Fórum témák
» Több friss téma |
Csupán annyi, hogy az ottani előírásokat mi nem ismerjük... Erre utalva meg is kérdeztem: "Magyarországon közlekedsz", amire nem jött válasz.
De témánál maradva, talán elég lenne a LED indexrelét kicserélni egy másikra, ami folyamatos tápot ad az indexnek (egyszerű 12V-os relé?).
De ha ki cserélem a relét akkor az első indexet is kellene mokolni.
![]() Mert ott hagyományos égő van. A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2025
Lassan mindenre fény derül...eddig erről nem tudtunk.
Több helyen is azt olvastam, hogy az eredeti indexlámpák mellé szerelik be ezeket a csicsás technikai vívmányokat. Ha a hátsó index LED-es akkor annak már talán van külön reléje...persze ez nem biztos. De a meglévő relé mellé talán be lehetne kötni párhuzamosan (az indexrelé bemenetére) egy másikat is.
Oké. Köszi. Őszintén én valami egyszerű megoldást szeretnék. Nem szeretném bántani az index relét.
Reméltem, hogy meglehet venni készen egy olyan modult amire rá kötöm a villogó impulzust amit a motor ad, rá kötöm az indexet és kész. ![]()
A Led-es mehet együtt az első lámpákkal. De általában a relé után van az irányjelző kapcsolója..
Nem ismerem a mostani mocikat...de a neten 2,3, 4 (LED-hez) pines indexreléket látok.
Na, azt én sem. Az elmúlt 10 évben egyszer ültem motoron, míg kivittem a garázsba. Még a buksit is kölcsön kellett hogy kérjek.
![]()
Meglett a megoldás. Ki van próbálva és működik.
Egy greatz és egy 3300 mikrofarados kondi. Persze ez az egyik indexre. Mindenkinek köszi a segítséget.
Esetleg max. áramfelvételt nem mértél? Hogy az indexrelé mennyire bírja károsodás nélkül.
Ennyire azért nem eszik forrón ezt a kását, E-jeles ködlámpát például minden különösebb ceremónia nélkül felszerelhetsz plusz reflektorként az autóra, csak a megfelelő rendeletben előírtakat (kábé: szimmetrikusan előre néz, összesen 4 távolsági fényszóród lehet és mindnek egyszerre kell kapcsolni) kell betartani. Motorosok körében is viszonylag gyakori a gyári fényszórót kompletten lecserélni egy LED-es lámpatestre a jobb világítás kedvéért vagy mert egy esésnél összetört és marha drága a gyári. Index meg méginkább sérülékeny alkatrész egy motoron, ellenben sok típuson könnyen pótolható univerzális megoldásokkal, mert csak a sárhányón/tartólemezen lévő kerek lyukba kell passzolnia. Motoros iskolában például egy motor nem volt, amin gyári indexek lettek volna, sőt, egy-két oldalanként felemás darab is előfordult.
Meg amúgy gondolj már bele, az út szélén a rendőr mégis honnan tudná, hogy adott típust adott évjáratban milyen irányjelzővel szereltek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |