Fórum témák
» Több friss téma |
Valoszinuleg igen, de a konkret cucc donti el.
Sajnos nem tudom, ezt a cucc donti el. Elsore 1K-val nyitnek. Ha a villogot jaro motor mellett is hasznalnad, akkor inkabb 15V-ra meretezz, az biztosan nem nyirja ki. Legfeljebb allohelyben lassabb lesz. En csak a regi piros villogokkal kiserleteztem anno, szoval lehet, hogy ezekre az ujakra mar nem igazak a fentiek.
sziasztok.azért nyitottam mert remélem lesz több jelentkező is erre a fórumablakba.olyan kérdésem van hogy házilag hogy lehet megvalósítani a kocsi hátsó vagy első lámpa ledesitését úgy,hogy mintha szilikon rúd lenne és csak egy csík világítson.meg amik most kaphatók ilyen led csík abba mekkora led izzók vannak?
AÚÚ....
Idézet: Ez már fáj! „úgy,hogy mintha szilikon rúd lenne és csak egy csík világítson.meg amik most kaphatók ilyen led csík abba mekkora led izzók vannak?” Meg. "kocsi ledesítései" :violent:
"ledizzó"
Idézet a Wikipédiából. A fénykibocsátás úgy keletkezik, hogy a diódára adott áramforrás a dióda anyagában levő atomok elektronjait gerjeszti, amitől azok nagyobb energiaszintű elektronpályára lépnek, majd ezek miközben visszatérnek eredeti helyükre, fotonokat bocsátanak ki.
Az izzóban izzószálat izzítanak fel, régen vákuumban, ma nemesgázban. A LED-ben nincs izzószál, tehát nem izzó. Hanem mécses. Helyesen LED-mécses.
A fényszórónak irányított fényt kell kiadni, ezért lézer-mécsest kell használni, és annak a fényét kell lencsékkel megfelelő karakterisztikájúra formálni. Használat előtt természetesen be kell vizsgáltatni a közlekedésfelügyelettel, ami ad egy engedélyszámot rá. Minden lámpán ott az engedélyszám.
Azért ha tanultad észreveheted, hogy ez a megfogalmazás amit idéztél tele van hibával. Ha már egy tudatlant okítasz legalább precízen tedd. Légyszi
Szerintem a kérdezőt sem érdekli komolyan a téma, különben utána olvasott volna.
De hogy értelme is legyen a hozzászólásomnak: calibra2.0! Több helyen olvashattál led izzóról, ami a köznyelvben alakult ki, mégpedig abból, hogy manapság kaphatók izzó foglalatba passzoló sok ledet tartalmazó kis lámpák. Ebből lett a led izzó. Nem igazán látom magam előtt, hogy mit szeretnél, esetleg egy fotóval be tudnád mutatni? Én nemrég készítettem egy 105-ös Skodába hátsó ledes lámpákat, nagyon brutális lett, nem tudom már pontosan, de több mint 250db led van benne. Sötétben a fék lámpa vakít, nem szívesen mennék utána
Nem tanultam. csak feltünt, hogy nem izzószál van a LED-ben.
Nem kioktatni akartam, csak felhívni a figyelmét, hogy alapvetően hibás a megközelítése. Ha, rossz helyről idéztem, kérlek, javíts ki!
Vagy még helyesebb lenne talán a hibás forrást kijavítani - ha már free enciklopédia...
Teljesen igazad van!
Megbíztam a helyben. Járhat így más is.
Sziasztok nekem az lenne a problémám hogy vettem egy quadot nem lehet állítani a fényszóróján és felfelé világít! nem akarok xarakodni alátétekkel hanem fognák néhány flux leget és belepakolnám! mennyi kellene hogy kb olyan 30 és 55 w közötti legyen a fényereje(nem a ledeké hanem a rendes izzó teljesít,ényével közel megeggyező) úgy gondoltam hogy egy 4 állású tolókapcsolót rakok bele ha lenne vagy 20 db led akkor helyzetjelző 2 led tompított 10 fényszóró 20 db szerintetek jó ez a megoldás vagy próbáljam a fényszórót állítani?
BOLDOG KARÁCSONYT ÉS ÖRÖMÖKBEN TELI ÚJ ÉVET KÍVÁNOK NEKTEK ÉS CSALÁDOTOKNAK!
Tudod te, optikailag mi a különbség a felsorolt három világítási mód között?
Csatlakozom az előttem szólóhoz. + gyorsan hozzátenném, hogy én már vettem 3db flux LED-et (360Ft ért), de a kínai gyártmányú 5ledes (1 ceruzaelemes) lámpának erősebb a fénye (860Ft elemmel, ami Energizer volt).
Ergo: vegyél elő sarokcsiszolót, kalapácsot, fúrógépet... jobban jársz. U.I.: Boldog Új Évet Kívánok!
Tom mi a külömbség a három mód közül! próbálgattam alátétekkel állítani csak annyira sikerült hogy már nem felfele hanem egyenesen szór! na de hosszabb csavar több anya meglessz! BUÉK!
Sziasztok! Egy olyan problémám merült fel hogy egy autóba csináltam belső világitást ledekből ( a műszerfalba meg egyéb helyekre)! Kék ledeket használtam kiszámoltam minden adatot hogy milyen ellenállást kell rárakni, elvileg mindent úgy csináltam ahogy az a nagykönyvben megvan irva! A lényeg hogy ezek a ledek tök jól müködnek egy darabig, (kb egy hónap de teljesen változó valamelyik még mindig müködik), de némelyik elkezd villogni stróboszkóp szerüen és idővel meghal! mi okozhatja ezt? talán az ingadozó feszültség ahogy tölt a generátor és ezáltel nem ugyanazt a feszültésget kapja a led??? De akkor mért van az hogy a többi az pedig müködik! van olyan is amelyik sorban van kötve mondjuk 4 db led és ha egy kimegy közülük és elkezd villogni akkor mind a 4-et villogtatja és aztán az az egy led idövel meghal! De viszont történt olyan is hogy elkezdett villogni aztán egyszer csak meggondolta magát és azóta rendesen müködik néha-néha villan egyet-kettőt de effektiív hosszú távon villágit nem úgy mint a többi!!! Ha valaki esetleg tudna segiteni azt megköszönném, mert már egy kis ideje szivok vele kicseréltem a rossz ledeket akkor ideig óráig megint jó volt de aztán újra villogni kezdenek! És már ked egy picit idegesiteni a dolog!!! Köszi a segitséget!
Hali!
Én is épiettem Ledeket a kocsiba de nekem nincs velük semmi bajom. Esetleg zavarszürés van a ledek előtt? Egy kisebb foliakondenzátor is elég. És mekkora ellenállásokat használsz? Mert számolni kell azzal hogy az akksiban nem 12volt hanem 14.4 van maximum.
Nekem ugyanez volt a fejlámpában. valószínű túláramot kap egy pillanatban és attól kezd el stroboszkópszerűen villogni. megoldás lehet egy szűrőkondi és az összes led cseréje.
Köszönöm a tippeket! megpróbálom a kondenzátort! Én nekem is ez volt a tippem hogy túláram! csak az a furcsa hogy valamelyik led pedig rendesen müködik és a világon semmi baj! Bár az viszont a helyzetjelző áramkörén van és ott már lehet hogy van alapból valamilyen szörü!Megpróbálom mindkét varriációt a Kondist és azt is hogy még teszek több ledet ugyanazokkal az ellenállásokkal a helyzetjelző áramkörére és ha ott müködik és nem megy ki akkor tényleg ez a probléma! Köszi a segitséget! Majd jelzem hogy mi lett a végeredmény! Reméljük hogy Nem kell poroltót használni a próbálkozásaim után!!
azért negyújtsd fel az autót.
nem a legszerencsésebb a helyzetjelző áramkörére rakni mert ott sokszor lehet túlfesz. a helyzetjelző ledek is hamar kimennek. szóval valami máshelyről is leveheted azt a 12v ot
Tisztelt Uraim!
Nem tudom hogy jó helyen kérdezek-e ilyet de talán tud valaki válaszolni. A következőt szeretném elkészíteni veszek egy nappali haladó ledsort (szabványosat). A bekötésre szeretnék infót kérni. Az elgondolásom az hogy a gyújtás kapcsolóról veszem a+12V a negatívot meg a helyzetjelző égő + oldaláról! Azt gondoltam ha a helyzetjelző áramot kap akkor a led elalszik mivel mind a két végén +12V lesz valahogy úgy mint a töltés jelző! Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata ill. nem teszi-e tönkre a ledeket az ilyen kapcsolás?
A LED-ek árama miatt a helyzetjelző is világítana. Egyébként ha megfelelő ellenállással van bekötve nem árt a LED-nek.
Akkor egyszerűbb ha innen vezérlek egy relét? Annak talán nincs akkora áramfelvétele hogy világítson a helyzet jelző?
Ha jól tudom van pár amper átvitelű relé is annak kicsi a tekercsnél az áramfelvétele. Ha esetleg ötlet lenne hogy hova lehetne még kötni azt megköszönném! A cél az lenne, hogy csak akkor világítson amikor a világítás nem megy, felkapcsoláskor el kell hogy aludjon! Előre is köszönöm a választ! Ja még valami a biztosíték tábla elég bonyolult ahhoz hogy ott a világítás reléhez tudjak piszkálni.
Még egy ötlet mi van akkor ha mind a két helyzetjeltővel ugyanazt a relét kapcsoltatom? Egy relét ellát a két égő nem? Az meg a két led sort simán tudja vezérelni.
Egy bontó relével vezéreld onnan. Ha felkapcsolod megszakítja a LED-ek áramát.
Sziasztok!
Szeretnék a kocsim angel eyes lámpáiba helyzetjelzőt és indexet tenni a karikák alá. Már mindent megterveztem, de sajnos ahhoz nem értek hogy mit kell a ledek elé kötni hogy azok ne égjenek ki. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném! Adatok: Fehér led: Megnevezés: 1134UW-40, 5mm Super Flux LED Hullámhossz ?D(nm):I4 Fény- intenzitás (mcd) IF=20mA:1590-2225 Nyitó feszültség (V) IF=20mA:3.0-3.2 Záró irányú áram (?A) VR =10V:10 Láthatósági szög (fok):60° Szín: Naturális fehér Ebből egyszer 13 db és egyszer 10 db lenne párhuzamosan bekötve. Sárga led: Megnevezés: 1264SYS-40, 3mm Super Flux LED Hullámhossz ?D(nm):590-592 Fény- intenzitás (mcd) IF=20mA:1590-2225 Nyitó feszültség (V) IF=20mA:1.8-2.0 Záró irányú áram (?A) VR =10V:10 Láthatósági szög (fok):30° Szín: Sárga Ebből egyszer 12 db és 9 db lenne párhuzamosan bekötve. Az autó feszültsége 14,4 volt, de szerintem 14,8-ra kellene számolni az a biztos. Gondolom az indexre ráköthetem a ledeket, nem lesz vele gond.
A segédprogramok között van LED előtét számoló. Bővebben: Link Ott a soros is, ha az kellene.
Igen Köszönöm.
Közben megtaláltam csak azt nem tudom hogy a mA-t én adom-e meg vagy az egy fix érték amit ki kell mérni? Ja és azt tudom hogy a pozitív oldalra kell az ellenállás, de mindegy hogy melyik vége kerül a ledek felé? Egyébként hiába keresek webáéruházat sehol nem találok ilyen ellenállásokat.
Azt, hogy hány mA-re van szükség, a LED adatlapjából tudhatod meg. 20mA jó lesz. Az hogy melyik ágba teszed az ellenállást mindegy, mint ahogy az is melyik vége merre mutat. Iránya csak a LED-nek van. Webáruház:Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |