Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 340
(#) bbb válasza kene80 hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
egyet nem tudok, ez a nappali fény mi fán terem? én éjjel-nappal legalább tompítottal járok, így nem egészen értem mire is jó
meg azt se, hogy melyik autóban van ilyen gyárilag...
azt viszont tudom, hogy némelyik újabb volvoban meg bmwben narancssárga fény van, ami állandóan világít! és nehéz elhinni, hogy az szabályos dolog lenne.

szóval jó lenne, ha valaki elmagyarázná nekem, hogy ezt a nappali világítás dolgot hogyan is kell elképzelni, hol találod meg a kocsin, stb.
(#) kene80 válasza bbb hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Audikon láthatsz leginkább ilyesmit. A lényege az, hogy csak gyújtáson, illetve hejzetjelzőnél működik. Így bekötve szabályos, (lásd lentebb). Mivel csak ez a két lámpa világít, kíméli az akksit/generátort (már ha ledes lámpáról beszélünk), és erős napsütésben is jobban látszik, mint a normál tompított.
Mellesleg nekem tetszik is, és elméletileg még helye is van a lámpák alatt. (Renault Mégane '98)
(#) kene80 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Akinek kell, az tudni fogja, akinek meg nincs rá szüksége, ne nézegesse...
(#) kene80 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Továbbfejlesztettem a "rendszert". Így már ködlámpára is lekapcsol. Talán hétvégén neki is esek. Ha kész, jelentkezem.

DRL.JPG
    
(#) csota válasza bbb hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
Találtam egy pár dolgot. Ilyenre gondoltam:
(#) csota válasza csota hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
de ez lenne a legjobb nekem, mert ez tíz csatornát tud!
(#) kene80 hozzászólása Jan 19, 2009 /
 
Üdv! 7végén kész lett a "Nappali fény projekt"!
Ízelítőként itt egy kép. Ha valakit érdekel, mail-ben át tudom küldeni az egész anyagot fotókkal együtt.

Kép102.jpg
    
(#) SzervízMacska válasza kene80 hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
Gratula! Én még megtoldanám a ledsort befelé egészen addig, amíg az a horony tart a lökhárító fölött. Akkor még észlelhetőbb lenne a kocsi és kevésbé tűnne fel, hogy házi beszerelés. Egyébként nagyon jó!
(#) kene80 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 19, 2009 /
 
THX! A segítséged nélkül nem jött volna össze! Azért jó így, mert a lámpa csak optikailag ekkora, valójában pont a ledsornál van a "hasznos" rész vége. Sötétben hejzetjelzővel nagyon vad!
(#) leono hozzászólása Jan 30, 2009 /
 
LADA Samarába való féküzemi benzinmegtakarító elektrónika kapcsolási rajzát keresem. Sem az itteni, sem az internetes keresők nem segítettek. A témához kapcsolódó RT cikket ismerem, de nekem a meglévő javításához kellene legalább egy rajz.
(#) zolauto válasza leono hozzászólására (») Feb 1, 2009 /
 
Porlasztó mikrokapcsolóval kapcsolt pneumatikus szelepre gondolsz?
Pontosan írd le, 2105-öshöz még eredeti színt is tudok mondani.

zolauto@gmail.com
(#) leono válasza zolauto hozzászólására (») Feb 2, 2009 /
 
Igen arra az elektrónikára gondolok, amelyet a porlasztón lévő érintkező vezérel. Ez érzékeli, hogy nyova van e a gázpedál. Az én karburátoromon már gyárilag rá van szerelve ez az érintkező és nem utólag szerelt mikrokapcsoló. De ez nem lényeges. maga az elektrónika pedig a fordulatszám függvényében vezérli az alapjárati fuvóka mágnesszelepét. Csak egy bizonyos fordulatszám alatt kapcsolja be a szelepet. (Ezzel spóról, mert fékezési üzemben zárja a benzin útját mindaddig, amíg a fordulatszám le nem csökken, és csak a motor lefulladása előtt kapcsol vissza.) A dobozán a következő felirat olvasható:
TY 37.459.063-84
(#) chunter válasza kene80 hozzászólására (») Feb 2, 2009 /
 
Bár be volt írva a szabályozás, de felhívnám egy pontra a figyelmeteket: 55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

Tehát amit Te otthon legyártasz ledeket, bármilyen szabályosan is kötöd nem fogják elfogadni se a KPM-esek se a rendőrök, se a vizsgabiztosok. :no:
Ez olyan, mint ha én gyártanék otthon egy ledes lámpát, és betenném a fényszóró helyére. Hiába világít fehéren, akár teljesítményben és vetítési képben is megegyezhet a gyárival, akkor sem lesz szabályos, mert nincs rajta EU jóváhagyási jelölés.

Kell venni valamilyen E-betűs DRL lámpát is.
Sajna elég horror áron vannak egyelőre.
(#) sniperx hozzászólása Feb 2, 2009 /
 
Üdv mindenkinek!

Nem tudja esetleg itt valaki, hogy a fűtőventillátor előtétellenállásai kb mekkora értékűek?
Egy 4 fokozatú fűtéskapcsoló után kellene valamit alkotni, mert a tulaj sikeresen elküldte az összes fokozatot, így nem tudok mérni egyiknél sem, hogy legyen mihez tartani. (zárlatos motorra rákapcsolta, majd úgyhagyta)

(#) zolauto válasza sniperx hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
szia!
Autónként változik, attól függően, hogy "hagyományos" söntölt, vagy vezérelt a motor.
Az is számít, hogy hova van felszerelve: Pl. Opel a levegő áramlásába rakja, hogy a levegő hűtse a söntöt, a Golf pedig kirakja a fűtőmotor elé az "esőcsatornába".
TIPP:
Keress ugyanolyan átmérőjű vezetéket, és próbáld meg újra tekercselni.!!!
(#) Baxi hozzászólása Feb 3, 2009 /
 
Hi Mesterek

Szeretnék egy elektronikát csinálni injektorok kapcsolásához. Ebben szeretném segítségetek kérni.
Elméletben megvan, de hogy miből kell ezt összerakni azt nem tudom.
Szóval van négy darab 2l motorhoz kalibrált injektorom(Ford).
Adot egy közel 1,9-es megpiszkált (pályára) lada.
Na most esztergálásos meló meg stb. arra van szaki.

Szóval a vezérmű tengely végére rakok egy mágnest, mögé a megfelelő helyekre rakok 4 db hall jeladót szívó ütemeknek megfelelően.
Ezekről venném le a jelet az injektorokra hogy honnan kezdjen befuni.
Na most az fojtószelep pozíciószenzor egybe van kötve a gázpedálall evvel kellene vezérelni az injektorok betápját, tehát hogy mennyi benyát küldjön be.

És a befecskendezést ugy kellenne vezérelni hogy pl. az 1 hengernél akkor felyezze be a befulyást a amikor a köv. elkezdi a szívó ütemet. Tom hogy van néhány fok külömbség de az minimális.
Tehát mihelyst jelet kap a következő akkor az befejezi.
Meglehet ezt oldani, sima tranzisztorokkal?

PIC-hez végkép nem értek, meg nincsen hozzá semmim.
Pákám van nyákot meg stb-t lehet kapni a boltban

Az fojtószelep pozíciószenzorl/potméterrel injektor betápot lehetne-e vezérelni a LM317 Ic-vel? (csak tipp)
Persze valamilyen előtét potival amivel lehet kalibrálni a befecskendezett benzin menyiségét "alapjáraton".
És ha szerintetek ez a része működne akkor már csak ezt a áramerősséget kellene vezérelni a hallokkal a megfelelő injektorra ami csak addig van áram alatt ameddig a másik henger nem kezdi a szívó ütemet.

Ha nem világos szóljatok

Ötleteket, kapcsolási rajzokat szívesen várom.
Előre is köszi.

(#) sniperx válasza zolauto hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Az autó konkrétan egy Seat Cordoba, kb 10 éves széria.
Ezekben még nem elektronika volt, hanem sima előtét ellenállat, ahogy írtam is. A cucc a műszerfalban van, simán a fokozatkapcsoló mögött, semmi extra hűtés.
Újra tekerni nem lehet, mert egy karámiatömbből van, benne az ellenállással.
Kb úgy néz ki, mintha 4db 10W körüli porcelánházas ellenállás lenne egymás mellett, de a porcelán közös.
Tudsz konkrét értékeket, amivel lehet próbálkozni?
Amúgy emlékeim szerint talán a Golf 3 ventije ilyesmi.
(#) sniperx válasza Baxi hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Ötletelni lehet, de hogy normális teljesítményt is ki tudj húzni belőle, szerintem erősen kétséges.
Az injektoros verdáknál külön kis számítógép vezérli le a befecskendezést, gondolom hallottad már az "injektor térkép" kifejezést. Ez határozza meg, milyen fordulaton mennyire legyen a befecskendezett mennyiség, de beleszól a motorhőfok is, valamint a map szenzor. (illetve melyikben mi van) A többi szenzor nem feltétlen kell, de ezek nélkül a jelek nélkül szerintem még normális alapjáratot sem fogsz kapni. (hidegindítás-meleg üzem egészen mást igényel)
Szóval kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, de szerintem jobban jársz, ha szerzel hozzá egy injektor vezérlőt bontóból, ami hasonló kaliberű motoron volt.
Ebben is lehet módosítani az adott fordulathoz tartozó paramétereket. (Opellel mi is játszottunk)
A másik buktató, amit érdemes szem előtt tartani, hogy a fordulatszám emelkedésével nem egyenesen arányos a befecskendezés növekedése, de ez az eltérés motoronként más!
Sok tuningcég foglalkozik szoftveres tuninggal, egyszerűen padon optimalizálja az adott motorhoz a saját befecskendezését. (gyárilag ezt nem hegyezik ki)
Kolléga 2,5-ös BMW-jében találtak így kb 12 lovat, ráadásul fogyasztása is kicsit lejjebb csúszott normál üzemben. Hardveresen hozzá sem nyúltak!

(#) Baxi válasza sniperx hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Hi

Tehát agy nélkül nem érdemes
Köszi.

(#) potyo válasza sniperx hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Én megpróbálnék a motor névleges áramerősségéből kiindulni. A ventilátor nyomatékigénye a fordulatszámmal nagyjából négyzetesen arányos, vagyis párhuzamos gerjesztésű motor esetén (szerintem ilyen lehet) a motor árama a fordulatszám négyzetével arányos. A motor fordulatszáma pedig a feszültséggel arányos, ha a veszteségektől eltekintünk. Ha mondjuk 10A-t vesz fel ellenállás nélkül, akkor 75%-os fordulatszámhoz kb. 10*0,75*0,75=5,6A áram és 14*0,75=10,5V kellene. Vagyis (14-10,5)/5,6=0,6ohm ellenállással próbálkoznék. Ennek teljesítménye kb. 20W, tehát nem kevés. Mondjuk valószínűleg nincs 10A a motor árama, ezt csak úgy hasraütésszerűen mondtam...
(#) dbase válasza potyo hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Mi 12V 50w-os halogént kötöttünk sorba a ventivel, az beparazsolt, és ez volt az első fokozata.Kb 2évig így üzemelt, Meg volt a max fokozat ennyi, volt a legegyszerübben, 96-os asztra. Azóta kapott egy kitöltési tényezős szabályzót.Fet+555ic.
(#) sniperx hozzászólása Feb 3, 2009 /
 
A kocsi nincs nálam, tehát nem tudok méregetni rajta.
Hozzám csak a panel került, amin az előtétellenállások vannak, meg megmondták a kocsi típusát, amiben volt.
Az árammérős megoldáson gondolkodtam, de a haver tesója (övé a vas) nem akar semmi mókolást, még azon is elgondolkodott, hogy a pótolt ellenállásokkal be merje-e vállalni. PWM szóba sem jött, mert semmi elektronikát nem akar helyette.
(#) sniperx válasza dbase hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Rajzod nincs a kapcsolásról?
Hátha sikerül meggyőzni, hogy nem kéne kiadni azt a 1x ezer pénzt.
(#) dbase válasza sniperx hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
(#) akos70 válasza sniperx hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Nincs az elötétellenállásban egy höbiztositék? VW-kben szokott lenni, lehet, hogy ebben is, és elöfordul, hogy csak az megy ki.
(#) sniperx válasza akos70 hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Van, az is szakadt.
Sajnos az ellenállásokra mérve is szakadás van
Csak az átmenő fokozat él, ami gyakorlatilag egy sima rézlemez. (hőbizti a többi, fojtott fokozat után van csak, ott egy közös ponton megy át)
(#) Loncos válasza Baxi hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Én megcsináltam a ladát zsugor motorral és 2 vezérmütengelyes régi Fiat "L" jetronikot raktam rá. Az UNO ie szívosorával az majdnem tisztán passzol a hengerfelyre de ha az is nagyszelepess lessz akkor pont kiadja a méreteket

A hideginditás, a hidegjárás, a melegedés, magas fordualt meg minden karakterisztikában tök jó lett

Csak elmúlt felette az Ídő

de azért jó szerelgetést!!!



(#) akos70 válasza sniperx hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Ujban elég kemény áruk van ezeknek, Opelban most cseréltem, 8e. körül volt. Olyannal viszont nem bajlodnék, hogy szedett-vedett ellenállásokat rakjak egymásra. A legegyszerübb és legolcsobb megoldás bontoban szerezni valami régebbi tipus elötétellenállását, mindegy a tipus, csak az is 4fokozatu legyen. Ezeket ott fillérekért odaadják. Ha van is kis különbség, az nem lesz feltünö. Csak az felfogatást, csatlakozást kell megoldani, az biztos különbözö lesz.
(#) dbase válasza akos70 hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Bontoba 1-2000ft. És kitudja mikor ég szét, van benne már pár kilométer ugye. Meggondolandó, a saját is megszakadt, akkor a bontobol való holnapután??
Kinek mi tetszik.
(#) akos70 válasza dbase hozzászólására (») Feb 3, 2009 /
 
Igaz, nem lehet tudni. Bár a '90-es évek derekán kezdett jelentösen lezülleni az autoipar, azelött azért egy ilyen alkatrész tulélte az autot.
Következő: »»   13 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem