Fórum témák
» Több friss téma |
Ne épits két külön szabályzót,úgysem lesz egyforma pontosan a kimeneti fesz,igy az egyik jobban fog terhelődni. Irtam már :a megoldás kettő tirisztor,és egy vezérlés. Majd valamikor késő este megkeresem és felteszem. (az a baj,hogy nagytakaritás volt mindkét gépen kényszerűségből).
Hali!
A mellékelt kapcsolásod (6+12v_laderegler.png) ugyanaz, mint amit már megépítettél, csak kiegészítettem 1-2 dologgal. Katód-gate közötti pF értékű kondival, zavarszűrés céljából, ill a zener helyett egy teljesítmény zener megoldást alkalmaztam, hogy ne a dióda fűtsön, hanem a nagyobb disszipációjú tranyó.
Ó, hogy meddig kerestem azt a rajzot, amit még régen adtál nekem, és csak most jövök rá, hogy nemsokkal azután megrajzoltam Eagle-ben. Bővebben: Link
Hello!
Köszi a rajzot! Ha lehagyom az egyik 6,8V-os zenert, akkor már jó is lesz. Köszönöm a segítséget.
Bizony, úgy jó lesz.
Hallottam többektől, hogy megépítették ezt a kapcsolást, és magas fordulaton valami bezavarta, és túltöltötte az akksit. Én is megjártam, amikor lecseréltem a lendkereket egy olyanra, amiben erősebbek voltak a mágnesek. Nekem is túltöltött kb 5000-es fordulattól. Most azt használom, amit már megépítettél, azzal nem volt még ilyen gondom. Úgyhogy itt se felejtsd le a katód-gate-ek közül azt a néhány pF-es kondit.
Rendben, berakok 2 szűrőkondenzátort. A fordulatszám nem nagy probléma, mert a motor max. 5500-at forog. A bemenetek elé tegyek egyenirányítót, vagy elég töltésre az a félperiódus, amit a tirisztor átenged?
u.i.: a már megépített szabályzónak is elvileg működnie kellene, ha elhagynám az egyenirányítókat, mert a 2 tekercs között 45 fok a fáziskülönbség, és ha eléri a negatív félperiódust, akkor a tirisztornak le kellene kapcsolnia (elvileg ). Megépíbem ezt a 2 tiris verziót is és majd próbálgatom. Köszönöm a segítséget!
Úgy látom a rajz előkerült Krisz jóvoltából (közben én is megtaláltam),de igy már megoldódott. Van még hasonló kéttirisztoros,az egy Morini szabályzó,de 12V-os,neked nem jó.
Viszont nem tudom hogyan vannak a tekercskivezetések kihozva,megvan-e mindkét kezdet és mindkét vég is? Nem mindegy hogyan vannak összekötve,illetve hogyan kötöd össze a kivezetéseket. Ha külön-külön kivezették a kezdeteket és a végeket is akkor úgy kell sorbakötni az egyes tekercseket,hogy 2x-es feszültséget kapj egy tekercshez viszonyitva,és a közös pontot kell testelni.
Az utolsó kérdésem: a 2 tirisztoros kapcsolásnál tegyek a bemenetek elé Graetz hidat, vagy töltésre elég az a félperiódus, amit a tiri átenged?
Sziasztok! A következő probléma megoldásában szeretném a segítségeteket kérni. Van egy régi 350-es Jawa motorom. A régi relés feszszabályozója már teljesen beégett (valószínü, hogy rosszul volt bekötve), és olyat már nem tudok venni, és ki szeretném váltani a mellékelt elektronikus feszszabályzóval. Nekem azt mondták, hogy ez minden 6V-os járműhöz jó, mert univerzális. Sajnos ezekhez a bekötésekhez nem nagyon értek , ezért kérek segítséget. Ha valaki tudja, kérem kösse össze paint-ben az összeállítási rajzon. Előre is köszi.
Ez a motor pozitív testelésű és az a fesszabályozó amit te ide feltettél az MZ -típusokhoz való !!!
Tehát a jawa-ba nem jó. Nálunk is van a családban egy ilyen jawa csak az 175 ccm -es ,de az elektromosság része az ugyanaz. Már voltak töltés problémái, de egy normál jawa alusapkás szabályozót szerelt fel rá valaki. Aztán egyszer itthon a vén majom kivette az aksit tölteni és fordítva kötötte vissza. Persze hogy leégett a forgórész és ki kellett cserélnem. Így járt vele a nevelőapám mert egy majom(bicskával szokta szerelni a kvarcóráját), azóta újra elbaxta(de attól ugyanolyan nagy arca van) ,de mondtam neki, hogy nincs hozzá türelmem(nem érdemli meg), pedig 18 évig motorszerelő voltam ,ott pedig nincsen külön villamossági szerelő mint az autóknál..... :yes: Az öregnek már azóta megjavítottam két akkutöltőjét is ,de így jár aki a grillcsirkére nem,de az akkura sajnálja a lóvét !!! Így most töltögeti és motorozik ,erre szoktam mondani hogy bornyúfej. Neked pedig azt ajánlom, hogy fordítsd át a polaritását a motornak mielőtt az MZ-fesszabályozót felrakod, de vigyázz mert a gerjesztő körön is polaritást kell váltani !!! És addíg amíg kötögetsz és csinálgatod rendes relés TS MZ szabályozóval próbálgasd, mert ha jó is az az elekrtonikus akkor is a legkisebb hibától tönkremehet. csiperkegomba@inbox.com
Sziasztok!
Aprilia Rx 125-be ('90) vettem több alkalommal bontottan feszszabot, de még nem működött egyik sem normálisan, és igazából nem is nagyon tudom hogyan tovább. Világításhoz ill power-szelephez kellene. Csak néhány hete hallottam róla h lehet őket javítani, 180-200 C fokon kiolvasztani a gyantát vhogy. Motoplat ill. Ducati típusú szabályzó is van már nálam. A generátor elvileg jó - feljön a 30-40 V váltófesz. Az irányított fesz pedig gázra nemigen áll meg 17 V alatt. Ha bármiben tudna vki segíteni. akár egy elérhetőséget kapnék ahol feszszab javításával foglalkoznak (elsősorban Nyíregyháza környéke), azt megköszönném. Üdv: Krisztián
Üdv.Valaki tudna feltenni valami egyszerű Triak-os ~230V-ra teljesítményszabályzót?Valami olyasmire gondolok mint amit kapni is lehet villanyszabályzásra vagy mint némelyik porszívóban szokott lenni fordulatszabályzáshoz...KB 600-1000W-os terhelhetőséggel.
Ez gyors volt.De a Triak előtt az a DB3_Diak mi akarna lenni?Lehet azt valami egyszerűbb alkatrésszel helyettesíteni?
Szia!
Idézet: „Triak előtt az a DB3_Diak mi akarna lenni?Lehet azt valami egyszerűbb alkatrésszel helyettesíteni?” Nem lehet, de minek, pár forintért(20-30) kapható!
Csak azért mert nem szivesen rendelnék pár forint értékű alkatrészt közel 1000Ft-os postaköltség mellett.Mert itt a közeleben nincs alkatrész üzlet sajnos....
Szia!
Próbáld meg ezt!
Vagy láttam olyat is, hogy két szembefordított 30V-os zener diódával helyettesítették, de ezt még nem próbáltam!
Ok köszi.Am egy erősítő trafónak akarom lentebb csökkenteni a szekunder feszültségét,csak azt nem tudom hogy az áramfelvétel fügvényében nem fog-e elmászni a beálított érték.Vagyis arra gondolok hogyha PL beállítom hogy 40V legyen a szekunderen akkor az a néhány amperes terhelés esetén is megmarad-e?
Ezt nem értem!
Ezzel a dimmerrel akarod csökkenteni a trafó feszültségét?
Üdvözlet! Ha jó helyen járok, szeretném megkérdezni, hogy nem motorba, hanem 1800 W-os villamos fűtőtesthez szeretnék feszültségszabályozó elektronikát készíteni. Hogyan kezdjem el? Gondolom, valamilyen fázishasításos elven működő triac-os vagy tirisztoros kapcsolás lenne jó, olyasmi, mint amilyen ezekben az új, fényerőszabályozós lámpákban szokott lenni, csak az nem ilyen nagy teljesítményű. Még nem tudok semmilyen adatot a fűtőtestről. Köszi a segítséget.
Ez a kapcsolas ami egyszeru.
Egy kemenyebb triak kell neked amely megbirja a terhelest. Pld. BTB16-600BW (16A/600V Kép: Hivatkozás
Nagyon köszi a segtséget!
Szivesen.
A triakot egy hutobordara kell szerelni !! Valahonnan szedj le egyet legalabb 10 negyzetcentimeter legyen (bordast), hogy ne legyen gondod. Kép: Hivatkozás Hutoborda: Link
Sziasztok, az én problémám, hogy a barátom motorján (honda xelvis 250) elfáradt a fesszabályzó, ami már nem a gyári volt. Nos a kérdésem: adott egy maszek fesszabályzó ledörzsölt tirisztor számmal, de annyi látszik, hogy "T236". Ebből 6 db van, ill van még három, amin semmi sem látszik. Vmilyen méréssel nem lehet-e határozni ezeknek a hova tartozását??
Válaszotokat előre is köszönöm
Köszi, gondoltam rá, hogy kell, a lámpa-szabályzóban is van, de ide nagyobb kell. Van valami táblázatom is valahol hűtbordák méretezésére.
Sziasztok Van itt valaki, aki a Hagens #227461 -es válaszában csatolt "Yami Fesszabályzóról" többet tud?
A nyákterv nem nagy gond, de az,hogy milyen alkatrészekből épűl fel, azt én nem találom sehol, így nem is tudom kipróbálni thx Tibor |
Bejelentkezés
Hirdetés |