Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
még épülés alatt az autó..........
akksival...... de nem is ez a lényeg............
de pont ez a lényeg!
központi záras a cucc, vagy nem? a legegyszerűbb, ha veszel hozzá egy kész modult, párezer forint. pl. többek közt a metroman kft is árul ilyeneket.
nem központizár, hanem mágneszár, olyasmi mint a központi. nekem a modul nem jó mert 6 csatornát kellene vezérelnem!
nos, akkor igazán elmesélhetnéd, hogy miről van szó. mit szeretnél megvalósítani, mik az elképzeléseid? félszavakból nem lehet kitalálni mit akarsz.
ha szépen letisztázod, hogy mire van szükséged, mi van már meg belőle, milyen rendszerre kell illeszteni, hogyan gondoltad megvalósítani, mit kell tudjon, akkor lesz esély rá, hogy neked tetsző választ adjunk.
VITO 110 CDi is jó? Nem tudod?
Azt el tudom neked küldeni.
hát megpróbálom leírni!
adottak az ajtók, amiben gyári zárak vannak. kilincsek kivéve, lefalazva, mágneszár betéve. mindenhová, azaz van 6 db ajtóm (záram) amit távvezérelni kellene, lehetőleg mind a 6-ot külön külön. valami olyan megoldás kellene ami gombnyomásra nyitja és zárja. mindenképpen valami relés megoldás kellene, mert 15A-t is felvehet a zár! remélem így már érthetőbb voltam. és bocsi a gagyarászásért.
erre is létezik vezérlő modul. az lcd kijelzős riasztó típusok között találhatsz ilyet, ill. az autó távindító vezérlők ilyenek. pár hónapja a boombasstikban volt hasonló szett.
6db? milyen autó ez? valami 4/5ajtós+motorháztető? arra azért érdemes figyelned, hogy ha mindet lefalazod, akkor is valahogy be kell majd jutnod a kocsiba, ha véletlenül lemerül az akksi...
nem utcai autó, úgyhogy nem foglalkozom az akksi gondokkal. igen 5 ajtós plusz motorház.
de az lcd-s dolgok elég drágák.
valami egyszerű vezérlésre gondoltam, mert amúgyis érintőgombok lesznek (vannak) qt113-as vezérlővel.
ha már mindenképen építeni akarsz, mert egy egyedi építésű autóba drága neked az lcd-s cumó, akkor ajánlom figyelmedbe topi cikkeit:
434mHz wireless I. 434mHz wireless II.
nemcsak erről van szó.
nem látom át az lcd-s dolgot! de ha tudnál ajánlani vmi konkrét tipust azt meggondolnám! meg airride rendszer is van, úgyhogy összetett dolog lenne. de átolvasom amit küldtél! és köszi!
Üdv Mindenki!
Szeretnék "hivatalos" nappali fényt szerelni az autómba, de nem találtam semmilyen bekötési információt. Tudna valaki segíteni?
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával. (2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki. A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek 55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni. (2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni: a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet; b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető. (3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják. * 42. § (5) A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül - a kapcsoló működtetésének az időtartamára - bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia.
Köszönöm! A jogszabályok megvannak nekem is.
"(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják. * 42. § (5) A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül - a kapcsoló működtetésének az időtartamára - bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia." Ehez lenne szükségem segítségre. Az még megy, hogy gyújtáson világít. De hogy kössem be ahhoz, hogy tompítottra/refire/ködlámpára kikapcsoljon?
Relével. méghozzá záró relével.
úgy kötöd be, hogy amikor a világítást (féynszóró) kapcsolt, akkor az, mint vezérlő lekapcsolja a relét, azaz a nappali fényt. (én is akarok feltenni ilyent, de én direktbe fogom kötni, függetlenül a fényszóróktól.)
HIBA!
Bocs, javítok! Nem záró, hanem NYITÓ relével!! Tehát amikor rákapcsolod a világítást, akkor a relé megszakít, lekapcsolja a nappali fényt.
Köszönöm a segítséget. Bonyolultabbra számítottam. Szal kap egy +t a gyújtásról, és nyitó relén keresztül -t a tompítottról. A relé lábkiosztása esetleg megvan?
Illetve még egy gyors kérdés:
A gyújtáskapcsoló 15 pontjától, illetve valamelyik gyújtáson működő biztosítéktól vihetem direktben a lámpáig a szálat, vagy oda is tegyek relét (pl.: ködlámpa relé)?
No akkor kicsit megen bajban vagyok... (Nem vagyok valami villanyász zseni... )
Szal gyújtásról csak jelet veszek, ködlámpa relén keresztül be a lámpába, testszálra nyitó relé, ami a tompítottról kapja a vezérlést, és készen is vagyok. Jól értem?
Szerintem még mindig nem érted. Negatívot általában mindig a testről vesszük, a pozitívot meg az akku+ ról, megfelelő értékű biztosítékon keresztül. A gyk. 15-ös pontját csak vezérlésre használjuk, tehát egy záró érintkezős relén keresztül erről kapcsolgatjuk a lámpát. És a másik, bontó relével ugyanezt a szálat szakítjuk meg a világításkapcsolóról vezérelve.
Csináltam Neked 1 móricka-rajzot, így talán jobban megérted.
Le a kalappal! Így már világos!
Nagyon nagyon THX!
Szívesen! Ilyet életemben először csináltam kocsiban, a dugó kellős közepén, ölben egy fecnire, utána webkamera... Remélem, a lényeg látszik.
Tökéletes lett!
Már csak a lámpák (ledsorok) kellenek... Meg egy fél nap, míg rendesen megcsinálom....
Irigyellek, hogy ilyesmire van időd, meg energiád. Sok sikert hozzá!
Már régóta tervezem, hogy szerelek ilyet a kocsiba, de nem akartam símán a hejzetjelzőre kötni. Azért előtte csinálok egy felderítést, hogy pontosan mit hová.
Közben továbbfejlesztettem a rajzodat. Akit érdekel még DRL (nappali fény) bekötése:
Így valóban sokkal szebb. Csak bele ne kössön valaki, hogy pl. a világítás nem is így van kötve gyárilag...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |