Fórum témák
» Több friss téma |
nem tudok ilyet mérni, beraktam egy linket kb ez az akksi, a végén van egy speciális pattintos foglalat, 1/4 miliméterenként valami recével, ha csak a közelbe rakom a multiméter összekötök vagy 2-3 érintkezőt
valami ilyesmit képzelj el, ami a kép közepén van csatlakozó az akksi felett https://www.amazon.com/Charging-Replacement-iPhone-GVKVGIH-Connecto...F25T46 (utolsó kép)
hajlok rá, csak reménykedtem van valami varázslat, amihez nem kellenek spec dolgok
A nagy kezdőbetűk használata egyáltalán nem fájdalmas, veszélytelen, és egyáltalán nem megerőltető!
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2024
Moderátor által szerkesztve
Einhell TöltőSziasztok! Egy viszonylag egyszerű kérdéssel fordulnék hozzátok!Van egy Einhell Power X Charge töltőm, egy bontott Einhell akkupakkal. (21Vos) A töltőn, illetve az akku BMS-én is 3 pin van, a középső az NTC felirattal.. Azt szeretném megoldani, hogy egy másik töltővel is jelezze, ha a töltés elindult, erre van valami mód? Ha a gyári töltőjével töltöm, akkor a sarukon GND+NTC 1.35V, NTC + sarukon kb 18 Voltot mérek, de az akku BMS-e mi alapján tudja, hogy a töltés elindult? Előre is köszönöm!
Hello! Ez neked egyszerű kérdés!? Felejtsd el, örülj, hogy működik...
Az X-Charger többféle is van...le sem írtad, hogy milyened van, ahogy a "másik" töltőről meg a "bontott" akkupakkról sem tudunk semmit! Amúgy egy akkupakk, hogy lehet "bontott"...szétszedted?
Szia! Az Einhell akkut tudod tölteni egy sima tápról is. Az akku + és - pontjaira adod a tápfeszt(21V) pl. 1A áramkorláttal és már tölt is. A ledek is jelzik az akku. A BMS intézi és lekapcsol. Próbáltam.
Én nem találtam más félét, biztos létezik, ezt nem vitatom.
Akkor mondom másképpen! Van egy épített akkupakkom bontott, tesztelt, lemért cellákból. (5s7P), amihez nem vennék feleslegesen BMS-t, mert rajta van egy Einhell Power X BMS. 2014es gyártás. Mivel akkus gépben volt, feltételezem 30-40A-t kibír pillanatnyilag, és ennyit is kell tudnia. Na már most minden működik ahogy kell, én azt szeretném, hogy egy másik töltő (konkrétan egy DC-DC Boost konverter) amivel tölteném, kb 6-8 Amperrel a pakkot. A gyári töltő ekkora kapacitásnál túl lassú (kb 8 óra) Annyit szeretnék, hogy ugyan úgy jelezze magát a töltést, mintha a gyári töltőre tenném! Mert gyári töltővel kigyulladnak a ledek, és világítva marad, ha tele van. Tomi111: Nekem akkor másik fajta van, ez nem jelzi!
Nos...én úgy tudom, hogy ha arról az akkuelektronikáról (amely, több mint egy sima "BMS") leszedünk akár egyetlenegy akkucellát (vagy túlmerül), akkor az örökre letilt és használhatatlanná válik. Ilyen Einhell akkukból csak 1 és 2P-st ismerem (van ilyenem, használom is). 7P-t házilag raktál össze...és arra akarod rádrótozni azt az elektronikát. Eddig OK, de ha az elektronikáról lekötötted a cellákat, akkor itt megáll a "móka"!
Ha "okosan" csináltad,és a működő, feszültség alatti 1 vagy 2P cellákat bővítetted... Bár az írásodból úgy tűnik, hogy már az 5S7P-s pakkot fel is töltötted a gyári 3 amperos töltővel? ...vagy csak kiszámoltad a 8 órát? A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2024
Természetesen! Nem tilt le egyébként, ilyen pakkból volt vagy 5db, többségében gyári kapacitást tudták, csak 1-1 cella merült túl (állítólag van benne balancing, szerintem meg nincs)
Így minden akkut kivettem, lemerítettem, feltoltottem (erre való akku teszterrel) Belső ellenállásra is hasonlóak, 15-25mOhm között vannak, válogatva(és kapacitásra is). Illetve kapott egy kapacitív aktív balance elektronikát. Persze, ez már teljes tesztelésen átesett, volt merítve konstans 30A-el indukciós hevítő ment róla) És bírja, működik, csak nem szeretnék rá kínai BMS-t tenni, mert ez azért jóval minőségibb alkatrészekből van. A fő cél tényleg csak annyi lenne, hogy nem gyári töltővel is "reagáljon" a töltésre, ha ez lehetséges. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2024
Én sem a gyári töltőt használom, hanem az Imax B6-ot. Ott meg én állítom be az áramot (de ez kényelmetlenebb, mit a gyári töltő) és leáll, ha feltölti a pakkot. Elektronikáim nem jól működnek, összevissza "pislognak", meg némelyikben a FET is fel van robbanva. Ha túlterheled, ez akár nálad is előfordulhat
Amúgy itt van egy "más" töltő..
Ez nekem nem opció, egy komolyabb fajta power bankot csinálok belőle, 3D nyomtatott dobozba, tehát semmiképpen sem fog a saját töltőjével menni. Az csak a teszt idejéig van/volt használatban, egyébként a powerbankba épített DC-DC-rol fog töltődni, csak a töltés/állapot kijelzés egyszerűbb lenne, ha a BMS reagálna a töltésre (így is tölthető, 21V 5A-el próbáltam, szépen feltölt, de az NTC/COM láb nélkül jelez semmit, csak ha meg nyomom a gombot rajta. Na ezt szeretném kikuszobolni, és megérteni, hogy ez az NTC/COM milyen elven azonosítja, hogy töltő van csatlakoztatva.
Hát, ha 'komolyabb", akkor mégis inkább más BMS után kéne nézned...olcsók: Bővebben: Link
Köszönöm, tudom, ezeket néztem már, aliexpress is tele van velük, de nem értem miért kell 20 FET 30A-hez, (amit kidob az pont 100A-t állít, hogy tud, de az gyakorlatilag szerintem hagyja szét égni az egészet, ha bármi baj lenne) amikor ez az einhell BMS 1el lehozza. Azért tervezési és minőségi különbségek vannak, ezért "ragaszkodom" a sajátjához. Illetve mert ebben tényleg működik a hőmérséklet figyelés, jelez hidegben is (villog mind3 led) illetve ha melege van, lekapcsolja a kimenetet.
Egy ellenállás osztóval nem lehet átverni? Méregettem közben, töltő oldalról (akku nélkül) NTC lábhoz mérve GND és pozitív közt is 3V van, GND pozitív közt semmi Akku oldalról NTC-GND 0 V, NTC-akku pozitív közel akku feszültség. Toltore rakva, töltés közben GND-NTC 1.35v, NTC pozitív akkufesz-1.35V.
Van a Parkside akkukról külön topik...
A te elektronikád 1,5Ah-akkupakkból származik... de a 4,0 Ah és 6,0 Ah akkupakkokban már 2 és 4 darab mosfet van. Az 1,5Ah akku elektronikáját használnád a 14-20Ah-s akkupakkhoz... Lehetne arról elmélkedni, hogy mi a jobb egy (vagy 2-4db) 166A /2,7mΩ-os vagy 8-30 db 75A/ 4mΩ-os párhuzamosan kötött tranyó. Melyik bírná a nagyobb áramot, melyik melegedne kevésbé... Oké neked csak 30 amper kéne (de állandóan!?)...a fúrógép meg csak időszakosan van használva, pl. csak 5A-t eszik üresben, meg néha max. terheléskor 100-120 ampert rövid ideig. Talán ebből sejthető, hogy melyik üzemmmód mivel jár...
Parkside? Ez hogy jött ide? Szó sincs Parkside-ról.
Neharagudj, de olyan szinten eltértünk az eredeti kérdésemtől, hogy már nem is tudom mit mondjak. Eredeti kérdésemre vissza térve! Megoldható amit szeretnék, vagy nem?
Valóban összekevertem ...
De amit leírtam az az Einhell... Kérdésed megválaszolásához kéne ismerni az elektronika IC-it/ meg programját, valamint a töltőét...de mi ezt nem fogjuk megtudni. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2024
Talán ha a két IC típusszámát közölnéd, tudnán(a)k többet mondani...
Elég nehézkes leolvasni az IC feliratokat...de szerencsére a neten már néhányan publikálták. (Csak tudni kell megkeresni...) Például:
AF10S20 15714A TS1102A 1606KM464 100 N-Channel MOSFET: MXP63D8AF BMS-IC: AF10S20 ( http://www.micro-bridge.com/news/news.asp?id=1973 ) töltésvezérlő, kisütés vezérlés, minimális kiegyenlítés (50mA). Áramfigyelés-IC: TS1102A túláram esetén történő kikapcsolásra, töltöttségi szint kijelzése. De van más évjáratú (...és verziószámú) ugyanilyen elektronika zöld színben, de 4 kivezetéssel, valamint van más IC-készlettel zöld színű, meg van piros is más alkatrészekkel. Azt már nem is említem, hogy nemcsak 18650, hanem 21700-es változat is van ebből a Power-X akkupakkból. A hozzászólás módosítva: Vas, 16:30
Hát igen, ez a FET tisztességes paraméterekkel rendelkelkezik.
De úgy nézem tényleg nincs értelme ezzel foglalkozni, keresek valami olyan BMS-t, ami tudja, ami nekem kell. Néha-néha fog róla menni ZVS hevítő, ott azért vannak amperek, keresek olyat, ami illik ebbe a képletbe! Ettől függetlenül köszönöm mindenkinek a segítséget! BUEK!
BUEK
Na átgondoltam és számolgattam is egy kicsit. 4 cella lifepo aksi 20Ah 60A aksi 41 euró postával. balanszos bms még kb 6000Ft Eddig kb ott vagyok mint egy jó minőségű savas aksi ára. Már csak egy dobozt kell szerezni hozzá ami védi az aksit és a bms.
Szia! Belinkelhetnéd...hogy lássuk, hogy jön ki a matek.
Egy darab LiFePO4 3.2V cella, vagy a 4 darab ára? A cellák darabonként 20 Ah-sak...vagyis a négyes pakk ? Tokozásuk is érdekelne ... Mindenesetre gyanúsan alacsony az áruk. Köszi... A hozzászólás módosítva: Sze, 16:44
Review:
"unfortunately all 8 batteries are below expectation. under 15A load they all measured 15-17.5AH they all stayed cool under the load and the internal resistance is arroun 15mmΩ. They look old but unused. The heatshrink was cracked on almost all of them so i had to re whrap them. (Posted on 18-12-24)"
Köszi...a gugli is ezt "sejtette". Máshol 2x ennyiért adják ezt a méretet. Azonban félő, hogy az "annyi", nem lesz annyi. Ahogy az egyik értekelésben is panaszkodnak. De majd kiderül, ha megkapod...
De mégis, a robogódba gyárilag mekkora (Ah?) akku kell? Nagy BNW motorokhoz láttam ilyen combos akkut (igaz az akár 170 ampert is le tud adni). A hozzászólás módosítva: Sze, 19:04
12v 4ah van benne gyárilag az Aprillia sr factory 50ccm robogómban. Amúgy erről az oldalról vettem a napelem aksikat is. Azok jól működnek. Vagyis működnének ha sütne a nap de ez nem aksi hiba. Azért ekkora bele mert nincs kisebb ami ne lenne túl drága. Ha 3x4 veszek akkor a bms kell hozzá venni ami 3s 4p elrendezésű. Nem nagyon találtam.
De minek oda 20Ah-s? 3 Ah-s lítium akkut ajánlanak hozzá (CCA 180A), ami a 6-9Ah-s ólomakkunak felel meg (???)...
Meg úgy tűnik ezekben csak túltöltés elleni védelem van, max. áramkivételt nem korlátozza semmi. 5-6Ah-s 32650 (32700) LPF cellák akár jó áron is beszerezhetők. A hozzászólás módosítva: Sze, 21:32
Valahogy ez az oldal nem került elém még soha hogy innen rendeljek aksit.
Azt csak szemléltetés céljából linkeltem...(először a HJP9-FP-est akartam mutatni)
Indítás rásegítőBÚÉK!Adott egy kiméretű indítás rásegítő. Az előző munkahelyemen volt egy hasonló, nagyobb méretű példány amit akkor a Lidl-ben lehetett kapni. Hibátlanul működött, 1.5-ös dízel autót akku nélkül is el tudta indítani. Vettem egy más fajtát, de ez hozza azt amit kéne. A leírás szerint a lidls társa 500A-t tud, az meg 400A-t. Gondolom egy kicsit lemerült akkunál (egyet tud forgatni a motoron) a 400A elégnek kellene lennie egy 1.6-os motor elindításához. De sajnos nem így van. Kettőt sem tud forgatni a motoron. Azt, hogy az akupakk dobozában mi van, sajnos nem lehet tudni. De a piros vezetéken van egy dobozka, azt szét tudtam szedni. Abban 4db 2×15A-es schottky dióda van. A vezeték 6mm^2-es. Szerintetek lehet ezen valahogy segíteni?
Nem fog tetszeni a véleményem (ezért is tettem offba),
de szerintem nem indítás rásegítőt, hanem normális akkut kellene venni az autóba. |
Bejelentkezés
Hirdetés |