Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Témaindító: Thomas10100, idő: Jún 5, 2006
Témakörök:
Szimpla kijelző kellene. A színe lehet ilyen is:
KÉP1 KÉP2 Tehát szürkés alapon mondjuk sárgán világító szegmensek. De lehetne ilyen is: KÉP3 KÉP4 Itt fekete alapon világítanak kéken a szegmensek. De én úgy gondolom hogy egy generált 3D-s képen az áramkör nem kap tápfeszültséget, akkor meg minek világítson. Főleg miért világítson az összes szegmens, amikor a valós áramkörben ilyen soha nem tud megtörténni. Tehát én nem világító, 'kikapcsolt' kijelzőket szeretnék igazán. Üdv.!
Köszönöm a segítséget! Hasonló videót valószínűleg egy darabig biztos nem generálok, de ha megint aktuális lesz a dolog akkor most már nem fognak forogni a trimmerek és a csavarok.
Hogy az istennyilába lehet a dip tokra logót tenni?
Hiába próbálom nem megy.
sehogy át kell hozzá írni a programot.
Ma vagy holnap feltöltöm a módosított fájlokat
Csatolva az első teszt verzió. DIP tokokra is rak emblémát
Vettem :kalap: Ez SA52-11GWA típusú kijelző, ha jól puskáztam. Nekilátok.
Pontosan az! Köszönöm a fáradozásodat!
Kíváncsiságból kérdem: Az Eagle3D a DIL tokoknál megkérdi, hogy foglalatba akarom-e tenni az IC-t. Honnan tudja az Eagle3D, hogy melyik alkatrésznél kell felajánlania ezt a lehetőséget? Itt most arra szeretnék kilyukadni, hogy én speciel a hétszegmenses kijelzőket is foglalatba szoktam tenni. Nem-e lehetne valahogy rávenni az Eagle 3D-t, hogy a kijelzőket is tekintse IC-nek, és DIL foglalatba lehessen ültetni őket?
Színekben van eltésér, de ez nekem csak a méretek miatt fontos. Mindjárt mutatom az első változatot
Ezt írtad:
a 3fpack.dat fájlban van leírva, hogy melyik alkatrésznek mi a povray megfelelője. Itt van megadva, hogy rákérdezzen-e a színére, a logójára vagy a foglalatra. LED kijelzőnél az a baj, hogy csak pl 4db-ot tudsz 1 foglalatba rakni. 1-et nem. és ugye itt egyesével nézzük :S De ha belemókszolsz a povray fájlba akkor alá tudsz gyömöszkölni egy foglalatot Én pl azzal küzdöttem, hogy az EAGLE-ben nincs olyan pinheader amin 2 tüske van és 90°-ban hajlított. A pov fájlban átírtam hajlítottra és voaláááá Na de agyalok majd rá valamit
Elvileg akkor lesz tokozható az alkatrész, ha a 3dpack.dat (vagy 3dusrpack.dat) file-ban, az azt leíró sorban, a hetedik vezérlőkarakter 1. Legalábbis, ha eddig jól vettem ki belőle, kettőspontok határolják a vezérlőket, ezeket egyszerre beolvassa és egy tömbbe rendezi, majd a tömb egyik eleme szerint dönt:
Idézet: , az ulp „if(pack_tra[6] == "1")” Idézet: szekciójának majdnem a végénél. És mivel nullától számoz, mint rendesen, ennek pl. ilyesmi felelne meg a hozzárendelő *pac.dat file-ban:„Bauteile” Idézet: „DIL06:0:1:0:0:0:1:0:0:0:SOCKET_DIP6...”
Hello!
Van egy alkalmazás (Visu3D) ami segít módosítgatni ezt-azt az alkatrész 3d-s nézetében. Próbáljátok ki ! Bővebben: Link
Ez első változat (a színek ezután jönnek):
Ez érdekesnek néz ki, most próbálgatom a programot. Egyenlőre sajnos 3D-s képet nem tudtam vele előcsalogatni, de például rájöttem hogy hol lehet állítgatni egy alkatrész ilyen-olyan dolgait, például mint amit Kobold is írt, a hetedik (pontosabban a hatodik) vezérlő karakter állítja a tokozást. A többit is már tudom hogy mikért felelnek és tudom őket állítgatni is...
Arra próbálok rájönni hogy a 0207/10-es ellenállás barnás színét hogyan tudom átállítani kékre, de nem jöttem rá. Tudja esetleg valaki? MPi-c! Király lesz!
A resistor.inc file-ban van egy
Idézet: függvény, az rajzolja (többek között) a 0207-10-est is. Az elején van egy „#macro RES_DIS_GRND(l,d,c1,c2,c3,c4,r,lw,dw,op,h,w)” Idézet: nevű változó, valószínűleg „#local res_act_col” Idézet: értékre áll be, próbáld meg kicserélni pl. arra, amelyik égkék textúrás („global_res_col” Idézet: ). Ha változik, rgb-vel akármilyenre állíthatod. „res_col[2]”
Megnézem ezt a foglalat kérdését is. Gyanítom, hogy csak úgy egyszerűen egy 1-est oda írva ahova kell még nem tesz alá foglalatot, főleg úgy, hogy ez kijelző user.inc-be készül.
Azta *****! :eek2:
Ezt meg hogy?! Azon felül hogy a színek teljesen valósak, még a szegmensek is döbbenetesen realisztikusak! Itt arra gondolok, hogy a szegmensek nem 1-1 hosszúkás szürke hatszögek, hanem a közepükön kicsit sötétebbek, ahogyan a valóságban is! Ugyanis itt a sötétebb rész alatt vannak a LED-ek. De van egy tippem hogy hogyan csinálhattad; egy fotóról szerintem valahogyan 'ráhúztad' a textúrát a kijelző tetejére, mert látszik egy nagyon kicsi folt a kijelzők bal oldalának közepén, és ez az általad belinkelt képen látható mind a négy kijelzőn ott van. (Ergo nem a monitorom a koszos.) Szerk.: A fekete is marha jó lett! És most már biztosabb is vagyok benne hogy a textúrát húztad rá. Irtó szuper lett!
A titkot pontosan kitaláltad, börként húztam rá. A te képeidet használtam, nézd csak meg a karcolások, festékpöttyök ott vannak Ja és érdekes, hogy a fekete kijelzőkön kisebbek a karakterek...
Meg is van.
A szürke kijelzőnél ENNEK a képemnek az alsó, bal oldalról a harmadik kijelzőjét 'húztad rá' textúraként, a feketénél pedig nem tudom eldönteni.
Amit írsz azt értem, de resistor.inc ide vonatkozó részét nem nagyon:
Idézet: „#macro RES_DIS_GRND(l,d,c1,c2,c3,c4,r,lw,dw,op,h,w) union{ #local res_col = array[4] #local res_col[0] = texture{pigment{DarkGreen}finish{phong 0.1}}; #local res_col[1] = texture{pigment{rgb<1,0.83,0.61>*0.8} finish{phong 0.1}}; #local res_col[2] = texture{pigment{SummerSky}finish{phong 0.1}}; #local res_col[3] = texture{pigment{DarkBrown}finish{phong 0.1}}; #local reshor = (strcmp(strupr(h),"H")); #if(global_res_colselect) #local res_act_col = res_col[rand(global_seed)*4]; #else #local res_act_col = res_col[global_res_col]; #end #if (w>=1.) #local seperation = 1.5 ; #else #local seperation = 0.0 ; #end” Szóval akkor ebben mit is kellene kicserélni?
A kigenerált pov fájl elején van egy ilyen:
//0=Green, 1="normal color" 2=Blue 3=Brown #declare global_res_col = 1;
Mellékelem a 7-szegmens kijelzőhöz szükséges fájlokat. A makrót az user.inc-be raktam, azt kell kicserélni vagy abba bemásolni.
Kétféle színű előlappal használható, amit a makróban - pl. pov-ray szerkesztőjében - lehet átírni. A képeket az eagle "display-hp" lib-jében lévő HD-H101 jelő kijelzőjével készítettem. Ennek HDSP-M tokozására készült a "3dusrpac.dat" fájl-ba irandó sor, így ezt a tokozást alapból felismeri az Eagle3D. A foglalat kérdése kicsit bonyolultabb (és nagyon nem is merültem bele). Kis ügyeskedéssel megoldható. Az eagel-ben fel kell rakni egy sima ic foglalatot a panelre és arra a kijelzőket. Ezután - az előlap beállításához hasonlóan a szerkesztőben - a makró végén alaphelyzetben megjegyzésbe tett sort kell "aktívvá" tenni. kijelzőt (megjegyzés per jeleit törölni) Ez fogja a kijelzőt megemelni.
Hogyan tudom egy alkatrésznek a 3D-s megfelelőjét megváltoztatni, amelyre alapból az Eagle3D nem kérdez rá?
Visszaolvasgattam a topikot és találtam választ a a kérdésemre: Bővebben: Hozzászólás De én akkor is szeretném megváltoztatni. Ugyanis nem találok az Eagle alkatrészkönyvtárában olyan tokozást, amelyhez az a 3D-s kép tartozna amilyent én szeretnék. A felhasználó által definiált alkatrészeket tudom hogy a "3durspack"-ban tudom kitörölni, de a 'gyáriakat' hol lehet? Valahol ezek is biztosan definiálva vannak. Megmutatom: EZEN a képen az Eagle3D ilyen kör alakú sárga kondikat tett nekem a panelra, de én ILYEN piros kondikat szeretnék látni a panelon, mint amilyenek a VALÓS PANELen vannak. Illetve a sortüskék helyett is szeretnék hüvelysorokat, szintén a megépített panelhoz hasonlóan. De mondjuk ebből a hüvelysorból ha jól látom az Eagle3D-ben 5 pólusú a legkisebb, úgyhogy ez úgy sem jöhet össze. MPi-c! Köszönöm a fájlokat, sikerült is a dolog: Bővebben: KÉP1 Bővebben: KÉP2
Nem a 3dusrpac.dat-ban vagy a 3dpack.dat-ban kellene törölgetni, hanem magán az eagle board-ban kellene a megfelelő kondit kiválasztani. Ezek a tégla kondik ( csak tippelek, hogy a "piros" kondiknál erre gondolsz, mert a képből csak egy vékonyka sáv jött le nekem - majd otthon jobban megnézem) WIMA néven szerepelnek a 3d-ben. A 3dpack-ban meg tudod nézni, hogy milyen tokozás van hozzá rendelve. A tokozás a 3dpack sorokban a sor elején, a hozzárendelt 3d makró meg a sor végén van, annak a neve emlékeim szerint egyezik az img könyvtárba lévő png képek nevével. (Azért vagyok bizonytalan, mert a munkahelyi gépemen nincs fent semmi)
Szóval a tokozást kellene az eagle panelon rendezni. A hüvely-tüskesor esetén is ugyanezt tudnám mondani. Cseréld fel, gondolom a con-lsta vagy con-lstb lib-ből vannak. (soha nem tudom, hogy melyik a tüske és melyik a hüvely) Ami az eagle-ben tüskesor, azt a 3d is annak veszi. Azt meg lehet oldani, hogy tüskesorból vagy hüvelyből kevesebbet rajzoljon. A makrók egy ilyen elemet írnak le, amit aztán a szükséges mennyiségben egymás után tesz a program. A makrók után szokott lenni hosszabb-rövidebb felsorolás, ahol paraméterekkel az egyes hasonló tokozású alkatrészek vannak leírva. Oda fel lehet venni 5-nél kisebb - vagy a szükséges méretű - hüvelysort... Na, majd otthonról megmutatom, hova, mit kell írni...
Hello!
Ehhez is használható a Visu3D ! Használat előtt értelemszerűen alul a könyvtárakat, nyelvet állítsuk be! Utána "read 3dpack.dat" ez a gyári összerendelések, "read 3dusrpack.dat" ez pedig a mi saját összerendeléseink. Végezetül adott alkatrész sorára dulpa klikk és máris szerkeszthető értelmes formában! Nem véletlenül írtam : Próbáljátok ki ! Bár én annyira nem értek hozzá mint MPi-c, de szerintem ezzel az alkalmazással megkönnyítjük a dolgunkat.
előre definiáltak a 3dpack .dat -ban vannak.
Vagy ebben vírod át, vagy ebből törlöd és a 3dusrpack.dat-ba írod be amikor ismeretlen alkatrészként felismeri. Tehát a sárga kondi nevét megnézed, azt törlöd a 3dpack.dat-ból, majd a boardra csak egy kondit teszel le, és generálsz egy pov fájlt és közben a választott kondit dekralálod. Igy az átkerül a 3dusrpack.dat-ba ami a későbbiekben is jobban átlátható ha módosítani akarsz valamit mert jóval kevesebb bejegyzést tartalmaz.
Ez is jó megoldás, egyszerübb. Bár elég korlátozottak a módosítás lehetőségei a visu3D-ben
|
Bejelentkezés
Hirdetés |