Fórum témák
» Több friss téma |
Hello jöttem zavarni !
Ma 3 hetes füvet nyirtam elég sokszor leállt a motor ne birta a nagy füvet. Tudjátok a Fűnyíró füstel megy de ebböl kijött a füst. Szal komolyan ha bekapcsolom a nyírót búg mintha a motort lefognám. Ha kézzel megpörgetem elég büdös de pörög csakhát lassan. Kipróbáltuk kásik kondival enyhe füst magátol beindul de nagyon lassan Lehet valamit csinálni vagy ujat kell venni?? Amig nem adtatok választ nem köszönöm meg mert az opok leba****k-érte Hello!
Szerintem vidd el valamilyen motortekercselőhöz, pár eFt-ért szerintem megcsinálja.
Idézet: „Amig nem adtatok választ nem köszönöm meg mert az opok leba****k-érte” Na ez nem így van Megköszönni szabad bármit (legalábbis SZERÉNY SZEMÉLYEMET TEKINTVE így vagyok ezzel), csak jól és ÉRTELMESEN kell feltenni a kérdést...és akkor nincs kötözködés... (Részemről nem is nagyon volt még...)
Hello!
Nem tudod véletlen, Pest körül hol van ilyen? Vagy valaki vállalná??
Gugliban keresve: [link=http://www.iparosok.hu/villanymotor%20jav%EDt%E1s.htm]http://www.iparosok.hu/villanymotor%20jav%EDt%E1s.htm[/link]
meg itt is: [link=http://www.villanymotor.hu/]http://www.villanymotor.hu/[/link]
Azt a füvet nem kaszálni szokták???
Amúgy grat a fűnyíróhoz...szerintem is a motor tekercselése halhatott meg
Esetleges másik lehetőség, hogy a tengelye megszorult. Bár nem tudom, melyik a jobb... (Mármint anyagilag.)
Aszondod, bement a FŰŰŰ a csapágyakba?? (Már ha léteznek benne csapágyak...)
Lehet hogy csak az egyik tekercs halt meg. Sztem mérd meg az ellenállását.
Ha van elég türelmed, te is újratekerheted... :yes:
Hali! Az én fűnyíróm is így járt egyszer amikor kölcsön adtam. A kiscsávó azt hitte hogy fűkasza. Nézd meg hogy valamelyik csapágy nem kotyog-e mert az indulásnál le fogja a motort. Én is már majdnem tekercselőhöz vittem mire rájöttem hogy mi a baja. Atóta is működik , csak csapágyat kellett cserélni
Nekünk egy vizszivattyú motroja csinálja ezt, van amikor forog van amikor nem, a kondit már kicseréltük, a tekercsek elenállásait megmértük (15,30,45 ohm), a csapágyat kicseréltük, és még mindig nem jó.
Ha füstöt látsz: motor lekapcsol --> zsinór felteker. Egy motortekercselő segíthet a dolgon! Ne kísérletezz vele, mert áramütés lehet a dologból!
Eggyetértek az előző hsz-ekkel,miszerint tényleg megéri elvinni egy tekercselőhőz!
A faterom,már vagy 2-3-szor elvitte a 3 fázisú szivattyúnkat(persze addig vödrözgettük a vizet ) mert egyszer a motorvédő nem oldott le,mert tönkrement másodszor meg a b@romja nem rakta fel az új motorvédőt,mert "Nincs olyan sűrűn áramszünet" Hááát igen,akinek sok pénzve van,nincs is motorvédője,helyette beraktároz magának 5-6 db zsír uj mocit tartaléknak
Most lehet, hogy kötözködésnek hangzik, de a fűnyíró kését megszoktad élezni? Mert én a kertben a néha nagyra megnövő parét(olyan 6 hetes) is leszoktam kapni vele. Múltkor mondta is a szomszéd, hogy olyan gyorsan végzek a fűnyírással.
Ez szereintem eggyértelmű,ha nincs éle,akkor nem is fogja észrevehetően levágni a füvet,vagy nem 100%-an vágja le!
Amugy mi nem szoktuk megélezni,mert mindig kiveszi az élét a kődarab,meg ilyenek,de nekünk nem is 6 hetes a fű,amit lenyirunk vele,igy elég alacsonyra nő meg,amikor levágjuk,és viszonylag gyorsan toljuk át rajta!
Apám vett bele uj tranyót aszonta mostmár jó.
Szal az volt a baj. Lehet zárlatos volt és amiatt füstölt a moci és amiatt volt olyan illata Köszi a hozzászólásokat! Hello!
Hm adtam masternek pontot.
Szeretnék még pár embernek.
Köszi !
sziasztok!
én a láncfűrészemet terheltem túl, 1,8kW-os, nyilván egyfázisú, szénkefés motor. szokta viselni, ha annyira terhelem, hogy kicsit lelassul, igy fejti ki a legjobb vágási hatást. most több hosszabitot használtam, mint eddig: talán túl hosszú volt a kábel és leesett a fesz? lett kis amperszaga, igy azonnal leraktam. minimális füst is jött belőle. legközelebbi bekapcsolásnál leverte a biztit. ha jól veszem ki, úgy van bekötve sorba, hogy: fázis - egyik álló tekercs - szénkefe - forgórész - szénkefe - másik álló - nulla. próbáltam ohmmérővel kimérni, de nem sokra jutottam. az egészen egyben 45ohm, aztán széthúztam a keféket, az egyik állón 36, a másikon 5(!), a forgórészen pedig a szemközti és a szomszédos tekercsek közt is 7-9 ohm-ot mértem (amit nem teljesen értek). tippem szerint az 5 ohmos tekercs lett zárlatos, de nem vagyok biztos benne, hogy mik a jó értékek. kérnék szépen valami szakvéleményfélét, illetve további mérési tanácsokat...
Szia! Lehet jobban jártál volna vele, ha füvet nyírsz! Ha szerencséd van, akkor valóban csak az állórész ment tönkre, de ha a szemközti kommutátor szeletek között nem egyenlő értékeket mérsz, akkor kuka. Így utólagosan lehetne taglalni a hibákat, de az már nem segít a történteken.
Nem használunk több és többféle keresztmetszetű hosszabbítót, pláne nem narancs színűt ekkora teljesítményhez. Nem terheljük túl a motort az amúgy is kedvezőtlen körülmények között. Azt, hogy mit szabad vele vágni és milyen kardhosszúság igénybevétel mellett, már lényegtelen.
Hm..., és milyen kellett bele?
BC182 v. BC183, nem mindegy ám mert az egyik NPN, a másik meg PNP. ;?)
Hm..., és milyen kellett bele?
BC182 v. BC183, nem mindegy ám mert az egyik NPN, a másik meg PNP. ;?)
Heló. Új vagyok itt. A fűnyíróm motorja visszafelé kezdett forogni. Szerintem nagyon melexik is, bár amperszaga nincsen. Ha kiveszem a kondoit, ha beteszem, vagy akár ha rövidre is zárom, ugyanez a helyzet. Ha a jó irányba meglököm, akkor is a másik irányba kezd forogni.
Mi is jartunk igy. Forditva van osszerakva.
A forgórésznél minden'!' szomszédos szelet között ugyan akkora érték a jó. Ha valahol ugrik, ott szakadás van.
Két másikkal is kipróbáltam. Mint írtam, akkor is visszafelé forog, ha meglököm a jó irányba.
Üdv! Ha már kijött a füst, 99% a tekercs probléma. Bármi más kísérlet olyan, mint döglött lóvat akarnánk új patkóval feléleszteni. Egy tekercselt motorban nem cserélünk csapágyat az enyhén szólva is botorság. (főleg házkörül használt gépekben.) Ajánlott a 2R-es csapágy. Sok motor leégést a fék okozza, mert nem engedi el rendesen a tengelyt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |