Fórum témák
» Több friss téma |
Ariston TX 23 MFFÜdv mindenkinek.Ariston TX 23 MFFI kombi cirkó csak melegizet adott a fűtésre kapcsoláskor kb 15 másodperc múlva megállt.Valahol néztem egy videót/amit nem találok/miszerint van egy áramlásérzékelő a készülékben.Megtaláltam,lehúztam az egyik elektromos csatlakozót,azóta megy a fűtés.Ezt az áramlásérzékelőt kellene cserélnem?Előre is köszönöm a segítséget.
Szia! Ha ezt a HMV vízáramlás kapcsolót megtaláltad akkor annak a belsejében lehet a probléma, mert ott a mágnes fel lehet akadva valami szennyeződés miatt. Az érzékelő az gravitációs működésű ami annyit tesz, hogy a vízáramlás magával ragadja a "tollaslabda" formájú idomot amin rajta van egy meghatározott polaritású mágnes és ez ha az alkatrész felső helyzetébe kerül akkor a kívül levő Reed csövet kapcsolja azaz zárni fogja az érintkezőjét. Innen fogja tudni a készülék vezérlése, hogy HMV vételezés történik. Ha csapot elzárják, megszűnik az áramlás és a mágnes leesik az alsó helyzetébe és a Reed elejt. Tehát ha ez az érzékelő fel van akadva akkor hiába záródik el a csap a főégő tovább működik de mivel nem megy ilyenkor a szivattyú így a víz hamar eléri a maximális hőmérsékletet és a kazán lekapcsol. Megpróbálhatod megkocogtatni a vízáramlás kapcsolót, hogy az esetlegesen felakadt mágnest kiszabadítsd de a Reed-re vigyázz nehogy eltörjön, mert az üvegből van vagy addig vedd le az oldaláról (ha levehető). Ha ez nem hoz eredményt akkor szét kell szedned ha másért nem is akkor a csere miatt. Szerintem ha letisztogatod (vízkőoldóval) a mágnest ami vízköves lehet akkor rendbe fog majd működni.
"csak meleg vizet adott" -- "HMV vízáramlás kapcsolót"
![]() A hozzászólás módosítva: Kedd, 22:43
Szervusz!
![]() ![]()
Hello!
És az áramlás kapcsoló, nem a HMV ágon van? Mert meleg vizet ad, csak nem fűt. Nekem így nem logikus így hogy az áramláskapcsolóval lenne hiba. (Persze az nem jelent semmit, mert ln csak figyelek és próbálom értelmezni amit írtok.) A hozzászólás módosítva: Sze, 7:24
Köszönöm, hogy figyelsz.
![]() Idézet: Ezt olvasva és a készülék bitermikus hőcserélőjére írtam, hogy az áramláskapcsoló-val lehet a probléma, mert fel van akadva. Az ilyen típusú hőcserélő nagyon jó hatásfokú de vízkövesedésre hajlamos, mert "kettő az egyben" a hőcserélője. A HMV-hez nem kell, hogy menjen a szivattyú hiszen a csapnyitás vízáramlása fogja ezt biztosítani. Ekkor a fűtési rész vize nem kering a hőcserélőben "cserébe" a vízben lévő alkotóelemek kiégve beleégnek a hőcserélő csöveinek falára. A fűtéskor ez fordítva van azzal a különbséggel, hogy akkor a szivattyú az keringeti a fűtővizet de a HMV vize az áll mivel nincs csapnyitás de a mindig frissen bekerülő hálózati vízből kiégve az alkotórészek (karbonátok) belerakodnak a szekunder oldal csöveibe eldugítva azt az idő előrehaladtával. „Valahol néztem egy videót/amit nem találok/miszerint van egy áramlásérzékelő a készülékben.Megtaláltam,lehúztam az egyik elektromos csatlakozót,azóta megy a fűtés.Ezt az áramlásérzékelőt kellene cserélnem? Előre is köszönöm a segítséget.” ![]() presszosztát kompatibilitásSziasztok!Jól gondolom, hogy zárt égésterű kazánnál a presszosztát a ventillátorhoz és az égéstérhez van méretezve, és nem véletlenül van kismillió fajta? Azaz pl. amelyik deltaP=54 Pa -nál zárja az érintkezőket és deltaP=46 Pa-nál nyitja, az nem kompatibilis azzal, amelyik 48 ill. 35 Pa -nál teszi ezt?
Szia! Ha a presszosztáttal van probléma, hogy nem akar kapcsolni a mikrókapcsoló az "rendszerint" a motor csapágyainak kenésével vagy a lapátok, venturi elszennyeződésével vagy a mikrókapcsoló fáradásával hozható összefüggésbe. Igen, az értékek azok a kapcsoló membránjára ható értékek amit a ventilátornak kellene tudni teljesíteni.
![]()
Eszerint akkor egy 54/46Pa-s kapcsoló szigorúbb, mint egy 48/35Pa-s, tehát azt helyettesítheti, amennyiben a ventillátor amúgy is elég magas nyomáskülönbséget állít elő (azaz 54Pa felett) ?
A felirata szerint 250V~-ot tud kapcsolni, de gondolom valójában nem ekkora feszültséget kap a vezérlőpaneltől. Tegnap megint rendetlenkedett a készülék, F9-ek is voltak héba-hóba illetve végül csak gyújtogatott, pár mp-ig volt láng, majd utána már csak szikráztatott nem volt láng sem. Ma pedig kissé döcögve indult fűtés módban, 3-szor gyújtott be/ki utána viszont szépen ment a fűtés középállásban, majd átkapcsolva hmv-re az is ment középállásban, szépen melegített mindent, majd elérve a megfelelő hmv hőfokot le is állt, azaz több mint 10-15 percet folyamatosan ment. Az a gyanúm, hogy vagy elektromos kontakhiba lehet, esetleg a ventinél vagy a fűtési szivattyúnál van olyan probléma, ami induláskor jelentkezik. F9-nél a fűtőköri nyomásérzékelőt vettük elő, mint ludast, de gondolom az nem valószínű, hogy esetleg a fűtővíz nem elég tiszta és emiatt véletlenszerűen okoz eltömödést ennél az érzékelőnél. Az, hogy gyűjtőkéményen van a kazán és másik kazánok is üzemelnek a házban illetve hogy éppen milyen levegőt szív be kinntről (légnyomás, páratartalom, levegőtisztaság, levegőhőmérséklet) feltételezem, hogy ennyire nem befolyásolhatja a működést. Közben találtam egy másik leírást is, ami szerint ez az F9 egy amolyan univerzális mindent bele egyéb hibák és elvileg a mienk az F5,14,17-et is külön kell jelezze: Idézet: „Code F9 autres defauts egyéb hibák défaillance d'une thermistance, du capteur de pression, du moteur pas á pas, ... termisztor, nyomásérzékelő, léptetőmotor meghibásodása, ... jusqu'à no 030038553 : les codes F5, F14 et F17 son compris dans le code F9. A partir du no 030038553 : les codes F5, F14 et F17 ne sont plus compris dans le code F9 030038553 számig: az F5, F14 és F17 kódokat az F9 kód tartalmazza. 030038553-tól: az F5, F14 és F17 kódok már nem szerepelnek az F9 kódban. F5 : surchauffe túlmelegedett F14 : température ctn chauffage supérieure á 95 fűtési ctn hőmérséklet 95 felett F17 : tension secteur inférieure á 170 V 170 V-nál kisebb hálózati feszültség” Kondenzációs kazán kWh/m3 aránySziasztok!Nem hiba, csak érdekesség: szeretem a háztatási gépeket monitorozni. Ennek keretében van egy adatsorom a kazánunkról, amely szerint 2024 nov. 17 óta a mai napig elfogyasztott 1053 m3 gázt, és pontosan 60 kWh villanyt. Kíváncsi vagyok, hogy ez egy ilyen kazántól (Baxi Nuvola Duo-Tec 24+ERP, HMV+fűtés módban) elfogadható-e, és ha igen, miért nem ![]()
Ezek szerint a hibakódok szerint (F5-vízhiány a fűtési rendszerben, F14-fűtési hőmérséklet 95°C felett) vagy levegős a rendszer vagy a nyomáskapcsolóval van valami probléma, hogy nem érzékel megfelelően (talán szennyeződés került bele) vagy a tágulási tartály nyomása nem stabil és még a szivattyú jöhet szóba ami a fűtési oldalt keringeti és nem kielégítő a szállító teljesítménye a kondenzátor kapacitás vesztése miatt. A múltkor már mint ha ezeket már megoldottad volna vagy csak átmeneti volt a siker? Talán belevegősödik a rendszered valamelyik hibás automata légtelenítő miatt?
A fellelhető SD https://kotel.kr.ua/ua/rdd?sort=p.viewed&order=DESC&rdrf[fil[2][]=10]nyomáskapcsolók[/url] és hozzá a magyarázó szöveg. ![]()
Sajnos az adott oldalon nem látok se F24E kazántípust se 54/46 ill 48/35 Pa értékeket feltüntetve. A magyarázatnál azt írja hogy
Idézet: „A gázkazán nyomáskapcsolójának kiválasztásakor a legfontosabb az üzemi nyomás és az aktivált mikrokapcsoló érintkezők száma. A nyomásérték mértékegysége mindig fel van tüntetve a levegőérzékelőn. A be- és blokkolási paraméterek legyenek hasonlóak vagy kisebbek az előzőleg beállítottnál (de nem sok). A ventilátor idővel elveszíti teljesítményét, így ha van egy alacsonyabb üzemi nyomású nyomáskapcsoló, akkor a ventilátor sokkal könnyebben tudja ellátni a funkcióit.” De miért/hogyan vesztené el a teljesítményét, pláne ha fordulatszám szabályozós+érzékelős... ( Az F5 = túlmelegedés ). Most megint beindult az F9 hiszti, melegvízvételezés nyomán. Kattogások, indul venti, presszosztát, szivattyú, szikra, láng, aztán 2-3 mp, láng kialszik, majd ezt ismétli újra előről, közben villogtatja F9-et. ![]() Az lehet hogy a szivattyúval van a gond vagy a nyomásérzékelő vezetéke/csatija kontakthibás? A kijelzőn felváltva van F9 és 1.3bar. De mi van, ha közben nem is 1.3-nak megfelelő értéket kap és amiatt dob F9-et az 1.3 bar kijelzést meg nem frissíti. Miből tudja érzékelni, hogy (jól) működik a fűtési szivattyú? ![]()
Az F9 az nem kommunikációs hiba a vezérlő és a kijelző között?
![]() ![]()
Igen, de pár másodperc alatt talán 1 fokkal sem változik. Nagyon hamar leáll, pár mp-en belül.
És reggel gyönyörűen ment tán 10 percen át is, és ahogy néztem nem változott látható mértékben a láng közben, míg később fűtésről átkapcsoltam melegvízre ott már láttam hogy lejebb/feljebb vette közben. Mennyivel jobb egy ECU az autóban, az megjegyzi ha többször gond volt valamivel és eltárolja a hibakódját (pl. sporadic - szórványos hiba). Ez sajnos nem ilyen. ![]() Code F9 autres defauts egyéb hibák
Mi a helyzet az F17 hibakóddal? Az hogyan fordulhat elő? A panelen a tápegységben vagy már a konnektornál vagy a nagyobb teljesítményű fogyasztók (szivattyúk, ventilátor) valamelyike zárlatol egy rövid időre az együtt működés vagy a váltás alkalmával? Ha az ITT felsorolt hibakódokat nézzük akkor az F17 az nincs is benne de pl. a nyomáskapcsoló hibára kettő kód is utal (az igaz, hogy ezek a hibák nullával vannak előjelezve) ami jó esélyjel a ventilátoré lehet. A ventilátor nyomáskapcsolót azt nem említettem, hogy egy próba erejéig át lehet kötni a mikrókapcsolóját, hogy ki lehessen zárni annak a hibalehetőségét?
![]()
ITT konkrétabbak a meghatározások és az évjárat is számít ha a hibakódokat nézzük. Az F9 az itt már víznyomás érzékelő hibaként van megjelölve.
![]()
F14, F17 sosem fodult elő. F5-re sem emlékszünk.
Az általad jelölt mindkét listában F9 = víznyomás érzékelő hiba Én még a csatolt listát is találtam, ami szerint ha minden igaz gyári szám alapján amiénk külön kell jelezze az F5,F14,F17-et (régebbiek azok helyett F9-et adtak).
Hibát kell generálni: lehúzni víznyomás érzékelőt menet közben megnézni mit dob rá. Lehúzni presszosztátot, hőkorlátozót stb. Így ki lehet tapasztalni mire dobja ezt és akkor lehet fókuszálni arra a perifériára.
A nyomásérzékelő az ITT részletesen be van mutatva hogyan is működik. Azt gondolom, hogy ha abba járatba szennyeződés (vasiszap) kerül és nem tud onnan távozni akkor akár téves is lehet az érték amit továbbít. Ha minden igaz szét is lehet szedni de vigyázni kell a szenzornál a tömítésre, hogy az ne sérüljön mert akkor ereszteni fogja a vizet.
![]()
.... rosszul emlékeztem, mert az Ariston-nak a nyomásmérője volt de ugyan olyan felépítésű (Hall-os) az is. Az Isotwin-ét nem lehet szétszedni. Annyit tehetsz, hogy a csatlakozó részt ellenőrizd le, hogy a kontaktusok rendben vannak e ill. ha ki tudod venni a nyomásőrt a helyéről akkor tisztogasd ki a víz járatát az esetleges szennyeződéstől. Más nem jut eszembe.
![]()
Szia!
Még ha kapnál is valakitől egy ugyanilyen készülékről hasonló adatokat, akkor sem lenne értelme összehasonlítani. Milyen lakás, mennyi nálatok a fűtési hőmérséklet, víz felhasználás, ... stb. Erre a közel 4 hónapos intervallumra egyébként a 60 kWh nagyon jó érték, hisz a szakaszosan üzemelő szivattyú, és az elektronika ennyit fogyaszthatott. Biasi M90B 24S hibaSziasztok!A Biasi M90B 24S kombi kazánunk délelőtt még hibátlanul ment, majd most nem indul be a láng. Sajnos a hibakód nem segít, ilyet led kombinácót nem találtam a gépkönyvben. 1-es led villog, a 2-es és a 3-as folyamatosan világít. Elképzelhető, hogy a kinti hatalmas szél miatt tiltott le a kazán? Hallom a kapcsolást, elindul a keringetőszivattyú, de a láng nem indul be. Ugyanez van fűtés és sima melegvíz üzemben egyaránt. A hibaüzenet nem jön be rögtön, kb 20mp-ig úgy tűnik a ledek alapján, hogy rendesen működik a kazán (de láng nincs), majd a fentebb említett ismeretlen hibakód jön be. Még az is felmerült bennem, hogy van-e egyáltalán bejövő gáz, de nincs másik gázkészülékünk (tűzhely), amit bekapcsolhatnék, hogy kiderítsem. A hozzászólás módosítva: Csü, 16:15
A szomszédban van gáz és ugyanazon biztonsági szelep után vannak leágaztatva rólunk, szóval az elvileg kizárható, hogy nincs gáz.
Ha a hibakód alatt elzárom a csapot, vagy letekerem a termosztátot, akkor a ledek visszaállnak normál üzemmódba.
Szia! A gáz elzárását valamelyik biztonsági elem beavatkozása okozta. Ez lehet a biztonsági határ termosztát ami felül van primer hőcserélőre felfogatva kettő csavarral és van rajta egy piros visszaállító gomb. Ha ki van oldva (leoldott) akkor ezt meg kell nyomni, hogy visszaálljon alaphelyzetébe és resetelés (hibatörlés) után illene beindulnia a készüléknek. A másik elem a vízhiány kapcsoló (a rendszer nyomását ellenőrzi) ami a háromutú szelep alatti részen van egy kör alakú membránt tartalmazó "sok csavaros", ufó alakú sárgaréz testen egy tokban mikrókapcsolóval. Ha nem megfelelő a rendszer nyomása vagy a mikrókapcsoló nem kapcsol a szivattyú indulásakor akkor szintén nem ad gázt a készülék. Azt kell megfigyelni, hogy ha tok le van véve a kapcsolóról akkor ha a szivattyú indul akkor a működtető kis rúdnak ki kell jönni, hogy a mikrókapcsolót átállítsa, hogy meg van a nyomás.
Ha ezek a biztonsági elemek rendben vannak akkor talán még a ventilátor presszosztátja nem engedélyez az elégtelen huzat miatt. ![]()
Közben ezt találtam. Úgy néz ki, hogy nem biztonsági beavatkozás van hacsak nem a nyomáscsökkentőnél történt leoldás.
![]() A hozzászólás módosítva: Csü, 19:08
Lehet hogy egyik sem az eddig feltételezett okok közül. Most ugyanis azt csinálja, hogy eljut a szikráztatásig, pár mp-ig szikráztat, talán 5-ször gyorsan egymás után, látszik a szikra és hallani is, (gondolom a nagyfesztrafót vagy relét) de nem gyullad be, 3-4-ből talán a második próbálkozásnál egyszer gyulladt be, akkor láttam a lángot és már egyből ki is aludt. Lehet, hogy a gázos résszel lett most gond, gázszelep pl.? Vagy eddig is azzal volt de csak véletlenszerűen jelentkezett.
Amit próbáltam: víznyomásérzékelő csati lehúzva, bekapcsolás, ventit megpörgeti, kijelzőn 0.0 bar majd egyből F9 villog. presszosztát csati lehúzva, bekapcsolás, fűtési igény ráadva, fűtésszivattyú megy (gondolom előtte venti pörgetés is volt) , majd kb. 10-20 mp múlva F2 villog. A hozzászólás módosítva: Csü, 20:14
Az lehet, hogy a szeleppel lesz probléma de ezt mondaná az ember legutoljára. Ha az indulási nehézségek alkalmával megkocogtatod a szeleptestet akkor hogyan reagál, nem szorul vagy akad?
![]()
Persze, a konkrét fogyasztási értékek sok dologtól függenek. Én csak a kWh/m3 arányra hegyeztem ki a kérdésemet.
Azért köszönöm a véleményed a 60 kWh-ról; magam is elégedett vagyok vele ![]()
A kiáramló gáz nem tud begyulladni, mert a fúvóka ami a szikrához irányítaná pl. el van dugulva (nem jut oda gáz). Vagy nem tud a gáz mellé levegő keveredni, hogy meglegyen az égéshez szükséges két feltétel (oxigén, éghető anyag). Ha begyullad és elalszik, akkor nincs ion áram érzékelés, ami valós lángot érzékeli. Kosz, por, pókháló, oxidáció.
Üdv. M.
Köszönöm szépen a segítséget,ideiglenes megoldásként lehúztam a vezetéket az oldalán lévő kapcsolóról,igy jó lett a fűtés,cserébe nincs melegvíz.Azonban fürdőszoba felújítást végzünk vizvezetékcserével,igy nem is szükséges a melegvíz.Másnap,hogy olvastam az tanácsodat,valóban a mágnes volt felakadva.Óvatos kocogtatás után rendbejött.Így van minden.Azért nyáron kiveszem és megtisztítom.Úgy látom,hogy a hozzáférés miatt a szivattyút ki kell venni.Nagyon szépen köszönöm mégegyszer.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |