már meg az előremenő NTC-t, hogy annak mennyi az értéke?
Szia VIM.Ha jól mértem 10 ohm,de nem vettem ki a kazánból ,és elégé ugrált az érték.
Az NTC értéke 10Ω? Az nagyon kevés. Legalább 10kΩ- ak kellene lennie szobahőmérsékleten.
Sziasztok
Westen digit 240/40fi kazánomban a melegvíztárolóval lehet valami gond? Felmegy a belső fűtőkör nyomása a vízhálózat nyomására, ami szerencsére csak 3 bar. Először azt hittem beszart a ráeresztő csap, az cserélve lett, de semmi változás. Ha el van zárva a bemenő hidegvíz csap, akkor marad a nyomás, shogy kinyitom, halk sziszegéssel pár perc alatt felmegy a leeresztéssel beállított 1 bárról kb 3 barra, ami a víznyomásunk, és ott megáll. Félek, hogy fűtésnél ez a nyomás feljebb mehet. Azt tudom elképzelni, hogy a melegvíz tárolóban valami lyuk vagy repedés miatt összereszti a fűtés és a melegvízkört. Esetleg mástól is lehet ez szerintetek? Megnéztem a tároló árát, a negyedmillától dobtam egy hátast, 40-50k lenne max ésszerű. Cserélni sincs 1 millióm másik új kazánra, kisbaba van nálunk, valami olcsó de jó megoldás kellene. Esetleg tudtok céget, aki javít ilyet? Egyébkén Gázhiány hibakódSziasztok! A kazánom 240fiIgazából átolvastam az egész topicot a hasonló hibajelenségekkel de nem igazán találtam választ a megoldásra. Próbálok rövid és tömör lenni. Tavaly első indítás: elindul, turbó megy, huzatérzékelő kapcsol, gyújt, belobban első fokozaton, modulál nagylángra, majd kicsi láng, lekapcsol. Ezt 3x eljátsza utána gázhiány hibakód, piros led világít. Újraindításra ugyan ez. Kimértem, teszteltem mindent, NTC, nyomáskapcsoló, huzatérzékelő....stb. Minden OK! Beszéltem pár gázszerelővel mindenki azt mondta panel csere. Ok. Vettem egy másik kazánt alkatrésznek, átraktam a panelt. Ugyan ez a hiba. Visszaraktam a régi panelt próbából, bekapcsol, elindult, végig ment a tavalyi szezonban hiba nélkül. Tavasszal kikapcs, most újraindít. Elindult megint, 15perc járás után lecsapta a Fi relét.(Amikor elérte a beállított vízhőfokot és lekapcsolt). Utána ujraindítottam és megint a gázhiány hibakód fogadott. Átraktam a másik panelt, azzal is a gázhiányos hibakód van. A gázszelepek kattannak működnek, az elektródák cserélve-beállítva, jók. Mérek rajta feszültséget amikor elkezd fűteni, (rákötöttem külsőleg egy hőelektródát, külön melegítve is leállítja). Panelt végigsípoltam-végignéztem. Találtam rajta forrasztási repedéseket így az egész panelen a forrasztásokat újra forrasztottam. Ezután jött egy vízhiány hibakód,(piros led lassan villog). Hiába csinálok bármit vele nem engedi el... Másik panelt beraktam, egyből elindult. Ment 30percet majd amikor elérte a beállított hőfokot és lekapcsolta volna magát megint leverte a Fi relét. Azóta megint csak a gázhiányos hibakód jön. A vízszivattyú úgy van kötve,hogy folyamatosan megy benne. A turbót ha külön elindítom-leállítom nem veri le a Fi relét soha, polaritás jó. A gázszelepen-modulon kívül minden cserélve, de az is jónak tűnik mert külsőleg vezérelve működik. Kondikat reléket még nem cseréltem. Köszi Üdv A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2024
Szia. Én is segítségért jöttem,szóval nem tudok neked segíteni akármennyire is szeretnék
Sajnos új hozzászólási lehetőséget nem látok, cssk válaszolásit
Szia! Ennek a készüléknek egy közös tágulási tartálya van. A bojlernak nincs csak biztonsági szelepe. Szerintem a tágulási tatályban nem megfelelő az expanziós nyomás azaz elillant belőle a nitrogén amit pótolni kellene levegővel. Bővebben: Link
Szia!
Nem az lesz ha lezárja a bemenő hideg vizet akkor jó a nyomás nem megy fel.
Ha feltekersz legfelül a jobb sarokban "Új kérdés a topikon belül" gomb.
Köszönöm a választ! Most már én is erre gondolok,hogy itt lesz a baj.
Van egy donor kazánom, tegnap leszedtem a gázszelepről a 2 mágnesszelepet, átraktam és azzal el se indult. Visszaraktam a sajátját, egyből leverte a Fi relét, ahogy megkapta a vezérlést. Leszedtem újra, átnéztem kiméregettem, kipróbáltam "levegőn", (nem raktam rá a gázszelepre), behúz mind 3 tekercs amikor indítaná a fűtést. Majd visszaraktam újra de azóta már be se gyullad,viszont most megint nem veri le a relét. A topicon belül írtátok páran,hogy: "a mágnesszelepeket ne szedjétek szét" -Erre gondoltatok,hogy ne szedjük le a gázszelepről? Ki-be kapcsoló gázlángSziasztok!Adott a topic címben szereplő kazán. A működése számomra furcsa kicsit. Amikor hideg a víz a fűtéskörben és bekapcsolódik a fűtés, relatíve hosszú ideig (4-5 perc) eltart amíg a hőmérséklet visszajelzés eléri a beállított ~60 fokos vizet. Ahogy elérte, a gáz elalszik és megy tovább a keringetés, amíg a hőmérséklet vissza nem megy 40 fok környékére (ez elég gyorsan megtörténik 1-2 perc kb.), ekkor újra begyullad a gáz és szinte 1 percen belül újra felmegy a víz hőmérséklete ~60 fokra, majd a gáz lekapcsol és megy tovább a keringetés. Ez a fenti ki-be kapcsolás ismétlődik folyamatosan, amíg a termosztát le nem kapcsolja a kazánt. Úgy gondolom, ez nem teljesen normális. Feltételezem ilyen gyorsan nem változik a vízkör hőmérséklete, illetve az égés nagyságával is lehetne játszania a kazánnak, amit látszólag a kijelzőn meg is teszt, de ennek ellenére tényleg pár másodperc alatt 40-ről 60-ra emelkedik a víz hőmérséklete. Amit érzek, hogy amikor a gáz begyullad, akkor az elmenő víz hőmérséklete relatíve gyorsan tényleg 60 fok körülire melegszik, de a visszatérő víz hőmérséklete továbbra is olyan 30-40 fokos. Amikor lekapcsol a gáz, akkor az elmenő víz is azonnal visszahül 30-40 fokosra, amilyen a bejövő víz hőmérséklete is. Mi lehet a gond ilyen esetben? Elviekben minden radiátor nyitva van, gondolom a víz áramlás is rendben van, mert a radiátorok melegek, nem 60 fokosak, de érezhető, hogy melegszenek rendesen. Víznyomás, tágulási tartály nyomás is rendben van látszólag, légtelenítés megvolt. Mit érdemes megnézni, vagy ez teljesen normális működés így? Esetleg a radiátorok el lehetnek tömődve? Radiátor mindkét csapját full kinyitni? Hátha van ötletetek. Köszi előre is!
Szia! Talán gyengélkedik a szivattyú? A kondenzátor kapacitása lehet értékvesztett, ezért lehet, hogy nem megfelelő a szivattyú szállító teljesítménye és hamarabb túlmelegszik a primer hőcserélőben a keringetett víz amire a vezérlő utókeringetéssel reagál.
Szia! Köszi a tippet! Ma elmegyek szüleimhez és lecsekkolom minden radiátor tényleg rendesen nyitva van-e. Meg lelégtelenítem még egyszer. A többi majd alakul Jelzem, javult-t valamelyest a dolog.
Tényleg a tágulási tartály nyomását mennyire kéne beállítani? Leírás szerint 0,5 bar, ha jól értelmeztem a kézikönyvét. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2024
Szia! A tágulási tartály nyomását a rendszer térfogatához kell igazítani. Táblázatokat találsz a neten, hogy a rendelkezésre álló tartályod az mekkora tágulási térfogatot tud befogadni.
Szia,
A szivattyú kondijának a kiméréséről tudnál bővebb leírást adni esetleg képekkel? Tudom nagy kérés, de van egy Westen Boyler Digit 240/60FI kazánunk és már csak ezt kellene rajta megnézni, mert elvileg minden jó, gyakorlatilag meg majdnem minden csak.
Szia! Jobb lenne ha a kazán problémájáról (ha van) írnál, kérdeznél, mert ha nem lesz jó a kondenzátor érték javításával akkor kezdődhet minden elölről a "csak" miatt. A szivattyún a kapcsoló fedelet le kell venni és az ott található hengeres alkatrészt kell kimérni úgy, hogy ki kell kötni majd ki kell sütni hogy a méréshez ne legyen benne tárolt feszültség és egy kapacitás mérésre alkalmas műszerrel meg kell mérni az értékét. A kondenzátor értéke 2-2.5µF körül szokott lenni. Ha 0.5µF már hiányzik tehát ennyivel kevesebb az értéke a kondenzátoron feltüntetettől az már cserére szorul.
Szia, a történet úgy kezdődött, hogy az utolsó radiátorba egyszerűn nem jött melegvíz. Szokásos, légtelenítés, szelep ellenőrzés (csere), atmosas ellenére sem.Futesszerelő beszabályozta a radiátorokat, így elmegy a víz és félig meleg is, de meg nem fordul benne. Dugulás van, valami szalagot befűztek, nincs dugulás.
Kazán szerelő jött, beállította a kazánt, mert maxon ment és a szivattyú nem tudta olyan gyorsan eldolgozni a vizet, ahogyan kellett volna. Sokat javult, de meg mindig csak a 3/4 ed része lesz meleg, az alja nem. A kazán jó, rendszer jó, de nem tökéletes.
Hmm, ez nem biztos, hogy elektromos jellegű probléma. Ehhez többet kellene tudni a fűtési rendszered felépítéséről (egy csöves vagy kettő) a radiátorok (darabszáma) bekötéséről (alsó vagy felső vagy átkötő csőszakaszos), csőátmérők stb....
Így első nekifutásra azt lehetne mondani, hogy a kazánhoz közelebbi radiátorokat fojtani kellene, hogy a legtávolabbi (részben felmelegedő) is melegedni tudjon ha a légtelenítés jól lett megcsinálva.
Beszabályzást Azt megcsinálta a futesszerelo, akkor ért oda a melegvíz, addig semmi nem volt. Egy körön van 7 radiátor semmi egyéb nincs. A radiator is új, at is lett mosva a rendszer, legtelenites is jó. Egyre tudok gondolni hogy legyengült a szivattyú.
Azt írtam az elso hsz.ben. Westen Boyler Digit 240/60 fi. A rendszer ötretegu csovek, aljaztban, falban vezetve. A nyomas hidegen 1.5 meleg 2 bar. Eloremeno viz 65 fok hidegebben 70 fok.
Ne haragudj, nem figyeltem eléggé, hogy ezt említetted. Ezzel az a hibalehetőség ki van zárva, hogy a kazán szivattyúja lenne a "gyenge", mert annak van vízhiány kapcsolója amire piros színű vezetékek csatlakoznak és ha ez nem kapcsolna akkor E12 vagy E13 hibát mutatna és nem kapcsolna be a készülék.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |