Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Lapozás: OK   14 / 42
(#) Attila86 válasza MPi-c hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Szimpla kijelző kellene. A színe lehet ilyen is:
KÉP1
KÉP2
Tehát szürkés alapon mondjuk sárgán világító szegmensek.

De lehetne ilyen is:
KÉP3
KÉP4
Itt fekete alapon világítanak kéken a szegmensek.

De én úgy gondolom hogy egy generált 3D-s képen az áramkör nem kap tápfeszültséget, akkor meg minek világítson. Főleg miért világítson az összes szegmens, amikor a valós áramkörben ilyen soha nem tud megtörténni. Tehát én nem világító, 'kikapcsolt' kijelzőket szeretnék igazán.

Üdv.!
(#) Attila86 válasza G-Lex hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Köszönöm a segítséget! Hasonló videót valószínűleg egy darabig biztos nem generálok, de ha megint aktuális lesz a dolog akkor most már nem fognak forogni a trimmerek és a csavarok.
(#) dinokal hozzászólása Dec 16, 2008 /
 
Hogy az istennyilába lehet a dip tokra logót tenni?
Hiába próbálom nem megy.
(#) G-Lex válasza dinokal hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
sehogy át kell hozzá írni a programot.
Ma vagy holnap feltöltöm a módosított fájlokat
(#) G-Lex hozzászólása Dec 16, 2008 /
 
Csatolva az első teszt verzió. DIP tokokra is rak emblémát

newE3D.zip
    
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Vettem :kalap: Ez SA52-11GWA típusú kijelző, ha jól puskáztam. Nekilátok.
(#) Attila86 válasza MPi-c hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Pontosan az! Köszönöm a fáradozásodat!

Kíváncsiságból kérdem:
Az Eagle3D a DIL tokoknál megkérdi, hogy foglalatba akarom-e tenni az IC-t. Honnan tudja az Eagle3D, hogy melyik alkatrésznél kell felajánlania ezt a lehetőséget? Itt most arra szeretnék kilyukadni, hogy én speciel a hétszegmenses kijelzőket is foglalatba szoktam tenni. Nem-e lehetne valahogy rávenni az Eagle 3D-t, hogy a kijelzőket is tekintse IC-nek, és DIL foglalatba lehessen ültetni őket?
(#) Attila86 válasza MPi-c hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Pontosabban az EZEN a képen látható felső négy kijelző típusa: SA52-11GWA, az alsó négyé pedig: SA52-11YWA
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Színekben van eltésér, de ez nekem csak a méretek miatt fontos. Mindjárt mutatom az első változatot
(#) G-Lex válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Ezt írtad:

a 3fpack.dat fájlban van leírva, hogy melyik alkatrésznek mi a povray megfelelője. Itt van megadva, hogy rákérdezzen-e a színére, a logójára vagy a foglalatra.

LED kijelzőnél az a baj, hogy csak pl 4db-ot tudsz 1 foglalatba rakni. 1-et nem. és ugye itt egyesével nézzük :S De ha belemókszolsz a povray fájlba akkor alá tudsz gyömöszkölni egy foglalatot

Én pl azzal küzdöttem, hogy az EAGLE-ben nincs olyan pinheader amin 2 tüske van és 90°-ban hajlított.
A pov fájlban átírtam hajlítottra és voaláááá

Na de agyalok majd rá valamit
(#) kobold válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Elvileg akkor lesz tokozható az alkatrész, ha a 3dpack.dat (vagy 3dusrpack.dat) file-ban, az azt leíró sorban, a hetedik vezérlőkarakter 1. Legalábbis, ha eddig jól vettem ki belőle, kettőspontok határolják a vezérlőket, ezeket egyszerre beolvassa és egy tömbbe rendezi, majd a tömb egyik eleme szerint dönt:
Idézet:
„if(pack_tra[6] == "1")”
, az ulp
Idézet:
„Bauteile”
szekciójának majdnem a végénél. És mivel nullától számoz, mint rendesen, ennek pl. ilyesmi felelne meg a hozzárendelő *pac.dat file-ban:
Idézet:
DIL06:0:1:0:0:0:1:0:0:0:SOCKET_DIP6...”
(#) IMi válasza kobold hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Hello!
Van egy alkalmazás (Visu3D) ami segít módosítgatni ezt-azt az alkatrész 3d-s nézetében. Próbáljátok ki !
Bővebben: Link
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Ez első változat (a színek ezután jönnek):

7segment.jpg
    
(#) Attila86 válasza IMi hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Ez érdekesnek néz ki, most próbálgatom a programot. Egyenlőre sajnos 3D-s képet nem tudtam vele előcsalogatni, de például rájöttem hogy hol lehet állítgatni egy alkatrész ilyen-olyan dolgait, például mint amit Kobold is írt, a hetedik (pontosabban a hatodik) vezérlő karakter állítja a tokozást. A többit is már tudom hogy mikért felelnek és tudom őket állítgatni is...

Arra próbálok rájönni hogy a 0207/10-es ellenállás barnás színét hogyan tudom átállítani kékre, de nem jöttem rá. Tudja esetleg valaki?

MPi-c!
Király lesz!
(#) kobold válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
A resistor.inc file-ban van egy
Idézet:
„#macro RES_DIS_GRND(l,d,c1,c2,c3,c4,r,lw,dw,op,h,w)”
függvény, az rajzolja (többek között) a 0207-10-est is. Az elején van egy
Idézet:
„#local res_act_col”
nevű változó, valószínűleg
Idézet:
„global_res_col”
értékre áll be, próbáld meg kicserélni pl. arra, amelyik égkék textúrás (
Idézet:
„res_col[2]”
). Ha változik, rgb-vel akármilyenre állíthatod.
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Na tessék ezt megnézni:

7segment2.jpg
    
(#) MPi-c válasza MPi-c hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Vagy feketében?

7segment3.jpg
    
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Megnézem ezt a foglalat kérdését is. Gyanítom, hogy csak úgy egyszerűen egy 1-est oda írva ahova kell még nem tesz alá foglalatot, főleg úgy, hogy ez kijelző user.inc-be készül.
(#) Attila86 válasza MPi-c hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Azta *****! :eek2:
Ezt meg hogy?! Azon felül hogy a színek teljesen valósak, még a szegmensek is döbbenetesen realisztikusak! Itt arra gondolok, hogy a szegmensek nem 1-1 hosszúkás szürke hatszögek, hanem a közepükön kicsit sötétebbek, ahogyan a valóságban is! Ugyanis itt a sötétebb rész alatt vannak a LED-ek.
De van egy tippem hogy hogyan csinálhattad; egy fotóról szerintem valahogyan 'ráhúztad' a textúrát a kijelző tetejére, mert látszik egy nagyon kicsi folt a kijelzők bal oldalának közepén, és ez az általad belinkelt képen látható mind a négy kijelzőn ott van. (Ergo nem a monitorom a koszos.)

Szerk.:
A fekete is marha jó lett! És most már biztosabb is vagyok benne hogy a textúrát húztad rá. Irtó szuper lett!
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
A titkot pontosan kitaláltad, börként húztam rá. A te képeidet használtam, nézd csak meg a karcolások, festékpöttyök ott vannak Ja és érdekes, hogy a fekete kijelzőkön kisebbek a karakterek...
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
Meg is van.
A szürke kijelzőnél ENNEK a képemnek az alsó, bal oldalról a harmadik kijelzőjét 'húztad rá' textúraként, a feketénél pedig nem tudom eldönteni.
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 16, 2008 /
 
2. sor 3. kijelző
(#) Attila86 válasza kobold hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
Amit írsz azt értem, de resistor.inc ide vonatkozó részét nem nagyon:

Idézet:
„#macro RES_DIS_GRND(l,d,c1,c2,c3,c4,r,lw,dw,op,h,w)
union{

#local res_col = array[4]
#local res_col[0] = texture{pigment{DarkGreen}finish{phong 0.1}};
#local res_col[1] = texture{pigment{rgb<1,0.83,0.61>*0.8} finish{phong 0.1}};
#local res_col[2] = texture{pigment{SummerSky}finish{phong 0.1}};
#local res_col[3] = texture{pigment{DarkBrown}finish{phong 0.1}};

#local reshor = (strcmp(strupr(h),"H"));

#if(global_res_colselect)
#local res_act_col = res_col[rand(global_seed)*4];
#else
#local res_act_col = res_col[global_res_col];
#end

#if (w>=1.)
#local seperation = 1.5 ;
#else
#local seperation = 0.0 ;
#end”


Szóval akkor ebben mit is kellene kicserélni?
(#) G-Lex válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
A kigenerált pov fájl elején van egy ilyen:

//0=Green, 1="normal color" 2=Blue 3=Brown
#declare global_res_col = 1;
(#) MPi-c válasza MPi-c hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
Mellékelem a 7-szegmens kijelzőhöz szükséges fájlokat. A makrót az user.inc-be raktam, azt kell kicserélni vagy abba bemásolni.
Kétféle színű előlappal használható, amit a makróban - pl. pov-ray szerkesztőjében - lehet átírni.

A képeket az eagle "display-hp" lib-jében lévő HD-H101 jelő kijelzőjével készítettem. Ennek HDSP-M tokozására készült a "3dusrpac.dat" fájl-ba irandó sor, így ezt a tokozást alapból felismeri az Eagle3D.

A foglalat kérdése kicsit bonyolultabb (és nagyon nem is merültem bele). Kis ügyeskedéssel megoldható. Az eagel-ben fel kell rakni egy sima ic foglalatot a panelre és arra a kijelzőket. Ezután - az előlap beállításához hasonlóan a szerkesztőben - a makró végén alaphelyzetben megjegyzésbe tett sort kell "aktívvá" tenni. kijelzőt (megjegyzés per jeleit törölni) Ez fogja a kijelzőt megemelni.
(#) Attila86 hozzászólása Dec 17, 2008 /
 
Hogyan tudom egy alkatrésznek a 3D-s megfelelőjét megváltoztatni, amelyre alapból az Eagle3D nem kérdez rá?

Visszaolvasgattam a topikot és találtam választ a a kérdésemre:
Bővebben: Hozzászólás
De én akkor is szeretném megváltoztatni. Ugyanis nem találok az Eagle alkatrészkönyvtárában olyan tokozást, amelyhez az a 3D-s kép tartozna amilyent én szeretnék. A felhasználó által definiált alkatrészeket tudom hogy a "3durspack"-ban tudom kitörölni, de a 'gyáriakat' hol lehet? Valahol ezek is biztosan definiálva vannak.
Megmutatom:
EZEN a képen az Eagle3D ilyen kör alakú sárga kondikat tett nekem a panelra, de én ILYEN piros kondikat szeretnék látni a panelon, mint amilyenek a VALÓS PANELen vannak. Illetve a sortüskék helyett is szeretnék hüvelysorokat, szintén a megépített panelhoz hasonlóan. De mondjuk ebből a hüvelysorból ha jól látom az Eagle3D-ben 5 pólusú a legkisebb, úgyhogy ez úgy sem jöhet össze.

MPi-c!
Köszönöm a fájlokat, sikerült is a dolog:
Bővebben: KÉP1
Bővebben: KÉP2
(#) MPi-c válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
Nem a 3dusrpac.dat-ban vagy a 3dpack.dat-ban kellene törölgetni, hanem magán az eagle board-ban kellene a megfelelő kondit kiválasztani. Ezek a tégla kondik ( csak tippelek, hogy a "piros" kondiknál erre gondolsz, mert a képből csak egy vékonyka sáv jött le nekem - majd otthon jobban megnézem) WIMA néven szerepelnek a 3d-ben. A 3dpack-ban meg tudod nézni, hogy milyen tokozás van hozzá rendelve. A tokozás a 3dpack sorokban a sor elején, a hozzárendelt 3d makró meg a sor végén van, annak a neve emlékeim szerint egyezik az img könyvtárba lévő png képek nevével. (Azért vagyok bizonytalan, mert a munkahelyi gépemen nincs fent semmi)
Szóval a tokozást kellene az eagle panelon rendezni.
A hüvely-tüskesor esetén is ugyanezt tudnám mondani. Cseréld fel, gondolom a con-lsta vagy con-lstb lib-ből vannak. (soha nem tudom, hogy melyik a tüske és melyik a hüvely) Ami az eagle-ben tüskesor, azt a 3d is annak veszi. Azt meg lehet oldani, hogy tüskesorból vagy hüvelyből kevesebbet rajzoljon. A makrók egy ilyen elemet írnak le, amit aztán a szükséges mennyiségben egymás után tesz a program. A makrók után szokott lenni hosszabb-rövidebb felsorolás, ahol paraméterekkel az egyes hasonló tokozású alkatrészek vannak leírva. Oda fel lehet venni 5-nél kisebb - vagy a szükséges méretű - hüvelysort... Na, majd otthonról megmutatom, hova, mit kell írni...
(#) IMi válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
Hello!
Ehhez is használható a Visu3D !
Használat előtt értelemszerűen alul a könyvtárakat, nyelvet állítsuk be! Utána "read 3dpack.dat" ez a gyári összerendelések, "read 3dusrpack.dat" ez pedig a mi saját összerendeléseink. Végezetül adott alkatrész sorára dulpa klikk és máris szerkeszthető értelmes formában!
Nem véletlenül írtam : Próbáljátok ki !
Bár én annyira nem értek hozzá mint MPi-c, de szerintem ezzel az alkalmazással megkönnyítjük a dolgunkat.
(#) niedziela válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
előre definiáltak a 3dpack .dat -ban vannak.
Vagy ebben vírod át, vagy ebből törlöd és a 3dusrpack.dat-ba írod be amikor ismeretlen alkatrészként felismeri.

Tehát a sárga kondi nevét megnézed, azt törlöd a 3dpack.dat-ból, majd a boardra csak egy kondit teszel le, és generálsz egy pov fájlt és közben a választott kondit dekralálod. Igy az átkerül a 3dusrpack.dat-ba ami a későbbiekben is jobban átlátható ha módosítani akarsz valamit mert jóval kevesebb bejegyzést tartalmaz.
(#) niedziela válasza IMi hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
Ez is jó megoldás, egyszerübb. Bár elég korlátozottak a módosítás lehetőségei a visu3D-ben
Következő: »»   14 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem