Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 340
(#) belayb hozzászólása Nov 30, 2008 /
 
Sziasztok!
Nincs meg valakinek az Opel Vectra B(1997) komplett kapcsolási rajza? Amit találtam a neten, abból hiányoznak oldalak. Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) Loncos hozzászólása Nov 30, 2008 /
 
Sziasztok!
Adott volna egy Sharade GTTI aminek, világít a szerviz lámpája.
Találtam a neten egy úgynevezett "T" csatlakozó leírást, amin két pont összezárása után kivillogja a szerinte lehetséges kódot.
DE nem
Lenne, valakinek ötlete?
Előre is köszi

hibakod.zip
    
(#) rádióda hozzászólása Nov 30, 2008 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek:
Terepjáróba szeretnék kapcsolótáblát építeni - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter... forrasztani tudok, viszont nem tudom, mi kell bele. Kapcsoló meg relé gondolom, de milyen bekötésben, hány amper...? Előre is köszi a segítséget!!!
(#) barany165 válasza Loncos hozzászólására (») Nov 30, 2008 /
 
Stia Loncos! Az általad becsatolt ábra szerint elvégzed a procedurát, utánna gyujtás be és már villog a hibakód amiről a táblázatot is közzétetted a csatolmányban. a 10 -es helyértékű hosszabb ,az egyes az rővidebb villanás, a szünet az szünet ,utána ismétli.Üdv!
(#) barany165 válasza barany165 hozzászólására (») Nov 30, 2008 /
 
igaz ez csak hibátlan ECU esetén van igy,akku saru lvétele állómotornál! legalább 15sec időre a hibakód akkor is törlődik, ha nem a hiba folyamatosan fenn áll.A rádió ha kódos akkor ha a kódja nincs meg necsináld!Üdv!
(#) technikman válasza Zoliiiii hozzászólására (») Nov 30, 2008 /
 
Szia Zoliiiii!
Ha nem a gyári elektronikáról van szó, amit a Favoritokba
szereltek, csak az tudja a bekötését aki gyártotta! Rengeteg fajta volt anno, hogy Neked melyik van?
Szedd szét és meglátod a bekötés módját.
Szia!
(#) Loncos válasza barany165 hozzászólására (») Nov 30, 2008 /
 
Köszönöm a gyors választ!!!

Én is ebbe reménykedtem hogy, végigcsinálom a procedurát és kivilloja a hibát.

1-et se villan és folyamatosan világít
(#) Zoliiiii válasza technikman hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Hello.
az a gond,h. nem az én kocsim és nekem az autoelektronikai tudásom egyenlöre a nulláva kb. ha jol tudom gyári van benne csak mikor leszedték az erötétellenálst nem figyelték,h. mi hova volt kötve a trafon ezért kértek meg ,h. keressek kapcsoláis rajzot.

hali.
(#) barany165 válasza Loncos hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Szia! Egy pontos motorkodot és évjáratot ha tudnál mondani könnyebb lenne segíteni!mert igy csak általánosságban beszélünk!Üdv!
(#) Loncos válasza barany165 hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
CB80T
1989
(#) akyy87 hozzászólása Dec 1, 2008 /
 
Sziasztok!

Egy szakmai kérdésem lenne.

Szeretnék a kocsimba egy 12V-os neont betenni.
(2x30cm)
Ez a cimke van a neon inverterén:
- kimenö fesz (neonokhoz) 620V (DC/AC)
- bemenö fesz az invertenek 12V (DC)

A két neoncsőhoz tartozik egy inverter, ami a 12V-ból
állit elö megfelelö feszt a csöveknek.
Namár most ugye az autóban a nyugalmi fesz. 12V,
az üzemi fesz. 14.2-14.4 V.
Egyszer már bekötöttem a neont, de az elsö autó elinditáskor kivágta az inverterben levö üvegbiztositékot a +2V-os tulfesz miatt.
Most kicserélem ezt a biztit és megelözve a bajt tennék az egész konstrukció elé egy elötétellenállást.

Kérdésem az, hogy mekkora legyen ez, hogy ne vágja ki a 14.4V sem?

Köszi mindenkinek!
(#) Action2K válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Szia!
Egy ellenállás nem elég a túlfesz elleni védelemre.
Amúgy meg, ha 14V-ról lecsökkented a feszt 12V-ra, akkor normál esetben meg 10 lesz a 12 helyett, nem?
Ide picit komolyabb kell.
(#) kissanyi válasza Action2K hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
"Amúgy meg, ha 14V-ról lecsökkented a feszt 12V-ra, akkor normál esetben meg 10 lesz a 12 helyett, nem?"


Ezt, azért gondold át.
(#) potyo válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
Szinte biztos vagyok benne, hogy nem önmagában a +2V vágta ki a biztosítékot, ennyire nem lehet semmit kiszámolni. Esetleg van az inverter bemenetán valami zener, ami lekorlátozza a feszültséget. Jobb lenne azt kicserélni pl. 15V-os példányra.
(#) bbb válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 1, 2008 /
 
ha ez a "neon" a számítógépekhez kapható ccfl fénycső volt, akkor nem a +2V vágta ki a biztosítékot rajta.
ezek eleve elég gyenge szerkezetek, nekem eddig három van belőlük, amiből eddig kettő cső már elszállt (bizony a rázkódás és az állandó nekiütődések megtették a magukét), és az inverterekben sem vagyok biztos, hogy mind jó... (egy páros tutira jó, az, amelyik jelenleg is a kocsiban van, mint kesztyűtartó világítás )

én azt javaslom, hogy inkább próbáld meg másik inverterrel, amúgy sem dárga dolgok ezek.
(#) Bohóc hozzászólása Dec 2, 2008 /
 
Sziasztok.
Új vagyok, amit találtam végig olvastam.De egy olyan problémára ami engem ért, még nem találtam se kérdést se választ.Van egy Toyota Corollám,azzal "szórakoztat" ötletszerűen, hogy az ajtózárakat nyitja-csukja órákig és ilyenkor az ott alvástól az aksi kiiktatásig terjed a programom.Szerelőnél volt megcsinálta, de vagy két óra múlva,vagy két nap, vagy egy hét múlva újra kezdi.Megnéztük a zárakat,nem szorul.Megnéztük a mikrokapcsolókat stb. stb.Olyan a jelenség, hogy száz évvel ezelőtt ördögűzőt hívtak volna, mint a horror filmekben mikor a szellem csapkodja az ajtókat-ablakokat.Tegnap, hátha ez segít,megfigyeltem valamit, az egyetlen ami mindig ugyan az, hogy 25-25-5-25-25-5 másodpercenként nyit ill. zár ill. nyit az ajtózár.És persze belső világítás irányjelző, stb. teljes fénykísérettel.Előre is köszönök minden segítséget-ötletet.
(#) autogaz válasza Bohóc hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Szia!
Azt figyeld meg, hogy csak akkor csinálja, ha a távirányítója a vevő hatósugarában van-e vagy nincs! Vedd ki az elemeket (akkukat) a távirányitóból(-kból) és figyeld meg akkor csinálja-e. Most csináltam éppen egy Corollát ugyanezzel a jelenséggel és a távirányitó volt a gond!
(#) Bohóc válasza autogaz hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
köszönöm, megpróbálom.
(#) Bohóc válasza Bohóc hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Akkor is csinálja, ha nem vagyunk mellette, vár egy kicsit, majd kezdi, sőt bemegyek a lakásba (2. emelet) és és látjuk, hogy villog, nyit-zár.
(#) autogaz válasza Bohóc hozzászólására (») Dec 2, 2008 /
 
Még egy kérdésem van. Mindenütt csinálja, tehát úgy értem, hogy helyileg bárhol vagy az autóval, mindenütt igy vacakol?
(#) izsakig hozzászólása Dec 5, 2008 /
 
Hali.
Bocs, hogy megint felhozom, még ha nem is ide való.
Kaphatók mostanában LEDes ködlámpa illetve nappali fény néven lámpák.
ezek szerény számításaim szerint max 1 Wattosak lehetnek. (jól sejtem?)
kérdésem az, hogy ezeket a helyzetjelző kapcsolóról direktbe beköthetem-e, bírja-e elvileg a rendszer? (max egy kapcsolóval mégis megszakítva)

kép1
kép2
kép3


Egyre nagyobb divat beszurkálni a képeket, pedig ott a link lehetősége is. Igaz, hogy nem a HE szerverén foglalja a helyet, de az oldal betöltését lassítja, és nem mindenkinek szaggat annyira a kapcsolat. Na meg lassan olyan lesz az oldal, mint egy kifestőkönyv...
Figyeljünk már az ilyesmire jobban!

Javítottam.
-- kobold
(#) Dudus válasza Bohóc hozzászólására (») Dec 5, 2008 /
 
Nem ázott be a vezérlőmodul?
(#) potyo válasza izsakig hozzászólására (») Dec 5, 2008 /
 
Léteznek nagyobb teljesítményű ledek is, szóval lehetnek ezek nagyobb teljesítményűek is, de néhány watt-tól nem saccolom többre én sem. Egy helyzetjelzőizzó 5W-os szokott lenni, a hozzá vezető drót, biztosíték pedig ennek legalább 3-4 szereséra van tervezve. Szóval nyugodtan odakötheted.
(#) izsakig válasza potyo hozzászólására (») Dec 5, 2008 /
 
feltételeztem én is, hogy túl van méretezve. de amennyire jó a fülem, a suzukinál relézve van a helzyetjelző is, ezért kérdeztem. csak nem tudom, hol vannak a relék.
(#) borvendeg hozzászólása Dec 16, 2008 /
 
Hello Mercedes sprinter izzító reléhez kellene nekem bekötési rajz. A relé típusa:Hella 4RV 008 188-37 Nagyon fontos lenne.
Se4gítséget előre is köszi.
(#) masi1 hozzászólása Dec 28, 2008 /
 
Üdv forumozók.Egy vw sharan II(2003)-ashoz kellene a kályha bekötése.Ki van szedve, csak ki akarom próbálni, mielött vissza lesz téve.
(#) zolauto válasza masi1 hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Benzin vagy dízel a kályha?
Gyárilag szabályzott vagy utólag beépített?
Nem mindegy, bár lehet kéne tudnom milyen van a saranban, lehet hogy semmilyen (gyárilag)?
Kép van róla?
(#) masi1 válasza zolauto hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
Dizel üzemü.Ezekben a szériába gyárilag rakták bele,mert enélkül elég lassan melegiti a vizet fel a motor (pd tdi).
(#) kalkri hozzászólása Jan 3, 2009 /
 
Sziasztok,

Hátha tudtok segíteni.
egy dízel üzemű autóba van eredetileg egy motronicról (motor vezérlő egységről + a főtengely jeladóról) meghajtott fordulatszámmérő ami most sajna nem működik, mert már nem az eredeti hanem egy régebbi motorvezérlő lett beépítve.
A kérdésem az, hogy a generátorról (W) csatlakozásról szeretném a fordulatszám jelet elvinni a műszeregységbe, de ehhez ha jól tudom még kellene valami átalakító ami által már működhetne a ford.sz. mérőm (egy négy pólusú motometer típusú műszer).
Tudna valaki olyan átalakító elektronikát amit már használni tud a műszerem? köszi!
(#) csota hozzászólása Jan 10, 2009 /
 
Üdv!
kezdő vagyok a témában........
azt szeretném megoldani, hogy távirányítással tudjam vezérelni az autó mágneszárait.........nincsenek kilincsek.
Következő: »»   11 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem