Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Köszönöm szépen, bár vannak rajta hibák (a bőrözésben), lénegesen kevesebb, mint az előzőben, és most is rájöttem egy-két dologra, szóval a következő még szebb lesz (remélem)
Ha 2 GU, inkább PP. Ne félj annyira tőle, nem olyan rossz az úgy se. Olyan brutális erő lesz benne, hogy csak no.
Az biztos is, sztem HiFi minőségben eléri a 70-80 Wattot, "hangszer minőségben" a zenei teljesítménye jóval 100 Watt fölött lehet ( ha az APX 100 ból indulunk ki )
Most értelmezem igazán a hozzászólásod! Ezek szerint eddig még nem láttál tőlem szép munkát? Jól van Zoli, ezt megjegyeztem
Csak bemutatni szeretném a 60-70-es évek minőségét.
Egyik EAG kimenő trafóm tekercselése. Full impregnál, szétszedés védett . Nem tudom akkoriban mivel impregnáltak, de most is még terpentin szagú.
Én egy Audio kimenőtrafót szedtem szét a multkor, az oldal nélküli papír csévetesten volt, és csak soronként volt lakkozva szeszlakkal ( sztem sellakkal ).
De az APX 100-asomban már látszik, hogy nem lesz egyszerű "nyolcohmosítani"
Előre is köszi a rajzot.Ja,nem kell túlbonyolítani,csak annyi alkatrész legyen benne,hogy éppen hogy működjön
Egyenlőre nekem sincs.....
Zolibácsi, remélem figyelted a megfogalmazást, nem ALIG hanem "éppen hogy"
Szia!
Sokat megtudtam az előbbi hozzászólásaidból De két dolgot sajnos nem értek: Idézet: „Nagyjelű fokozatokban is szokás a fűtővezetékek "kiközepelése", mely történhet kis értékű potméterrel is, megkeresvén a minimumot.” Ezt kifejtenéd bővebben? Idézet: „pártíz V egyenpotenciálra emelik a fűtőszálat” Es ezt se nagyon értem...esetleg rárakják a +12voltot a fűtőszáll egyik kivezetésére? Azt végre értem.mi a közvetlen,közvetett fűtés... Ha nagyon unatkozol,leírhatnád ezeket
egy sincs raktáron...
Talán egy EM-80-asom lesz(csak ilyen van a ...AM bazárban) Pedig az EM84 jobban tetszik
Ricsi, nehogy megvedd 1900-ért a HAM bazárban (egyébként 6E1P-t lehet ott kapni ami a ruszki megfelelője). Nézz szét a vaterán (EM84 van ezresért) vagy gyere el egy börzére szintén megúszod egy ezresből, vagy végső esetben fordúlj hozzám hátha akad a raktárkészleteim között néhány ebből is meg abból is CSAK NE VEDD MEG ENNYIÉRT!
Vagy nem a testre, hanem +1 0-30 Voltra kötik!
Köszi mindkettőtöknek!
Akkor várom a szept. 6.-a utáni börzét.(írtam régebben,szept. 6-án nem tudok menni......) Imi-Zoli ,ez nem is olyan bonyolult,köszi.
EL 84-gyel már építettél...helyes.ezt mindenki az alapoknál kezdi.azt nem tudom megítélni,hogy az általad majd elkészített erősítő szebben fog-e muzsikálni a sony-nál,de h alapvetően más karakterű hangja lesz,az biztos.ám felkészültségedet,anyagi,-és alk-beszerzési lehetőségeidet csak te láthatod reálisan.mindezen tényezők mérlegelése után kell kiválasztani egy szimpi kapcsolást.a 6P45C,-és hasonló karakterisztikájú csövek inkább ellenütemre jobbak,együtemben történő alkalmazásukra a g2-őn való rácsáramos vezérlés ad módot.(enhanced-kapcs)ennek rajzát visszább megtalálod.erre a csőre PP-re is lenne rajz,de nincs beszkennelve.hamarosan teszek fel bevált kapcsolást.a 6P45C nagyon jó cső,viszont PP-ben sokat fogyaszt,csak a négy végcső FŰTÉSE közel 80W.esetleg EL 84 PP-ben nem gondolkodtál..?
Ricsikém, persze, hogy nem bonyolult. Öveges professzor szerint: Nincsenek könnyű, és nehéz dolgok. Csak megértett, és meg nem értett dolgok.
Hát igen,eldigitalizálódott világunkban bakelitet csak néhány ilyen "megszállott fanatikus"hallgat,...mint mi.azért az tragikomikus,h jónéhány jellemzőjében az LP még mindig jobb(elfogadhatóbb?) a CD-nél.de ezt csak halkan jegyzem meg...
Én azt gondolom, hogy a paraméterek sok esetben nem tudják felfedni a valós végeredményt. Nem hinném, hogy az LP bármilyen paramétere jobb lenne a CD-nél, ennek ellenére sokkal jobban szól.
Na igen,te fogalmaztad meg PONTOSAN a lényeget...és sokan EZT nem értik. voltaképp én is ezt akartam lepötyögni... :yes:
Hát igen, énis hallgatnék, ha tehetném de sajnos sokszor még a gyári CD-t sem engedhetem meg magamnak. Pedig én is beleszerettem az LP-be egy ismerősömnél, pedig ott csak egy félvezetős Fisher erősítőn hallgattuk, de valahogy jobban tetszett a fülemnek, a hangja, pedig hallottam, amit nem hallottam
Én a 2 technikát használtam egy darabig párhuzamosan is. Sajnos az LP-t vissza kellett adnom, de a vele kölcsönkapott, és tetszős lemezek jelentős részét megvettem CD-n is. Hát, majdnem elsírtam magam, amikor a CD-ről kellett az adott zenét meghallgatnom. És ez nemcsak komolyzenére igaz, hanem akár elektronikus popra is (pl. Laid Back).
AAD, ADD, DDD. Ez legjobb tudomásom szerint a felvételi láncra igaz. Pl analóg felvétel (A) digitális master(D), meg maga a CD-re írás (D), De lehet, hogy tévedek. AZ viszont biztos, hogy egy DDD-s felvétel nem feltétlenül szól jobban egy ADD-snél, vagy DAD-snél, sőt, én különösen szeretem, ha legalább a master szalagos magnóval történik, mert bár lehet van egy kis "sssssssszzzzzzzz", de sokkal lágyabb, szebb a hangzás, ha meg a felvétel, meg a master is magno, az mindennek a teteje ( számomra ) pl nekem a 1969-es Black Sabbath Paranoid albumának hangzása jobban tetszik mondjuk egy mai full digitálisan pro toolsszal + mac-kel rögzített metál albumnál ... Persze itt még sok minden más belejátszik, a studio akusztikája, a mikik, meg hogy hány sávon szól egy adott hangszer, na de már nagyon elkanyarodtam a dologtól
Magától a fórum témájától nem kanyarodtál el, mert 1969-ben lehet hogy kicsit több elektroncsövön kellett keresztűltuszkolnia magát a hangfrekinek mire a boltba jutott mint mostanság Aztán meg otthon is ez várt rá!
Hát igen, alapból Tomy Iommy Laney Sound csöves erőlködőkön játszott Nekem is van egy hetvenes évek elejéről való 60 wattos példány, sajnos zárlatos hálózati trafóval
Sziasztok!
Én másképp tudom a CD-k minősítését! Azok a betűk a zene feldolgozására utalnak: AAD: analóg rögzítés analóg feldolgozás digitális rögzítés ADD: analóg rögzítés digitális feldolgozás digitális rögzítés DDD: digitális rögzítés digitális feldolgozás digitális rögzítés Sajnos a CD-vel az a baj hogy a digitális technika nagyon gyerekcipőben járt amikor a szabványt létrehozták. az a 44KHz és a 16 bit nagyon kevés elméletileg is meg gyakorlatilag is! ui: Látom mar kocos irta!
"sssssssszzzzzzzz": Ez hiányzik a DDD-s felvételekről. Illetve nem! A 16 bit felbontása olyan kicsi hogy kis hangerőnél már jelentős torzítást visz be a jelbe. Mikor megcsinálták a CD-t úgy gondolták hogy az ilyen kis jeleket már úgy sem hallják az emberek, de a fűl másként gondolta! Ezért a jelhez egy kis zajt kevernek rögzítés előtt, hogy ebbe elvesszen a torzított jel.
Érdekes,amiket írtok,főleg ez a CD-s dolog,én ebben a témában nagyon nem vagyok otthon,de mostmár legalább van valami sejtésem minderről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |